REKLAMA
Dziennik Ustaw - rok 2008 nr 43 poz. 259
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA GOSPODARKI1)
z dnia 5 marca 2008 r.
w sprawie regionalnych instytucji finansujących
Na podstawie art. 6d ust. 6 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275) zarządza się, co następuje:
Rozdział 1
Przepisy ogólne
§ 1.
1) szczegółowe wymagania, które musi spełnić regionalna instytucja finansująca;
2) szczegółowy tryb przeprowadzenia konkursu wyłaniającego regionalną instytucję finansującą.
1) Agencji – należy przez to rozumieć Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości;
2) ustawie – należy przez to rozumieć ustawę z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości;
3) konkursie – należy przez to rozumieć postępowanie mające na celu wybór regionalnej instytucji finansującej;
4) ofercie – należy przez to rozumieć ofertę podmiotu ubiegającego się o pełnienie roli regionalnej instytucji finansującej złożoną w konkursie.
Rozdział 2
Szczegółowe wymagania, które musi spełnić regionalna instytucja finansująca
§ 3.
1) kierownika zespołu, który:
a) ma tytuł zawodowy magistra lub równorzędny oraz
b) ma co najmniej 3-letnie doświadczenie w zakresie realizacji zadań związanych z wdrażaniem programów przedakcesyjnych lub programów operacyjnych, w tym co najmniej roczne doświadczenie w kierowaniu zespołem wdrażającym projekty skierowane do przedsiębiorców o łącznej wartości nie mniejszej niż 3 mln złotych;
2) co najmniej 1 osobę, która:
a) posiada tytuł zawodowy magistra uzyskany po ukończeniu studiów na kierunku finanse i rachunkowość albo tytuł zawodowy magistra lub równorzędny uzyskany po ukończeniu studiów na innym kierunku oraz ukończone szkolenia lub studia podyplomowe w zakresie finansów lub rachunkowości, albo uprawnienia księgowego, biegłego rewidenta bądź doradcy podatkowego oraz
b) ma co najmniej 3-letnie doświadczenie na stanowisku księgowego lub innym stanowisku związanym z obsługą finansową projektów finansowanych lub współfinansowanych ze środków publicznych;
3) co najmniej 8 osób, które mają wykształcenie wyższe oraz co najmniej 2-letnie doświadczenie w realizacji zadań związanych z wdrażaniem programów przedakcesyjnych lub programów operacyjnych, w tym:
a) co najmniej 2 osoby z doświadczeniem w zakresie oceny formalnej i merytorycznej składanych wniosków o dofinansowanie,
b) co najmniej 2 osoby z doświadczeniem w zakresie kontroli na miejscu realizacji projektów i w siedzibie beneficjenta,
c) co najmniej 2 osoby z doświadczeniem w rozliczaniu projektów,
d) co najmniej 1 osobę z doświadczeniem w zakresie działań promocyjnych lub informacyjnych,
e) co najmniej 1 osobę z doświadczeniem w zakresie monitoringu i sprawozdawczości.
2. Członkiem organu zarządzającego regionalnej instytucji finansującej oraz pracownikiem, o którym mowa w ust. 1, nie może być osoba skazana prawomocnym wyrokiem za przestępstwo składania fałszywych zeznań, przekupstwa, przestępstwo przeciwko mieniu, wiarygodności dokumentów, obrotowi pieniędzmi i papierami wartościowymi, obrotowi gospodarczemu, systemowi bankowemu, karno-skarbowe albo inne związane z wykonywaniem działalności gospodarczej lub popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych.
1) posiada środki finansowe lub zdolność kredytową nie niższą niż 1 mln złotych;
2) nie pozostaje pod zarządem komisarycznym, nie znajduje się w toku likwidacji, postępowania upadłościowego lub postępowania naprawczego;
3) nie ma zaległości z tytułu należności publicznoprawnych.
1) posiada stałe miejsce wykonywania działalności na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
2) jest zarejestrowana w Krajowym Systemie Usług dla Małych i Średnich Przedsiębiorstw i świadczy co najmniej jeden rodzaj usług KSU, o których mowa w § 3 rozporządzenia Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 27 stycznia 2005 r. w sprawie Krajowego Systemu Usług dla Małych i Średnich Przedsiębiorstw (Dz. U. Nr 27, poz. 221), z zastrzeżeniem § 19;
3) dysponuje pomieszczeniami zapewniającymi właściwą realizację zadań zleconych w danym województwie;
4) posiada wyposażenie biurowe oraz urządzenia techniczne zapewniające właściwą realizację zadań zleconych, w szczególności: sprzęt komputerowy wraz z oprogramowaniem biurowym i antywirusowym/zabezpieczającym oraz stały dostęp do Internetu.
1) ma co najmniej 3-letnie doświadczenie w realizacji projektów:
a) polegających na realizacji zadań z zakresu, o którym mowa w art. 4 ust. 1 lub 1a ustawy, oraz
b) finansowanych lub współfinansowanych ze środków publicznych, oraz
c) o łącznej wartości co najmniej 3 mln złotych;
2) nie naruszyła w sposób istotny umów zawartych z Agencją.
Rozdział 3
Szczegółowy tryb przeprowadzenia konkursu wyłaniającego regionalną instytucję finansującą
§ 8.
2. Konkurs jest ogłaszany w prasie o zasięgu ogólnopolskim oraz w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie internetowej Agencji.
3. Ogłoszenie o konkursie zawiera w szczególności informacje o:
1) przedmiocie konkursu, w szczególności oznaczenie województwa, którego dotyczy konkurs;
2) sposobie, terminie oraz miejscu składania ofert;
3) terminie związania ofertą;
4) kryteriach oceny ofert.
4. Termin składania ofert nie może być krótszy niż 21 dni od dnia opublikowania ogłoszenia o konkursie.
5. Konkurs wyłaniający w danym województwie regionalną instytucję finansującą jest rozstrzygany w ciągu 90 dni od dnia jego ogłoszenia.
1) nazwę, siedzibę i adres podmiotu ubiegającego się o pełnienie roli regionalnej instytucji finansującej, zwanego dalej „oferentem”;
2) datę sporządzenia oferty;
3) oświadczenie oferenta o związaniu się ofertą w terminie wskazanym w ogłoszeniu.
2. Oferty wraz z dokumentami i oświadczeniami, o których mowa w § 10, składane są w języku polskim, w jednym oryginale i czterech kopiach.
3. Oferent może złożyć tylko jedną ofertę na pełnienie roli regionalnej instytucji finansującej w danym województwie. Oferent może złożyć ofertę w nie więcej niż trzech województwach.
1) statut, umowę lub inny przewidziany przepisami prawa dokument dotyczący utworzenia, organizacji i przedmiotu działalności oferenta potwierdzający, że nie działa on w celu osiągnięcia zysku lub przeznacza zysk na cele związane z zadaniami realizowanymi przez Agencję;
2) aktualny odpis z właściwego rejestru – jeżeli odrębne przepisy wymagają do prowadzenia określonej działalności wpisu do takiego rejestru, wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed dniem złożenia oferty;
3) aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych potwierdzające, że oferent nie ma zaległości z tytułu należności publicznoprawnych, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed dniem złożenia oferty;
4) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego dotyczącą członków organu zarządzającego w zakresie określonym w § 3 ust. 2, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert;
5) zaświadczenie z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej o posiadaniu środków finansowych lub zdolności kredytowej;
6) bilans oraz rachunek zysków i strat za ostatnie 3 lata poprzedzające rok, w którym składana jest oferta;
7) oświadczenie, że nie pozostaje pod zarządem komisarycznym oraz nie znajduje się w toku likwidacji, postępowania upadłościowego lub postępowania naprawczego;
8) schemat struktury organizacyjnej oferenta wraz z opisem zakresu zadań poszczególnych komórek organizacyjnych;
9) wykaz pracowników, którzy będą realizować zadania zlecone, wraz z zakresem wykonywanych przez nich czynności, ich życiorysami potwierdzającymi spełnianie wymagań określonych w § 3 ust. 1 oraz ich oświadczeniami o niekaralności w zakresie określonym w § 3 ust. 2;
10) wykaz pomieszczeń przeznaczonych do realizacji zadań zleconych, wyposażenia biurowego i urządzeń technicznych będących w dyspozycji oferenta, potwierdzający spełnianie wymagań określonych w § 5 pkt 3 i 4;
11) wykaz zrealizowanych zadań potwierdzający doświadczenie w realizacji projektów, o których mowa w § 6 pkt 1;
12) oświadczenie, że posiada rejestrację w Krajowym Systemie Usług dla Małych i Średnich Przedsiębiorstw i świadczy co najmniej jeden rodzaj usług KSU, albo oświadczenie, że zobowiązuje się do uzyskania rejestracji w Krajowym Systemie Usług dla Małych i Średnich Przedsiębiorstw w terminie 6 miesięcy od dnia złożenia oferty;
13) oświadczenie o liczbie województw, w których oferent ubiega się o pełnienie roli regionalnej instytucji finansującej.
2. Dokumenty, o których mowa w ust. 1 pkt 1–6, należy składać w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez osobę upoważnioną do reprezentacji oferenta.
2. W skład komisji konkursowej wchodzą:
1) przewodniczący komisji konkursowej – wskazany przez Prezesa Agencji;
2) sekretarz komisji konkursowej – wskazany przez Prezesa Agencji;
3) dwaj członkowie oceniający – wskazani przez Prezesa Agencji;
4) jeden członek oceniający – wskazany przez ministra właściwego do spraw gospodarki;
5) do dwóch członków oceniających – wskazanych przez zarząd właściwego województwa.
3. Prawo głosu przysługuje członkom komisji konkursowej, o których mowa w ust. 2 pkt 1, 3–5.
4. Członkiem komisji konkursowej nie może być osoba, która:
1) pozostaje w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa lub powinowactwa w linii bocznej do drugiego stopnia lub jest związana z tytułu przysposobienia, opieki lub kurateli z członkiem organu zarządzającego lub organu nadzorczego oferenta;
2) w ciągu 3 lat przed dniem ogłoszenia konkursu pozostawała w stosunku pracy lub zlecenia z oferentem lub była członkiem organu zarządzającego lub organu nadzorczego tego oferenta;
3) pozostaje z oferentem w takim stosunku prawnym lub faktycznym, że może to budzić uzasadnione wątpliwości co do jej bezstronności;
4) została prawomocnie skazana za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych.
5. Po otwarciu ofert, niezwłocznie po ogłoszeniu nazw oferentów, członkowie komisji konkursowej składają pisemne oświadczenie o braku lub istnieniu okoliczności, o których mowa w ust. 4.
6. Prezes Agencji odwołuje członka komisji konkursowej oraz powołuje nowego członka tej komisji niezwłocznie po złożeniu przez członka komisji konkursowej oświadczenia o istnieniu okoliczności, o których mowa w ust. 4, albo niezwłocznie po powzięciu informacji o istnieniu okoliczności, o których mowa w ust. 4, jak również w przypadku niezłożenia oświadczenia przez członka komisji konkursowej.
7. Czynności podjęte przez członka komisji konkursowej przed jego odwołaniem powtarza się, z wyjątkiem otwarcia ofert oraz innych czynności faktycznych niewpływających na wynik konkursu.
2. Komisja konkursowa podejmuje rozstrzygnięcia większością głosów, przy obecności co najmniej trzech członków z prawem głosu. W przypadku równej liczby głosów rozstrzyga głos przewodniczącego komisji konkursowej.
3. Z posiedzenia komisji konkursowej sporządza się protokół, który jest podpisywany przez wszystkich członków komisji konkursowej uczestniczących w posiedzeniu.
4. Obsługę prac komisji konkursowej zapewnia Agencja.
5. Członkom komisji konkursowej nie przysługuje odrębne wynagrodzenie z tytułu uczestnictwa w pracach komisji konkursowej.
1) dokonuje otwarcia ofert;
2) dokonuje oceny formalnej ofert pod kątem spełnienia wymagań, o których mowa w § 9 i 10;
3) dokonuje oceny merytorycznej ofert niepodlegających odrzuceniu;
4) przygotowuje listę rankingową ofert według uzyskanej punktacji i rekomenduje Prezesowi Agencji wybór najkorzystniejszej oferty;
5) wnioskuje Prezesowi Agencji o odrzucenie oferty;
6) wnioskuje Prezesowi Agencji o unieważnienie postępowania.
2. W razie stwierdzenia braków formalnych w ofercie komisja konkursowa wzywa oferenta do ich usunięcia w terminie 7 dni od dnia doręczenia takiego wezwania.
3. Komisja konkursowa może żądać od oferentów wyjaśnienia treści ofert w terminie 7 dni od dnia doręczenia takiego wezwania.
4. W celu potwierdzenia prawdziwości informacji zawartych w ofercie komisja konkursowa może:
1) dokonać sprawdzenia stanu faktycznego u oferenta, powiadamiając go o terminie sprawdzenia z co najmniej 5-dniowym wyprzedzeniem;
2) zwrócić się o przedstawienie, w terminie nie krótszym niż 7 dni od dnia doręczenia zawiadomienia, dodatkowych dokumentów lub informacji.
5. Oferta podlega odrzuceniu, jeżeli:
1) została złożona po terminie;
2) zawiera braki formalne, które nie zostały usunięte w terminie, o którym mowa w ust. 2;
3) oferent nie złoży wyjaśnień treści oferty lub nie przedstawi dodatkowych dokumentów lub informacji w terminach, o których mowa odpowiednio w ust. 3 i ust. 4 pkt 2;
4) oferent nie podda się sprawdzeniu stanu faktycznego, o którym mowa w ust. 4 pkt 1, lub złożone przez niego informacje lub dokumenty nie potwierdzą danych zawartych w ofercie.
6. W razie złożenia więcej niż jednej oferty na pełnienie roli regionalnej instytucji finansującej w danym województwie lub w razie złożenia oferty w więcej niż trzech województwach, wszystkie złożone przez oferenta oferty podlegają odrzuceniu.
7. Agencja pisemnie informuje oferenta o odrzuceniu oferty, wskazując przyczyny odrzucenia.
8. W terminie 7 dni od dnia doręczenia informacji, o której mowa w ust. 7, oferent może wystąpić do Agencji z wnioskiem o ponowną ocenę formalną oferty. Wniosek powinien zawierać zarzuty wobec prawidłowości przeprowadzonej oceny formalnej wraz z uzasadnieniem.
9. Komisja konkursowa dokonuje ponownej oceny formalnej oferty w terminie 7 dni od dnia doręczenia wniosku, o którym mowa w ust. 8. W razie uwzględnienia zarzutów zawartych we wniosku o ponowną ocenę formalną oferty Agencja dopuszcza tę ofertę do udziału w konkursie.
2. Ocena merytoryczna ofert jest dokonywana w następujący sposób:
1) członkowie komisji konkursowej dokonują oceny ofert i przyznają punkty odpowiadające zakresowi spełniania przez ofertę każdego odrębnie punktowanego kryterium oceny ofert;
2) członkowie komisji konkursowej wypełniają karty oceny ofert;
3) komisja konkursowa dokonuje wyliczenia średniej arytmetycznej z ocen punktowych przyznanych przez poszczególnych członków komisji konkursowej w każdym odrębnie punktowanym kryterium oceny ofert;
4) po dokonaniu czynności, o których mowa w pkt 1–3, sekretarz komisji konkursowej przygotowuje protokół, zawierający wynik dokonanej oceny ofert.
3. Komisja konkursowa sporządza listę rankingową ofert i rekomenduje Prezesowi Agencji wybór najkorzystniejszej oferty na podstawie oceny merytorycznej ofert dokonanej przez jej członków.
4. Agencja pisemnie informuje oferentów, których oferty nie zostały odrzucone, o liczbie uzyskanych punktów i zajętej pozycji na liście rankingowej. Informacja ta podlega ogłoszeniu w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie internetowej Agencji.
2. Komisja konkursowa dokonuje ponownej oceny merytorycznej oferty w terminie 14 dni od dnia doręczenia wniosku o ponowną ocenę merytoryczną oferty. W razie uwzględnienia zarzutów zawartych we wniosku o ponowną ocenę merytoryczną oferty komisja konkursowa dokonuje korekty listy rankingowej.
1) nie złożono żadnej oferty;
2) wszystkie oferty zostały odrzucone;
3) żadna z ofert nie została wybrana, z powodu nieuzyskania wymaganej minimalnej liczby punktów na etapie oceny merytorycznej;
4) stwierdzono nieprawidłowości, które mogły wpłynąć na wynik konkursu;
5) nie została zawarta umowa na realizację zadań związanych z udzielaniem pomocy finansowej z jedynym oferentem, którego oferta została wybrana.
2. W ciągu 30 dni od dnia unieważnienia konkursu Agencja ogłasza ponowny konkurs na pełnienie roli regionalnej instytucji finansującej w danym województwie.
Rozdział 4
Przepisy przejściowe i końcowe
§ 19.
Minister Gospodarki: W. Pawlak
|
1) Minister Gospodarki kieruje działem administracji rządowej – gospodarka, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 listopada 2007 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Gospodarki (Dz. U. Nr 216, poz. 1593).
- Data ogłoszenia: 2008-03-14
- Data wejścia w życie: 2008-03-22
- Data obowiązywania: 2008-03-22
- Dokument traci ważność: 2012-07-06
REKLAMA
Dziennik Ustaw
REKLAMA
REKLAMA