REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dziennik Ustaw - rok 2008 nr 42 poz. 253

OŚWIADCZENIE RZĄDOWE

z dnia 15 stycznia 2008 r.

w sprawie mocy obowiązującej Porozumienia w sprawie specjalnych wymagań statecznościowych dla statków pasażerskich ro-ro odbywających regularne rozkładowe międzynarodowe podróże pomiędzy, do lub z wyznaczonych portów Europy Północno-Zachodniej i Morza Bałtyckiego, sporządzonego w Sztokholmie w dniach 27 i 28 lutego 1996 r.

Tekst pierwotny

Podaje się niniejszym do wiadomości, że dnia 13 listopada 2007 r. Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej ratyfikował Porozumienie w sprawie specjalnych wymagań statecznościowych dla statków pasażerskich ro-ro odbywających regularne rozkładowe międzynarodowe podróże pomiędzy, do lub z wyznaczonych portów Europy Północno-Zachodniej i Morza Bałtyckiego, sporządzone w Sztokholmie w dniach 27 i 28 lutego 1996 r.

Zgodnie z artykułem 8 ustęp 1 porozumienia weszło ono w życie dnia 1 kwietnia 1997 r.

Zgodnie z artykułem 8 ustęp 2 porozumienie weszło w życie w stosunku do Rzeczypospolitej Polskiej dnia 4 stycznia 2008 r.

Jednocześnie podaje się do wiadomości, co następuje:

1) Następujące państwa stały się stronami porozumienia w podanych niżej datach:

Królestwo Danii1)

1 kwietnia 1997 r.

Republika Estońska

11 stycznia 2006 r.

Republika Finlandii

1 kwietnia 1997 r.

Irlandia

1 kwietnia 1997 r.

Republika Łotewska

4 lutego 2004 r.

Królestwo Niderlandów2)

1 kwietnia 1997 r.

Republika Federalna Niemiec

1 kwietnia 1997 r.

Królestwo Norwegii

1 kwietnia 1997 r.

Zjednoczone Królestwo Wielkiej i Irlandii Północnej Brytanii

1 kwietnia 1997 r.

 

2) Przy podpisaniu Królestwo Norwegii złożyło następujące oświadczenie:

„Dostrzegając nieunikniony problem wody na pokładzie statków pasażerskich ro-ro. Norweski Urząd Morski zastosował do norweskich statków pasażerskich ro-ro odbywających regularne rozkładowe podróże pomiędzy wyznaczonymi portami większość wymagań w zakresie stateczności zawartych w Aneksie 2 do porozumienia.

Odnosząc się do rezolucji przyjętej przez przedstawicieli rządów oraz administracji morskich, którzy przyjęli porozumienie w Sztokholmie w dniach 27 i 28 lutego 1996 r., widząc możliwość wcześniejszej implementacji wymogów porozumienia, Rząd Norwegii pragnie poinformować, iż dąży do porozumienia z innymi Umawiającymi się Stronami. Intencją jest osiągniecie takich samych standardów bezpieczeństwa dla każdego statku pasażerskiego ro-ro odbywającego regularne rozkładowe podróże do lub z wyznaczonych portów norweskich.

Biorąc pod uwagę bliską współpracę pomiędzy państwami będącymi obecnie Stronami porozumienia w celu poprawy stateczności, Rząd Norwegii przewiduje, iż negocjacje umów o wcześniejszym podwyższeniu wymagań w stosunku do statków pasażerskich ro-ro obsługujących wyznaczone porty norweskie, zostaną zakończone sukcesem.”

infoRgrafika

Minister Spraw Zagranicznych: R. Sikorski

 

 

1) Dotyczy także Wysp Owczych.

2) Dotyczy Królestwa w Europie, Antyli Niderlandzkich i Aruby.

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2008-03-12
  • Data wejścia w życie: 2008-03-12
  • Data obowiązywania: 2008-03-12
Brak dokumentów zmieniających.
Brak zmienianych dokumentów.

REKLAMA

Dziennik Ustaw

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA