REKLAMA
Dziennik Ustaw - rok 2008 nr 30 poz. 176
ROZPORZĄDZENIE RADY MINISTRÓW
z dnia 12 lutego 2008 r.
w sprawie ustalenia Programu rzeczowo-finansowego dla inwestycji drogowych realizowanych z wykorzystaniem środków Krajowego Funduszu Drogowego na rok 2008
Na podstawie art. 39g ust. 1 ustawy z dnia 27 października 1994 r. o autostradach płatnych oraz o Krajowym Funduszu Drogowym (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2571, z późn. zm.1)) zarządza się, co następuje:
Prezes Rady Ministrów: D. Tusk
|
1) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2004 r. Nr 273, poz. 2703, z 2005 r. Nr 155, poz. 1297 i Nr 172, poz. 1440, z 2006 r. Nr 12, poz. 61 oraz z 2007 r. Nr 23, poz. 136 i Nr 99, poz. 666.
Załącznik do rozporządzenia Rady Ministrów
z dnia 12 lutego 2008 r. (poz. 176)
Część 1
Wykaz drogowych projektów inwestycyjnych, ze wskazaniem przewidywanej wysokości ich finansowania, w tym ze środków Krajowego Funduszu Drogowego na rok 2008 w tys. zł
Lp. | Zadanie inwestycyjne | Lata realizacji finansowej | Wartość kosztorysowa | Długość (km)/obiekty inżynierskie (szt./m) | Dotychczasowe nakłady | Program KFD | |||
|
|
|
|
| ogółem | w 2007 roku | środki KFD ogółem | inne** | ogółem |
ogółem | |||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
Plan ogółem w tym: | 5 692 858,5 | 2 171 019,8 | 2 792 512,7 | 174 293,0 | 2 966 805,7 | ||||
AUTOSTRADY | 1 567 991,9 | 200 661,0 | 710 079,0 |
| 710 079,0 | ||||
1 | Budowa autostrady A-2 węzeł „Stryków II" – węzeł „Stryków I" wraz z łącznikiem do drogi nr 14 | 2007 | 181 437,5 | km 4,6 | 26 594,7 | 26 594,7 | 135 006,7 |
| 135 006,7 |
2 | Budowa autostrady A-4 Kleszczów – Sośnica | 2002 | 342 039,1 | km 19,1 | 340 259,1 | 8 708,4 | 1 780,0 |
| 1 780,0 |
3 | Budowa autostrady A-4 Sośnica – Murckowska | 2001 | 1 041 780,8 | km 20,1 szt./m 24/1710 | 1 014 280,3 | 27 561,0 | 27 500,3 |
| 27 500,3 |
4 | Budowa autostrady A-4 Wielicka – Szarów wraz z drogą S-7 Bieżanów – Christo Botewa – Igołomska | 2006 | 1 606 429,0 | km/km 19,9/7,0 | 186 857,8 | 137 796,9 | 545 792,0 |
| 545 792,0 |
DROGI EKSPRESOWE | 1 340 482,1 | 493 687,0 | 517 737,7 |
| 517 737,7 | ||||
5 | Budowa drogi S-1 Pyrzowice – Podwarpie (II etap) | 2004 | 193 129,7 | km 9,5 | 192 258,3 | 33 630,4 | 871,4 |
| 871,4 |
6 | Budowa obwodnicy Międzyzdroje na drodze S-3 | 2006 | 76 500,0 | km 2,9 | 46 235,9 | 40 700,0 | 30 264,1 |
| 30 264,1 |
7 | Budowa Obwodnicy Gorzowa Wlkp. na drodze S-3 (II etap) | 2004 | 203 343,7 | km 9,5 szt./m 8/1221,78 | 188 862,1 | 60 688,4 | 14 481,6 |
| 14 481,6 |
8 | Budowa dróg S-5 i S-10 Bydgoszcz – Stryszek i Białe Błota | 2004 | 662 721,7 | km 15,9 | 136 144,1 | 47 243,0 | 200 891,7 |
| 200 891,7 |
9 | Prace przygotowawcze i budowa dróg S-7 i S-74 na terenie województwa świętokrzyskiego | 2006 | 2 060 000,0 | km 147 | 30 711,1 | 14 500,0 | 49 500,0 |
| 49 500,0 |
10 | Budowa drogi S-7 Myślenice – Lubień, z obwodnicą Lubnia | 2003 | 469 324,6 | km 16,2 | 364 915,2 | 136 589,9 | 98 784,8 |
| 98 784,8 |
11 | Rozbudowa drogi S-11 Poznań – Kórnik | 2006 | 325 000,0 | km 14,1 | 155 497,6 | 74 500,0 | 110 000,0 |
| 110 000,0 |
12 | Budowa obwodnicy Garwolina na drodze S-17 | 2005 | 238 801,9 | km 12,8 | 225 857,8 | 85 835,3 | 12 944,1 |
| 12 944,1 |
Lp. | Zadanie inwestycyjne | Lata realizacji finansowej | Wartość kosztorysowa | Długość (km)/obiekty inżynierskie (szt. /m) | Dotychczasowe nakłady | Program KFD | |||
ogółem | w 2007 roku | środki KFD ogółem | inne** | ogółem | |||||
| ogółem |
|
|
| |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
| OBWODNICE |
|
|
| 1 098 836,9 | 698 674,4 | 545 713,2 |
| 545 713,2 |
13 | Budowa obwodnicy Kowala na drodze nr 1 | 2006 | 47 900,0 | km 4,3 | 43 866,0 | 43 532,9 | 4 034,0 |
| 4 034,0 |
14 | Budowa obwodnicy Nowej Soli na drodze nr 3 | 2004 | 157 815,8 | km 14,9 szt./m 9/334,96 | 97 809,9 | 57 600,0 | 60 005,9 |
| 60 005,9 |
15 | Budowa obwodnicy Kobylanki, Morzyczyna, Zieleniewa na drodze nr 10 | 2004 | 103 878,8 | km 10 | 99 634,8 | 34 650,0 | 4 244,0 |
| 4 244,0 |
16 | Budowa obwodnicy Puław (I etap) wraz z budową nowego mostu przez Wisłę na drodze nr 12 | 2004 | 393 634,8 | km 12,7 szt./m 1/1038 | 336 219,8 | 210 000,0 | 57 415,0 |
| 57 415,0 |
17 | Budowa obwodnicy Okopy na drodze nr 12 | 2003 | 52 400,0 | km 3,7 | 48 053,3 | 300,0 | 4 346,7 |
| 4 346,7 |
18 | Budowa obwodnicy Hrebennego na drodze nr 17 wraz z przebudową drogi nr 17 Tomaszów Lubelski – Hrebenne | 2004 | 80 715,5 | km 2,0 + 12,1 | 71 886,5 | 51 000,2 | 8 829,0 |
| 8 829,0 |
19 | Budowa obwodnicy Międzyrzeca Podlaskiego na drodze nr 19 | 2005 | 107 486,5 | km 6,6 | 87 574,8 | 51 000,0 | 10 100,0 |
| 10 100,0 |
20 | Budowa obwodnicy Chojnic na drodze nr 22 | 2006 | 201 100,0 | km 14,15 | 99 985,1 | 85 000,0 | 101 114,9 |
| 101 114,9 |
21 | Budowa obwodnicy Konina na drodze nr 25 | 2006 | 75 000,0 | km 1,8 | 33 000,0 | 27 000,0 | 42 000,0 |
| 42 000,0 |
22 | Budowa obwodnicy Nowych Skalmierzyc na drodze nr 25 | 2006 | 123 894,0 | km 7,5 | 26 626,2 | 26 400,0 | 72 267,8 | - | 72 267,8 |
23 | Budowa obwodnicy Biecza na drodze nr 28 | 2004 | 124 971,1 | km 5,0 | 52 078,2 | 49 851,1 | 65 294,0 |
| 65 294,0 |
24 | Budowa obwodnicy Arynowa na drodze nr 50 | 2006 | 47 030,4 | km 1,9 | 41 412,0 | 31 412,9 | 5 618,4 |
| 5 618,4 |
25 | Budowa obwodnicy Gostynina na drodze nr 60 | 2006 | 160 049,3 | km 8,8 | 4 505,9 | 1 354,3 | 67 584,8 |
| 67 584,8 |
26 | Budowa obwodnicy Jabłonnej na drodze nr 61 | 2005 | 71 543,1 | km 3,7 | 56 184,4 | 29 573,0 | 12 858,7 |
| 12 858,7 |
27 | Budowa obwodnicy Krakowa na odcinku węzeł „Radzikowskiego" – węzeł „Modlnica* na drodze nr 94 | 2008 | 172 000,0 | km 2,5 + 1,6 |
|
| 30 000,0 |
| 30 000,0 |
WZMOCNIENIA/PRZEBUDOWY | 1 685 547,6 | 777 997,4 | 918 982,8 | 174 293,0 | 1 093 275,8 | ||||
28 | Rozbudowa drogi nr 1 granica województwa kujawsko-pomorskiego – Krośniewice i Łęczyca – Sierpów | 2006 | 30 082,9 | km 10,5 | 28 692,9 | 19 692,9 | 1 390,0 |
| 1 390,0 |
29 | Rozbudowa drogi nr 2 Łowicz – granica województwa mazowieckiego | 2007 | 102 773,3 | km 13,11 | 75 040,1 | 75 040,1 | 27 733,2 |
| 27 733,2 |
Lp. | Zadanie inwestycyjne | Lata realizacji finansowej | Wartość kosztorysowa | Długość (km)/obiekty inżynierskie (szt./m) | Dotychczasowe nakłady | Program KFD | |||
ogółem | w 2007 roku | środki KFD ogółem | inne** | ogółem | |||||
ogółem | |||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
30 | Budowa obwodnicy Wojnicza na drodze nr 4 | 2005 | 75 502,40 | km 3,75 | 71 977,5 | 26 093,5 | 3 524,9 |
| 3 524,9 |
31 | Budowa obwodnicy Piask na drodze nr 12/nr 17 | 2004 | 12 848,10 | urządzenia ochrony środowiska – strefa ograniczonego użytkowania | 9 000,0 | 2 821,0 | 3 848,1 |
| 3 848,1 |
32 | Przebudowa drogi nr 20 Żukowo – Gdynia | 2006 | 45 339,00 | km 14,6 | 40 539,0 | 27 040,0 | 4 800,0 |
| 4 800,0 |
33 | Przebudowa drogi nr 61 Zegrze – Serock | 2006 | 70 561,9 | km 2,74 | 10 010,0 | 7 555,9 | 49 161,9 |
| 49 161,9 |
34 | Budowa wiaduktu w Legionowie na drodze nr 61 | 2007 | 85 890,0 | km 0,8 | 5 020,0 | 5 020,0 | 40 100,0 |
| 40 100,0 |
35 | Przejście przez Pisz na drodze nr 63 | 2006 | 62 769,0 | km 2,7 | 13 694,4 | 13 500,0 | 49 074,6 |
| 49 074,6 |
36 | Budowa drogi S-69 Żywiec – Zwardoń | 2002 | 1 029 455,1 | km 27,0 | 389 429,8 | 60 107,6 | 90 218,1 | 171 190,9 | 261 409,0 |
37 | Budowa drugiego mostu przez Wisłę w ciągu drogi nr 77 wraz z ul. Lwowską bis w Sandomierzu | 2008 | 200 000,0 | km 4,0 |
|
| 5 000,0 |
| 5 000,0 |
38 | Przebudowa drogi nr 79 Warszawa – Piaseczno (ul. Energetyczna) wraz z połączeniem CH Auchan | 2006 | 59 564,1 | km 1,965 | 42 330,0 | 41 963,9 | 14 132,0 | 3 102,1 | 17 234,1 |
39 | Wzmocnienie i rehabilitacja | 2006 | 2 316 000,0 | km 308 | 999 813,9 | 499 162,5 | 630 000,0 |
| 630 000,0 |
40 | Dofinansowanie nabywania nieruchomości pod drogi krajowe, prace przygotowawcze pod drogowe projekty inwestycyjne, w tym m.in.: usługi doradcze dla tych projektów oraz dla zadań zakończonych: regulacje stanów prawnych nieruchomości, wykonanie dokumentacji i pomiarów dla ochrony środowiska instalacja urządzeń ochrony środowiska, opłaty za korzystanie ze środowiska oraz nadzory gwarancyjne i pogwarancyjne | 2008 | 100 000,0 |
|
|
| 100 000,0 |
| 100 000,0 |
Kolumna 9 inne**
lp. 36 dotyczy środków z pożyczki EBI – Projekt Dróg Tranzytowych (w ramach rezerwy budżetu państwa cz. 83 poz. 5)
lp. 38 dotyczy środków inwestora prywatnego
Część 2
Przewidywana wysokość kredytów wymaganych do zaciągnięcia przez Bank Gospodarstwa Krajowego lub obligacji emitowanych na rzecz Krajowego Funduszu Drogowego w roku 2008, w zakresie niezbędnym do realizacji zadań rzeczowych określonych w części 1
W roku 2008 planowane jest:
1) anulowanie niewypłaconej części kredytu zaciągniętego w 2005 r. przez Bank Gospodarstwa Krajowego na rzecz Krajowego Funduszu Drogowego w Europejskim Banku Inwestycyjnym przeznaczonego na finansowanie przedsięwzięcia „Wydłużenie Autostrady A-2 – A" – do wysokości środków, które nie będą wykorzystane, tj. 56 mln euro;
2) anulowanie niewypłaconej części kredytu zaciągniętego w 2006 r. przez Bank Gospodarstwa Krajowego na rzecz Krajowego Funduszu Drogowego w Europejskim Banku Inwestycyjnym przeznaczonego na finansowanie przedsięwzięcia „Projekt Budowy Autostrad w Polsce – A" – do wysokości środków, które nie będą wykorzystane, tj. 280 mln euro;
3) zaciągnięcie przez Bank Gospodarstwa Krajowego kredytów lub emisja obligacji na rzecz Krajowego Funduszu Drogowego na łączną kwotę do 1 260 mln zł.
Część 3
Wykaz drogowych projektów inwestycyjnych przewidzianych do realizacji przez spółki, które zawarły umowy o budowę i eksploatację albo wyłącznie eksploatację autostrad, oraz przez Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad
1. Wykaz drogowych projektów inwestycyjnych przewidzianych do realizacji przez spółki, które zawarły umowy o budowę i eksploatację albo wyłącznie eksploatację autostrad:
A-1 Gdańsk – Grudziądz | w trakcie realizacji przez spółkę Gdańsk Transport Company S.A. na podstawie Umowy o Budowę i Eksploatację Autostrady A-1, zawartej dnia 31 sierpnia 2004 r., pomiędzy Skarbem Państwa reprezentowanym przez Ministra Infrastruktury a Gdańsk Transport Company S.A., zmienionej następnie dnia 28 lipca 2005 r. |
A-1 Stryków – Pyrzowice | procedura przetargowa na etapie przygotowania ofert w przetargu ograniczonym |
A-2 Świecko – Nowy Tomyśl | w trakcie negocjacji |
A-2 Konin – Stryków | w trakcie procedury przetargowej na pobór opłat za przejazd |
A-2 Stryków – Konotopa | procedura przetargowa na etapie przygotowania ofert w przetargu ograniczonym |
A-4 Wrocław – Katowice | w trakcie procedury przetargowej na pobór opłat za przejazd |
2. W 2008 r. przewiduje się wypłatę z Krajowego Funduszu Drogowego w wysokości do 35 mln zł dla spółki Gdańsk Transport Company S.A. z tytułu wynagrodzenia za dostępność autostrady A-1 odcinek Gdańsk – Nowe Marzy.
3. Określone w części 1 drogowe projekty inwestycyjne są przewidziane do realizacji przez Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad.
Część 4
Łączna kwota przewidywanych wypłat z tytułu zdarzeń określonych w umowach o budowę i eksploatację albo wyłącznie eksploatację autostrad, za które odpowiedzialność odszkodowawczą przyjmuje Skarb Państwa
Na rok 2008 w Krajowym Funduszu Drogowym utrzymuje się rezerwę utworzoną w poprzednim okresie programowania w wysokości 45 950 000 zł jako zabezpieczenie środków na wypłaty z tytułu:
1) zdarzeń odszkodowawczych określonych w umowach o budowę i eksploatację albo wyłącznie eksploatację autostrad oraz
2) innych płatności na rzecz spółek, które zawarły umowy o budowę i eksploatację albo wyłącznie eksploatację autostrad.
Część 5
Zakres i termin gwarancji i poręczeń Skarbu Państwa dla wypłat ze środków Krajowego Funduszu Drogowego wynikających z umowy o budowę i eksploatację albo wyłącznie eksploatację autostrady
W dniu 26 lipca 2005 r. Rada Ministrów uchwałą nr 194/2005 udzieliła gwarancji Skarbowi Państwa dla wypłat ze środków Krajowego Funduszu Drogowego na rzecz spółki Gdańsk Transport Company S.A. wynikających z Umowy o Budowę i Eksploatację Autostrady A-1 zawartej dnia 31 sierpnia 2004 r. pomiędzy Skarbem Państwa reprezentowanym przez Ministra Infrastruktury oraz Gdańsk Transport Company S.A., zmienionej dnia 28 lipca 2005 r. – dla odcinka autostrady A-1 Gdańsk – Grudziądz (węzeł Rusocin – węzeł Nowe Marzy).
Uchwała objęła gwarancją Skarbu Państwa wypłaty ze środków Krajowego Funduszu Drogowego na rzecz spółki Gdańsk Transport Company S.A. przeznaczone na spłatę kredytów zaciąganych przez spółkę na realizację budowy, według zgodnej z umową następującej specyfikacji:
Kredytodawca | Zakres kredytu | Zakres gwarancji | Termin gwarancji |
Europejski Bank Inwestycyjny | 500 mln euro | 600 mln euro | 31 stycznia 2040 r. |
Nordycki Bank Inwestycyjny | 140 mln euro | 168 mln euro | 31 stycznia 2040 r. |
Łączna maksymalna kwota gwarancji wypłat ze środków Krajowego Funduszu Drogowego na rzecz spółki Gdańsk Transport Company S.A. nie może przekroczyć kwoty 768 mln euro.
Część 6
Łączna kwota przewidywanych wypłat z tytułu finansowania kosztów utworzenia drogowych spółek specjalnego przeznaczenia, w tym środków na pokrycie kapitału zakładowego i kosztów podjęcia działalności przez spółki, finansowania kosztów podwyższenia kapitału zakładowego, wypłaty wynagrodzenia dla spółek oraz finansowania przedsięwzięć drogowych powierzonych drogowym spółkom specjalnego przeznaczenia
W 2008 r. przewiduje się wypłatę z Krajowego Funduszu Drogowego w wysokości do 10 mln zł z tytułu finansowania kosztów utworzenia drogowych spółek specjalnego przeznaczenia, w tym środków na pokrycie kapitału zakładowego i kosztów podjęcia działalności spółek.
Część 5
Zakres i termin gwarancji i poręczeń Skarbu Państwa dla wypłat ze środków Krajowego Funduszu Drogowego wynikających z umowy o budowę i eksploatację albo wyłącznie eksploatację autostrady
W dniu 26 lipca 2005 r. Rada Ministrów uchwałą nr 194/2005 udzieliła gwarancji Skarbowi Państwa dla wypłat ze środków Krajowego Funduszu Drogowego na rzecz spółki Gdańsk Transport Company S.A. wynikających z Umowy o Budowę i Eksploatację Autostrady A-1 zawartej dnia 31 sierpnia 2004 r. pomiędzy Skarbem Państwa reprezentowanym przez Ministra Infrastruktury oraz Gdańsk Transport Company S.A., zmienionej dnia 28 lipca 2005 r. – dla odcinka autostrady A-1 Gdańsk – Grudziądz (węzeł Rusocin – węzeł Nowe Marzy).
Uchwała objęła gwarancją Skarbu Państwa wypłaty ze środków Krajowego Funduszu Drogowego na rzecz spółki Gdańsk Transport Company S.A. przeznaczone na spłatę kredytów zaciąganych przez spółkę na realizację budowy, według zgodnej z umową następującej specyfikacji:
Kredytodawca | Zakres kredytu | Zakres gwarancji | Termin gwarancji |
Europejski Bank Inwestycyjny | 500 min euro | 600 min euro | 31 stycznia 2040 r. |
Nordycki Bank Inwestycyjny | 140 min euro | 168 min euro | 31 stycznia 2040 r. |
Łączna maksymalna kwota gwarancji wypłat ze środków Krajowego Funduszu Drogowego na rzecz spółki Gdańsk Transport Company S.A. nie może przekroczyć kwoty 768 min euro.
Część 6
Łączna kwota przewidywanych wypłat z tytułu finansowania kosztów utworzenia drogowych spółek specjalnego przeznaczenia, w tym środków na pokrycie kapitału zakładowego i kosztów podjęcia działalności przez spółki, finansowania kosztów podwyższenia kapitału zakładowego, wypłaty wynagrodzenia dla spółek oraz finansowania przedsięwzięć drogowych powierzonych drogowym spółkom specjalnego przeznaczenia
W 2008 r. przewiduje się wypłatę z Krajowego Funduszu Drogowego w wysokości do 10 mln zł z tytułu finansowania kosztów utworzenia drogowych spółek specjalnego przeznaczenia, w tym środków na pokrycie kapitału zakładowego i kosztów podjęcia działalności spółek.
- Data ogłoszenia: 2008-02-25
- Data wejścia w życie: 2008-02-25
- Data obowiązywania: 2008-12-31
- Z mocą od: 2008-01-01
- Dokument traci ważność: 2009-02-25
- ROZPORZĄDZENIE RADY MINISTRÓW z dnia 4 listopada 2008 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie ustalenia Programu rzeczowo-finansowego dla inwestycji drogowych realizowanych z wykorzystaniem środków Krajowego Funduszu Drogowego na rok 2008
- ROZPORZĄDZENIE RADY MINISTRÓW z dnia 10 grudnia 2008 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie ustalenia Programu rzeczowo-finansowego dla inwestycji drogowych realizowanych z wykorzystaniem środków Krajowego Funduszu Drogowego na rok 2008
REKLAMA