REKLAMA
Dziennik Ustaw - rok 2007 nr 228 poz. 1684
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA SPRAWIEDLIWOŚCI
z dnia 27 listopada 2007 r.
zmieniające rozporządzanie w sprawie szczegółowego sposobu prowadzenia rejestrów wchodzących w skład Krajowego Rejestru Sądowego oraz szczegółowej treści wpisów w tych rejestrach
Na podstawie art. 48, 54 i 60 ust. 2 ustawy z dnia 20 sierpnia 1997 r. o Krajowym Rejestrze Sądowym (Dz. U. z 2007 r. Nr 168, poz. 1186) zarządza się, co następuje:
1) § 54 otrzymuje brzmienie:
„§ 54. W dziale trzecim rejestru przedsiębiorców dla spółki z ograniczoną odpowiedzialnością i spółki akcyjnej wpisuje się informacje wskazane w § 46 i § 461, przy czym spółkę komandytowo-akcyjną zastępuje spółka z ograniczoną odpowiedzialnością i spółka akcyjna.”;
2) w rozdziale 4 po oddziale 5 dc daje się oddział 51 w brzmieniu:
„Oddział 51
Spółdzielnia europejska
§ 702. W dziale pierwszym rejestru przedsiębiorców dla spółdzielni europejskiej wpisuje się:
1) w rubryce pierwszej:
a) w polu pierwszym – oznaczenie formy prawnej podmiotu: wyrazy „spółdzielnia europejska”,
b) w polu drugim – numer REGON oraz numer NIP; przy wniosku o rejestrację nowego przedsiębiorcy pole może pozostać niewypełnione,
c) w polu trzecim – firmę, pod którą spółdzielnia działa,
d) w polu czwartym – dane o poprzedniej rejestracji, co obejmuje: oznaczenie państwa, nazwę rejestru, nazwę organu prowadzącego rejestr, numer w rejestrze.
e) w polu piątym – informację, czy przedsiębiorca prowadzi działalność gospodarczą z innymi podmiotami na podstawie umowy spółki cywilnej,
f) w polu szóstym – informację, czy podmiot posiada status organizacji pożytku publicznego,
2) w rubryce drugiej:
a) w polu pierwszym – siedzibę spółdzielni,
b) w polu drugim – adres spółdzielni,
3) w rubryce trzeciej – dane posiadanych przez spółdzielnię europejską oddziałów:
a) w polu pierwszym – firmę oddziału,
b) w polu drugim – siedzibę oddziału,
c) w polu trzecim – adres oddziału,
4) w rubryce czwartej – informacje o statucie: w polu pierwszym – informacje o uchwaleniu statutu spółdzielni europejskiej lub zmianach statutu, co obejmuje: datę podjęcia uchwały, w przypadku zmiany statutu – także oznaczenie zmienionych paragrafów, zaś w przypadku ustalenia nowego tekstu statutu spółdzielni europejskiej – zaznaczenie tej okoliczności,
5) w rubryce piątej:
a) w polu pierwszym – czas, na jaki została utworzona spółdzielnia europejska; jeżeli spółdzielnia została utworzona na czas nieoznaczony, wpisuje się wyrazy „na czas nieoznaczony”,
b) w polu drugim – oznaczenie pisma innego niż Monitor Sądowy i Gospodarczy, przeznaczonego do ogłoszeń spółdzielni europejskiej, jeżeli statut spółdzielni je wskazuje,
6) w rubryce szóstej – dane o sposobie powstania spółdzielni europejskiej, jeżeli powstała przez połączenie, przekształcenie lub podział innych spółdzielni lub spółek:
a) w polu pierwszym – określenie okoliczności, o których mowa w art. 38 pkt 1 lit. f ustawy, co obejmuje powstanie spółdzielni w wyniku połączenia, podziału lub przekształcenia innych podmiotów,
b) w polu drugim – opis sposobu powstania spółdzielni w wyniku połączenia, przekształcenia lub podziału oraz informację o uchwale,
c) w polu trzecim – numer i datę decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów o zgodzie na dokonanie koncentracji,
d) w podrubryce pierwszej – dane podmiotów, z których powstała spółdzielnia w wyniku przekształcenia, podziału lub połączenia:
– w polu pierwszym – nazwę lub firmę,
– w polu drugim – nazwę rejestru, w którym podmiot jest zarejestrowany,
– w polu trzecim – numer w rejestrze; jeżeli podmiot jest zarejestrowany w Krajowym Rejestrze Sądowym, należy wpisać numer KRS,
– w polu czwartym – nazwę sądu prowadzącego rejestr,
– w polu piątym – numer REGON,
7) w rubryce siódmej – dane o kapitale spółdzielni europejskiej:
a) w polu pierwszym – wysokość kapitału zakładowego (subskrybowanego),
b) w podrubryce pierwszej – informację o wniesieniu aportu:
– w polu pierwszym – określenie wartości udziałów objętych za aport (nie dotyczy to spółdzielni przenoszącej siedzibę na terytorium RP),
c) w polu drugim – liczbę udziałów wszystkich kategorii,
d) w podrubryce drugiej – informacje o udziałach:
– w polu pierwszym – nazwa kategorii,
– w polu drugim – wartość nominalna udziałów w tej samej kategorii,
e) w polu trzecim – kwotowe określenie części kapitału pokrytego w dniu subskrypcji.
8) w rubryce ósmej dla spółdzielni europejskiej:
a) w polu pierwszym – wzmiankę o podjęciu uchwały o emisji obligacji, co obejmuje: datę podjęcia uchwały.
§ 703. W przypadku gdy w rubryce 3, 4, 8 lub w podrubryce 1 rubryki 6 lub w podrubryce 1 i 2 rubryki 7 zachodzi konieczność wpisania więcej niż jednego elementu, dane dotyczące każdego z nich wpisuje się kolejno w odpowiedniej rubryce lub podrubryce.
§ 704. W dziale drugim rejestru przedsiębiorców dla spółdzielni europejskiej wpisuje się:
1) w rubryce pierwszej – organ uprawniony do reprezentacji podmiotu:
a) w polu pierwszym – nazwę organu uprawnionego do reprezentowania spółdzielni,
b) w polu drugim – sposób reprezentacji spółdzielni, co obejmuje sposób reprezentowania spółdzielni przez zarząd, radę administrującą lub przez dyrektorów wykonawczych będących członkami rady administrującej oraz przez prokurentów,
c) w podrubryce pierwszej – dane osób wchodzących w skład zarządu albo rady administrującej:
– w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę,
– w polu drugim – imiona,
– w polu trzecim – numer PESEL lub numer REGON,
– w polu czwartym – numer KRS,
– w polu piątym – funkcję,
– w polu szóstym – informację, czy osoba została zawieszona w czynnościach,
– w polu siódmym – datę, do której została zawieszona,
2) w rubryce drugiej – organ nadzoru:
a) w polu pierwszym – nazwę organu nadzoru spółdzielni,
b) w podrubryce pierwszej – dane osób wchodzących w skład organu nadzoru:
– w polu pierwszym – nazwisko,
– w polu drugim – imiona,
– w polu trzecim – numer PESEL,
3) w rubryce trzeciej – dane prokurentów i rodzaj prokury:
a) w polu pierwszym – nazwisko,
b) w polu drugim – imiona,
c) w polu trzecim – numer PESEL,
d) w polu czwartym – rodzaj prokury.
§ 705. Jeżeli w spółdzielni europejskiej wybrano monistyczny system organów spółdzielni i ten sam organ pełni funkcję organu reprezentacji i organu nadzoru, organ ten podlega wpisaniu jako organ reprezentacji oraz jako organ nadzoru. W takiej sytuacji jako członków organu reprezentacji wpisuje się osoby zajmujące się reprezentacją i zarządzaniem, a jako członków organu nadzoru – osoby zajmujące się nadzorem.
§ 706. W przypadku gdy w rubryce 3 lub podrubryce 1 rubryki 1 lub w podrubryce 1 rubryki 2 zachodzi konieczność wpisania więcej niż jednego elementu, dane dotyczące każdego z nich wpisuje się kolejno w odpowiedniej rubryce lub podrubryce.
§ 707. W dziale trzecim rejestru przedsiębiorców dla spółdzielni europejskiej wpisuje się:
1) w rubryce pierwszej: w polu pierwszym – przedmiot działalności przedsiębiorcy według Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD), określony rodzajem działalności,
2) w rubryce drugiej – wzmianki o złożonych dokumentach:
a) w polu pierwszym – wzmiankę o złożeniu rocznego sprawozdania finansowego, co obejmuje: okres, za jaki złożono dokument, i dato jego złożenia,
b) w polu drugim – wzmiankę o złożeniu opinii biegłego rewidenta, co obejmuje: okres, za jaki złożono opinię,
c) w polu trzecim – wzmiankę o złożeniu uchwały lub postanowienia o zatwierdzeniu sprawozdania finansowego, co obejmuje: okres, za jaki złożono dokument,
d) w polu czwartym – wzmiankę o złożeniu sprawozdania z działalności spółdzielni, co obejmują: okres, za jaki złożono sprawozdanie, lub wzmiankę o złożeniu rocznego merytorycznego sprawozdania z działalności organizacji pożytku publicznego, co obejmuje okres, za jaki złożono sprawozdanie, oraz ujawnienie, iż jest to sprawozdanie merytoryczne z działalności,
3) w rubryce trzeciej – nie dokonuje się wpisów.
§ 708. 1. W przypadku gdy w rubryce 1 zachodzi konieczność wpisania więcej niż jednego elementu, dane dotyczące każdego z nich wpisuje się kolejno w rubryce 1.
2. W przypadku gdy w rubryce 2 zachodzi konieczność wpisania informacji o dokumentach za kolejne okresy, informacje o tych faktach wpisuje się kolejno w odpowiednich polach rubryki 2.
§ 709. W dziale czwartym rejestru przedsiębiorców dla spółdzielni europejskiej wpisuje się informacje wskazane w § 37 i § 371, przy czym przedsiębiorcę – spółkę jawną, spółkę komandytową i spółkę partnerską zastępuje spółdzielnia europejska.
§ 7010. W dziale piątym rejestru przedsiębiorców dla spółdzielni europejskiej wpisuje się informacje wskazane w § 57 i § 58, przy czym przedsiębiorcę – spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością i spółkę akcyjną zastępuje spółdzielnia europejska.
§ 7011. W dziale szóstym rejestru przedsiębiorców dla spółdzielni europejskiej wpisuje się:
1) w rubryce pierwszej – informacje o likwidacji:
a) w polu pierwszym – informacje o otwarciu likwidacji:
– w przypadku otwarcia likwidacji orzeczeniem sądu – nazwę sądu, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy,
– w przypadku otwarcia likwidacji uchwałą – organ podejmujący uchwałę, datę podjęcia uchwały, numer uchwały, a jeżeli uchwała została podjęta w formie aktu notarialnego, to datę jego sporządzenia, oznaczenie notariusza i numer repertorium,
b) w polu drugim – informacje o zakończeniu likwidacji, co obejmuje: datę zakończenia likwidacji oraz informację o sposobie jej zakończenia,
c) w polu trzecim – sposób reprezentacji spółdzielni przez likwidatorów,
d) w podrubryce pierwszej – dane likwidatorów:
– w polu pierwszym – nazwisko,
– w polu drugim – imiona,
– w polu trzecim – numer PESEL,
2) w rubryce drugiej – informacje o rozwiązaniu:
a) w polu pierwszym – określenie okoliczności, co obejmuje rozwiązanie spółdzielni,
b) w polu drugim – informacje o rozwiązaniu spółdzielni, co obejmuje: wskazanie przyczyny rozwiązania, wskazanie, czy rozwiązanie nastąpiło orzeczeniem sądu bądź właściwego organu lub uchwałą, oraz odpowiednio: nazwę sądu lub właściwego organu prowadzącego postępowanie, datę wydania prawomocnego orzeczenia, sygnaturę sprawy lub datę podjęcia uchwały, numer uchwały, a jeżeli uchwała została podjęta w formie aktu notarialnego, to datę jego sporządzenia, oznaczenie notariusza i numer repertorium,
3) w rubryce trzeciej – ustanowienie zarządu komisarycznego dla spółdzielni europejskiej:
a) w polu pierwszym – czas, na jaki zarząd komisaryczny został ustanowiony.
b) w polu drugim – sposób reprezentacji spółdzielni przez zarząd komisaryczny,
c) w podrubryce pierwszej – dane zarządcy komisarycznego:
– w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę,
– w polu drugim – imiona,
– w polu trzecim – numer PESEL lub numer REGON,
– w polu czwartym – numer KRS,
4) w rubryce czwartej – informacje o połączeniu, podziale spółdzielni europejskiej lub przekształceniu spółdzielni europejskiej w inny sposób:
a) w polu pierwszym – określenie okoliczności, o których mowa w art. 44 ust. 1 pkt 4 ustawy, co obejmuje połączenie, podział lub przekształcenie,
b) w polu drugim – opis sposobu połączenia, podziału lub przekształcenia spółdzielni oraz informacje o uchwale,
c) w podrubryce pierwszej – dane podmiotów powstałych w wyniku połączenia, podziału lub przekształcenia albo dane podmiotów przejmujących całość majątku spółdzielni:
– w polu pierwszym – nazwę lub firmę.
– w polu drugim – nazwę rejestru, w którym podmiot jest zarejestrowany,
– w polu trzecim – numer w rejestrze; jeżeli podmiot jest zarejestrowany w Krajowym Rejestrze Sądowym, należy wpisać numer KRS,
– w polu czwartym – nazwę sądu lub organu prowadzącego rejestr,
– w polu piątym – numer REGON,
d) w podrubryce drugiej – dane podmiotów, których majątek jest przejmowany przez spółdzielnię w wyniku połączenia lub podziału; wpisu dokonuje się dla spółdzielni przejmującej; wpis nie dotyczy spółdzielni zawiązanych w wyniku przekształcenia, podziału lub połączenia:
– w polu pierwszym – nazwę lub firmę,
– w polu drugim – nazwę rejestru, w którym podmiot jest zarejestrowany,
– w polu trzecim – numer w rejestrze; jeżeli podmiot jest zarejestrowany w Krajowym Rejestrze Sądowym, należy wpisać numer KRS,
– w polu czwartym – nazwę sądu lub organu prowadzącego rejestr,
– w polu piątym – numer REGON,
5) w rubryce piątej – informacje o postępowaniu upadłościowym:
a) w polu pierwszym – informacje o ogłoszeniu upadłości, co obejmuje: nazwę sądu prowadzącego postępowanie, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy,
b) w polu drugim – informacje o zakończeniu postępowania upadłościowego, co obejmuje: sposób zakończenia, datę zakończenia postępowania,
c) w polu trzecim – określenie sposobu prowadzenia postępowania upadłościowego, co obejmuje: informacje o prowadzeniu upadłości z możliwością zawarcia układu lub upadłości obejmującej likwidację majątku dłużnika,
d) w polu czwartym – informacje o uchyleniu układu zawartego w postępowaniu upadłościowym z możliwością zawarcia układu, co obejmuje: nazwę sądu, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy,
e) w podrubryce pierwszej – dane syndyka:
– w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę,
– w polu drugim – imiona,
– w polu trzecim – numer PESEL lub numer REGON,
– w polu czwartym – numer KRS,
f) w podrubryce drugiej – dane osoby powołanej w toku postępowania upadłościowego:
– w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę,
– w polu drugim – imiona,
– w polu trzecim – numer PESEL lub numer REGON,
– w polu czwartym – numer KRS,
– w polu piątym – określenie osoby, co obejmuje jedną z następujących funkcji: „zarządca przymusowy”, „nadzorca sądowy”, „zarządca”, „zarządca zagraniczny”, „osoba powołana w toku postępowania upadłościowego do reprezentowania upadłego”,
6) w rubryce szóstej – informacje o postępowaniu naprawczym:
a) w polu pierwszym – informacje o wszczęciu postępowania naprawczego, co obejmuje: nazwę sądu prowadzącego postępowanie naprawcze, datę wszczęcia postępowania naprawczego, sygnaturę sprawy,
b) w polu drugim – informacje o zakończeniu postępowania naprawczego, co obejmuje: sposób zakończenia, datę zakończenia postępowania,
c) w polu trzecim – informacje o uchyleniu układu, co obejmuje: nazwę sądu, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy,
d) w podrubryce pierwszej – dane nadzorcy sądowego:
– w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę,
– w polu drugim – imiona,
– w polu trzecim – numer PESEL lub numer REGON.
– w polu czwartym – numer KRS,
7) w rubryce siódmej – informacje o zmianie siedziby spółdzielni europejskiej:
a) w polu pierwszym – wzmiankę o złożeniu planu przeniesienia siedziby,
b) w polu drugim – informacje o państwie, do którego przeniesiono siedzibę spółdzielni, nazwę rejestru, do którego wpisano spółdzielnię, nazwę organu prowadzącego rejestr oraz numer w rejestrze.
§ 7012. W przypadku gdy w rubryce 1, 3, 4, 5, 6, w podrubryce 1 rubryki 1, w podrubryce 1 rubryki 3, w podrubryce 1 lub 2 rubryki 4 lub w podrubryce 1 lub 2 rubryki 5 zachodzi konieczność wpisania więcej niż jednego elementu, dane dotyczące każdego z nich wpisuje się kolejno w odpowiedniej rubryce lub podrubryce.
§ 7013. Dla spółdzielni przekształcanej lub podlegającej podziałowi lub połączeniu dane wpisywane w rubryce 4 w polach 1 i 2 wpisuje się na wniosek po zgłoszeniu do sądu rejestrowego uchwały o łączeniu, podziale lub przekształceniu. Dane w podrubryce 1 lub 2 rubryki 4 wpisuje się na wniosek lub z urzędu, jeżeli spółdzielnia jest z urzędu wykreślana z rejestru, po wpisaniu do rejestru skutków połączenia, podziału lub przekształcenia.”;
3) w § 78 w pkt 3 po lit. c dodaje się lit. d w brzmieniu:
„d) w podrubryce drugiej – dane podmiotów, których majątek jest przejmowany w wyniku połączenia lub podziału; wpisu dokonuje się dla podmiotu przejmującego; wpis nie dotyczy podmiotu zawiązanego w wyniku przekształcenia, podziału lub połączenia:
– w polu pierwszym – nazwę lub firmę,
– w polu drugim – nazwę rejestru, w którym podmiot jest zarejestrowany,
– w polu trzecim – numer w rejestrze; jeżeli podmiot jest zarejestrowany w Krajowym Rejestrze Sądowym, należy wpisać numer KRS,
– w polu czwartym – nazwę sądu prowadzącego rejestr,
– w polu piątym – numer REGON,”;
4) w § 123 dodaje się pkt 8 w brzmieniu:
„8) w rubryce ósmej – dane o sposobie powstania publicznego zakładu opieki zdrowotnej, jeżeli powstał przez połączenie lub przekształcenie:
a) w polu pierwszym – określenie okoliczności, o których mowa w art. 38 pkt 1 lit. f ustawy, co obejmuje powstanie publicznego zakładu opieki zdrowotnej w wyniku połączenia lub przekształcenia,
b) w polu drugim – opis sposobu powstania publicznego zakładu opieki zdrowotnej w wyniku połączenia lub przekształcenia oraz informacje o dokumencie stanowiącym podstawę połączenia lub przekształcenia,
c) w podrubryce pierwszej – dane podmiotów, z których powstał publiczny zakład opieki zdrowotnej w wyniku połączenia lub przekształcenia:
– w polu pierwszym – nazwę,
– w polu drugim – nazwę rejestru, w którym podmiot jest zarejestrowany,
– w polu trzecim – numer w rejestrze; jeżeli podmiot jest zarejestrowany w Krajowym Rejestrze Sądowym, należy wpisać numer KRS,
– w polu czwartym – nazwę sądu prowadzącego rejestr,
– w polu piątym – numer REGON.”;
5) § 124 otrzymuje brzmienie:
„§ 124. W przypadku gdy w rubryce 3 lub 4 lub w podrubryce 1 rubryki 8 zachodzi konieczność wpisania więcej niż jednego elementu, dane dotyczące każdego z nich wpisuje się kolejno w odpowiedniej rubryce lub podrubryce.”;
6) w § 129 pkt 2 otrzymuje brzmienie:
„2) w rubryce drugiej – informacje o połączeniu lub przekształceniu publicznego zakładu opieki zdrowotnej lub o przekształceniu kolumny transportu sanitarnego:
a) w polu pierwszym – określenie okoliczności, o których mowa w art. 44 ust. 1 pkt 4 ustawy, co obejmuje jedną z następujących okoliczności:
– przekształcenie w inny podmiot,
– połączenie z innym publicznym zakładem opieki zdrowotnej,
b) w polu drugim – opis sposobu połączenia lub przekształcenia oraz informacje o dokumencie stanowiącym podstawę połączenia lub przekształcenia.
c) w podrubryce pierwszej dla publicznego zakładu opieki zdrowotnej – dane podmiotu przejmującego publiczny zakład opieki zdrowotnej lub podmiotu powstałego w wyniku przekształcenia lub połączenia:
– w polu pierwszym – nazwę,
– w polu drugim – nazwę rejestru, w którym podmiot jest zarejestrowany,
– w polu trzecim – numer w rejestrze; jeżeli podmiot jest zarejestrowany w Krajowym Rejestrze Sądowym, należy wpisać numer KRS,
– w polu czwartym – nazwę sądu prowadzącego rejestr,
– w polu piątym – numer REGON,
d) w podrubryce drugiej dla publicznego zakładu opieki zdrowotnej – dane podmiotów przejętych przez publiczny zakład opieki zdrowotnej w wyniku połączenia:
– w polu pierwszym – nazwę,
– w polu drugim – nazwę rejestru, w którym podmiot jest zarejestrowany,
– w polu trzecim – numer w rejestrze; jeżeli podmiot jest zarejestrowany w Krajowym Rejestrze Sądowym, należy wpisać numer KRS,
– w polu czwartym – nazwę sądu prowadzącego rejestr,
– w polu piątym – numer REGON,”;
7) § 130 otrzymuje brzmienie:
„§ 130. W przypadku gdy w rubryce 1 lub 2 lub podrubryce 1 rubryki 1, lub w podrubryce 2 rubryki 2 zachodzi konieczność wpisania więcej niż jednego elementu, dane dotyczące każdego z nich wpisuje się kolejno w odpowiedniej rubryce lub podrubryce.”.
Minister Sprawiedliwości: Z. Ćwiąkalski
|
1) Zmiany wymienionego rozporządzenia zostały ogłoszone w Dz. U. z 2002 r. Nr 17, poz. 1(55, z 2003 r. Nr 186, poz. 1821, z 2005 r. Nr 82, poz. 717 oraz z 2006 r. Nr 241, poz. 1750.
- Data ogłoszenia: 2007-12-07
- Data wejścia w życie: 2008-01-01
- Data obowiązywania: 2008-01-01
- Dokument traci ważność: 2012-01-01
REKLAMA
Dziennik Ustaw
REKLAMA
REKLAMA