REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dziennik Ustaw - rok 2007 nr 228 poz. 1684

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA SPRAWIEDLIWOŚCI

z dnia 27 listopada 2007 r.

zmieniające rozporządzanie w sprawie szczegółowego sposobu prowadzenia rejestrów wchodzących w skład Krajowego Rejestru Sądowego oraz szczegółowej treści wpisów w tych rejestrach

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 48, 54 i 60 ust. 2 ustawy z dnia 20 sierpnia 1997 r. o Krajowym Rejestrze Sądowym (Dz. U. z 2007 r. Nr 168, poz. 1186) zarządza się, co następuje:

§ 1.
W rozporządzeniu Ministra Sprawiedliwości z dnia 21 grudnia 2000 r. w sprawie szczegółowego sposobu prowadzenia rejestrów wchodzących w skład Krajowego Rejestru Sądowego oraz szczegółowej treści wpisów w tych rejestrach (Dz. U. Nr 117, poz. 1237, z późn. zm.1)) wprowadza się następujące zmiany:

1) § 54 otrzymuje brzmienie:

„§ 54. W dziale trzecim rejestru przedsiębiorców dla spółki z ograniczoną odpowiedzialnością i spółki akcyjnej wpisuje się informacje wskazane w § 46 i § 461, przy czym spółkę komandytowo-akcyjną zastępuje spółka z ograniczoną odpowiedzialnością i spółka akcyjna.”;

2) w rozdziale 4 po oddziale 5 dc daje się oddział 51 w brzmieniu:

„Oddział 51

Spółdzielnia europejska

§ 702. W dziale pierwszym rejestru przedsiębiorców dla spółdzielni europejskiej wpisuje się:

1) w rubryce pierwszej:

a) w polu pierwszym – oznaczenie formy prawnej podmiotu: wyrazy „spółdzielnia europejska”,

b) w polu drugim – numer REGON oraz numer NIP; przy wniosku o rejestrację nowego przedsiębiorcy pole może pozostać niewypełnione,

c) w polu trzecim – firmę, pod którą spółdzielnia działa,

d) w polu czwartym – dane o poprzedniej rejestracji, co obejmuje: oznaczenie państwa, nazwę rejestru, nazwę organu prowadzącego rejestr, numer w rejestrze.

e) w polu piątym – informację, czy przedsiębiorca prowadzi działalność gospodarczą z innymi podmiotami na podstawie umowy spółki cywilnej,

f) w polu szóstym – informację, czy podmiot posiada status organizacji pożytku publicznego,

2) w rubryce drugiej:

a) w polu pierwszym – siedzibę spółdzielni,

b) w polu drugim – adres spółdzielni,

3) w rubryce trzeciej – dane posiadanych przez spółdzielnię europejską oddziałów:

a) w polu pierwszym – firmę oddziału,

b) w polu drugim – siedzibę oddziału,

c) w polu trzecim – adres oddziału,

4) w rubryce czwartej – informacje o statucie: w polu pierwszym – informacje o uchwaleniu statutu spółdzielni europejskiej lub zmianach statutu, co obejmuje: datę podjęcia uchwały, w przypadku zmiany statutu – także oznaczenie zmienionych paragrafów, zaś w przypadku ustalenia nowego tekstu statutu spółdzielni europejskiej – zaznaczenie tej okoliczności,

5) w rubryce piątej:

a) w polu pierwszym – czas, na jaki została utworzona spółdzielnia europejska; jeżeli spółdzielnia została utworzona na czas nieoznaczony, wpisuje się wyrazy „na czas nieoznaczony”,

b) w polu drugim – oznaczenie pisma innego niż Monitor Sądowy i Gospodarczy, przeznaczonego do ogłoszeń spółdzielni europejskiej, jeżeli statut spółdzielni je wskazuje,

6) w rubryce szóstej – dane o sposobie powstania spółdzielni europejskiej, jeżeli powstała przez połączenie, przekształcenie lub podział innych spółdzielni lub spółek:

a) w polu pierwszym – określenie okoliczności, o których mowa w art. 38 pkt 1 lit. f ustawy, co obejmuje powstanie spółdzielni w wyniku połączenia, podziału lub przekształcenia innych podmiotów,

b) w polu drugim – opis sposobu powstania spółdzielni w wyniku połączenia, przekształcenia lub podziału oraz informację o uchwale,

c) w polu trzecim – numer i datę decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów o zgodzie na dokonanie koncentracji,

d) w podrubryce pierwszej – dane podmiotów, z których powstała spółdzielnia w wyniku przekształcenia, podziału lub połączenia:

– w polu pierwszym – nazwę lub firmę,

– w polu drugim – nazwę rejestru, w którym podmiot jest zarejestrowany,

– w polu trzecim – numer w rejestrze; jeżeli podmiot jest zarejestrowany w Krajowym Rejestrze Sądowym, należy wpisać numer KRS,

– w polu czwartym – nazwę sądu prowadzącego rejestr,

– w polu piątym – numer REGON,

7) w rubryce siódmej – dane o kapitale spółdzielni europejskiej:

a) w polu pierwszym – wysokość kapitału zakładowego (subskrybowanego),

b) w podrubryce pierwszej – informację o wniesieniu aportu:

– w polu pierwszym – określenie wartości udziałów objętych za aport (nie dotyczy to spółdzielni przenoszącej siedzibę na terytorium RP),

c) w polu drugim – liczbę udziałów wszystkich kategorii,

d) w podrubryce drugiej – informacje o udziałach:

– w polu pierwszym – nazwa kategorii,

– w polu drugim – wartość nominalna udziałów w tej samej kategorii,

e) w polu trzecim – kwotowe określenie części kapitału pokrytego w dniu subskrypcji.

8) w rubryce ósmej dla spółdzielni europejskiej:

a) w polu pierwszym – wzmiankę o podjęciu uchwały o emisji obligacji, co obejmuje: datę podjęcia uchwały.

§ 703. W przypadku gdy w rubryce 3, 4, 8 lub w podrubryce 1 rubryki 6 lub w podrubryce 1 i 2 rubryki 7 zachodzi konieczność wpisania więcej niż jednego elementu, dane dotyczące każdego z nich wpisuje się kolejno w odpowiedniej rubryce lub podrubryce.

§ 704. W dziale drugim rejestru przedsiębiorców dla spółdzielni europejskiej wpisuje się:

1) w rubryce pierwszej – organ uprawniony do reprezentacji podmiotu:

a) w polu pierwszym – nazwę organu uprawnionego do reprezentowania spółdzielni,

b) w polu drugim – sposób reprezentacji spółdzielni, co obejmuje sposób reprezentowania spółdzielni przez zarząd, radę administrującą lub przez dyrektorów wykonawczych będących członkami rady administrującej oraz przez prokurentów,

c) w podrubryce pierwszej – dane osób wchodzących w skład zarządu albo rady administrującej:

– w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę,

– w polu drugim – imiona,

– w polu trzecim – numer PESEL lub numer REGON,

– w polu czwartym – numer KRS,

– w polu piątym – funkcję,

– w polu szóstym – informację, czy osoba została zawieszona w czynnościach,

– w polu siódmym – datę, do której została zawieszona,

2) w rubryce drugiej – organ nadzoru:

a) w polu pierwszym – nazwę organu nadzoru spółdzielni,

b) w podrubryce pierwszej – dane osób wchodzących w skład organu nadzoru:

– w polu pierwszym – nazwisko,

– w polu drugim – imiona,

– w polu trzecim – numer PESEL,

3) w rubryce trzeciej – dane prokurentów i rodzaj prokury:

a) w polu pierwszym – nazwisko,

b) w polu drugim – imiona,

c) w polu trzecim – numer PESEL,

d) w polu czwartym – rodzaj prokury.

§ 705. Jeżeli w spółdzielni europejskiej wybrano monistyczny system organów spółdzielni i ten sam organ pełni funkcję organu reprezentacji i organu nadzoru, organ ten podlega wpisaniu jako organ reprezentacji oraz jako organ nadzoru. W takiej sytuacji jako członków organu reprezentacji wpisuje się osoby zajmujące się reprezentacją i zarządzaniem, a jako członków organu nadzoru – osoby zajmujące się nadzorem.

§ 706. W przypadku gdy w rubryce 3 lub podrubryce 1 rubryki 1 lub w podrubryce 1 rubryki 2 zachodzi konieczność wpisania więcej niż jednego elementu, dane dotyczące każdego z nich wpisuje się kolejno w odpowiedniej rubryce lub podrubryce.

§ 707. W dziale trzecim rejestru przedsiębiorców dla spółdzielni europejskiej wpisuje się:

1) w rubryce pierwszej: w polu pierwszym – przedmiot działalności przedsiębiorcy według Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD), określony rodzajem działalności,

2) w rubryce drugiej – wzmianki o złożonych dokumentach:

a) w polu pierwszym – wzmiankę o złożeniu rocznego sprawozdania finansowego, co obejmuje: okres, za jaki złożono dokument, i dato jego złożenia,

b) w polu drugim – wzmiankę o złożeniu opinii biegłego rewidenta, co obejmuje: okres, za jaki złożono opinię,

c) w polu trzecim – wzmiankę o złożeniu uchwały lub postanowienia o zatwierdzeniu sprawozdania finansowego, co obejmuje: okres, za jaki złożono dokument,

d) w polu czwartym – wzmiankę o złożeniu sprawozdania z działalności spółdzielni, co obejmują: okres, za jaki złożono sprawozdanie, lub wzmiankę o złożeniu rocznego merytorycznego sprawozdania z działalności organizacji pożytku publicznego, co obejmuje okres, za jaki złożono sprawozdanie, oraz ujawnienie, iż jest to sprawozdanie merytoryczne z działalności,

3) w rubryce trzeciej – nie dokonuje się wpisów.

§ 708. 1. W przypadku gdy w rubryce 1 zachodzi konieczność wpisania więcej niż jednego elementu, dane dotyczące każdego z nich wpisuje się kolejno w rubryce 1.

2. W przypadku gdy w rubryce 2 zachodzi konieczność wpisania informacji o dokumentach za kolejne okresy, informacje o tych faktach wpisuje się kolejno w odpowiednich polach rubryki 2.

§ 709. W dziale czwartym rejestru przedsiębiorców dla spółdzielni europejskiej wpisuje się informacje wskazane w § 37 i § 371, przy czym przedsiębiorcę – spółkę jawną, spółkę komandytową i spółkę partnerską zastępuje spółdzielnia europejska.

§ 7010. W dziale piątym rejestru przedsiębiorców dla spółdzielni europejskiej wpisuje się informacje wskazane w § 57 i § 58, przy czym przedsiębiorcę – spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością i spółkę akcyjną zastępuje spółdzielnia europejska.

§ 7011. W dziale szóstym rejestru przedsiębiorców dla spółdzielni europejskiej wpisuje się:

1) w rubryce pierwszej – informacje o likwidacji:

a) w polu pierwszym – informacje o otwarciu likwidacji:

– w przypadku otwarcia likwidacji orzeczeniem sądu – nazwę sądu, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy,

– w przypadku otwarcia likwidacji uchwałą – organ podejmujący uchwałę, datę podjęcia uchwały, numer uchwały, a jeżeli uchwała została podjęta w formie aktu notarialnego, to datę jego sporządzenia, oznaczenie notariusza i numer repertorium,

b) w polu drugim – informacje o zakończeniu likwidacji, co obejmuje: datę zakończenia likwidacji oraz informację o sposobie jej zakończenia,

c) w polu trzecim – sposób reprezentacji spółdzielni przez likwidatorów,

d) w podrubryce pierwszej – dane likwidatorów:

– w polu pierwszym – nazwisko,

– w polu drugim – imiona,

– w polu trzecim – numer PESEL,

2) w rubryce drugiej – informacje o rozwiązaniu:

a) w polu pierwszym – określenie okoliczności, co obejmuje rozwiązanie spółdzielni,

b) w polu drugim – informacje o rozwiązaniu spółdzielni, co obejmuje: wskazanie przyczyny rozwiązania, wskazanie, czy rozwiązanie nastąpiło orzeczeniem sądu bądź właściwego organu lub uchwałą, oraz odpowiednio: nazwę sądu lub właściwego organu prowadzącego postępowanie, datę wydania prawomocnego orzeczenia, sygnaturę sprawy lub datę podjęcia uchwały, numer uchwały, a jeżeli uchwała została podjęta w formie aktu notarialnego, to datę jego sporządzenia, oznaczenie notariusza i numer repertorium,

3) w rubryce trzeciej – ustanowienie zarządu komisarycznego dla spółdzielni europejskiej:

a) w polu pierwszym – czas, na jaki zarząd komisaryczny został ustanowiony.

b) w polu drugim – sposób reprezentacji spółdzielni przez zarząd komisaryczny,

c) w podrubryce pierwszej – dane zarządcy komisarycznego:

– w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę,

– w polu drugim – imiona,

– w polu trzecim – numer PESEL lub numer REGON,

– w polu czwartym – numer KRS,

4) w rubryce czwartej – informacje o połączeniu, podziale spółdzielni europejskiej lub przekształceniu spółdzielni europejskiej w inny sposób:

a) w polu pierwszym – określenie okoliczności, o których mowa w art. 44 ust. 1 pkt 4 ustawy, co obejmuje połączenie, podział lub przekształcenie,

b) w polu drugim – opis sposobu połączenia, podziału lub przekształcenia spółdzielni oraz informacje o uchwale,

c) w podrubryce pierwszej – dane podmiotów powstałych w wyniku połączenia, podziału lub przekształcenia albo dane podmiotów przejmujących całość majątku spółdzielni:

– w polu pierwszym – nazwę lub firmę.

– w polu drugim – nazwę rejestru, w którym podmiot jest zarejestrowany,

– w polu trzecim – numer w rejestrze; jeżeli podmiot jest zarejestrowany w Krajowym Rejestrze Sądowym, należy wpisać numer KRS,

– w polu czwartym – nazwę sądu lub organu prowadzącego rejestr,

– w polu piątym – numer REGON,

d) w podrubryce drugiej – dane podmiotów, których majątek jest przejmowany przez spółdzielnię w wyniku połączenia lub podziału; wpisu dokonuje się dla spółdzielni przejmującej; wpis nie dotyczy spółdzielni zawiązanych w wyniku przekształcenia, podziału lub połączenia:

– w polu pierwszym – nazwę lub firmę,

– w polu drugim – nazwę rejestru, w którym podmiot jest zarejestrowany,

– w polu trzecim – numer w rejestrze; jeżeli podmiot jest zarejestrowany w Krajowym Rejestrze Sądowym, należy wpisać numer KRS,

– w polu czwartym – nazwę sądu lub organu prowadzącego rejestr,

– w polu piątym – numer REGON,

5) w rubryce piątej – informacje o postępowaniu upadłościowym:

a) w polu pierwszym – informacje o ogłoszeniu upadłości, co obejmuje: nazwę sądu prowadzącego postępowanie, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy,

b) w polu drugim – informacje o zakończeniu postępowania upadłościowego, co obejmuje: sposób zakończenia, datę zakończenia postępowania,

c) w polu trzecim – określenie sposobu prowadzenia postępowania upadłościowego, co obejmuje: informacje o prowadzeniu upadłości z możliwością zawarcia układu lub upadłości obejmującej likwidację majątku dłużnika,

d) w polu czwartym – informacje o uchyleniu układu zawartego w postępowaniu upadłościowym z możliwością zawarcia układu, co obejmuje: nazwę sądu, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy,

e) w podrubryce pierwszej – dane syndyka:

– w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę,

– w polu drugim – imiona,

– w polu trzecim – numer PESEL lub numer REGON,

– w polu czwartym – numer KRS,

f) w podrubryce drugiej – dane osoby powołanej w toku postępowania upadłościowego:

– w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę,

– w polu drugim – imiona,

– w polu trzecim – numer PESEL lub numer REGON,

– w polu czwartym – numer KRS,

– w polu piątym – określenie osoby, co obejmuje jedną z następujących funkcji: „zarządca przymusowy”, „nadzorca sądowy”, „zarządca”, „zarządca zagraniczny”, „osoba powołana w toku postępowania upadłościowego do reprezentowania upadłego”,

6) w rubryce szóstej – informacje o postępowaniu naprawczym:

a) w polu pierwszym – informacje o wszczęciu postępowania naprawczego, co obejmuje: nazwę sądu prowadzącego postępowanie naprawcze, datę wszczęcia postępowania naprawczego, sygnaturę sprawy,

b) w polu drugim – informacje o zakończeniu postępowania naprawczego, co obejmuje: sposób zakończenia, datę zakończenia postępowania,

c) w polu trzecim – informacje o uchyleniu układu, co obejmuje: nazwę sądu, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy,

d) w podrubryce pierwszej – dane nadzorcy sądowego:

– w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę,

– w polu drugim – imiona,

– w polu trzecim – numer PESEL lub numer REGON.

– w polu czwartym – numer KRS,

7) w rubryce siódmej – informacje o zmianie siedziby spółdzielni europejskiej:

a) w polu pierwszym – wzmiankę o złożeniu planu przeniesienia siedziby,

b) w polu drugim – informacje o państwie, do którego przeniesiono siedzibę spółdzielni, nazwę rejestru, do którego wpisano spółdzielnię, nazwę organu prowadzącego rejestr oraz numer w rejestrze.

§ 7012. W przypadku gdy w rubryce 1, 3, 4, 5, 6, w podrubryce 1 rubryki 1, w podrubryce 1 rubryki 3, w podrubryce 1 lub 2 rubryki 4 lub w podrubryce 1 lub 2 rubryki 5 zachodzi konieczność wpisania więcej niż jednego elementu, dane dotyczące każdego z nich wpisuje się kolejno w odpowiedniej rubryce lub podrubryce.

§ 7013. Dla spółdzielni przekształcanej lub podlegającej podziałowi lub połączeniu dane wpisywane w rubryce 4 w polach 1 i 2 wpisuje się na wniosek po zgłoszeniu do sądu rejestrowego uchwały o łączeniu, podziale lub przekształceniu. Dane w podrubryce 1 lub 2 rubryki 4 wpisuje się na wniosek lub z urzędu, jeżeli spółdzielnia jest z urzędu wykreślana z rejestru, po wpisaniu do rejestru skutków połączenia, podziału lub przekształcenia.”;

3) w § 78 w pkt 3 po lit. c dodaje się lit. d w brzmieniu:

„d) w podrubryce drugiej – dane podmiotów, których majątek jest przejmowany w wyniku połączenia lub podziału; wpisu dokonuje się dla podmiotu przejmującego; wpis nie dotyczy podmiotu zawiązanego w wyniku przekształcenia, podziału lub połączenia:

– w polu pierwszym – nazwę lub firmę,

– w polu drugim – nazwę rejestru, w którym podmiot jest zarejestrowany,

– w polu trzecim – numer w rejestrze; jeżeli podmiot jest zarejestrowany w Krajowym Rejestrze Sądowym, należy wpisać numer KRS,

– w polu czwartym – nazwę sądu prowadzącego rejestr,

– w polu piątym – numer REGON,”;

4) w § 123 dodaje się pkt 8 w brzmieniu:

„8) w rubryce ósmej – dane o sposobie powstania publicznego zakładu opieki zdrowotnej, jeżeli powstał przez połączenie lub przekształcenie:

a) w polu pierwszym – określenie okoliczności, o których mowa w art. 38 pkt 1 lit. f ustawy, co obejmuje powstanie publicznego zakładu opieki zdrowotnej w wyniku połączenia lub przekształcenia,

b) w polu drugim – opis sposobu powstania publicznego zakładu opieki zdrowotnej w wyniku połączenia lub przekształcenia oraz informacje o dokumencie stanowiącym podstawę połączenia lub przekształcenia,

c) w podrubryce pierwszej – dane podmiotów, z których powstał publiczny zakład opieki zdrowotnej w wyniku połączenia lub przekształcenia:

– w polu pierwszym – nazwę,

– w polu drugim – nazwę rejestru, w którym podmiot jest zarejestrowany,

– w polu trzecim – numer w rejestrze; jeżeli podmiot jest zarejestrowany w Krajowym Rejestrze Sądowym, należy wpisać numer KRS,

– w polu czwartym – nazwę sądu prowadzącego rejestr,

– w polu piątym – numer REGON.”;

5) § 124 otrzymuje brzmienie:

„§ 124. W przypadku gdy w rubryce 3 lub 4 lub w podrubryce 1 rubryki 8 zachodzi konieczność wpisania więcej niż jednego elementu, dane dotyczące każdego z nich wpisuje się kolejno w odpowiedniej rubryce lub podrubryce.”;

6) w § 129 pkt 2 otrzymuje brzmienie:

„2) w rubryce drugiej – informacje o połączeniu lub przekształceniu publicznego zakładu opieki zdrowotnej lub o przekształceniu kolumny transportu sanitarnego:

a) w polu pierwszym – określenie okoliczności, o których mowa w art. 44 ust. 1 pkt 4 ustawy, co obejmuje jedną z następujących okoliczności:

– przekształcenie w inny podmiot,

– połączenie z innym publicznym zakładem opieki zdrowotnej,

b) w polu drugim – opis sposobu połączenia lub przekształcenia oraz informacje o dokumencie stanowiącym podstawę połączenia lub przekształcenia.

c) w podrubryce pierwszej dla publicznego zakładu opieki zdrowotnej – dane podmiotu przejmującego publiczny zakład opieki zdrowotnej lub podmiotu powstałego w wyniku przekształcenia lub połączenia:

– w polu pierwszym – nazwę,

– w polu drugim – nazwę rejestru, w którym podmiot jest zarejestrowany,

– w polu trzecim – numer w rejestrze; jeżeli podmiot jest zarejestrowany w Krajowym Rejestrze Sądowym, należy wpisać numer KRS,

– w polu czwartym – nazwę sądu prowadzącego rejestr,

– w polu piątym – numer REGON,

d) w podrubryce drugiej dla publicznego zakładu opieki zdrowotnej – dane podmiotów przejętych przez publiczny zakład opieki zdrowotnej w wyniku połączenia:

– w polu pierwszym – nazwę,

– w polu drugim – nazwę rejestru, w którym podmiot jest zarejestrowany,

– w polu trzecim – numer w rejestrze; jeżeli podmiot jest zarejestrowany w Krajowym Rejestrze Sądowym, należy wpisać numer KRS,

– w polu czwartym – nazwę sądu prowadzącego rejestr,

– w polu piątym – numer REGON,”;

7) § 130 otrzymuje brzmienie:

„§ 130. W przypadku gdy w rubryce 1 lub 2 lub podrubryce 1 rubryki 1, lub w podrubryce 2 rubryki 2 zachodzi konieczność wpisania więcej niż jednego elementu, dane dotyczące każdego z nich wpisuje się kolejno w odpowiedniej rubryce lub podrubryce.”.

§ 2.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2008 r.

Minister Sprawiedliwości: Z. Ćwiąkalski

 

1) Zmiany wymienionego rozporządzenia zostały ogłoszone w Dz. U. z 2002 r. Nr 17, poz. 1(55, z 2003 r. Nr 186, poz. 1821, z 2005 r. Nr 82, poz. 717 oraz z 2006 r. Nr 241, poz. 1750.

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2007-12-07
  • Data wejścia w życie: 2008-01-01
  • Data obowiązywania: 2008-01-01
  • Dokument traci ważność: 2012-01-01

REKLAMA

Dziennik Ustaw

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA