REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dziennik Ustaw - rok 2007 nr 124 poz. 864

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA ROZWOJU REGIONALNEGO1)

z dnia 22 czerwca 2007 r.

zmieniające rozporządzenie w sprawie przyjęcia Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 20042006

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 17 ust. 5 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o Narodowym Planie Rozwoju (Dz. U. Nr 116, poz. 1206, z późn. zm.2)) zarządza się, co następuje:

§ 1.
W rozporządzeniu Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 1 lipca 2004 r. w sprawie przyjęcia Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2004–2006 (Dz. U. Nr 166, poz. 1742) w załączniku „Program Operacyjny Pomoc Techniczna 2004–2006” wprowadza się następujące zmiany:

1) we „Wstępie” część w brzmieniu:

Instytucją odpowiedzialną za przygotowanie i zarządzanie Programem Operacyjnym Pomoc Techniczna jest Ministerstwo Gospodarki i Pracy. Szczegółowe zadania w tym zakresie zostają powierzone Wydziałowi Pomocy Technicznej jednostce organizacyjnej wyodrębnionej w strukturze Departamentu Zarządzającego Podstawami Wsparcia Wspólnoty.”

otrzymuje brzmienie:

Instytucją odpowiedzialną za zarządzanie Programem Operacyjnym Pomoc Techniczna 20042006, zwanym dalej Programem Operacyjnym Pomoc Techniczna”, jest Ministerstwo Rozwoju Regionalnego. Szczegółowe zadania w tym zakresie zostają powierzone Wydziałowi Pomocy Technicznej jednostce organizacyjnej wyodrębnionej w strukturze Departamentu Programów Pomocowych i Pomocy Technicznej w Ministerstwie Rozwoju Regionalnego.”;

2) w rozdziale 4. „Zarys priorytetów i działań Programu”:

a) w pkt 4.1. „Priorytet 1. Wzmocnienie zdolności w zakresie zarządzania, monitorowania, oceny i kontroli Podstaw Wsparcia Wspólnoty (PWW)”:

– w ppkt 4.1.1. „Działanie 1: Szkolenia osób odpowiedzialnych za zarządzanie, monitorowanie, ocenę (ewaluację) i kontrolę”:

– – część Beneficjent” otrzymuje brzmienie:

Beneficjenci końcowi

Instytucja Zarządzająca Podstawami Wsparcia Wspólnoty (PWW), Instytucja Płatnicza, Instytucja Zarządzająca Programem Operacyjnym Pomoc Techniczna.”,

– – część Kategoria ostatecznych odbiorców pomocy” otrzymuje brzmienie:

Kategoria ostatecznych beneficjentów

Pracownicy wybranych instytucji administracji centralnej zaangażowanych w proces realizacji PWW (m.in. pracownicy Instytucji Zarządzającej Podstawami Wsparcia Wspólnoty (PWW), Instytucji Płatniczej, Instytucji Zarządzającej Programem Operacyjnym Pomoc Techniczna itp.).”,

w ppkt 4.1.2. Działanie 2: Wsparcie obsługi komitetów Podstaw Wsparcia Wspólnoty (PWW) i Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna”:

– – część Beneficjenci” otrzymuje brzmienie:

Beneficjenci końcowi

Instytucja Zarządzająca Podstawami Wsparcia Wspólnoty (PWW) i Instytucja Zarządzająca Programem Operacyjnym Pomoc Techniczna.”,

– – część Ostateczni odbiorcy pomocy” otrzymuje brzmienie:

Ostateczni beneficjenci

Instytucja Zarządzająca Podstawami Wsparcia Wspólnoty (PWW), Instytucja Zarządzająca Programem Operacyjnym Pomoc Techniczna, członkowie Komitetu Monitorującego Podstawami Wsparcia Wspólnoty (PWW) oraz członkowie Komitetu Monitorującego Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna i Komitetu Sterującego Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna.”,

w ppkt 4.1.3. Działanie 3: Wsparcie procesu zarządzania, monitorowania i kontroli Podstaw Wsparcia Wspólnoty (PWW) i Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna”:

– – część Beneficjenci” otrzymuje brzmienie:

Beneficjenci końcowi

Instytucja Zarządzająca Podstawami Wsparcia Wspólnoty (PWW) i Instytucja Zarządzająca Programem Operacyjnym Pomoc Techniczna, Instytucja Płatnicza, Departament Ceryfikacji i Poświadczeń Środków z Unii Europejskiej w Ministerstwie Finansów.”,

– – część Ostateczni odbiorcy pomocy” otrzymuje brzmienie:

Ostateczni beneficjenci

Pracownicy wybranych instytucji administracji centralnej zaangażowanych w proces realizacji Podstawami Wsparcia Wspólnoty (PWW) (m.in. pracownicy Instytucji Zarządzającej Podstawami Wsparcia Wspólnoty (PWW), Instytucji Zarządzającej Programem Operacyjnym Pomoc Techniczna, urzędów kontroli skarbowej itp.), członkowie Komitetu Monitorującego Podstawami Wsparcia Wspólnoty (PWW) oraz członkowie Komitetu Monitorującego Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna i Komitetu Sterującego Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna.”,

w ppkt 4.1.4. Działanie 4: Wsparcie procesu oceny (ewaluacji) Podstaw Wsparcia Wspólnoty (PWW) i Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna”:

– – część Beneficjent” otrzymuje brzmienie:

Beneficjenci końcowi

Instytucja Zarządzająca Programem Operacyjnym Pomoc Techniczna, Krajowa Jednostka Ewaluacyjna.”,

– – po części Beneficjenci końcowi” dodaje się część w brzmieniu:

Ostateczni beneficjenci

Krajowa Jednostka Ewaluacyjna, komórki ewaluacji w Instytucjach Zarządzających programami operacyjnymi. Instytucja Zarządzająca Programem Operacyjnym Pomoc Techniczna.”,

w ppkt 4.1.5. Działanie 5: Zakup wyposażenia”:

– – część Beneficjenci” otrzymuje brzmienie:

Beneficjenci końcowi

Instytucja Zarządzająca Programem Operacyjnym Pomoc Techniczna, Instytucja Płatnicza, Departament Certyfikacji i Poświadczeń Środków z Unii Europejskiej w Ministerstwie Finansów, Instytucja Zarządzająca Podstawami Wsparcia Wspólnoty (PWW).”,

– – część Ostateczni odbiorcy pomocy” otrzymuje brzmienie:

Ostateczni beneficjenci

Wybrane instytucje zaangażowane w proces zarządzania, monitorowania, oceny (ewaluacji) i kontroli Podstawami Wsparcia Wspólnoty (PWW).”,

b) w pkt 4.2. „Priorytet 2. Wsparcie informatycznego systemu monitoringu i kontroli finansowej”:

w ppkt 4.2.1. Działanie 1: Rozwój i utrzymanie systemu SIMIK i sieci rozległej SIMIK-NET”:

– – część Beneficjent” otrzymuje brzmienie:

Beneficjent końcowy

Ministerstwo Finansów jako administrator (operator) systemu SIMIK.”,

– – część Ostateczni odbiorcy pomocy” otrzymuje brzmienie:

Ostateczni beneficjenci

Ministerstwo Finansów jako administrator (operator) systemu SIMIK oraz inne instytucje będące użytkownikami systemu, w szczególności: Instytucje Zarządzające programami operacyjnymi, urzędy wojewódzkie i marszałkowskie oraz Instytucje Pośredniczące i Wdrażające programów operacyjnych.”,

w ppkt 4.2.2. Działanie 2: Szkolenia”:

– – część Beneficjent” otrzymuje brzmienie:

Beneficjent końcowy

Ministerstwo Finansów jako administrator (operator) systemu SIMIK.”,

– – część Ostateczni odbiorcy pomocy” otrzymuje brzmienie:

Ostateczni beneficjenci

Ministerstwo Finansów jako administrator (operator) systemu SIMIK oraz inne instytucje będące użytkownikami systemu, w szczególności: Instytucje Zarządzające programami operacyjnymi, urzędy wojewódzkie i marszałkowskie oraz Instytucje Pośredniczące i Wdrażające programów operacyjnych.”,

w ppkt 4.2.3. Działanie 3: Działania informacyjne”:

– – część Beneficjent” otrzymuje brzmienie:

Beneficjent końcowy

Ministerstwo Finansów jako administrator (operator) systemu SIMIK.”,

– – część Ostateczni odbiorcy pomocy” otrzymuje brzmienie:

Ostateczni beneficjenci

Ministerstwo Finansów jako administrator (operator) systemu SIMIK oraz inne instytucje będące użytkownikami systemu, w szczególności: Instytucje Zarządzające programami operacyjnymi, urzędy wojewódzkie i marszałkowskie oraz Instytucje Pośredniczące i Wdrażające programów operacyjnych.”.

w ppkt 4.2.4. Działanie 4: Wydatki osobowe na potrzeby SIMIK”:

– – część Beneficjent” otrzymuje brzmienie:

Beneficjent końcowy

Ministerstwo Finansów jako administrator (operator) systemu SIMIK.”,

– – część Ostateczni odbiorcy pomocy” otrzymuje brzmienie:

Ostateczni beneficjenci

Ministerstwo Finansów jako administrator (operator) systemu SIMIK oraz inne instytucje będące użytkownikami systemu, w szczególności: Instytucje Zarządzające programami operacyjnymi, urzędy wojewódzkie i marszałkowskie oraz Instytucje Pośredniczące i Wdrażające programów operacyjnych.”,

w ppkt 4.2.5. Działanie 5: Zakup wyposażenia”:

– – część Beneficjent” otrzymuje brzmienie:

Beneficjent końcowy

Ministerstwo Finansów jako administrator (operator) systemu SIMIK.”,

– – część Odbiorcy pomocy” otrzymuje brzmienie:

Ostateczni beneficjenci

Ministerstwo Finansów jako administrator (operator) systemu SIMIK oraz inne instytucje będące użytkownikami systemu, w szczególności Instytucje Zarządzające programami operacyjnymi, urzędy wojewódzkie i marszałkowskie oraz Instytucje Pośredniczące i Wdrażające programów operacyjnych.”,

c) w pkt 4.3. „Priorytet 3. Upowszechnienie informacji i promocja funduszy strukturalnych”:

w ppkt 4.3.1. Działanie 1: Rozpowszechnianie informacji i promocja Podstaw Wsparcia Wspólnoty, Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna oraz funduszy strukturalnych” część Beneficjent” otrzymuje brzmienie:

Beneficjenci końcowi

Instytucja Zarządzająca Podstawami Wsparcia Wspólnoty (PWW), Instytucja Zarządzająca Programem Operacyjnym Pomoc Techniczna.”,

w ppkt 4.3.2. Działanie 2: Stworzenie i eksploatacja portalu internetowego” część Beneficjent” otrzymuje brzmienie:

Beneficjent końcowy

Instytucja Zarządzająca Podstawami Wsparcia Wspólnoty (PWW).”,

w ppkt 4.3.3. Działanie 3: Promocja i wymiana informacji pomiędzy uczestnikami procesu realizacji Podstaw Wsparcia Wspólnoty” część Beneficjent” otrzymuje brzmienie:

Beneficjenci końcowi

Instytucja Zarządzająca Podstawami Wsparcia Wspólnoty (PWW), Instytucja Płatnicza, Instytucja Zarządzająca Programem Operacyjnym Pomoc Techniczna.”;

3) w rozdziale 5. „Finansowanie”:

a) część „Priorytet 1: Wzmocnienie zdolności w zakresie zarządzania, monitorowania, oceny i kontroli Podstaw Wsparcia Wspólnoty (PWW)” otrzymuje brzmienie:

Priorytet 1: Wzmocnienie zdolności w zakresie zarządzania, monitorowania, oceny i kontroli Podstaw Wsparcia Wspólnoty (PWW)

Całkowity koszt realizacji Priorytetu 1 wyniesie 12 300 000 euro, w tym wsparcie ze środków funduszy strukturalnych wyniesie 9 225 000 euro, a współfinansowanie ze środków krajowych (wyłącznie z budżetu państwa) 3 075 000 euro.

Na realizację działań limitowanych (Zasada 11.2 rozporządzenia nr 448/2004/WE) wydatkowanych zostanie łącznie 8 000 000 euro, w tym wsparcie ze środków funduszy strukturalnych wyniesie 6 000 000 euro, a współfinansowanie ze środków krajowych (wyłącznie z budżetu państwa) 2 000 000 euro.

Na realizację działań nielimitowanych (Zasada 11.3 rozporządzenia nr 448/2004/WE) wydatkowanych zostanie łącznie 4 300 000 euro, w tym wsparcie ze środków funduszy strukturalnych wyniesie 3 225 000 euro, a współfinansowanie ze środków krajowych (wyłącznie z budżetu państwa) 1 075 000 euro.”,

b) część „Priorytet 2: Wsparcie informatycznego systemu monitoringu i kontroli finansowej” otrzymuje brzmienie:

Priorytet 2: Wsparcie informatycznego systemu monitoringu i kontroli finansowej

Całkowity koszt realizacji Priorytetu 2 wyniesie 13 262 000 euro, w tym wsparcie ze środków funduszy strukturalnych wyniesie 9 946 500 euro, a współfinansowanie ze środków krajowych (wyłącznie z budżetu państwa) 3 315 500 euro.

Na realizację działań limitowanych (Zasada 11.2 rozporządzenia nr 448/2004/WE) wydatkowanych zostanie łącznie 5 125 127 euro, w tym wsparcie ze środków funduszy strukturalnych wyniesie 3 843 845 euro, a współfinansowanie ze środków krajowych (wyłącznie z budżetu państwa) 1 281 282 euro.

Na realizację działań nielimitowanych (Zasada 11.3 rozporządzenia nr 448/2004/WE) wydatkowanych zostanie łącznie 8 136 873 euro, w tym wsparcie ze środków funduszy strukturalnych wyniesie 6 102 655 euro, a współfinansowanie ze środków krajowych (wyłącznie z budżetu państwa) 2 034 218 euro.”,

c) część „Priorytet 3: Upowszechnianie informacji i promocja funduszy strukturalnych” otrzymuje brzmienie:

Priorytet 3: Upowszechnianie informacji i promocja funduszy strukturalnych

Całkowity koszt realizacji Priorytetu 3 wyniesie 12 177 287 euro, w tym wsparcie ze środków funduszy strukturalnych wyniesie 9 132 965 euro, a współfinansowanie ze środków krajowych (wyłącznie z budżetu państwa) 3 044 322 euro.

Na realizację działań limitowanych (Zasada 11.2 rozporządzenia nr 448/2004/WE) nie zostaną wydatkowane żadne środki.

Na realizację działań nielimitowanych (Zasada 11.3 rozporządzenia nr 448/2004/WE) wydatkowanych zostanie łącznie 12 177 287 euro, w tym wsparcie ze środków funduszy strukturalnych wyniesie 9 132 965 euro, a współfinansowanie ze środków krajowych (wyłącznie z budżetu państwa) 3 044 322 euro.”,

d) tabela 2. „Indykatywna tabela finansowa PO Pomocy technicznej według priorytetów i działań (zobowiązania) w EURO (ceny bieżące)” otrzymuje brzmienie:


Tabela 2. Indykatywna tabela finansowa Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna według priorytetów i działań (zobowiązania) w euro (ceny bieżące)

infoRgrafika

e) tabela 3. „Indykatywna tabela finansowa PO Pomoc Techniczna według priorytetów i działań w rozbiciu na lata (zobowiązania) w EURO ceny bieżące” otrzymuje brzmienie:

Tabela 3. Indykatywna tabela finansowa PO Pomoc Techniczna według priorytetów i działań w rozbiciu na lata (zobowiązania) w euro (ceny bieżące)


infoRgrafika

f) tabela 4. „Zbiorcza tabela finansowa dla Programu Operacyjnego Pomocy technicznej oraz priorytetów pomocy technicznej w ramach poszczególnych programów operacyjnych (zobowiązania) w EURO (ceny bieżące)” otrzymuje brzmienie:

Tabela 4. Zbiorcza tabela finansowa dla Programu Operacyjnego Pomocy Technicznej oraz priorytetów pomocy technicznej w ramach poszczególnych programów operacyjnych (zobowiązania) w euro (ceny bieżące)


infoRgrafika

4) w rozdziale 6. „System wdrażania Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna”:

a) w pkt 6.1. „Zarządzanie Programem Operacyjnym Pomoc Techniczna” w ppkt 6.1.3. „Beneficjenci” w części „Szczegółowe obowiązki beneficjentów przedstawiają się następująco” tiret pierwsze otrzymuje brzmienie:

„- opracowanie projektu i złożenie go w Wydziale Pomocy Technicznej w Departamencie Programów Pomocowych i Pomocy Technicznej w Ministerstwie Rozwoju Regionalnego,”,

b) w pkt 6.2. „Zarządzanie finansowe i kontrola” w ppkt 6.2.3. „Audyt i procedury kontroli” część „Raportowanie nieprawidłowości” otrzymuje brzmienie:

Raportowanie nieprawidłowości

Wszystkie odpowiednie instytucje są odpowiedzialne za wykrywanie nieprawidłowości i zgłaszanie ich do Instytucji Zarządzającej Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna, która na ich podstawie sporządza raporty o nieprawidłowościach dla Generalnego Inspektora Kontroli Skarbowej oraz przekazuje do wiadomości Instytucji Płatniczej. Generalny Inspektor Kontroli Skarbowej przy pomocy Departamentu Kontroli Skarbowej I w Ministerstwie Finansów informuje KE o nieprawidłowościach w oparciu o uzyskane informacje. Instytucja Płatnicza ponosi ogólną odpowiedzialność za korekty finansowe i odzyskiwanie nieprawidłowo wypłaconych kwot. Instytucje te działają zgodnie z art. 8 rozporządzenia nr 438/2001/WE.3)”;

5) użyte w różnych przypadkach wyrazy:

a) „Ministerstwo Gospodarki i Pracy” zastępuje się użytymi w odpowiednim przypadku wyrazami „Ministerstwo Rozwoju Regionalnego”, z wyjątkiem części „Wstęp”,

b) „Krajowa Jednostka Oceny (Ewaluacji)” zastępuje się użytymi w odpowiednim przypadku wyrazami „Krajowa Jednostka Ewaluacyjna”,

c) „Biuro Międzynarodowych Relacji Skarbowych” oraz „Biuro ds. Certyfikacji i Poświadczeń Środków z Unii Europejskiej” zastępuje się użytymi w odpowiednim przypadku wyrazami „Departament Certyfikacji i Poświadczeń Środków z Unii Europejskiej”,

d) „Ministerstwo Infrastruktury” zastępuje się wyrazami „Ministerstwo Transportu”,

e) „Ministerstwo Nauki i Informatyzacji” zastępuje się wyrazami „Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego”,

f) „Ministerstwo Edukacji Narodowej i Sportu” zastępuje się wyrazami „Ministerstwo Edukacji Narodowej”;

6) użyte skróty:

a) „Biuro MS” zastępuje się wyrazami „Departament Certyfikacji i Poświadczeń Środków z Unii Europejskiej”,

b) „MGiP” zastępuje się skrótem „MRR”.

§ 2.
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

Minister Rozwoju Regionalnego: G. Gęsicka

 

1) Minister Rozwoju Regionalnego kieruje działem administracji rządowej rozwój regionalny, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 lipca 2006 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Rozwoju Regionalnego (Dz. U. Nr 131, poz. 916).

2) Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2005 r. Nr 90, poz. 759 i Nr 267, poz. 2251 oraz z 2006 r. Nr 149, poz. 1074 i Nr 249, poz. 1832.

3) Zgodnie z art. 54 rozporządzenia Komisji nr 1828/2006/WE z dnia 8 grudnia 2006 r. ustanawiającego szczegółowe zasady wykonania rozporządzenia Rady nr 1083/2006/WE ustanawiającego przepisy ogólne dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności oraz rozporządzenia nr 1080/2006/WE Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (Dz. Urz. UE L 371 z 27.12.2006, str. 1), z dniem 16 stycznia 2007 r. rozporządzenie Komisji nr 438/2001/WE z dnia 2 marca 2001 r. ustanawiające szczegółowe zasady wykonania rozporządzenia Rady nr 1260/1999/WE dotyczącego zarządzania i systemów kontroli pomocy udzielanej w ramach funduszy strukturalnych (Dz. Urz. WE L 63 z 03.03.2001; Dz. Urz. UE Polskie wydanie specjalne, rozdz. 14, t. 1, str. 132) utraciło moc obowiązującą. Jednakże rozporządzenie nr 438/2001/WE może być nadal stosowane w zakresie określonym w art.. 54 rozporządzenia Komisji nr 1828/2006/WE.

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2007-07-11
  • Data wejścia w życie: 2007-07-26
  • Data obowiązywania: 2007-07-26

REKLAMA

Dziennik Ustaw

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA