REKLAMA
Dziennik Ustaw - rok 2007 nr 114 poz. 781
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA FINANSÓW1)
z dnia 20 czerwca 2007 r.
zmieniające rozporządzenie w sprawie wysokości maksymalnych norm dopuszczalnych ubytków niektórych wyrobów akcyzowych zharmonizowanych, a także szczegółowych zasad i terminów ogłaszania norm dopuszczalnych ubytków oraz norm zużycia takich wyrobów
Na podstawie art. 5 ust. 6 i 7 ustawy z dnia 23 stycznia 2004 r. o podatku akcyzowym (Dz. U. Nr 29, poz. 257, z późn. zm.2)) zarządza się, co następuje:
1) w § 5 w ust. 1:
a) pkt 1 otrzymuje brzmienie:
„1) benzyny silnikowej, w tym lotniczej, oznaczonej symbolem PKWiU 23.20.11, olejów lekkich pozostałych otrzymanych z przerobu ropy naftowej oraz lekkich produktów przerobu, gdzie indziej niesklasyfikowanych, oznaczonych symbolem PKWiU 23.20.13, objętych kodami CN od 2710 11 11 do 2710 11 59 i CN 2710 11 90 oraz ich mieszanin z biokomponentami określonymi w ustawie z dnia 25 sierpnia 2006 r. o biokomponentach i biopaliwach ciekłych (Dz. U. Nr 169, poz. 1199 oraz z 2007 r. Nr 35, poz. 217 i Nr 99 poz. 666), zwanych dalej „biokomponentami”,”,
b) pkt 3 i 4 otrzymują brzmienie:
„3) nafty (w tym do silników odrzutowych), oznaczonej symbolem PKWiU 23.20.14, oraz olejów średnich pozostałych, gdzie indziej niesklasyfikowanych, oznaczonych symbolem PKWiU 23.20.16, objętych kodami CN od 2710 19 11 do 2710 19 29,
4) olejów napędowych, oznaczonych symbolem PKWiU 23.20.15, objętych kodami CN od 2710 19 31 do 2710 19 49 oraz ich mieszanin z biokomponentami,”;
2) załącznik nr 4 do rozporządzenia otrzymuje brzmienie określone w załączniku do niniejszego rozporządzenia.
Minister Finansów: Z. Gilowska
|
1) Minister Finansów kieruje działem administracji rządowej – finanse publiczne, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 lipca 2006 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Finansów (Dz. U. Nr 131, poz. 908 i Nr 169, poz. 1204).
2) Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2004 r. Nr 68, poz. 623, z 2005 r. Nr 160, poz. 1341 i z 2006 r. Nr 169, poz. 1199 oraz z 2007 r. Nr 99, poz. 666.
Załącznik do rozporządzenia Ministra Finansów
z dnia 20 czerwca 2007 r. (poz. 781)
MAKSYMALNE NORMY DOPUSZCZALNYCH UBYTKÓW POWSTAJĄCYCH W CZASIE PRODUKCJI, MAGAZYNOWANIA LUB PRZEWOZU PALIW CIEKŁYCH
I. 1. Maksymalne normy dopuszczalnych ubytków powstające w czasie produkcji (mieszania) poszczególnych paliw ciekłych wynoszą dla:
1) benzyny silnikowej, w tym lotniczej, oznaczonej symbolem PKWiU 23.20.11, olejów lekkich pozostałych otrzymanych z przerobu ropy naftowej oraz lekkich produktów przerobu, gdzie indziej niesklasyfikowanych, oznaczonych symbolem PKWiU 23.20.13, objętych kodami CN od 2710 11 11 do 2710 11 59 i CN 2710 11 90 oraz ich mieszanin z biokomponentami | 0,20%, |
2) paliwa typu ciężkiej benzyny do silników odrzutowych, oznaczonego symbolem PKWiU 23.20.12 oraz kodem CN 2710 11 70 | 0,15%, |
3) nafty (w tym do silników odrzutowych), oznaczonej symbolem PKWiU 23.20.14, oraz olejów średnich pozostałych, gdzie indziej niesklasyfikowanych, oznaczonych symbolem PKWiU 23.20.16, objętych kodami CN od 2710 19 11 do 2710 19 29 | 0,15%, |
4) olejów napędowych, oznaczonych symbolem PKWiU 23.20.15, objętych kodami CN od 2710 19 31 do 2710 19 49, oraz ich mieszanin z biokomponentami | 0,15%, |
5) olejów opałowych, gdzie indziej niesklasyfikowanych, oznaczonych symbolem PKWiU 23.20.17, objętych kodami CN od 2710 19 51 do 2710 19 69 | 0,15% |
– od ilości składników zużytych do ich wytworzenia.
2. Maksymalne normy dopuszczalnych ubytków powstające w czasie rozlewu do butli propanu i butanu, skroplonych, oznaczonych symbolem PKWiU 23.20.21 oraz objętych pozycją CN 2711, z wyjątkiem kodów CN 2711 11 00, 2711 14 00, 2711 21 00 oraz 2711 29 00 | 0,02% |
– od ilości rozlanego gazu.
3. Maksymalne normy dopuszczalnych ubytków powstające w czasie magazynowania poszczególnych paliw ciekłych wynoszą dla:
1) benzyny silnikowej, w tym lotniczej, oznaczonej symbolem PKWiU 23.20.11, olejów lekkich pozostałych otrzymanych z przerobu ropy naftowej oraz lekkich produktów przerobu, gdzie indziej niesklasyfikowanych, oznaczonych symbolem PKWiU 23.20.13, objętych kodami CN od 2710 11 11 do 2710 11 59 i CN 2710 11 90, oraz ich mieszanin z biokomponentami | 0,0015%, |
2) paliwa typu ciężkiej benzyny do silników odrzutowych, oznaczonego symbolem PKWiU 23.20.12 oraz kodem CN 2710 11 70 | 0,0014%, |
3) nafty (w tym do silników odrzutowych), oznaczonej symbolem PKWiU 23.20.14, oraz olejów średnich pozostałych, gdzie indziej niesklasyfikowanych, oznaczonych symbolem PKWiU 23.20.16, objętych kodami CN od 2710 19 11 do 2710 19 29 | 0,0014%, |
4) olejów napędowych, oznaczonych symbolem PKWiU 23.20.15, objętych kodami CN od 2710 19 31 do 2710 19 49, oraz ich mieszanin z biokomponentami | 0,0006%, |
5) olejów opałowych, gdzie indziej niesklasyfikowanych, oznaczonych symbolem PKWiU 23.20.17, objętych kodami CN od 2710 19 51 do 2710 19 69 | 0,0006%, |
6) propanu i butanu, skroplonych, oznaczonych symbolem PKWiU 23.20.21 oraz objętych pozycją CN 2711 z wyjątkiem kodów CN 2711 11 00, 2711 14 00, 2711 21 00 oraz 2711 29 00 | 0,05% |
– od sumy dziennych pozostałości paliw ciekłych; podstawą obliczenia tej sumy są dzienne stany paliw ciekłych wykazywane w ewidencji magazynowej.
4. Maksymalne normy dopuszczalnych ubytków powstające w czasie przyjęcia paliw ciekłych do magazynu wynoszą dla:
1) benzyny silnikowej, w tym lotniczej, oznaczonej symbolem PKWiU 23.20.11, olejów lekkich pozostałych otrzymanych z przerobu ropy naftowej oraz lekkich produktów przerobu, gdzie indziej niesklasyfikowanych, oznaczonych symbolem PKWiU 23.20.13, objętych kodami CN od 2710 11 11 do 2710 11 59 i CN 2710 11 90 oraz ich mieszanin z biokomponentami | 0,10%, |
2) paliwa typu ciężkiej benzyny do silników odrzutowych, oznaczonego symbolem PKWiU 23.20.12 oraz kodem CN 2710 11 70 | 0,08%, |
3) nafty (w tym do silników odrzutowych), oznaczonej symbolem PKWiU 23.20.14, oraz olejów średnich pozostałych, gdzie indziej niesklasyfikowanych, oznaczonych symbolem PKWiU 23.20.16, objętych kodami CN od 2710 19 11 do 2710 19 29 | 0,08%, |
4) olejów napędowych, oznaczonych symbolem PKWiU 23.20.15, objętych kodami CN od 2710 19 31 do 2710 19 49 oraz ich mieszanin z biokomponentami | 0,04%, |
5) olejów opałowych, gdzie indziej niesklasyfikowanych, oznaczonych symbolem PKWiU 23.20.17, objętych kodami CN od 2710 19 51 do 2710 19 69 | 0,04%, |
6) propanu i butanu, skroplonych, oznaczonych symbolem PKWiU 23.20.21 oraz objętych pozycją CN 2711 z wyjątkiem kodów CN 2711 11 00, 2711 14 00,2711 21 00 oraz 2711 29 00 | 0,20% |
– od ilości przyjętych paliw ciekłych.
5. Maksymalne normy dopuszczalnych ubytków powstające w czasie wydania paliw ciekłych z magazynu wynoszą dla:
1) benzyny silnikowej, w tym lotniczej, oznaczonej symbolem PKWiU 23.20.11, olejów lekkich pozostałych otrzymanych z przerobu ropy naftowej oraz lekkich produktów przerobu, gdzie indziej niesklasyfikowanych, oznaczonych symbolem PKWiU 23.20.13, objętych kodami CN od 2710 11 11 do 2710 11 59 i CN 2710 11 90 oraz ich mieszanin z biokomponentami | 0,10%, |
2) paliwa typu ciężkiej benzyny do silników odrzutowych, oznaczonego symbolem PKWiU 23.20.12 oraz kodem CN 2710 11 70 | 0,08%, |
3) nafty (w tym do silników odrzutowych), oznaczonej symbolem PKWiU 23.20.14, oraz olejów średnich pozostałych, gdzie indziej niesklasyfikowanych, oznaczonych symbolem PKWiU 23.20.16, objętych kodami CN od 2710 19 11 do 2710 19 29 | 0,08%, |
4) olejów napędowych, oznaczonych symbolem PKWiU 23.20.15, objętych kodami CN od 2710 19 31 do 2710 19 49, oraz ich mieszanin z biokomponentami | 0,04%, |
5) olejów opałowych, gdzie indziej niesklasyfikowanych, oznaczonych symbolem PKWiU 23.20.17, objętych kodami CN od 2710 19 51 do 2710 19 69 | 0,04%, |
6) propanu i butanu, skroplonych, oznaczonych symbolem PKWiU 23.20.21 oraz objętych pozycją CN 2711 z wyjątkiem kodów CN 2711 11 00, 2711 14 00, 2711 21 00 oraz 2711 29 00 | 0,20% |
– od ilości wydanych paliw ciekłych.
6. Ubytki paliw ciekłych, o których mowa w ust. 1–5, rozlicza się narastająco za okresy roczne.
II. 1. Maksymalne normy dopuszczalnych ubytków powstające w czasie przewozu paliw ciekłych wynoszą dla:
1) cystern samochodowych 0,10 %;
2) cystern kolejowych 0,5 %;
3) innych naczyń służących do transportu 0,04% od ilości wysłanej za każdy dzień przewozu, przy czym dzień wysłania i dzień przyjęcia przesyłki liczy się jako jeden dzień przewozu paliw ciekłych.
2. Maksymalne normy dopuszczalnych ubytków powstające w czasie transportu paliw ciekłych rurociągiem przesyłowym dalekosiężnym wynoszą 0,06 % od ilości wysłanej.
3. Ubytki paliw ciekłych, o których mowa w ust. 2, rozlicza się narastająco za okresy roczne.
4. W przypadku przelania paliw ciekłych do innych naczyń w czasie przewozu, dopuszczalny ubytek nie może przekroczyć 0,20 % ilości przelanej.
- Data ogłoszenia: 2007-06-29
- Data wejścia w życie: 2007-07-14
- Data obowiązywania: 2007-07-14
- Dokument traci ważność: 2009-03-01
REKLAMA
Dziennik Ustaw
REKLAMA
REKLAMA