REKLAMA
Dziennik Ustaw - rok 2006 nr 161 poz. 1136
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA FINANSÓW1)
z dnia 18 sierpnia 2006 r.
w sprawie szczegółowych zasad gospodarki finansowej Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa
Na podstawie art. 7 ust. 7 ustawy z dnia 29 grudnia 1993 r. o utworzeniu Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (Dz. U. z 2005 r. Nr 31, poz. 264, z późn. zm.2)) zarządza się, co następuje:
2. Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o:
1) ustawie – należy przez to rozumieć ustawę z dnia 29 grudnia 1993 r. o utworzeniu Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa;
2) rocznym planie finansowym – należy przez to rozumieć plan finansowy, o którym mowa w art. 34 ust. 2 i 3 oraz w art. 41 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104 i Nr 169, poz. 1420 oraz z 2006 r. Nr 45, poz. 319 i Nr 104, poz. 708) oraz w art. 7 ust. 3 ustawy;
3) wolnych środkach – należy przez to rozumieć środki pieniężne, które w danej chwili nie są wykorzystywane przez Agencję na realizację zadań ustawowych.
2. Roczny plan finansowy Agencji obejmuje swym zakresem przychody, w tym dotacje z budżetu państwa, oraz koszty, w tym koszty krajowej działalności pomocowej oraz koszty utrzymania Agencji.
3. Roczny plan finansowy nie obejmuje swym zakresem przychodów i kosztów oraz zwiększeń i zmniejszeń funduszy wynikających z realizacji programów pomocowych w ramach Wspólnej Polityki Rolnej i Rybackiej, Specjalnego Programu Akcesyjnego na Rzecz Rozwoju Rolnictwa i Obszarów Wiejskich (SAPARD) oraz Sektorowych Programów Operacyjnych, które są realizowane na podstawie odrębnych przepisów oraz akredytowanych procedur.
4. Roczny plan finansowy jest ustalany na okres roku kalendarzowego.
1) części tabelarycznej, sporządzonej zgodnie z wzorem formularza określającego wybrane elementy planu finansowego Agencji, ustalonym w załączniku do rozporządzenia wydanego na podstawie art. 120 ust. 5 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych;
2) części opisowej, zawierającej szczegółowe uzasadnienie dla poszczególnych wielkości przychodów oraz kosztów Agencji.
1) planowane wpływy z poszczególnych tytułów, odrębnie dla realizacji zadań ustawowych i zleconych;
2) planowane wydatki, odrębnie dla realizacji zadań ustawowych i zleconych;
3) planowane wydatki na pokrycie kosztów utrzymania Agencji, w podziale na Centralę Agencji i na oddziały regionalne łącznie z biurami powiatowymi znajdującymi się w danym województwie, z wyodrębnieniem wydatków na wynagrodzenia osobowe, pochodne od wynagrodzeń, pozostałe wydatki bieżące z wyszczególnieniem poszczególnych tytułów oraz wydatki majątkowe;
4) stan środków pieniężnych na początek i na koniec roku kalendarzowego;
5) szczegółowe pisemne uzasadnienie poszczególnych wielkości wpływów i wydatków.
2. Planowane wydatki, z wyłączeniem wydatków wymienionych w ust. 3, przedstawia się w podziale na:
1) wydatki do poniesienia w roku, na który sporządzony jest plan, wynikające z zobowiązań powstałych w latach poprzednich;
2) wydatki do poniesienia w roku, na który sporządzony jest plan, wynikające z zobowiązań powstałych w roku bieżącym;
3) zobowiązania roku bieżącego, z których wydatki zostaną poniesione w latach następnych.
3. Planowane wydatki w zakresie krajowej działalności pomocowej przedstawia się w podziale na:
1) wydatki do poniesienia w roku, na który sporządzony jest plan, wynikające z zobowiązań powstałych w latach poprzednich;
2) wydatki do poniesienia w roku, na który sporządzony jest plan, wynikające z zobowiązań powstałych w roku bieżącym, na podstawie złożonych wniosków oraz umów zawartych w latach poprzednich;
3) wydatki do poniesienia w roku, na który sporządzony jest plan, wynikające z zobowiązań powstałych w roku bieżącym, na podstawie złożonych wniosków oraz umów zawartych w roku bieżącym;
4) zobowiązania roku bieżącego, z których wydatki zostaną poniesione w latach następnych.
4. Użyty w ust. 2 i 3 termin „zobowiązania” oznacza zapisy operacji gospodarczych, ujęte w księgach rachunkowych Agencji, wynikające z zewidencjonowania w księgach rachunkowych dowodów księgowych.
2. Zobowiązania z tytułu umów wieloletnich mogą być zaciągane w wypadku, gdy umowy te są uzasadnione odpowiednimi programami prac. Zobowiązania mogą być również zaciągane z tytułu umów, których realizacja w roku następnym jest niezbędna do zapewnienia ciągłości działania Agencji i prawidłowej realizacji zadań w okresach przyszłych, a płatności wynikające z tych umów nastąpią w części w roku następnym.
3. Wykaz planowanych do zawarcia w danym roku umów wieloletnich, z których płatności wystąpią w roku następnym, w podziale na lata odniesienia kosztów z nich wynikających, jest zamieszczany w części opisowej rocznego planu finansowego.
2. Wyboru banków, w których Agencja będzie lokować okresowo wolne środki, Agencja dokonuje zgodnie z przepisami o zamówieniach publicznych.
2. Koszty postępowania o zamówienie publiczne oraz koszty badania rocznego sprawozdania finansowego Agencji ponosi Agencja.
2. Roczne sprawozdanie finansowe Agencji wraz z opinią i raportem z przeprowadzonego badania tego sprawozdania oraz opinią ministra właściwego do spraw rozwoju wsi, o której mowa w ust. 1, Prezes Agencji przedkłada do zatwierdzenia ministrowi właściwemu do spraw finansów publicznych.
Minister Finansów: w z. E. Suchocka-Roguska
|
1) Minister Finansów kieruje działem administracji rządowej – finanse publiczne, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 lipca 2006 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Finansów (Dz. U. Nr 131, poz. 908).
2) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2005 r. Nr 132, poz. 1110, Nr 150, poz. 1259, Nr 163, poz. 1362 i Nr 184, poz. 1539 oraz z 2006 r. Nr 92, poz. 638 i Nr 144, poz. 1040.
- Data ogłoszenia: 2006-09-08
- Data wejścia w życie: 2006-09-23
- Data obowiązywania: 2006-09-23
- Dokument traci ważność: 2007-08-29
REKLAMA
Dziennik Ustaw
REKLAMA
REKLAMA