REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dziennik Ustaw - rok 2006 nr 161 poz. 1136

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA FINANSÓW1)

z dnia 18 sierpnia 2006 r.

w sprawie szczegółowych zasad gospodarki finansowej Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 7 ust. 7 ustawy z dnia 29 grudnia 1993 r. o utworzeniu Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (Dz. U. z 2005 r. Nr 31, poz. 264, z późn. zm.2)) zarządza się, co następuje:

§ 1.
1. Rozporządzenie określa szczegółowe zasady gospodarki finansowej Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, zwanej dalej „Agencją”.

2. Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o:

1) ustawie – należy przez to rozumieć ustawę z dnia 29 grudnia 1993 r. o utworzeniu Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa;

2) rocznym planie finansowym – należy przez to rozumieć plan finansowy, o którym mowa w art. 34 ust. 2 i 3 oraz w art. 41 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104 i Nr 169, poz. 1420 oraz z 2006 r. Nr 45, poz. 319 i Nr 104, poz. 708) oraz w art. 7 ust. 3 ustawy;

3) wolnych środkach – należy przez to rozumieć środki pieniężne, które w danej chwili nie są wykorzystywane przez Agencję na realizację zadań ustawowych.

§ 2.
Projekt planu finansowego na następny rok budżetowy, o którym mowa w art. 99 ust. 2 pkt 3 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych, opracowuje Prezes Agencji, z uwzględnieniem terminów określanych przez ministra właściwego do spraw finansów publicznych dla materiałów do projektu ustawy budżetowej.
§ 3.
1. Agencja prowadzi gospodarkę finansową na podstawie rocznych planów finansowych.

2. Roczny plan finansowy Agencji obejmuje swym zakresem przychody, w tym dotacje z budżetu państwa, oraz koszty, w tym koszty krajowej działalności pomocowej oraz koszty utrzymania Agencji.

3. Roczny plan finansowy nie obejmuje swym zakresem przychodów i kosztów oraz zwiększeń i zmniejszeń funduszy wynikających z realizacji programów pomocowych w ramach Wspólnej Polityki Rolnej i Rybackiej, Specjalnego Programu Akcesyjnego na Rzecz Rozwoju Rolnictwa i Obszarów Wiejskich (SAPARD) oraz Sektorowych Programów Operacyjnych, które są realizowane na podstawie odrębnych przepisów oraz akredytowanych procedur.

4. Roczny plan finansowy jest ustalany na okres roku kalendarzowego.

§ 4.
Roczny plan finansowy Agencji składa się z:

1) części tabelarycznej, sporządzonej zgodnie z wzorem formularza określającego wybrane elementy planu finansowego Agencji, ustalonym w załączniku do rozporządzenia wydanego na podstawie art. 120 ust. 5 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych;

2) części opisowej, zawierającej szczegółowe uzasadnienie dla poszczególnych wielkości przychodów oraz kosztów Agencji.

§ 5.
1. Do planu, o którym mowa w § 4, załącza się szczegółowe zestawienie, stanowiące integralną część planu, obejmujące:

1) planowane wpływy z poszczególnych tytułów, odrębnie dla realizacji zadań ustawowych i zleconych;

2) planowane wydatki, odrębnie dla realizacji zadań ustawowych i zleconych;

3) planowane wydatki na pokrycie kosztów utrzymania Agencji, w podziale na Centralę Agencji i na oddziały regionalne łącznie z biurami powiatowymi znajdującymi się w danym województwie, z wyodrębnieniem wydatków na wynagrodzenia osobowe, pochodne od wynagrodzeń, pozostałe wydatki bieżące z wyszczególnieniem poszczególnych tytułów oraz wydatki majątkowe;

4) stan środków pieniężnych na początek i na koniec roku kalendarzowego;

5) szczegółowe pisemne uzasadnienie poszczególnych wielkości wpływów i wydatków.

2. Planowane wydatki, z wyłączeniem wydatków wymienionych w ust. 3, przedstawia się w podziale na:

1) wydatki do poniesienia w roku, na który sporządzony jest plan, wynikające z zobowiązań powstałych w latach poprzednich;

2) wydatki do poniesienia w roku, na który sporządzony jest plan, wynikające z zobowiązań powstałych w roku bieżącym;

3) zobowiązania roku bieżącego, z których wydatki zostaną poniesione w latach następnych.

3. Planowane wydatki w zakresie krajowej działalności pomocowej przedstawia się w podziale na:

1) wydatki do poniesienia w roku, na który sporządzony jest plan, wynikające z zobowiązań powstałych w latach poprzednich;

2) wydatki do poniesienia w roku, na który sporządzony jest plan, wynikające z zobowiązań powstałych w roku bieżącym, na podstawie złożonych wniosków oraz umów zawartych w latach poprzednich;

3) wydatki do poniesienia w roku, na który sporządzony jest plan, wynikające z zobowiązań powstałych w roku bieżącym, na podstawie złożonych wniosków oraz umów zawartych w roku bieżącym;

4) zobowiązania roku bieżącego, z których wydatki zostaną poniesione w latach następnych.

4. Użyty w ust. 2 i 3 termin „zobowiązania” oznacza zapisy operacji gospodarczych, ujęte w księgach rachunkowych Agencji, wynikające z zewidencjonowania w księgach rachunkowych dowodów księgowych.

§ 6.
Realizacja zadań ustawowych i zleconych oraz wydatkowanie środków publicznych przez Agencję następuje z zachowaniem przepisów ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych.
§ 7.
1. Realizacja poszczególnych tytułów kosztów powinna być dokonywana w granicach kwot ustalonych w rocznym planie finansowym.

2. Zobowiązania z tytułu umów wieloletnich mogą być zaciągane w wypadku, gdy umowy te są uzasadnione odpowiednimi programami prac. Zobowiązania mogą być również zaciągane z tytułu umów, których realizacja w roku następnym jest niezbędna do zapewnienia ciągłości działania Agencji i prawidłowej realizacji zadań w okresach przyszłych, a płatności wynikające z tych umów nastąpią w części w roku następnym.

3. Wykaz planowanych do zawarcia w danym roku umów wieloletnich, z których płatności wystąpią w roku następnym, w podziale na lata odniesienia kosztów z nich wynikających, jest zamieszczany w części opisowej rocznego planu finansowego.

§ 8.
Zwiększenie kosztów w poszczególnych tytułach może nastąpić po uprzednim zatwierdzeniu zmiany rocznego planu finansowego.
§ 9.
1. Agencja może lokować okresowo wolne środki, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych, uwzględniając, iż lokowanie wolnych środków nie może powodować opóźnień w realizacji zadań Agencji, zaś dokonywanie krótkoterminowych lokat okresowo wolnych środków finansowych powinno odbywać się przy zapewnieniu rentowności i bezpieczeństwa lokat.

2. Wyboru banków, w których Agencja będzie lokować okresowo wolne środki, Agencja dokonuje zgodnie z przepisami o zamówieniach publicznych.

§ 10.
Agencja przesyła ministrowi właściwemu do spraw finansów publicznych oraz ministrowi właściwemu do spraw rozwoju wsi, w okresach kwartalnych, w terminie do 20 dnia miesiąca następującego po zakończeniu każdego kwartału, informację zawierającą dane o kwotach ulokowanych wolnych środków, terminach zapadalności lokat, uzyskanych warunkach oprocentowania dla każdej z lokat w poszczególnych bankach w podziale na lokaty długoterminowe i lokaty krótkoterminowe oraz warunkach oprocentowania rachunków bieżących w każdym z banków.
§ 11.
Fundusz statutowy zwiększa się o wygospodarowany zysk netto, a zmniejsza się o stratę netto.
§ 12.
Księgi rachunkowe, o których mowa w art. 7 ust. 6a ustawy, oraz księgi rachunkowe dla środków przeznaczonych na realizację zadań, o których mowa w art. 3b ustawy, są prowadzone wyłącznie w siedzibie Agencji.
§ 13.
Środki pochodzące z funduszy, o których mowa w art. 3a ust. 1 ustawy, są gromadzone, wydatkowane i ewidencjonowane w sposób określony w szczególności w umowach międzynarodowych.
§ 14.
1. Wyboru podmiotu uprawnionego do badania rocznego sprawozdania finansowego Agencji dokonuje Prezes Agencji, zgodnie z przepisami o zamówieniach publicznych.

2. Koszty postępowania o zamówienie publiczne oraz koszty badania rocznego sprawozdania finansowego Agencji ponosi Agencja.

§ 15.
1. Roczne sprawozdanie finansowe Agencji Prezes Agencji przedkłada, wraz z opinią i raportem z przeprowadzonego badania tego sprawozdania, do zaopiniowania ministrowi właściwemu do spraw rozwoju wsi.

2. Roczne sprawozdanie finansowe Agencji wraz z opinią i raportem z przeprowadzonego badania tego sprawozdania oraz opinią ministra właściwego do spraw rozwoju wsi, o której mowa w ust. 1, Prezes Agencji przedkłada do zatwierdzenia ministrowi właściwemu do spraw finansów publicznych.

§ 16.
Przepisy § 3 ust. 2 i 3, § 4 i § 5 mają zastosowanie po raz pierwszy do sporządzania i wykonywania rocznego planu finansowego na 2007 r.
§ 17.
Traci moc rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 9 maja 2003 r. w sprawie szczegółowych zasad gospodarki finansowej Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (Dz. U. Nr 85, poz. 783 oraz z 2005 r. Nr 266, poz. 2234).
§ 18.
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

Minister Finansów: w z. E. Suchocka-Roguska

 

 

1) Minister Finansów kieruje działem administracji rządowej – finanse publiczne, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 lipca 2006 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Finansów (Dz. U. Nr 131, poz. 908).

2) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2005 r. Nr 132, poz. 1110, Nr 150, poz. 1259, Nr 163, poz. 1362 i Nr 184, poz. 1539 oraz z 2006 r. Nr 92, poz. 638 i Nr 144, poz. 1040.

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2006-09-08
  • Data wejścia w życie: 2006-09-23
  • Data obowiązywania: 2006-09-23
  • Dokument traci ważność: 2007-08-29
Brak dokumentów zmieniających.
Brak zmienianych dokumentów.

REKLAMA

Dziennik Ustaw

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA