REKLAMA
Dziennik Ustaw - rok 2006 nr 135 poz. 955
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA FINANSÓW
z dnia 24 lipca 2006 r.
w sprawie planów finansowych zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych jednostkom samorządu terytorialnego ustawami, przekazywania dotacji celowych i przekazywania pobranych dochodów związanych z realizacją tych zadań
Na podstawie art. 186 ust. 7 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104 i Nr 169, poz. 1420 oraz z 2006 r. Nr 45, poz. 319 i Nr 104, poz. 708) zarządza się, co następuje:
1) szczegółowy sposób, tryb i terminy opracowania planów finansowych zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych odrębnymi ustawami jednostkom samorządu terytorialnego;
2) tryb przekazywania do jednostek samorządu terytorialnego dotacji celowych na realizację zadań z zakresu administracji rządowej oraz zadań zleconych odrębnymi ustawami;
3) tryb i terminy przekazywania przez jednostki samorządu terytorialnego pobranych dochodów związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych odrębnymi ustawami.
1) ustawie – rozumie się przez to ustawę z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych;
2) jednostce samorządu terytorialnego – rozumie się przez to odpowiednio: gminę, powiat oraz samorząd województwa, realizujące zadania z zakresu administracji rządowej oraz inne zadania zlecone tym jednostkom na podstawie odrębnych ustaw;
3) jednostkach organizacyjnych – rozumie się przez to jednostki organizacyjne jednostki samorządu terytorialnego oraz inne podległe jej jednostki, które realizują zadania z zakresu administracji rządowej oraz inne zadania zlecone jednostkom samorządu terytorialnego ustawami;
4) dysponentach części budżetowej – rozumie się przez to dysponentów tych części, o których mowa w art. 103 ust. 4 ustawy, w których zaplanowane zostały dotacje celowe dla jednostek samorządu terytorialnego na zadania z zakresu administracji rządowej oraz na inne zadania zlecone tym jednostkom ustawami, a także dochody związane z realizacją tych zadań;
5) planie finansowym – rozumie się przez to plan finansowy zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych jednostce samorządu terytorialnego ustawami, o którym mowa w art. 186 ust. 1 pkt 3 ustawy;
6) działach, rozdziałach i paragrafach – rozumie się przez to działy, rozdziały i paragrafy określone w rozporządzeniu Ministra Finansów, wydanym na podstawie art. 16 ust. 4 pkt 1 ustawy.
1) dotacji celowych na realizację zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych ustawami;
2) dochodów, które podlegają przekazaniu do budżetu państwa, związanych z realizacją zadań, o których mowa w pkt 1.
2. Kwoty dotacji celowych określane są przez dysponentów części budżetowych według zasad przyjętych w budżecie państwa do określenia wydatków podobnego rodzaju, o ile odrębne przepisy nie stanowią inaczej.
3. Dysponenci części budżetowych dokonują podziału kwot dotacji celowych oraz kwot dochodów, o których mowa w ust. 1, i przekazują jednostce samorządu terytorialnego informacje o kwotach wynikających z podziału, w terminie do dnia 25 października roku poprzedzającego rok, na który opracowywana jest ustawa budżetowa i uchwała budżetowa.
4. W terminie 21 dni od dnia ogłoszenia ustawy budżetowej na dany rok dysponenci części budżetowych przekazują jednostce samorządu terytorialnego informacje o kwotach dotacji celowych i kwotach dochodów, wynikających z podziału kwot określonych w ustawie budżetowej i ujętych w układzie wykonawczym budżetu, o którym mowa w art. 128 ust. 1 i 2 ustawy.
5. Informacje, o których mowa w ust. 3 i 4, dysponenci części budżetowych przekazują w szczegółowości: dział, rozdział, paragraf.
2. Zarząd jednostki samorządu terytorialnego opracowuje projekt planu finansowego, przyjmując jako podstawę do tego planu kwoty dotacji celowych i kwoty dochodów określone w informacjach, o których mowa w § 3 ust. 3.
3. Projekt planu finansowego, o którym mowa w ust. 2, obejmuje kwoty:
1) dochodów z tytułu przyznanych z budżetu państwa dotacji celowych na realizację zadań, o których mowa w § 3 ust. 1 pkt 1, w pełnej szczegółowości klasyfikacji dochodów;
2) wydatków – w układzie dział, rozdział klasyfikacji wydatków, z wyodrębnieniem:
a) wydatków bieżących, w tym w szczególności wynagrodzeń i pochodnych od wynagrodzeń,
b) wydatków majątkowych;
3) dochodów, związanych z realizacją zadań, o których mowa w § 3 ust. 1 pkt 1, w szczegółowości: dział, rozdział i paragraf, w podziale na dochody, które podlegają przekazaniu do budżetu państwa, oraz – o ile odrębne przepisy tak stanowią – na dochody jednostki samorządu terytorialnego.
4. Zarząd jednostki samorządu terytorialnego, w terminie 7 dni od dnia przekazania organowi stanowiącemu tej jednostki projektu uchwały budżetowej, przekazuje jednostkom organizacyjnym – w szczegółowości określonej w ust. 3 – wynikające z projektu planu finansowego, informacje o:
1) projektowanych kwotach wydatków na realizację poszczególnych zadań, o których mowa w § 3 ust. 1 pkt 1;
2) projektowanej kwocie dochodów związanych z realizacją zadań, o których mowa w § 3 ust. 1 pkt 1.
5. W terminie 21 dni od dnia uchwalenia uchwały budżetowej zarząd jednostki samorządu terytorialnego opracowuje plan finansowy i informuje o kwotach z niego wynikających jednostki organizacyjne.
2. Zarząd jednostki samorządu terytorialnego weryfikuje otrzymane projekty planów finansowych pod względem ich zgodności z projektem uchwały budżetowej i w przypadku stwierdzenia rozbieżności wprowadza odpowiednie zmiany, informując o ich dokonaniu kierownika jednostki organizacyjnej, w terminie 7 dni od dnia otrzymania projektu planu finansowego, nie później jednak niż do dnia 27 grudnia roku poprzedzającego rok budżetowy.
2. Jednostki organizacyjne po uzyskaniu informacji, o której mowa w § 4 ust. 5, dostosowują projekty planów finansowych do uchwały budżetowej, w szczegółowości określonej w § 5 ust. 1.
3. Zarząd jednostki samorządu terytorialnego, w terminie 14 dni od otrzymania informacji, o której mowa w § 3 ust. 4, informuje jednostki organizacyjne o kwotach dochodów i wydatków.
4. Plan finansowy jednostki organizacyjnej zawierający kwoty dochodów i wydatków, wynikające z podziału kwot ujętych w ustawie budżetowej, zarząd jednostki samorządu terytorialnego przekazuje do wiadomości właściwym dysponentom części budżetowych nie później niż w terminie 30 dni od dnia uzyskania informacji, o których mowa w § 3 ust. 4.
2. Dotacje celowe, o których mowa w § 3 ust. 1 pkt 1, mogą również być przekazywane – w terminach określonych w odrębnych przepisach – przez:
1) Kierownika Krajowego Biura Wyborczego lub działających z jego upoważnienia dyrektorów zespołów i delegatur Krajowego Biura Wyborczego na finansowanie zadań związanych z prowadzeniem rejestru wyborców oraz organizacją i przeprowadzaniem wyborów i referendów;
2) dyrektorów urzędów statystycznych na finansowanie zadań związanych z organizacją spisów powszechnych i rolnych.
1) 10. dzień miesiąca – w terminie do dnia 13. danego miesiąca;
2) 20. dzień miesiąca – w terminie do dnia 23. danego miesiąca.
2. Zarząd jednostki samorządu terytorialnego przekazuje – zgodnie z art. 189 ust. 2 ustawy – pobrane dochody budżetowe związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych jednostce samorządu terytorialnego ustawami, pomniejszone o określone w odrębnych przepisach dochody budżetowe przysługujące jednostce samorządu terytorialnego z tytułu wykonywania tych zadań, na rachunek bieżący dochodów dysponenta części budżetowej przekazującego dotację celową, według stanu środków określonego w ust. 1, w terminach odpowiednio do 15. i 25. dnia danego miesiąca.
3. Pobrane do dnia 31 grudnia i nieprzekazane w terminach, o których mowa w ust. 1 i 2, dochody budżetowe związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych jednostce samorządu terytorialnego ustawami są przekazywane odpowiednio przez:
1) jednostkę organizacyjną – na rachunek podstawowy właściwej jednostki samorządu terytorialnego w terminie do dnia 5 stycznia roku następującego po roku budżetowym, a gdy ten dzień jest dniem wolnym od pracy – do pierwszego dnia roboczego po tym terminie;
2) zarząd jednostki samorządu terytorialnego – na rachunek bieżący dochodów dysponenta części budżetowej przekazującego dotacje celowe w terminie do dnia 8 stycznia roku następującego po roku budżetowym, a gdy ten dzień jest dniem wolnym od pracy – do pierwszego dnia roboczego po tym terminie.
4. Dochody, o których mowa w ust. 1–3, są przekazywane wraz z należnymi odsetkami:
1) ustawowymi, pobranymi od dłużników z tytułu nieterminowo regulowanych należności, stanowiących dochód budżetu państwa;
2) naliczonymi w wysokości jak dla zaległości podatkowych w przypadku nieodprowadzonych dochodów budżetowych w terminach, o których mowa w ust. 1–3, przez jednostki organizacyjne i zarząd jednostki samorządu terytorialnego.
5. Zasady sporządzania sprawozdań z wykonania dochodów, o których mowa w ust. 1–3, określają odrębne przepisy.
Minister Finansów: w z. P. Banaś
|
1) Niniejsze rozporządzenie było poprzedzone rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 10 listopada 2000 r. w sprawie szczegółowych zasad, trybu i terminów opracowywania planów finansowych zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych jednostkom samorządu terytorialnego ustawami oraz przekazywania jednostkom samorządu terytorialnego dotacji celowych na realizację tych zadań (Dz. U. Nr 100, poz. 1077 oraz z 2002 r. Nr 12, poz. 113).
- Data ogłoszenia: 2006-07-27
- Data wejścia w życie: 2006-08-04
- Data obowiązywania: 2006-08-04
- Dokument traci ważność: 2010-12-31
REKLAMA
Dziennik Ustaw
REKLAMA
REKLAMA