REKLAMA
Dziennik Ustaw - rok 2006 nr 99 poz. 690
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA SPORTU1)
z dnia 29 maja 2006 r.
w sprawie trybu rejestracji statków używanych na wodach śródlądowych do uprawiania sportu lub rekreacji
Na podstawie art. 24a ustawy z dnia 21 grudnia 2000 r. o żegludze śródlądowej (Dz. U. z 2001 r. Nr 5, poz. 43, z późn. zm.2)) zarządza się, co następuje:
2. Wniosek, o którym mowa w ust. 1, zawiera:
1) nazwę statku lub inny znak rozpoznawczy;
2) nazwę portu macierzystego statku;
3) rodzaj i typ statku;
4) rok, miejsce budowy, nazwę stoczni i numer identyfikacyjny kadłuba, jeżeli został nadany;
5) określenie materiału głównego, z którego statek jest zbudowany;
6) rodzaj głównego napędu mechanicznego oraz jego moc w kW;
7) rodzaj pomocniczego napędu mechanicznego oraz jego moc w kW;
8) typ i powierzchnię ożaglowania;
9) wymiary statku przez podanie długości i szerokości całkowitej kadłuba;
10) oznaczenie i adres armatora wraz z numerem PESEL osoby fizycznej, natomiast w sytuacji braku tego numeru wpisuje się numer identyfikacyjny REGON, w przypadku osoby nieposiadającej obywatelstwa polskiego i numeru PESEL – numer paszportu lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość;
11) wskazanie poprzedniego rejestru i datę wykreślenia z niego – jeżeli statek był wpisany do innego rejestru.
1) dokument stwierdzający nabycie własności lub współwłasności statku – jeżeli armator jest właścicielem albo współwłaścicielem statku;
2) dokument potwierdzający tytuł prawny do władania statkiem we własnym imieniu – jeżeli armator nie jest właścicielem statku, a dla statku budowanego systemem gospodarczym – pisemne oświadczenie budowniczego;
3) dokument z przeglądu technicznego przeprowadzonego na podstawie przepisów w sprawie przeglądów technicznych statków używanych na wodach śródlądowych wyłącznie do uprawiania sportu lub rekreacji.
1) o napędzie mechanicznym o symbolu literowym „M”, określony w załączniku nr 1 do rozporządzenia;
2) bez napędu mechanicznego lub mogący posiadać pomocniczy napęd mechaniczny, o symbolu literowym „Z”, określony w załączniku nr 2 do rozporządzenia.
2. Księga rejestrowa jest prowadzona w postaci papierowej lub w systemie informatycznym.
2. Wpisu statku do rejestru dokonuje się chronologicznie w księdze rejestrowej i w systemie informatycznym na podstawie danych zgłoszonych we wniosku.
3. Wpisy w księdze rejestrowej prowadzonej w postaci papierowej są dokonywane czytelnie, pismem ręcznym lub maszynowym, a strony księgi numeruje się kolejno.
4. W księdze rejestrowej prowadzonej w systemie informatycznym zapis elektroniczny jest dokonywany w sposób umożliwiający niezwłoczny odczyt oraz wydruk całości lub części zapisanych danych.
2. Zmiany danych, skreśleń i poprawek w księdze rejestrowej prowadzonej w postaci papierowej należy dokonywać w sposób trwały w kolorze czerwonym pozwalającym na odczytanie poprzedniego wpisu.
3. Dokonanie zmian danych, skreśleń i poprawek w księdze, o której mowa w ust. 2, powinno być opatrzone datą i podpisem osoby prowadzącej księgę rejestrową.
4. W przypadku prowadzenia księgi rejestrowej w systemie informatycznym osoba prowadząca dokonuje stosownych zapisów elektronicznych. Zmiany danych, skreślenia i poprawki powinny zapewniać czytelność tekstu sprzed i po zmianie, zawierać datę oraz imię i nazwisko osoby dokonującej danej czynności.
2. Wnioskodawca w terminie 14 dni od dnia otrzymania wezwania, o którym mowa w ust. 1, usuwa braki pod rygorem zwrotu posiadanej przez organ rejestracyjny dokumentacji.
2. Akta rejestrowe opatruje się numerem zgodnym z numerem rejestracyjnym i przechowuje się w miejscu specjalnie do tego wydzielonym, z zachowaniem przepisów o ochronie danych osobowych.
1) nazwę statku lub inny znak rozpoznawczy;
2) numer rejestracyjny statku;
3) inne dane podlegające zmianom.
2. Składając wniosek, o którym mowa w ust. 1, armator przedstawia do wglądu dokumenty potwierdzające zmianę danych zawartych w księdze rejestrowej.
2. W przypadku zgłoszenia zmian, o których mowa w ust. 1, organ rejestracyjny właściwego polskiego związku sportowego dokonuje odpowiednich zmian także w dokumencie rejestracyjnym statku.
1) ze statku o napędzie mechanicznym na statek bez napędu mechanicznego albo
2) ze statku bez napędu mechanicznego na statek o napędzie mechanicznym
– skutkuje koniecznością zmiany księgi rejestrowej – armator składa wniosek o wykreślenie statku z dotychczasowej księgi rejestrowej i wniosek o wpis statku do właściwej księgi rejestrowej.
1) na wniosek armatora, do którego dołącza się dokument rejestracyjny tego statku;
2) z urzędu przez organ rejestracyjny właściwego polskiego związku sportowego, jeżeli statek utracił cechy urządzenia pływającego – w takim przypadku organ rejestracyjny właściwego polskiego związku sportowego wzywa armatora do niezwłocznego zwrotu dokumentu rejestracyjnego statku.
2. Dokument rejestracyjny statku wykreślonego z rejestru podlega unieważnieniu przez opatrzenie każdej jego strony adnotacją „ANULOWANO”.
1) pkt 1, określa załącznik nr 3 do rozporządzenia;
2) pkt 2, określa załącznik nr 4 do rozporządzenia.
2. W dokumencie rejestracyjnym organ rejestracyjny właściwego polskiego związku sportowego nadaje numer rejestracyjny statku oraz wpisuje dane dotyczące armatora i statku oraz termin kolejnego przeglądu technicznego przeprowadzonego zgodnie z przepisami w sprawie przeglądów technicznych statków używanych na wodach śródlądowych do uprawiania sportu lub rekreacji.
1) dwóch liter:
a) pierwsza oznacza województwo właściwe dla siedziby organu rejestracyjnego:
– B – podlaskie, | – N – warmińsko-mazurskie, |
– C – kujawsko-pomorskie, | – O – opolskie, |
– D – dolnośląskie, | – P – wielkopolskie, |
– E – łódzkie, | – R – podkarpackie, |
– F – lubuskie, | – S – śląskie, |
– G – pomorskie, | – T – świętokrzyskie, |
– K – małopolskie, | – W – mazowieckie, |
– L – lubelskie, | – Z – zachodniopomorskie, |
b) druga oznacza księgę rejestrową, do której statek został wpisany: „M” lub „Z”;
2) do 4 cyfr lub, po wyczerpaniu możliwości, również kombinacji składających się z cyfr i liter oznaczających kolejność wpisu w księdze rejestracyjnej; dopuszcza się stosowanie liter: A, B, C, D, E, F, G, H, I J, K, L, M, N, P, R, S, T, U, V, W, X, Y, Z.
2. Numer rejestracyjny statku armator umieszcza na obu burtach kadłuba powyżej linii wody.
Minister Sportu: T. Lipiec
|
1) Minister Sportu kieruje działem administracji rządowej – kultura fizyczna i sport, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 31 października 2005 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Sportu (Dz. U. Nr 220, poz. 1895).
2) Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2001 r. Nr 100, poz. 1085, z 2002 r. Nr 199, poz. 1672, z 2003 r. Nr 211, poz. 2049, z 2004 r. Nr 6, poz. 41, Nr 93, poz. 895 i Nr 96, poz. 959 oraz z 2005 r. Nr 85, poz. 726, Nr 155, poz. 1298 i Nr 169, poz. 1420.
Załączniki do rozporządzenia Ministra Sportu
z dnia 29 maja 2006 r. (poz. 690)
Załącznik nr 1
Załącznik nr 2
Załącznik nr 3
Załącznik nr 4
- Data ogłoszenia: 2006-06-13
- Data wejścia w życie: 2006-08-13
- Data obowiązywania: 2006-06-13
- Dokument traci ważność: 2007-10-25
REKLAMA
Dziennik Ustaw
REKLAMA
REKLAMA