REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dziennik Ustaw - rok 2006 nr 84 poz. 584

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA ZDROWIA1)

z dnia 10 maja 2006 r.

w sprawie nadania statutu Krajowej Radzie Transplantacyjnej

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 41 ust. 8 ustawy z dnia 1 lipca 2005 r. o pobieraniu, przechowywaniu i przeszczepianiu komórek, tkanek i narządów (Dz. U. Nr 169, poz. 1411) zarządza się, co następuje:

§ 1.
Krajowej Radzie Transplantacyjnej nadaje się statut stanowiący załącznik do rozporządzenia.
§ 2.
Traci moc zarządzenie Ministra Zdrowia i Opieki Społecznej z dnia 20 stycznia 1997 r. w sprawie nadania statutu Krajowej Radzie Transplantacyjnej (Dz. Urz. MZ i OS Nr 2, poz. 3).
§ 3.
[1] Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

Minister Zdrowia: Z. Religa

 

1) Minister Zdrowia kieruje działem administracji rządowej – zdrowie, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 31 października 2005 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Zdrowia (Dz. U. Nr 220, poz. 1901).

Załącznik 1. [STATUT KRAJOWEJ RADY TRANSPLANTACYJNEJ]

Załącznik do rozporządzenia Ministra Zdrowia
z dnia 10 maja 2006 r. (poz. 584)

STATUT
KRAJOWEJ RADY TRANSPLANTACYJNEJ

§ 1. 1. W skład Krajowej Rady Transplantacyjnej, zwanej dalej „Radą”, wchodzą powołani przez ministra właściwego do spraw zdrowia, jako członkowie:

1) krajowi konsultanci z następujących dziedzin: transplantologii klinicznej, hematologii, anestezjologii i intensywnej terapii, nefrologii, ortopedii i traumatologii, chirurgii ogólnej i okulistyki;

2) eksperci w dziedzinach: etyki, socjologii, filozofii i prawa;

3) eksperci z zakresu bankowania tkanek i komórek i transplantologii klinicznej, w tym reprezentujący transplantologię kliniczną u dzieci w zakresie chorób: nerek, serca, wątroby, trzustki, płuc, układu krwiotwórczego i nowotworowych;

4) przedstawiciel Naczelnej Izby Lekarskiej.

2. Pracami Rady kieruje przewodniczący Rady.

3. W pracach Rady może uczestniczyć minister właściwy do spraw zdrowia lub jego przedstawiciel.

4. Do udziału w posiedzeniach Rady mogą być zapraszani eksperci z różnych dziedzin nauki bez prawa udziału w głosowaniach.

§ 2. Rada wybiera spośród swego grona zastępcę przewodniczącego Rady w głosowaniu tajnym większością 2/3 głosów w obecności co najmniej połowy członków Rady.

§ 3. Do zadań przewodniczącego Rady należy:

1) przygotowywanie projektów planów pracy i posiedzeń Rady;

2) ustalanie i przesyłanie członkom Rady terminów posiedzeń Rady i projektów porządków jej obrad;

3) powoływanie spośród członków Rady stale lub doraźnie działających zespołów roboczych w celu usprawnienia prac Rady;

4) zlecanie przygotowania ekspertyz, ocen i opinii;

5) przedstawianie Radzie projektów opinii, wniosków, ocen i sprawozdań;

6) przedstawianie opinii, wniosków, ocen i sprawozdań przyjętych przez Radę ministrowi właściwemu do spraw zdrowia;

7) przedstawianie stanowiska w przedmiocie medycznych kryteriów wyboru biorców.

§ 4. 1. Rada obraduje na posiedzeniach odbywających się co najmniej 4 razy w roku kalendarzowym.

2. Posiedzenia Rady zwołuje przewodniczący Rady lub na jego wniosek zastępca przewodniczącego Rady.

3. Posiedzenia Rady zwołuje się również na wniosek ministra właściwego do spraw zdrowia.

§ 5. Wynagrodzenia za przygotowanie ekspertyz, opinii i ocen niezbędnych dla wykonywania zadań Rady ustala się w umowach cywilno-prawnych.

§ 6. 1. Uchwały Rady są podejmowane w głosowaniu jawnym oraz zapadają większością głosów w obecności co najmniej 1/2 członków Rady.

2. Przewodniczący Rady może z własnej inicjatywy lub na wniosek członka Rady zarządzić głosowanie tajne.

§ 7. 1. Z przebiegu posiedzeń Rady sporządza się protokoły, które podpisuje przewodniczący Rady, a w przypadku nieobecności przewodniczącego Rady, zastępca przewodniczącego Rady.

2. Protokoły zawierają:

1) listę uczestników;

2) porządek dzienny;

3) treść obrad;

4) podjęte ustalenia w formie opinii lub wniosku.

§ 8. 1. Członkowie Rady za udział w posiedzeniu otrzymują wynagrodzenie w wysokości 270 złotych.

2. Członkowie Rady otrzymują diety i zwrot kosztów przejazdów na zasadach określonych dla pracowników zatrudnionych w państwowej lub samorządowej jednostce budżetowej z tytułu podróży służbowych odbywanych na obszarze kraju.

§ 9. 1. Do zadań Komisji Etycznej należy w szczególności opiniowanie wniosków o przeprowadzenie:

1) pobrania i przeszczepiania narządu od żywego dawcy na rzecz osoby niebędącej krewnym w linii prostej, rodzeństwem, osobą przysposobioną lub małżonkiem;

2) przeszczepienia komórek, tkanek lub narządów pobranych od zwierząt.

2. Komisja Etyczna wybiera przewodniczącego ze swego składu większością głosów.

3. Komisja Etyczna opiniuje przedstawione wnioski i zatwierdza je w głosowaniu jawnym większością głosów.

4. Do członków Komisji Etycznej stosuje się odpowiednio przepisy § 8.

§ 10. 1. Po zakończeniu danego zadania zespół roboczy, o którym mowa w § 3 pkt 3, składa sprawozdanie z jego wykonania przewodniczącemu Rady.

2. Do członków zespołów roboczych stosuje się odpowiednio przepisy § 8.

§ 11. Wydatki związane z działalnością Rady pokrywa się z budżetu państwa z części, której dysponentem jest minister właściwy do spraw zdrowia.

§ 12. Obsługę organizacyjną i techniczną Rady zapewnia urząd obsługujący ministra właściwego do spraw zdrowia.

[1] Rozporządzenie wchodzi w życie 18 maja 2006 r.

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2006-05-18
  • Data wejścia w życie: 2006-05-18
  • Data obowiązywania: 2015-01-01
  • Dokument traci ważność: 2016-01-11

REKLAMA

Dziennik Ustaw

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA