REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dziennik Ustaw - rok 2006 nr 42 poz. 291

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA TRANSPORTU I BUDOWNICTWA1)

z dnia 1 marca 2006 r.

zmieniające rozporządzenie w sprawie homologacji typu ciągników rolniczych i przyczep2)

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 68 ust. 19 pkt 1 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2005 r. Nr 108, poz. 908, z późn. zm.3)) zarządza się, co następuje:

§ 1.
W rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 24 października 2005 r. w sprawie homologacji typu ciągników rolniczych i przyczep (Dz. U. Nr 237, poz. 2009) wprowadza się następujące zmiany:

1) w załączniku nr 2 „Opis techniczny do celu homologacji typu pojazdu” w części III we wzorze A pkt 3.6.1. otrzymuje brzmienie:

„3.6.1. Opcjonalnie: moc dysponowana na wałku odbioru mocy (WOM) (zgodnie z kodem OECD 2 lub normą ISO 789-10) przy znamionowych prędkościach obrotowych

Prędkość znamionowa WOM (min-1)

Prędkość obrotowa silnika (min-1)

Moc (kW)

 

1–540

.............................................

............................................

 

2–1000

............................................

............................................

,

 

2) w załączniku nr 4 „Wykaz wymagań obowiązujących w homologacji typu pojazdu” w części II:

a) w tabeli 1:

– poz. 26.1. otrzymuje brzmienie:

26.1. Zamocowanie pasów bezpieczeństwa(2)

76/115/EWG

X

X

X

,

 

– dodaje się odnośnik(2) w brzmieniu:

(2) Minimalna liczba punktów mocowania wymagana w odniesieniu do ciągników kategorii T1, T2, T3 wynosi dwa, ustanowiona w załączniku I dodatek 1 do dyrektywy 76/115/EWG dla miejsc środkowych z przodu pojazdu kategorii N3. Badania obciążenia ustanowione w pkt 5.4.3. i 5.4.4. załącznika I do tej dyrektywy w odniesieniu do pojazdów kategorii N3 stosują się do wymienionych kategorii ciągników.”,

b) w tabeli 2:

– poz. 26.1. otrzymuje brzmienie:

26.1. Zamocowanie pasów bezpieczeństwa(2)

76/115/EWG

X

-

,

 

– dodaje się odnośnik(2) w brzmieniu:

(2) Minimalna liczba punktów mocowania wymagana w odniesieniu do ciągników kategorii T1, T2, T3 wynosi dwa, ustanowiona w załączniku I dodatek 1 do dyrektywy 76/115/EWG dla miejsc środkowych z przodu pojazdu kategorii N3. Badania obciążenia ustanowione w pkt 5.4.3. i 5.4.4. załącznika I do tej dyrektywy w odniesieniu do pojazdów kategorii N3 stosują się do wymienionych kategorii ciągników.”,

c) tabela 3 C otrzymuje brzmienie:

„Tabela 3 C

Zgodność ze znormalizowanymi kodami OECD

Biuletyny badań (kompletne), które zgadzają się z podanymi poniżej kodami OECD, można stosować w miejsce sprawozdań z badań sporządzanych zgodnie z odpowiednimi oddzielnymi dyrektywami.

Numer nadany
w tabeli 1 i 2
(wymagania obowiązujące w homologacji)

Przedmiot

Kody OECD(*)

 

10.1.

77/536/EWG

Badania urzędowe konstrukcji ochronnych ciągników rolniczych (badania dynamiczne)

Kod 3

 

26.1.

76/115/EWG

16.1.

79/622/EWG

Badania urzędowe konstrukcji ochronnych ciągników rolniczych (badania statyczne)

Kod 4

 

26.1.

76/115/EWG

19.1.

86/298/EWG

Badania urzędowe montowanych z tyłu konstrukcji ochronnych ciągników rolniczych o wąskim rozstawie kół

Kod 7

 

26.1.

76/115/EWG

21.1.

87/402/EWG

Badania urzędowe montowanych z przodu konstrukcji ochronnych ciągników rolniczych o wąskim rozstawie kół

Kod 6

 

26.1.

76/115/EWG

26.1.

76/115/EWG

Badania urzędowe konstrukcji ochronnych ciągników rolniczych lub leśnych

Kod 8

 

(*) – Sprawozdania z badań muszą być zgodne z decyzją OECD C(2005) 1. Równoważność sprawozdania z badań może być uznana dla zamocowań pasa bezpieczeństwa dopiero po przeprowadzeniu badań. Sprawozdania z badań wraz z kodami zgodnie z decyzją C(2000) 59 ostatnio zmienioną decyzją C(2003) 252 również mogą być przyjęte podczas jednorocznego okresu przejściowego, począwszy od daty opublikowania decyzji C(2005) 1 na stronie internetowej OECD, tj. do dnia 21 kwietnia 2006 r.

”;

 

3) w załączniku nr 10 „Wzory wyciągu ze świadectwa homologacji typu pojazdu” pkt 3.6.1. otrzymuje brzmienie:

„3.6.1. Opcjonalnie: moc dysponowana na wałku odbioru mocy (WOM) ... kW przy ... min-1 (prędkość znamionowa WOM) (zgodnie z kodem OECD 2 lub normą ISO 789-10) przy znamionowych prędkościach obrotowych”.

§ 2.
[1] Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

Minister Transportu i Budownictwa: J. Polaczek

 

 

1) Minister Transportu i Budownictwa kieruje działem administracji rządowej – transport, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 4 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 31 października 2005 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Transportu i Budownictwa (Dz. U. Nr 220, poz. 1900).

2) Niniejsze rozporządzenie, w zakresie swojej regulacji, wdraża postanowienia dyrektywy Komisji 2005/67/WE z dnia 18 października 2005 r. zmieniającej, w celu ich dostosowania, załączniki I i II do dyrektywy Rady 86/298/EWG, załączniki I i II do dyrektywy Rady 87/402/EWG oraz załączniki I, II i III do dyrektywy 2003/37/WE Parlamentu Europejskiego i Rady odnoszące się do homologacji typu ciągników rolniczych lub leśnych (Dz. Urz. UE L 273 z 19.10.2005).

3) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2005 r. Nr 109, poz. 925, Nr 175, poz. 1462, Nr 179, poz. 1486 i Nr 180, poz. 1494 i 1497 oraz z 2006 r. Nr 17, poz. 141.

[1] Rozporządzenie wchodzi w życie 14 marca 2006 r.

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2006-03-14
  • Data wejścia w życie: 2006-03-14
  • Data obowiązywania: 2006-03-14
  • Dokument traci ważność: 2013-06-22

REKLAMA

Dziennik Ustaw

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA