REKLAMA
Dziennik Ustaw - rok 2005 nr 160 poz. 1352
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA KULTURY1)
z dnia 18 sierpnia 2005 r.
w sprawie konkursu na dyrektora Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej
Na podstawie art. 14 ust. 9 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o kinematografii (Dz. U. Nr 132, poz. 1111) zarządza się, co następuje:
1) sposób ogłaszania, organizację i tryb przeprowadzania konkursu na dyrektora Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej;
2) skład, sposób powołania oraz zadania komisji konkursowej, zwanej dalej „komisją”.
2. Ogłoszenie o konkursie zawiera termin, miejsce i sposób zgłaszania kandydatów na dyrektora, a także kryteria oceny kandydatów.
3. Wraz z ogłoszeniem o konkursie minister ogłasza termin, miejsce i sposób zgłaszania kandydatów na członków komisji.
4. Ogłoszenia, o których mowa w ust. 2 i 3, mogą również zawierać informacje dodatkowe, które minister uzna za istotne lub szczególnie przydatne dla zrozumienia celów i zasad konkursu.
1) rzetelna analiza zgłoszonych kandydatur;
2) przeprowadzenie postępowania konkursowego i ocena kandydatów.
1) przygotowanie teoretyczne kandydata, w tym profil wykształcenia;
2) wiedzę i doświadczenie kandydata w dziedzinie kinematografii;
3) wiedzę z zakresu finansów publicznych, administracji oraz przepisów prawa w zakresie kinematografii;
4) znajomość języków obcych;
5) znajomość europejskiego modelu wspierania kultury filmowej oraz zagadnień międzynarodowej współpracy w dziedzinie kinematografii;
6) przedstawioną koncepcję rozwoju Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej.
2. W razie potrzeby komisja może przeprowadzić na posiedzeniu rozmowę z wyznaczonymi przez siebie w tym celu kandydatami.
2. W skład komisji minister powołuje:
1) po 1 przedstawicielu zgłoszonym przez:
a) związki twórcze działające w kinematografii,
b) producentów filmowych,
c) jednostki publicznej telewizji,
d) nadawców telewizyjnych innych niż wymienieni w lit. c,
e) dystrybutorów filmów,
f) podmioty dokonujące reemisji programów telewizyjnych,
g) podmioty prowadzące kina,
h) związki zawodowe działające w kinematografii;
2) 1 twórcę filmów fabularnych;
3) 1 twórcę filmów dokumentalnych lub animowanych;
4) 1 przedstawiciela ministra.
3. W przypadku niezgłoszenia swoich przedstawicieli przez podmioty, o których mowa w ust. 2 pkt 1, minister powołuje w ich miejsce członków komisji według swojego wyboru.
1) imię i nazwisko kandydata;
2) adres zamieszkania i adres do korespondencji;
3) serię i nr dowodu osobistego oraz numer PESEL lub serię i numer innego dokumentu potwierdzającego tożsamość.
2. Do zgłoszenia, o którym mowa w ust. 1, dołącza się następujące dokumenty:
1) życiorys;
2) uzasadnienie kandydatury z uwzględnieniem kryteriów, o których mowa w § 4 ust. 1, wraz z przedstawieniem koncepcji rozwoju Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej;
3) oświadczenie o niekaralności za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;
4) oświadczenie kandydującego o zgodzie na przetwarzanie danych osobowych w związku z konkursem, wraz z powołaniem się na obowiązujące w momencie składania wniosku przepisy dotyczące ochrony danych osobowych;
5) kopie dokumentów potwierdzających kwalifikacje kandydata.
3. Zgłoszeń niespełniających wymagań określonych w ust. 1 lub niezawierających kompletu załączników, o których mowa w ust. 2, nie rozpatruje się.
1) imię i nazwisko kandydata;
2) adres zamieszkania, adres do korespondencji, numer telefonu oraz adres poczty elektronicznej;
3) informację o wykształceniu;
4) informację o miejscu zatrudnienia;
5) zwięzłe uzasadnienie kandydatury.
2. Zawiadomienia o powołaniu na członka komisji oraz o terminie jej pierwszego posiedzenia przesyła się niezwłocznie listami poleconymi oraz pocztą elektroniczną.
3. W zawiadomieniach wskazuje się również miejsce i czas, w którym członkowie komisji zapoznają się z dokumentacją dotyczącą zgłoszonych kandydatów na dyrektora.
2. Członek komisji wyłącza się od oceniania kandydata, z którym pozostaje w takim stosunku prawnym lub faktycznym, który może budzić uzasadnione wątpliwości co do jego obiektywizmu lub bezstronności, w szczególności jest małżonkiem takiej osoby, jej krewnym, powinowatym, pracownikiem lub pracodawcą.
3. W przypadku gdy członek komisji nie wyłączy się od oceniania kandydata zgodnie z ust. 2, na wniosek przewodniczącego minister może powołać w miejsce tego członka nowego członka komisji według swojego wyboru.
2. W przypadku nieobecności przewodniczącego jego obowiązki pełni zastępca przewodniczącego.
3. W przypadku gdy komisja nie dokona wyboru przewodniczącego lub zastępcy przewodniczącego na pierwszym posiedzeniu, przewodniczącego lub zastępcę przewodniczącego wyznacza minister spośród członków komisji.
2. Protokół sporządza, pod kierunkiem przewodniczącego, sekretarz komisji, którym jest wyznaczony pracownik urzędu obsługującego ministra.
3. Sekretarz bierze udział w posiedzeniach komisji bez prawa głosowania.
4. Protokół podpisuje przewodniczący komisji oraz sekretarz.
2. Członkowie komisji i sekretarz są zobowiązani do zachowania w tajemnicy przebiegu posiedzeń komisji.
2. Przepis ust. 1 stosuje się odpowiednio do przewodniczącego, z tym że odpowiedni wniosek składa przynajmniej 2 członków komisji. Przewodniczącym zostaje w tym przypadku dotychczasowy wiceprzewodniczący, a minister wyznacza nowego wiceprzewodniczącego i uzupełnia skład komisji, powołując nowego członka spośród innych zgłoszonych kandydatów.
2. Z dniem powołania dyrektora komisja kończy działalność.
Minister Kultury: W. Dąbrowski
|
1) Minister Kultury kieruje działem administracji rządowej – kultura i ochrona dziedzictwa narodowego, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 11 czerwca 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Kultury (Dz. U. Nr 134, poz. 1430).
[1] Rozporządzenie wchodzi w życie 24 sierpnia 2005 r.
- Data ogłoszenia: 2005-08-24
- Data wejścia w życie: 2005-08-24
- Data obowiązywania: 2005-08-24
REKLAMA
Dziennik Ustaw
REKLAMA
REKLAMA