REKLAMA
Dziennik Ustaw - rok 2005 nr 124 poz. 1038
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY1)
z dnia 21 czerwca 2005 r.
w sprawie uznawania, potwierdzania uznania oraz nadzorowania wyższych szkół morskich i ośrodków szkoleniowych2)
Na podstawie art. 19 ust. 10 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o bezpieczeństwie morskim (Dz. U. Nr 109, poz. 1156, z późn. zm.3)) zarządza się, co następuje:
Rozdział 1
Postanowienia ogólne
§ 1.
1) ośrodek szkoleniowy – ośrodek uznany, w drodze decyzji, przez dyrektora urzędu morskiego właściwego dla siedziby ośrodka i przez niego nadzorowany, prowadzący działalność szkoleniową w zakresie spraw objętych postanowieniami Konwencji STCW, w tym:
a) szkołę policealną i technikum kształcące w zawodzie technik nawigator morski lub w zawodzie technik mechanik okrętowy,
b) szkołę policealną i technikum kształcące w zawodzie technik rybołówstwa morskiego, szkołę policealną i technikum kształcące w zawodzie technik żeglugi śródlądowej oraz zasadniczą szkołę zawodową kształcącą w zawodach związanych z budową, eksploatacją, obsługą i remontami maszyn i urządzeń okrętowych,
c) ośrodki prowadzące działalność szkoleniową w państwach członkowskich Unii Europejskiej lub państwach trzecich uznane i nadzorowane przez polską administrację morską,
d) placówki kształcenia ustawicznego umożliwiające uzyskanie i uzupełnienie wiedzy oraz umiejętności zawodowych marynarzy, działające na podstawie ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572, z późn. zm.4));
2) wyższa szkoła morska – uczelnię działającą na podstawie ustawy z dnia 12 września 1990 r. o szkolnictwie wyższym (Dz. U. Nr 65, poz. 385, z późn. zm.5)), kształcącą w zakresie spraw objętych postanowieniami Konwencji STCW.
Rozdział 2
Kryteria i warunki uznawania oraz potwierdzania uznania
§ 3.
1) proces dydaktyczny oraz szkolenie kwalifikacyjne i specjalistyczne prowadzone jest w oparciu o programy nauczania zgodne z programami szkolenia określonymi na podstawie odrębnych przepisów;
2) posiada system zarządzania jakością zgodny z normami ISO serii 9000 w zakresie działalności objętej postanowieniami Konwencji STCW, potwierdzony odpowiednim certyfikatem, przy czym w nowo tworzonych ośrodkach i szkołach system zarządzania jakością powinien być wprowadzony w okresie:
a) 2 lat od rozpoczęcia działalności szkoleniowej, w przypadku wyższych szkół morskich oraz ośrodków, o których mowa w § 2 pkt 1 lit. a i b,
b) 1 roku od rozpoczęcia działalności szkoleniowej, w przypadku ośrodków, o których mowa w § 2 pkt 1 lit. c i d;
3) posiada środki dydaktyczne oraz poligony, urządzenia i symulatory, które są niezbędne do realizacji programów szkoleń.
2. Szczegółowe wymagania niezbędne do realizacji szkoleń bezpieczeństwa i dodatkowych szkoleń specjalistycznych, w tym środki dydaktyczne, poligony, urządzenia i symulatory, określa załącznik nr 1 do rozporządzenia.
2. Liczebność grup wykładowych uzależnia się od możliwości sali wykładowej.
3. Grupa ćwiczeniowa na jednym stanowisku ćwiczeniowym liczy nie więcej niż 6 osób, chyba że szczegółowe wymagania niezbędne do realizacji szkoleń bezpieczeństwa i dodatkowych szkoleń specjalistycznych określone w załączniku nr 1 do rozporządzenia przewidują inaczej.
4. Ilość stanowisk ćwiczeniowych zależy od organizacji pracy ośrodka szkoleniowego.
2. Do prowadzenia ćwiczeń dopuszcza się osoby wyspecjalizowane w danym przedmiocie zawodowym, legitymujące się dyplomem morskim, lub osoby posiadające kwalifikacje o kierunku zgodnym z tematyką prowadzonych zajęć.
3. Prowadzący zajęcia dydaktyczne z użyciem symulatorów powinni specjalizować się w danym przedmiocie zawodowym, legitymować się odpowiednim dyplomem morskim oraz dokumentem potwierdzającym ukończenie szkolenia z zakresu metodologii prowadzenia zajęć na urządzeniach symulacyjnych, według programu wyższej szkoły morskiej lub ośrodka szkoleniowego.
4. Osoba nieposiadająca dyplomu kapitana żeglugi wielkiej na statkach o pojemności brutto 3 000 i powyżej lub dyplomu starszego oficera mechanika na statkach o mocy maszyn głównych 3 000 kW i powyżej, lecz posiadająca dyplom ukończenia wyższych studiów magisterskich lub wyższych studiów zawodowych o kierunku związanym z wykładanym przedmiotem, powinna posiadać przynajmniej 3-letnią praktykę zawodową na stanowiskach bezpośrednio związanych z zakresem wiedzy stanowiącej przedmiot prowadzonych zajęć.
5. Osoby prowadzące zajęcia dydaktyczne nieposiadające potwierdzonych kwalifikacji pedagogicznych, zgodnie z wymaganiami ustawy z dnia 12 września 1990 r. o szkolnictwie wyższym lub ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, powinny posiadać ważne świadectwo przeszkolenia dydaktycznego dla instruktorów.
Rozdział 3
Sposób uznawania, potwierdzania uznania oraz nadzorowania wyższych szkół morskich
§ 8.
1) uznania;
2) rozszerzenia działalności szkoleniowej;
3) potwierdzenia uznania.
2. Minister właściwy do spraw gospodarki morskiej może, w ramach sprawowania funkcji nadzorczej, przeprowadzać kontrole doraźne w zakresie objętym postanowieniami Konwencji STCW.
1) akt założycielski wyższej szkoły morskiej;
2) statut wyższej szkoły morskiej;
3) opis działalności dydaktycznej w zakresie objętym postanowieniami Konwencji STCW;
4) opis wyposażenia własnej bazy szkoleniowej w zakresie objętym postanowieniami Konwencji STCW;
5) wykaz kadry kierowniczej i dydaktycznej prowadzącej zajęcia na szkoleniach w zakresie objętym postanowieniami Konwencji STCW, z podaniem kwalifikacji;
6) kopię ważnego certyfikatu systemu jakości w zakresie działalności szkoleniowej objętej postanowieniami Konwencji STCW, z zastrzeżeniem § 3 ust. 1 pkt 2 lit. a;
7) aktualne programy nauczania, które powinny zawierać w szczególności:
a) szczegółowe cele kształcenia określające umiejętności, które powinny być opanowane przez uczestnika szkolenia,
b) materiał nauczania w formie haseł programowych związany z celami kształcenia,
c) wskazania metodyczne do realizacji materiału nauczania,
d) opis metod sprawdzania i oceny osiągnięć edukacyjnych,
e) podstawowe środki dydaktyczne niezbędne do kształcenia;
8) opis systemu oceniania, zasad prowadzenia zaliczeń i egzaminów oraz archiwizowania dokumentacji z tego zakresu;
9) wzory wypełnionych dyplomów ukończenia uczelni, wydanych w danym roku akademickim;
10) opis systemu kontroli realizacji programów nauczania z poszczególnych przedmiotów, z uwzględnieniem frekwencji poszczególnych studentów.
2. Wzór upoważnienia do przeprowadzenia kontroli wyższej szkoły morskiej określa załącznik nr 2 do rozporządzenia.
1) dokumentacja wyższej szkoły morskiej, w tym:
a) statut oraz akt założycielski.
b) dzienniki, w których odnotowuje się obecność na zajęciach,
c) dokumentacja posiadanego systemu jakości,
d) protokoły egzaminów i zaliczeń;
2) programy nauczania i ich zgodność z wymaganiami określonymi odrębnymi przepisami, w tym:
a) plany i programy kształcenia,
b) programy praktyk zawodowych i zasady ich realizacji i nadzoru,
c) rejestr wydanych i zwróconych – po zaliczeniu praktyk – dzienników praktyk;
3) organizacja pracy wyższej szkoły morskiej, w tym:
a) kwalifikacje zawodowe i morskie kadry dydaktycznej prowadzącej zajęcia,
b) roczny i wieloletni plan działania,
c) rejestr wydanych dyplomów;
4) wyposażenie niezbędne do prowadzenia szkoleń objętych postanowieniami Konwencji STCW;
5) proces kształcenia, w szczególności:
a) sposób oceny wykładowców i jej wyniki,
b) formy egzaminowania, system oceniania, realizacja i dokumentacja sprawdzianów, zaliczeń, egzaminów, prac kontrolnych, sprawdzanie umiejętności,
c) kwalifikacje egzaminatorów,
d) realizacja i ocena praktyk morskich.
2. W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości w działalności wyższej szkoły morskiej w zakresie postanowień Konwencji STCW sporządza się kartę niezgodności, której kopię przekazuje się, wraz ze sprawozdaniem z przeprowadzonej kontroli, rektorowi wyższej szkoły morskiej.
3. W karcie niezgodności należy wskazać zalecane działania korygujące.
4. Rektor wyższej szkoły morskiej po usunięciu wszystkich niezgodności wymienionych w karcie niezgodności zgłasza na piśmie wykonanie zaleconych działań korygujących.
5. Wzór sprawozdania z kontroli wyższej szkoły morskiej oraz wzór karty niezgodności określa załącznik nr 3 do rozporządzenia.
1) uznaje wyższą szkołę morską;
2) potwierdza uznanie albo
3) wycofuje uznanie dla wszystkich lub dla części realizowanych szkoleń.
2. Wyższym szkołom morskim uznanym oraz których uznanie zostało potwierdzone przez ministra właściwego do spraw gospodarki morskiej, zgodnie z ust. 1 pkt 1 i 2, wydaje się certyfikat uznania, którego wzór określa załącznik nr 4 do rozporządzenia.
2. Zgłoszenie wyższej szkoły morskiej do kontroli w celu potwierdzenia uznania powinno nastąpić nie później niż 30 dni przed upływem ważności certyfikatu uznania.
1) niepoddania wyższej szkoły morskiej kontroli w celu potwierdzenia ważności certyfikatu uznania,
2) wycofania uznania lub
3) zawieszenia działalności
– mogą ponownie ubiegać się o uznanie.
Rozdział 4
Sposób uznawania, potwierdzania uznania oraz nadzorowania ośrodków szkoleniowych
§ 16.
1) uznania;
2) rozszerzenia działalności szkoleniowej;
3) potwierdzenia uznania.
2. Dyrektor urzędu morskiego z urzędu przeprowadza kontrolę w zakresie objętym postanowieniami Konwencji STCW, w celu sprawdzenia przebiegu kształcenia, nie rzadziej niż raz w roku.
3. Dyrektor urzędu morskiego może, w ramach sprawowanej funkcji nadzorczej, przeprowadzać kontrole doraźne w zakresie objętym postanowieniami Konwencji STCW.
2. Ośrodki szkoleniowe mające siedzibę na obszarze województw:
1) warmińsko-mazurskiego, mazowieckiego, podlaskiego, lubelskiego oraz podkarpackiego – składają wnioski, o których mowa w § 16 ust. 1, do dyrektora Urzędu Morskiego w Gdyni;
2) kujawsko-pomorskiego, łódzkiego, śląskiego, świętokrzyskiego oraz małopolskiego – składają wnioski, o których mowa w § 16 ust. 1, do dyrektora Urzędu Morskiego w Słupsku;
3) lubuskiego, wielkopolskiego, opolskiego, śląskiego – składają wnioski, o których mowa w § 16 ust. 1, do dyrektora Urzędu Morskiego w Szczecinie.
1) statut ośrodka szkoleniowego;
2) kopię dokumentu przyznającego numer identyfikacji podatkowej (NIP)/REGON;
3) zgodę organu założycielskiego lub prowadzącego ośrodek szkoleniowy na poddanie się procedurze uznania procesu szkoleniowego za zgodny z wymogami Konwencji STCW;
4) akt założycielski szkoły;
5) dokument potwierdzający wpis do rejestru szkół i placówek, prowadzonego przez organ samorządu terytorialnego w przypadku ośrodków zakładanych przez osoby prawne lub fizyczne;
6) opis usług szkoleniowych z wyszczególnieniem form działalności szkoleniowej w zakresie objętym postanowieniami Konwencji STCW;
7) opis wyposażenia bazy szkoleniowej;
8) wykaz kadry kierowniczej i dydaktycznej z podaniem kwalifikacji;
9) kopię ważnego certyfikatu systemu jakości w zakresie działalności szkoleniowej objętej postanowieniami Konwencji STCW, z zastrzeżeniem § 3 ust. 1 pkt 2 lit. a i b;
10) aktualne programy nauczania, które powinny zawierać w szczególności:
a) szczegółowe cele kształcenia określające umiejętności, które powinny być opanowane przez uczestnika szkolenia,
b) treści kształcenia w formie haseł programowych związane z nabywanymi umiejętnościami,
c) wskazania metodyczne do realizacji treści kształcenia,
d) opis metod sprawdzania i oceniania nabytych przez słuchaczy umiejętności,
e) środki dydaktyczne stosowane w nauczaniu poszczególnych przedmiotów i innych formach działalności szkoleniowej;
11) wzory wydawanych zaświadczeń;
12) aktualną zgodę Państwowej Inspekcji Sanitarnej i Państwowej Straży Pożarnej na prowadzenie działalności szkoleniowej, o której mowa w pkt 6.
2. Ośrodki szkoleniowe, o których mowa w § 2 pkt 1 lit. a i b, powinny dodatkowo dołączyć do wniosku:
1) opis wewnątrzszkolnego systemu oceniania, zasad prowadzenia zaliczeń i egzaminów oraz archiwizowania dokumentacji z tego zakresu;
2) wzory wypełnionych świadectw ukończenia szkoły wydanych w danym roku szkolnym;
3) opis systemu kontroli realizacji programów nauczania z poszczególnych przedmiotów, z uwzględnieniem frekwencji poszczególnych słuchaczy.
2. W skład komisji kontrolującej ośrodek szkoleniowy, o którym mowa w § 2 pkt 1 lit. a i b, wchodzi przedstawiciel ministra właściwego do spraw gospodarki morskiej realizujący zadania związane z nadzorem pedagogicznym.
3. W skład zespołu kontrolującego ośrodek szkoleniowy wchodzi przedstawiciel Prezesa Urzędu Regulacji Telekomunikacji i Poczty, w przypadku gdy kontrola ośrodka szkoleniowego obejmuje szkolenia na operatora urządzeń radiowych w służbie radiokomunikacyjnej morskiej.
4. W kontroli ośrodka szkoleniowego może uczestniczyć, w charakterze obserwatora, przedstawiciel właściwego kuratora oświaty.
5. Wzór upoważnienia do przeprowadzenia kontroli ośrodka szkoleniowego określa załącznik nr 5 do rozporządzenia.
1) dokumentacja ośrodka szkoleniowego, w tym:
a) statut oraz akt założycielski,
b) dokumentacja posiadanego systemu jakości;
2) zakres działalności ośrodka szkoleniowego;
3) organizacja pracy ośrodka szkoleniowego, w tym:
a) plan prowadzonych szkoleń,
b) struktura organizacyjna ośrodka, archiwum, zabezpieczenie dokumentów ścisłego zarachowania, w szczególności rejestry uczniów lub uczestników szkolenia, świadectwa oraz zaświadczenia,
c) realizacja programów nauczania z poszczególnych przedmiotów z uwzględnieniem frekwencji poszczególnych uczniów,
d) proces szkoleniowy, w szczególności:
– rodzaje prowadzonych szkoleń,
– zgodność programów nauczania realizowanych przez ośrodek szkoleniowy z programami szkoleń określonych odrębnymi przepisami,
– realizacja szkolenia z podziałem na przedmioty oraz wymiar godzinowy ich realizacji, z uwzględnieniem podziału na zajęcia laboratoryjne i ćwiczeniowe, oraz zgodności z programem nauczania określonym odrębnymi przepisami,
– dokumentacja bieżącej kontroli procesu nauczania,
– wykorzystywanie aktualnych środków dydaktycznych podczas realizacji programu nauczania,
– przebieg procesu dydaktycznego,
– metody sprawdzania wyników nauczania, w szczególności zestawy opracowanych testów oraz pytań egzaminacyjnych,
– uczestnictwo w zajęciach oraz prowadzenie listy obecności,
– dokumentacja szkoleniowa, w szczególności plany zajęć, dzienniki lekcyjne, arkusze zaliczeń, rejestr wystawianych świadectw lub zaświadczeń,
– rejestr wydanych i zaliczonych dzienników praktyk,
e) oddzielnie dla każdego szkolenia:
– plan zajęć,
– dziennik zajęć,
– lista obecności,
– protokół z egzaminu i zaliczeń przeprowadzanych w ośrodku,
– wzory świadectw lub zaświadczeń,
– ewidencja wydanych świadectw lub zaświadczeń;
4) kwalifikacje zawodowe i dydaktyczne kadry oraz sposób administrowania ośrodkiem szkoleniowym, w tym prowadzenie akt osobowych;
5) baza lokalowa ośrodka szkoleniowego, w szczególności pomieszczenia szkoleniowe i zaplecze socjalne, w zakresie spełniania wymagań Państwowej Inspekcji Sanitarnej i Państwowej Straży Pożarnej oraz dokumentacja dostępu do bazy lokalowej, a także wyposażenie ośrodka szkoleniowego w środki dydaktyczne niezbędne do prowadzenia szkoleń objętych Konwencją STCW, zgodnie z wymaganiami określonymi odrębnymi przepisami.
2. W ośrodkach, o których mowa w § 2 pkt 1 lit. a i b, kontroli podlegają dodatkowo:
1) dokumentacja ośrodka szkoleniowego, w tym:
a) protokoły Rady Pedagogicznej,
b) dzienniki lekcyjne i arkusze ocen,
c) rejestr uczniów;
2) organizacja pracy ośrodka:
a) roczny i wieloletni plan działania ośrodka,
b) plan organizacji roku szkolnego,
c) podział zadań i kompetencji kierownictwa i pozostałych pracowników;
3) plan lekcji oraz organizacja zastępstw;
4) formy egzaminowania, system oceniania, realizacja i dokumentacja sprawdzianów, zaliczeń, egzaminów, prac kontrolnych, sprawdzanie umiejętności w zakresie objętym postanowieniami Konwencji STCW;
5) zasady realizacji i nadzoru praktyk zawodowych wymaganych programami szkoleń podlegających kontroli;
6) realizacja nadzoru pedagogicznego w ośrodku:
a) realizacja hospitacji w ilości co najmniej 3 % godzin realizowanych zajęć,
b) dokumentacja sprawowanego nadzoru.
2. W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości w działalności ośrodka szkoleniowego w zakresie postanowień Konwencji STCW sporządza się kartę niezgodności, której kopię przekazuje się, wraz ze sprawozdaniem z przeprowadzonej kontroli, dyrektorowi ośrodka szkoleniowego.
3. W karcie niezgodności należy wskazać zalecane działania korygujące.
4. Dyrektor ośrodka szkoleniowego, po usunięciu wszystkich niezgodności wymienionych w karcie niezgodności, zgłasza na piśmie wykonanie zaleconych działań korygujących.
5. Wzór sprawozdania z kontroli ośrodka szkoleniowego oraz wzór karty niezgodności określa załącznik nr 6 do rozporządzenia.
1) uznaje ośrodek szkoleniowy;
2) potwierdza uznanie albo
3) wycofuje uznanie dla wszystkich lub części realizowanych szkoleń.
2. Dyrektor urzędu morskiego po wydaniu decyzji, o której mowa w ust. 1 pkt 1 i 2, wydaje ośrodkowi szkoleniowemu certyfikat uznania, którego wzór określa załącznik nr 4 do rozporządzenia.
2. Zgłoszenie ośrodka szkoleniowego do kontroli w celu potwierdzenia uznania powinno nastąpić nie później niż 30 dni przed upływem ważności certyfikatu uznania.
1) niepoddania ośrodka szkoleniowego kontroli w celu potwierdzenia ważności certyfikatu uznania lub
2) wycofania uznania, lub
3) zawieszenia działalności
– mogą ponownie ubiegać się o uznanie.
Rozdział 5
Przepisy przejściowe i końcowe
§ 25.
Minister Infrastruktury: w z. J. R. Kurylczyk
|
1) Minister Infrastruktury kieruje działem administracji rządowej – gospodarka morska, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 11 czerwca 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Infrastruktury (Dz. U. Nr 134, poz. 1429).
2) Przepisy niniejszego rozporządzenia wdrażają postanowienia dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady nr 2001/25/WE z dnia 4 kwietnia 2001 r. w sprawie minimalnego poziomu wyszkolenia marynarzy (Dz. Urz. WE L 136 z 18.05.2001 r., Dz. Urz. L 324 z 29.11.2002 oraz Dz. Urz. L 326 z 13.12.2003). Dane dotyczące ogłoszenia aktów prawa Unii Europejskiej, zamieszczone w niniejszym rozporządzeniu, dotyczą ogłoszenia tych aktów w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej – wydanie specjalne.
3) Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2002 r. Nr 240, poz. 2060, z 2003 r. Nr 199, poz. 1936 i Nr 229, poz. 2277 oraz z 2004 r. Nr 6, poz. 41, Nr 93, poz. 895 i 899 i Nr 273, poz. 2703.
4) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2004 r. Nr 273, poz. 2703 i Nr 281, poz. 2781 oraz z 2005 r. Nr 17, poz. 141 i Nr 94, poz. 788.
5) Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 1992 r. Nr 54, poz. 254 i Nr 63, poz. 314, z 1994 r. Nr 1, poz. 3, Nr 43, poz. 163, Nr 105, poz. 509 i Nr 121, poz. 591, z 1996 r. Nr 5, poz. 34 i Nr 24, poz. 110, z 1997 r. Nr 28, poz. 153, Nr 96, poz. 590, Nr 104, poz. 661, Nr 121, poz. 770 i Nr 141, poz. 943, z 1998 r. Nr 50, poz. 310, Nr 106, poz. 668 i Nr 162, poz. 1115 i 1118, z 2000 r. Nr 120, poz. 1268 i Nr 122, poz. 1314, z 2001 r. Nr 85, poz. 924, Nr 103, poz. 1129, Nr 111, poz. 1193 i 1194 i Nr 126, poz. 1383, z 2002 r. Nr 4, poz. 33 i 34, Nr 150, poz. 1239, Nr 153, poz. 1271 i Nr 200, poz. 1683, z 2003 r. Nr 65, poz. 595, Nr 128, poz. 1176, Nr 137, poz. 1304 i Nr 213, poz. 2081, z 2004 r. Nr 96, poz. 959, Nr 116, poz. 1206, Nr 152, poz. 1598 i Nr 179, poz. 1845 oraz z 2005 r. Nr 10, poz. 71, Nr 23, poz. 187 i Nr 94, poz. 788.
Załączniki do rozporządzenia Ministra Infrastruktury
z dnia 21 czerwca 2005 r. (poz. 1038)
Załącznik nr 1
SZCZEGÓŁOWE WYMAGANIA NIEZBĘDNE DO REALIZACJI SZKOLEŃ BEZPIECZEŃSTWA I DODATKOWYCH SZKOLEŃ SPECJALISTYCZNYCH
Załącznik nr 2
WZÓR UPOWAŻNIENIA DO PRZEPROWADZENIA KONTROLI WYŻSZEJ SZKOŁY MORSKIEJ
Załącznik nr 3
WZÓR SPRAWOZDANIA Z KONTROLI WYŻSZEJ SZKOŁY MORSKIEJ ORAZ WZÓR KARTY NIEZGODNOŚCI
Załącznik nr 4
WZÓR CERTYFIKATU UZNANIA WYŻSZEJ SZKOŁY MORSKIEJ I OŚRODKA SZKOLENIOWEGO
Załącznik nr 5
WZÓR UPOWAŻNIENIA DO PRZEPROWADZENIA KONTROLI OŚRODKA SZKOLENIOWEGO
Załącznik nr 6
WZÓR SPRAWOZDANIA Z KONTROLI OŚRODKA SZKOLENIOWEGO ORAZ WZÓR KARTY NIEZGODNOŚCI
[1] Rozporządzenie wchodzi w życie 23 lipca 2005 r.
- Data ogłoszenia: 2005-07-08
- Data wejścia w życie: 2005-07-23
- Data obowiązywania: 2010-01-08
- Dokument traci ważność: 2013-07-26
REKLAMA
Dziennik Ustaw
REKLAMA
REKLAMA