REKLAMA
Dziennik Ustaw - rok 2004 nr 245 poz. 2459
ROZPORZĄDZENIE MINISTRÓW INFRASTRUKTURY1), ŚRODOWISKA2), SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI3) ORAZ OBRONY NARODOWEJ
z dnia 28 października 2004 r.
w sprawie osłony meteorologicznej lotnictwa
Na podstawie art. 133 ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. – Prawo lotnicze (Dz. U. Nr 130, poz. 1112, z późn. zm.4)) zarządza się, co następuje:
Rozdział 1
Przepisy ogólne
§ 1. [Zakres regulacji]
1) centrum informacji powietrznej – organ ustanowiony do zapewnienia służby informacji powietrznej i służby alarmowej;
2) centrum kontroli obszaru – organ ustanowiony do zapewnienia służby kontroli ruchu lotniczego w odniesieniu do lotów kontrolowanych w podległych mu obszarach kontrolowanych;
3) centrum koordynacji poszukiwania i ratownictwa lotniczego – jednostkę odpowiedzialną za organizację, kierowanie i koordynację działań służb poszukiwania i ratownictwa lotniczego w rejonie poszukiwań i ratownictwa;
4) dokumentacja lotniczo-meteorologiczna – drukowany lub pisany zestaw dokumentów, włączając w to mapy lub formularze, zawierający informacje meteorologiczne niezbędne do wykonania lotu;
5) informacja AIRMET – informację wydawaną przez meteorologiczne biuro nadzoru, dotyczącą określonych zjawisk meteorologicznych występujących lub mogących wystąpić, które mogą mieć wpływ na bezpieczeństwo lotów na małych wysokościach i które nie zostały włączone do wydanej prognozy dla lotów na małych wysokościach w danym rejonie informacji powietrznej lub w jego części;
6) informacja meteorologiczna – meldunek meteorologiczny, analizę, prognozę pogody lub inny komunikat dotyczący istniejących lub przewidywanych warunków meteorologicznych;
7) informacja SIGMET – informację wydaną przez meteorologiczne biuro nadzoru, dotyczącą faktycznego lub przewidywanego występowania określonych zjawisk meteorologicznych, które mogą wpłynąć na bezpieczeństwo statków powietrznych;
8) konsultacja – zasięgnięcie informacji u meteorologa lub osoby posiadającej odpowiednie kwalifikacje o występujących lub przewidywanych warunkach meteorologicznych dla lotnictwa;
9) lotnisko kontrolowane – lotnisko, na którym zapewniona jest służba kontroli ruchu lotniczego w odniesieniu do ruchu lotniczego;
10) lotnisko współużytkowane – lotnisko przeznaczone do ruchu państwowych statków powietrznych, na których dopuszczony jest ruch cywilnych statków powietrznych;
11) meldunek z powietrza – meldunek ze statku powietrznego w locie, przygotowany zgodnie z wymaganiami dotyczącymi podawania danych pozycyjnych, operacyjnych lub meteorologicznych;
12) obserwacja meteorologiczna – pomiar lub oszacowanie wartości jednego lub więcej elementów meteorologicznych;
13) obserwacja ze statku powietrznego – ocenę jednego lub kilku elementów meteorologicznych dokonaną ze statku powietrznego podczas lotu;
14) organ kontroli lotniska – organ ustanowiony do zapewnienia służby kontroli ruchu lotniczego na danym lotnisku;
15) organ kontroli ruchu lotniczego – centrum kontroli obszaru, organ kontroli zbliżania lub organ kontroli lotniska;
16) organ kontroli zbliżania – organ ustanowiony do zapewnienia służby kontroli ruchu lotniczego w odniesieniu do lotów kontrolowanych statków powietrznych przylatujących na jedno lotnisko lub więcej lotnisk albo odlatujących z nich;
17) organ służb ruchu lotniczego – organ kontroli ruchu lotniczego, organ informacji powietrznej lub biuro odpraw załóg;
18) poziom lotu – powierzchnię o stałym ciśnieniu atmosferycznym odniesionym do szczególnej wartości ciśnienia atmosferycznego 1013,2 hPa, oddzieloną od innych takich powierzchni określonymi różnicami ciśnienia;
19) wojskowa służba meteorologiczna – służbę meteorologiczną zapewnianą przez jednostki organizacyjne Ministra Obrony Narodowej.
Rozdział 2
Działanie i organizacja lotniczej i lotniskowej służby meteorologicznej
§ 3. [Osłona meteorologiczna lotnictwa cywilnego na lotniskach i w ich okolicy]
1) prowadzenie międzynarodowej współpracy w celu zapewnienia wymiany danych i opracowań meteorologicznych w ramach Światowego Systemu Prognoz Obszarowych (WAFS) oraz Światowej Służby Pogody (WWW);
2) wykonywanie obserwacji meteorologicznych, komunikatów i prognoz oraz innych opracowań zgodnych z przyjętymi procedurami Światowej Organizacji Meteorologicznej (WMO) i Organizacji Międzynarodowego Lotnictwa Cywilnego (ICAO), w szczególności określonymi w załączniku nr 3 do Konwencji o międzynarodowym lotnictwie cywilnym, podpisanej w Chicago dnia 7 grudnia 1944 r. (Dz. U. z 1959 r. Nr 35, poz. 212 i 214, z późn. zm.5)), zwanej dalej „Konwencją"
3) rozwijanie i utrzymywanie aktualności procedur zapewniających osłonę meteorologiczną zgodnie z Konwencją;
4) koordynację działań pomiędzy poszczególnymi jednostkami lotniczej i lotniskowej służby meteorologicznej;
5) wprowadzanie procedur osłony meteorologicznej w przypadku akcji poszukiwawczo-ratowniczych.
2. Realizacja osłony meteorologicznej następuje zgodnie z wynikającymi z przepisów międzynarodowych, o których mowa w § 3 pkt 2, szczegółowymi instrukcjami osłony meteorologicznej wydawanymi przez Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego, zwanego dalej „Prezesem Urzędu", zgodnie z art. 21 ust. 2 pkt 16 ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. – Prawo lotnicze.
3. Instrukcje osłony meteorologicznej, o których mowa w ust. 2, określają w szczególności sposób i formę dostarczania informacji meteorologicznej oraz minimalne wyposażenie lotnisk oraz lądowisk, na których odbywa się ruch cywilnych statków powietrznych, w niezbędne systemy i urządzenia, a także kwalifikacje personelu.
2. Na każdym lotnisku działa jedna lotniskowa stacja meteorologiczna oznaczona międzynarodowym kodem lotniska.
3. Jednostkami organizacyjnymi lotniczej służby meteorologicznej są biura prognoz i lotniskowe biura prognoz znajdujące się na lotniskach oraz meteorologiczne biuro nadzoru.
4. Na wniosek zarządzającego lotniskiem Prezes Urzędu, w porozumieniu z państwowym organem zarządzania ruchem lotniczym, może wyrazić zgodę na utworzenie lotniskowych biur prognoz łączących funkcje biura prognoz oraz lotniskowej stacji meteorologicznej.
5. Obszary działania poszczególnych jednostek lotniskowej i lotniczej służby meteorologicznej zatwierdza Prezes Urzędu na wniosek państwowego organu zarządzania ruchem lotniczym, mając na względzie obszary lub rejony odpowiedzialności organów służb ruchu lotniczego.
6. Jednostki lotniczej i lotniskowej służby meteorologicznej powinny spełniać warunki określone w załączniku nr 3 do Konwencji.
2. Meteorologiczne biuro nadzoru opracowuje i rozpowszechnia informacje meteorologiczne, stosując kodowe oznaczenie międzynarodowe właściwe dla polskiego rejonu informacji powietrznej.
3. Meteorologiczne biuro nadzoru zapewnia kompleksową osłonę meteorologiczną lotnictwa cywilnego we współpracy z lotniskowymi stacjami meteorologicznymi, biurami prognoz i lotniskowymi biurami prognoz.
2. Na lotniskach i lądowiskach współużytkowanych osłonę meteorologiczną lotnictwa państwowego oraz wojskowych statków powietrznych państw obcych, w zakresie określonym w § 9 pkt 8 oraz w § 10 pkt 4, zapewnia wojskowa służba meteorologiczna.
3. W przypadku wyrażenia zgody przez właściwy organ wojskowy na operację startu lub lądowania cywilnego statku powietrznego na lotnisku wojskowym, osłonę meteorologiczną tego statku, w zakresie określonym w § 9 i 10, zapewnia wojskowa służba meteorologiczna.
1) prowadzi regularne obserwacje w wymaganych odstępach czasu;
2) prowadzi obserwacje specjalne w przypadku wystąpienia określonych zmian warunków atmosferycznych;
3) rozpowszechnia komunikaty regularne i specjalne;
4) przekazuje obserwacje specjalne do lotniskowych organów służb ruchu lotniczego;
5) zapewnia niezbędne informacje meteorologiczne dla potrzeb operacji startu i lądowania;
6) wprowadza dane do automatycznych systemów rozgłaszania informacji w części dotyczącej warunków meteorologicznych;
7) zapewnia służbom podległym zarządzającemu lotniskiem lub lądowiskiem aktualne informacje meteorologiczne, prognozy i lotniskowe ostrzeżenia meteorologiczne;
8) zapewnia załogom lotniczym lub personelowi obsługującemu loty dokumentację lotniczo-meteorologiczną;
9) zapewnia konsultacje załogom lotniczym oraz personelowi obsługującemu loty;
10) prowadzi dokumentację i archiwizację wyników obserwacji oraz wydanych prognoz i informacji meteorologicznych przez okres co najmniej 90 dni od dnia ich sporządzenia i udostępnia je na żądanie.
1) monitoruje warunki meteorologiczne wpływające na działanie lotnictwa w rejonie odpowiedzialności;
2) opracowuje prognozy dla rejonu lotniska, dla lotniska i do lądowania;
3) opracowuje prognozy obszarowe zgodnie ze standardami międzynarodowymi;
4) opracowuje prognozy dla lotów na trasach krajowych i zagranicznych;
5) opracowuje ostrzeżenia lotniskowe mające istotne znacznie dla lotnictwa z uwzględnieniem przyjętych kryteriów;
6) zapewnia odprawę meteorologiczną, konsultacje i dokumentację lotniczo-meteorologiczną załogom statków powietrznych lub innemu personelowi obsługującemu loty;
7) dostarcza użytkownikom, a w szczególności centrom koordynacji poszukiwania i ratownictwa lotniczego, aktualne informacje meteorologiczne;
8) realizuje krajową wymianę informacji meteorologicznych;
9) dostarcza otrzymane informacje dotyczące uwolnienia do atmosfery substancji toksycznych i radioaktywnych do odpowiednich organów służb ruchu lotniczego, meteorologicznego biura nadzoru oraz innych użytkowników;
10) umieszcza w miejscu wyznaczonym przez zarządzającego lotniskiem informacje i dane meteorologiczne;
11) utrzymuje ścisłą współpracę z organami służb ruchu lotniczego oraz innymi użytkownikami w celu zapewnienia na wysokim poziomie osłony meteorologicznej lotnictwa;
12) udostępnia informacje z radarów meteorologicznych oraz systemu identyfikacji wyładowań atmosferycznych, o ile takie informacje są dostępne;
13) prowadzi dokumentację i archiwizuje opracowane i przekazane prognozy i ostrzeżenia meteorologiczne przez okres co najmniej 90 dni od dnia ich sporządzenia;
14) rozpowszechnia otrzymane specjalne meldunki z powietrza.
1) opracowuje i rozpowszechnia informacje SIGMET i AIRMET;
2) dostarcza informacje meteorologiczne do regularnej transmisji radiowej informacji meteorologicznej dla statków powietrznych w locie;
3) opracowuje i rozpowszechnia mapy istotnych zjawisk pogody w przestrzeni powietrznej do poziomu lotu 100 (FL 100) oraz w obszarach górzystych do poziomu lotu 120 (FL 120);
4) dostarcza otrzymane informacje dotyczące uwolnienia do atmosfery substancji toksycznych i radioaktywnych;
5) rozpowszechnia otrzymane specjalne meldunki z powietrza;
6) realizuje krajową i międzynarodową wymianę informacji meteorologicznych.
2. W sytuacji kiedy taka lokalizacja jest niemożliwa, należy wypracować alternatywne metody konsultacji i dostarczania informacji meteorologicznych, uwzględniając sytuacje awaryjne z wykorzystaniem środków łączności i transmisji danych.
3. W informacjach meteorologicznych dostarczanych przez lotniczą i lotniskową służbę meteorologiczną niedopuszczalne jest dokonywanie zmian ich treści.
2. Państwowy organ zarządzania ruchem lotniczym corocznie do końca drugiego kwartału przedstawia do zatwierdzenia Prezesowi Urzędu projekt planu zapewnienia lotniczej osłony meteorologicznej na rok następny.
3. Prezes Urzędu corocznie, nie później niż do końca trzeciego kwartału danego roku, zatwierdza projekty planów, o których mowa w ust. 1 i 2.
Rozdział 3
Współdziałanie lotniczej i lotniskowej służby meteorologicznej z państwowym organem zarządzania ruchem lotniczym i lotniskowymi organami służb ruchu lotniczego
§ 16. [Dane i informacje meteorologiczne dostarczane do centrum kontroli obszaru oraz do centrów informacji powietrznej]
1) komunikaty regularne i specjalne, w tym aktualne dane o ciśnieniu, prognozy dla lotniska, do lądowania dotyczące danego lotniska wraz ze zmianami;
2) informacje SIGMET i AIRMET, ostrzeżenia o uskoku wiatru i ostrzeżenia lotniskowe;
3) otrzymane informacje dotyczące awaryjnego uwolnienia materiałów radioaktywnych i substancji toksycznych do atmosfery;
4) inne uzupełniające informacje meteorologiczne.
1) komunikaty regularne i specjalne, w tym aktualne dane o ciśnieniu, prognozy dla lotniska, prognozy do lądowania i zmiany do nich – dotyczące lotniska lub lotnisk obsługiwanych przez organ kontroli zbliżania;
2) informacje SIGMET i AIRMET, ostrzeżenia o uskoku wiatru i ostrzeżenia lotniskowe;
3) specjalne meldunki z powietrza;
4) otrzymane informacje dotyczące awaryjnego uwolnienia materiałów radioaktywnych i substancji toksycznych do atmosfery;
5) inne uzupełniające informacje meteorologiczne.
1) komunikaty regularne i specjalne, prognozy dla lotnisk i zmiany do nich, obejmujące obszar kontrolowany lub rejon informacji powietrznej;
2) informacje dotyczące ciśnienia atmosferycznego niezbędne do nastawienia wysokościomierzy;
3) prognozy wiatrów górnych, temperatury powietrza na wysokościach oraz istotnych zjawisk pogody na trasie lotu i zmian do nich, w szczególności zjawisk, podczas których lot z widzialnością może okazać się niemożliwy do wykonania;
4) informacje SIGMET i AIRMET, specjalne meldunki z powietrza dotyczące obszaru kontrolowanego lub rejonu informacji powietrznej;
5) wymagane przez centrum informacji powietrznej lub centrum kontroli obszaru dla spełnienia wymagań statków powietrznych w locie;
6) otrzymane informacje dotyczące awaryjnego uwolnienia materiałów radioaktywnych i substancji toksycznych do atmosfery;
7) inne uzupełniające informacje meteorologiczne.
1) systemu osłony meteorologicznej lotnictwa cywilnego;
2) przewidywanych zmian w osłonie meteorologicznej lotnictwa w zakresie sposobu, procedur i środków jej wykonywania, odpowiednio wcześniej przed datą wprowadzenia ich w życie;
3) uwolnienia materiałów radioaktywnych i substancji toksycznych do atmosfery;
4) wpływu istotnych zjawisk meteorologicznych na wykonywanie lotów.
1) istotnych zjawisk pogody na trasie;
2) wielkości zachmurzenia i rodzaju chmur, w szczególności kłębiastych burzowych; wysokości podstaw i wierzchołków chmur;
3) widzialności i istotnych zjawisk ją ograniczających;
4) wiatru przyziemnego i górnego;
5) stanu gruntu, w szczególności występowania pokrywy śnieżnej lub wody;
6) temperatury gruntu, powierzchni morza, stanu morza, pokrywy lodowej w przypadku, gdy taka występuje;
7) ciśnienia odniesionego do poziomu morza.
Rozdział 4
Współdziałanie lotniczej i lotniskowej służby meteorologicznej z zarządzającym lotniskiem
§ 26. [Obowiązki zarządzającego lotniskiem]
1) zapewnia funkcjonowanie lotniskowej stacji meteorologicznej, lotniskowego biura prognoz lub meteorologicznego biura nadzoru, w szczególności na lotniskach kontrolowanych, w celu właściwego wykonywania powierzonych im zadań osłony meteorologicznej lotnictwa;
2) udostępnia jednostce organizacyjnej lotniczej i lotniskowej służby meteorologicznej pomieszczenia i teren do wykonywania swoich funkcji;
3) zapewnia lokalizację jednostkom lotniczej i lotniskowej służby meteorologicznej umożliwiającą konsultację załóg statków powietrznych z personelem meteorologicznym;
4) zapewnia dokonywanie reprezentatywnych pomiarów i obserwacji meteorologicznych;
5) umożliwia wykorzystanie posiadanych środków i systemów łączności.
1) organizuje system dostarczania danych i informacji meteorologicznych niezbędnych do wykonywania operacji lotniczych oraz dodatkowo dla lokalnych służb informacji powietrznej;
2) zapewnia dostęp do środków i systemów łączności w celu umożliwienia konsultacji i przekazywania dokumentacji lotniczo-meteorologicznej;
3) zapewnia odpowiednie urządzenia pomiarowe umożliwiające określenie parametrów meteorologicznych przez personel uprawniony do obsługi tych urządzeń.
Rozdział 5
Współdziałanie lotniczej i lotniskowej służby meteorologicznej z załogami statków powietrznych
§ 29. [Osoba upoważniona do pobrania dokumentacji lotniczo-meteorologicznej]
2. Informacje meteorologiczne powinny odnosić się do ustalonych przedziałów czasowych i powinny dotyczyć obszaru aż do lotniska planowanego lądowania.
Rozdział 6
Działanie i organizacja wojskowej służby meteorologicznej
§ 37. [Zadania wojskowej służby meteorologicznej]
1) sprawuje nadzór nad osłoną meteorologiczną lotnictwa państwowego oraz wojskowych statków powietrznych państw obcych;
2) koordynuje i nadzoruje działania wojskowych regionalnych biur meteorologicznych, wojskowych lotniskowych biur prognoz oraz wojskowych lotniskowych stacji meteorologicznych;
3) opracowuje lotnicze prognozy pogody dla obszaru kraju;
4) udziela konsultacji meteorologicznych;
5) opracowuje i przekazuje ostrzeżenia prognostyczne dla obszaru kraju;
6) zbiera informacje i dane o warunkach meteorologicznych z wojskowych lotniskowych biur prognoz i wojskowych lotniskowych stacji meteorologicznych;
7) wymienia dane o stanie warunków atmosferycznych i informacje meteorologiczne z jednostkami organizacyjnymi lotniczej i lotniskowej służby meteorologicznej oraz właściwymi służbami meteorologicznymi państw obcych i Organizacją Traktatu Północnoatlantyckiego;
8) rozpowszechnia dane o warunkach atmosferycznych i informacje meteorologiczne.
1) sprawuje nadzór nad osłoną meteorologiczną lotnictwa państwowego oraz wojskowych statków powietrznych państw obcych w przydzielonym rejonie odpowiedzialności;
2) koordynuje i nadzoruje działania wojskowych lotniskowych biur prognoz i wojskowych lotniskowych stacji meteorologicznych w przydzielonym rejonie odpowiedzialności;
3) zapewnia osłonę meteorologiczną lotnictwa państwowego oraz wojskowych statków powietrznych państw obcych w przydzielonym rejonie odpowiedzialności;
4) opracowuje lotnicze prognozy pogody dla przydzielonego obszaru odpowiedzialności;
5) udziela konsultacji meteorologicznych;
6) opracowuje i przekazuje ostrzeżenia prognostyczne dla obszaru w przydzielonym rejonie odpowiedzialności;
7) zbiera i przekazuje do centralnego biura meteorologicznego Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej oraz rozpowszechnia do przydzielonych wojskowych lotniskowych biur prognoz i wojskowych lotniskowych stacji meteorologicznych informacje i dane o warunkach meteorologicznych;
8) zleca wojskowym lotniskowym biurom prognoz i wojskowym lotniskowym stacjom meteorologicznym w przydzielonym rejonie odpowiedzialności wykonywanie dodatkowych zadań w zakresie osłony meteorologicznej lotnictwa państwowego oraz wojskowych statków powietrznych państw obcych;
9) opracowuje dokumentację lotniczo-meteorologiczną dla załóg państwowych statków powietrznych oraz załóg wojskowych statków powietrznych państw obcych, wykonujących przelot z lotniska nieposiadającego wojskowego lotniskowego biura prognoz lub z lądowiska wojskowego.
1) realizuje osłonę meteorologiczną lotnictwa państwowego oraz wojskowych statków powietrznych państw obcych na właściwym lotnisku;
2) wykonuje obserwacje i pomiary parametrów meteorologicznych;
3) przekazuje informacje i dane o warunkach meteorologicznych do:
a) właściwego wojskowego regionalnego biura meteorologicznego,
b) wojskowych lotniskowych organów służby ruchu lotniczego,
c) właściwych organów wojskowych;
4) opracowuje lotnicze prognozy pogody dla lotniska i rejonu wykonywania lotów;
5) ostrzega o wystąpieniu i prognozowanym wystąpieniu niebezpiecznych zjawisk pogody lub niebezpiecznych warunków atmosferycznych na lotnisku i w rejonie wykonywania lotów;
6) udziela konsultacji meteorologicznych;
7) opracowuje i przekazuje załogom państwowych statków powietrznych oraz wojskowych statków powietrznych państw obcych, wykonującym przelot w przestrzeni powietrznej Rzeczypospolitej Polskiej z lotniska wojskowego lub współużytkowanego, dokumentację lotniczo-meteorologiczną.
2. Samodzielne wojskowe lotniskowe stacje meteorologiczne w zakresie osłony meteorologicznej lotnictwa państwowego:
1) wykonują pomiary i obserwacje elementów meteorologicznych;
2) przekazują informacje i dane o warunkach meteorologicznych do:
a) właściwego wojskowego regionalnego biura meteorologicznego,
b) wojskowych lotniskowych organów służb ruchu lotniczego,
c) innych właściwych organów wojskowych;
3) ostrzegają o wystąpieniu niebezpiecznych zjawisk pogody lub niebezpiecznych warunków atmosferycznych na lotnisku lub lądowisku;
4) przekazują dokumentację lotniczo-meteorologiczną dla załóg statków powietrznych Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej oraz wojskowych statków powietrznych państw obcych, otrzymaną z wojskowego regionalnego biura meteorologicznego.
Rozdział 7
Przepisy przejściowe i końcowe
§ 46. [Dostosowanie jednostek lotniczej i lotniskowej służby meteorologicznej]
2. Projekty planów, o których mowa w ust. 1, zatwierdza się w terminie 4 miesięcy od dnia wejścia w życie rozporządzenia.
Minister Infrastruktury: K. Opawski
Minister Środowiska: J. Swatoń
Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji: R. Kalisz
Minister Obrony Narodowej: w z. J. Zemke
|
1) Minister Infrastruktury kieruje działem administracji rządowej – transport, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 4 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 11 czerwca 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Infrastruktury (Dz. U. Nr 134, poz. 1429).
2) Minister Środowiska kieruje działem administracji rządowej – środowisko, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 11 czerwca 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Środowiska (Dz. U. Nr 134, poz. 1438).
3) Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji kieruje działem administracji rządowej – sprawy wewnętrzne, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 11 czerwca 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji (Dz. U. Nr 134, poz. 1436).
4) Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2003 r. Nr 210, poz. 2036 oraz z 2004 r. Nr 54, poz. 535, Nr 96, poz. 959, Nr 99, poz. 1002, Nr 172, poz. 1805 i Nr 173, poz. 1808.
5) Zmiany wymienionej konwencji zostały ogłoszone w Dz. U. z 1963 r. Nr 24, poz. 137 i 138, 2 1969 r. Nr 27, poz. 210 i 211, z 1976 r. Nr 21, poz. 130 i 131, Nr 32, poz. 188 i 189 i Nr 39, poz. 227 i 228, z 1984 r. Nr 39, poz. 199 i 200, z 2000 r. Nr 39, poz. 446 i 447, z 2002 r. Nr 58, poz. 527 i 528 oraz z 2003 r. Nr 78, poz. 700 i 701.
- Data ogłoszenia: 2004-11-17
- Data wejścia w życie: 2005-01-18
- Data obowiązywania: 2005-01-18
- Dokument traci ważność: 2013-03-19
REKLAMA
Dziennik Ustaw
REKLAMA
REKLAMA