REKLAMA
Dziennik Ustaw - rok 2004 nr 122 poz. 1273
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY1)
z dnia 30 kwietnia 2004 r.
w sprawie klasyfikacji lotnisk i rejestru lotnisk cywilnych
Na podstawie art. 63 ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. – Prawo lotnicze (Dz. U. Nr 130, poz. 1112, z późn. zm.2)) zarządza się, co następuje:
Rozdział 1
Przepisy ogólne
§ 1.
1) szczegółowe zasady klasyfikacji lotnisk;
2) wzór rejestru lotnisk cywilnych;
3) szczegółowe warunki i tryb prowadzenia rejestru lotnisk cywilnych, z uwzględnieniem wymagań dotyczących dokumentacji rejestracyjnej;
4) zmiany cech lotniska, z podziałem na zmiany wymagające uzyskania zezwolenia Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego albo podlegające tylko wpisowi do rejestru lotnisk;
5) szczegółowe wymagania, jakie muszą spełnić zakładający lotniska i zarządzający lotniskami, w zależności od klasyfikacji lotnisk;
6) wymagania techniczne i eksploatacyjne w stosunku do lotnisk.
1) ustawie – należy przez to rozumieć ustawę z dnia 3 lipca 2002 r. – Prawo lotnicze;
2) Prezesie – należy przez to rozumieć Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego;
3) załączniku 14 – należy przez to rozumieć załącznik 14 do Konwencji o międzynarodowym lotnictwie cywilnym, podpisanej w Chicago dnia 7 grudnia 1944 r. (Dz. U. z 1959 r. Nr 35, poz. 212 i 214, z późn. zm.3)).
Rozdział 2
Klasyfikacja lotnisk
§ 3.
1) zakres ruchu statków powietrznych, na:
a) międzynarodowe,
b) krajowe;
2) charakter ruchu statków powietrznych, na:
a) ruchu regularnego,
b) ruchu nieregularnego;
3) dostępność dla użytkowników – zgodnie z art. 54 ustawy;
4) właściciela, na:
a) państwowe,
b) prywatne,
c) państwowo-prywatne.
2. Lotniska państwowe dzielą się na:
1) wojskowe;
2) służb porządku publicznego.
1) umiejscowienie, na:
a) naziemne,
b) nawodne,
c) na obiektach – w szczególności znajdujące się na budynkach, platformach lub statkach;
2) rodzaj nawierzchni wykorzystywanej do startów i lądowań, na:
a) z drogą startową o nawierzchni sztucznej,
b) bez nawierzchni sztucznej;
3) wymagania techniczne – w zależności od kodów referencyjnych określonych w załączniku 14;
4) rodzaj przyjmowanych statków powietrznych, na:
a) dla samolotów,
b) dla śmigłowców,
c) dla szybowców;
5) kategorię podejść do lądowania, na:
a) z drogą startową nieprzyrządową,
b) z drogą startową przyrządową z podejściem:
– nieprecyzyjnym,
– precyzyjnym kat. l,
– precyzyjnym kat. II,
– precyzyjnym kat. III a,
– precyzyjnym kat. III b,
– precyzyjnym kat. III c;
6) kategorię ochrony przeciwpożarowej – w zależności od kategorii od 1 do 10 lub od H1 do H3, określonych w przepisach o ochronie przeciwpożarowej lotnisk.
2. Szczegółowe wymagania dotyczące kategorii lotnisk, o których mowa w ust. 1 pkt 5, określają przepisy techniczno-budowlane dotyczące lotnisk cywilnych.
Rozdział 3
Rejestr lotnisk
§ 5.
1) księgi rejestru lotnisk, zawierającej podstawowe dane wszystkich zarejestrowanych lotnisk;
2) części kartograficznej, zawierającej dokumenty, o których mowa w § 8 ust. 2–5;
3) części dokumentacyjnej;
4) części korespondencyjnej, zawierającej dokumenty obejmujące informacje lotniskowe, techniczne i użytkowe lotnisk.
2. Wzór karty księgi rejestru lotnisk cywilnych określa załącznik nr 1 do rozporządzenia.
1) teczkę rejestracyjną lotniska, której wzór określa załącznik nr 2 do rozporządzenia;
2) dokumenty, o których mowa w art. 55 ust. 3 pkt 1–4, 6–7 i 10 ustawy, oraz zezwolenie, o którym mowa w art. 173 ust. 1 pkt 1 ustawy.
2. Teczka rejestracyjna lotniska powinna zawierać podstawowe dane lotniska, w tym:
1) dokumenty dotyczące własności gruntu lotniska;
2) dane techniczne;
3) parametry drogi startowej i pasa drogi startowej lub pasów startowych – dla lotnisk bez nawierzchni sztucznej;
4) informacje dotyczące wyposażenia lotniska w urządzenia nawigacyjne radiowe i świetlne;
5) wykaz przeszkód lotniczych na lotnisku i w otoczeniu lotniska;
6) wykaz i charakterystykę poszczególnych obiektów, związanych z kierowaniem, kontrolą, nadzorem i bezpieczeństwem ruchu lotniczego, znajdujących się na lotnisku oraz poza lotniskiem;
7) współrzędne głównych elementów lotniska w układzie Światowego Systemu Geodezyjnego (WGS 84) i w układzie mapy zasadniczej:
a) wzniesień końców drogi startowej i progów oraz każdego znaczącego punktu pośredniego, wysokiego i niskiego wzdłuż drogi startowej, z dokładnością do 0,5 m,
b) wzniesień końców drogi startowej i najwyższego punktu strefy przyziemienia, z dokładnością do 0,25 m – w przypadku dróg startowych z podejściem precyzyjnym;
8) uwagi i dane uzupełniające;
9) karty kontroli aktualności zebranych danych;
2. Załącznik, o którym mowa w art. 55 ust. 3 pkt 5 ustawy, powinien być sporządzony w postaci planu zagospodarowania lotniska i jego stref ochronnych na mapie w skali 1:5000 dla samolotów i szybowców oraz 1:1000 dla śmigłowców.
3. Załącznik, o którym mowa w art. 55 ust. 3 pkt 8 ustawy, powinien być sporządzony w postaci planu powierzchni ograniczających wysokość zabudowy i obiektów naturalnych w otoczeniu lotniska, z naniesionymi głównymi elementami lotniska, z uwzględnieniem istniejących przeszkód lotniczych, w skali 1:25000 dla samolotów i szybowców oraz 1:5000 dla śmigłowców.
4. Załącznik, o którym mowa w art. 55 ust. 3 pkt 9 ustawy, powinien być sporządzony w postaci profilu podłużnego po osi drogi startowej oraz strefy podejść w skali 1:1000/25000 dla samolotów i szybowców oraz 1:500/5000 dla śmigłowców, co najmniej w granicach ograniczeń zabudowy.
5. W przypadku prowadzenia przez właściwy, według lokalizacji lotniska, powiatowy ośrodek dokumentacji geodezyjno-kartograficznej mapy numerycznej część kartograficzną, o której mowa w ust. 2–4, należy opracować również w wersji elektronicznej.
6. W uzasadnionych przypadkach Prezes może wezwać stronę do złożenia dokumentów, o których mowa w ust. 1, w większej ilości egzemplarzy.
7. Wniosek o wykreślenie lotniska z rejestru lotnisk cywilnych składa się na formularzu określonym w załączniku nr 3 do rozporządzenia.
2. Decyzję o odmowie wpisania dołącza się do części korespondencyjnej rejestru.
Rozdział 4
Zmiany cech lotnisk
§ 12.
1) granicy lotniska;
2) lokalizacji ogrodzenia lotniska;
3) części lotniczej lotniska;
4) granicy pola wzlotów i układu pasów startowych lotniska bez nawierzchni sztucznej;
5) parametrów drogi startowej i jej zabezpieczeń, w tym powodujące zmianę kodu referencyjnego lotniska;
6) rodzajów nawierzchni w granicach pola naziemnego ruchu lotniczego;
7) likwidacji, budowy lub rozbudowy infrastruktury lotniskowej;
8) kategorii podejść do lądowania;
9) dostępności dla użytkowników;
10) kategorii ochrony przeciwpożarowej;
11) powierzchni ograniczających wysokość obiektów budowlanych i naturalnych w otoczeniu lotniska.
2. Obowiązkowi uzyskania zezwolenia Prezesa nie podlegają, w szczególności, zmiany cech lotnisk dotyczące:
1) elementów konstrukcji istniejących obiektów infrastruktury lotniskowej;
2) przeznaczenia istniejących obiektów infrastruktury lotniskowej.
2. Do wniosku o zmianę cech lotniska wnioskodawca powinien dołączyć dokumenty, o których mowa w art. 55 ust. 3 ustawy, dotyczące tej zmiany.
Rozdział 5
Obowiązki zakładającego lotnisko i zarządzającego lotniskiem
§ 14.
2. Procedury, o których mowa w ust. 1, dotyczą:
1) instalowania i utrzymania wizualnych pomocy nawigacyjnych;
2) organizacji lotniskowych służb ratowniczo-gaśniczych;
3) organizacji służb ochrony;
4) urządzenia i utrzymania pola naziemnego ruchu lotniczego;
5) urządzenia i utrzymania oznakowania i oświetlenia płyt przeddworcowych;
6) kontroli ruchu pojazdów na płytach przeddworcowych;
7) kontroli ruchu na polu naziemnego ruchu lotniczego;
8) utrzymania zimowego;
9) naziemnego ruchu statków powietrznych na płaszczyznach postojowych;
10) oceny warunków hamowania na drogach startowych;
11) ochrony przed wtargnięciami zwierzyny;
12) usuwania unieruchomionych statków powietrznych, zagrażających bezpieczeństwu operacji lotniczych wykonywanych na lotnisku;
13) zmniejszania szkodliwego oddziaływania lotniska na środowisko;
14) usuwania przeszkód lotniczych;
15) publikacji informacji lotniskowych w Zintegrowanym Pakiecie Informacji Lotniczych.
3. Zarządzający lotniskiem użytku niepublicznego powinien, w szczególności, określić i wdrożyć procedury, o których mowa w ust. 2 pkt 1 i 13–15, oraz zapewnić zabezpieczenie ratowniczo-gaśnicze lotniska.
4. Prezes, w przypadkach uzasadnionych względami bezpieczeństwa użytkowania lotniska, może nakazać zarządzającemu lotniskiem użytku niepublicznego określenie i wdrożenie procedur innych niż określone w ust. 3.
Rozdział 6
Wymagania techniczne i eksploatacyjne
§ 16.
2. Ogrodzenie lotniska powinno spełniać następujące wymagania techniczne:
1) ogrodzenie powinno być wykonane z paneli drucianych, siatkowych lub rozciągniętych siatek drucianych o wysokości minimalnej 180 cm oraz umieszczonej nad nim zwyżki wykonanej z minimum trzech rzędów drutu kolczastego lub taśmy tnącej, zamocowanej na stelażach w kształcie litery „V”, lub uformowane w walec wykonany z minimum jednego drutu kolczastego lub taśmy tnącej;
2) całkowita wysokość ogrodzenia powinna wynosić w każdym jego punkcie minimum 2,44 m, włącznie ze zwyżkami z drutu kolczastego lub taśm tnących;
3) odległość pomiędzy górną krawędzią paneli drucianych lub siatkowych bądź rozciągniętych siatek drucianych oraz dolną krawędzią zwyżki z drutu kolczastego lub taśmy tnącej powinna wynosić maksymalnie 20 cm;
4) dolna krawędź ogrodzenia powinna być trwale zamocowana w podłożu, poprzez jej zabetonowanie lub inne trwałe osadzenie w gruncie, bądź osadzona w podmurówce;
5) w przypadku osadzenia siatki nad podmurówką całkowita wysokość prześwitu pomiędzy podmurówką i dolną krawędzią siatki wynosić może maksymalnie 20 cm;
6) całkowita wysokość i konstrukcja bram wjazdowych i furt osobowych powinna spełniać wymagania określone w pkt 1–3;
7) przebieg ogrodzenia, w celu zapewnienia jego optymalnego monitorowania i maksymalnego ograniczenia obszarów niemożliwych do obserwowania podczas patrolowania ogrodzenia, powinien być wytyczony po liniach prostych;
8) wokół ogrodzenia powinna być zapewniona całkowicie wolna przestrzeń o szerokości minimum 3 m, po jego obu stronach – w celu zapewnienia możliwości jego skutecznego obserwowania i patrolowania;
9) wokół ogrodzenia powinny być umieszczone w odstępach 30 m prostokątne tablice informacyjne, o wymiarach 300 na 600 mm, koloru białego z czerwoną obwolutą, wykonane z tworzywa sztucznego lub aluminium, zawierające napis o treści: „TEREN LOTNISKA – WSTĘP SUROWO WZBRONIONY!”; grubość liter, wysokość i odstępy pomiędzy wierszami powinny wynosić odpowiednio: 8 mm, 60 mm i 40 mm;
10) wokół ogrodzenia, po jego wewnętrznej stronie, powinna być poprowadzona droga patrolowa, pozwalająca na systematyczne dokonywanie jego oglądu z pojazdu samochodowego;
11) wokół ogrodzenia lotniska powinny być poprowadzone kanały techniczne umożliwiające instalowanie wzdłuż niego: oświetlenia nocnego ogrodzenia lotniska, telewizji dozorowej (CCTV) i systemów detekcji ruchu – umożliwiających wykrywanie przypadków nieuprawnionego przekraczania tych ogrodzeń.
3. W przypadku gdy ukształtowanie terenu nie pozwala na zastosowanie ogrodzenia o wymaganiach określonych w ust. 2, zarządzający lotniskiem w instrukcji operacyjnej lotniska określa sposób zabezpieczenia terenu lotniska
2. W przypadku jednego pasa startowego jego granice stanowią granice pola wzlotów.
2. Dla lotniska bez nawierzchni sztucznej nie określa się litery kodu referencyjnego lotniska w przypadku braku dróg kołowania i płyt postojowych o nawierzchni sztucznej. Cyfrę kodu referencyjnego lotniska określa się dla głównego pasa startowego.
1) zapewniającej wyhamowanie prędkości statku powietrznego podczas lądowania aż do jego zatrzymania się, przy założeniu przelotu nad początkiem pasa startowego, na wysokości co najmniej 10 m i nad jakimikolwiek obiektami budowlanymi lub naturalnymi, usytuowanymi w strefie podejścia, na wysokości co najmniej 15 m albo
2) zapewniającej przelot co najmniej 10 m nad końcem pasa startowego i co najmniej 15 m nad jakimikolwiek obiektami budowlanymi lub naturalnymi, usytuowanymi w strefie wznoszenia
– zależnie od tego, która z tych długości jest większa.
2. Wymagania określone w ust. 1 pkt 2 powinny być zapewnione dla zespołu samolotu holującego i statku powietrznego holowanego.
2. W przypadku przecinających się pasów startowych wymagane jest uproszczenie granicy pola wzlotów i jednoczesne jego powiększenie poprzez łączenie czołowych krawędzi pasów, zapewniające pośrednie kierunki lądowań i startów, między kierunkami linii środkowych pasów startowych.
3. Zastosowanie powiększenia, o którym mowa w ust. 2, uwarunkowane jest powierzchniami podejścia wolnymi od przeszkód lotniczych na kierunkach pośrednich oraz właściwym przygotowaniem powiększonej w ten sposób powierzchni pola wzlotów.
1) 1,5 % dla kodu referencyjnego 3 i 4;
2) 2,5 % dla kodu referencyjnego 1 i 2.
2. Miejscowe nachylenie linii środkowej pasa startowego nie powinno przekraczać dla lotnisk krajowych:
1) 2,5 % dla kodu referencyjnego 3 i 4;
2) 3 % dla kodu referencyjnego 1 i 2.
3. Zmiany nachyleń linii środkowej pasa startowego powinny być łagodne, o minimalnym promieniu krzywizny dla lotnisk krajowych:
1) 10 000 m dla kodu referencyjnego 3 i 4;
2) 5000 m dla kodu referencyjnego 1 i 2.
4. Odległości między załamaniami sąsiednich prostych profilu niwelety linii środkowej pasa startowego powinny być nie mniejsze niż 40 m.
1) 120 m dla kodu referencyjnego 3 i 4;
2) 80 m dla kodu referencyjnego 2;
3) 50 m dla kodu referencyjnego 1.
2. Wyjątkowo dopuszcza się profil poziomy lub wklęsły w przypadku gruntu gliniasto-piaszczystego z przewagą frakcji piaskowej zapewniającego znaczny stopień przepuszczalności wody.
3. Ukształtowanie powierzchni pasa startowego powinno ułatwiać możliwie szybkie odprowadzanie wód opadowych z nawierzchni, z uwzględnieniem rzeźby terenu, rodzaju gruntu, poziomu wód gruntowych, jak również skrzyżowania z innym pasem startowym.
4. W przypadkach nadmiernego nawilgocenia gruntu na całym lub na części pasa startowego powinno się stosować drenaż rolniczy, rowy przechwytujące wodę z wyżej położonych terenów poza zabezpieczeniem pola wzlotów lub oba rozwiązania jednocześnie.
5. Powierzchnia pola wzlotów powinna być równa, pozbawiona lokalnych wyniosłości, zagłębień, kolein, kamieni i wszelkich innych przedmiotów.
1) 2,5 % dla kodu referencyjnego 3 i 4;
2) 3 % dla kodu referencyjnego 1 i 2.
2. Nachylenie poprzeczne powierzchni pasa startowego, o którym mowa w ust. 1, nie powinno być mniejsze niż:
1) 0,5 % w przypadkach określonych w § 27 ust. 2;
2) 1 % w przypadkach określonych w § 27 ust. 1.
3. Zmiany nachyleń profilu poprzecznego pasa startowego powinny przebiegać łagodnie, z zastosowaniem krzywych o minimalnym promieniu 3000 m.
2. Doraźnie, przy małej liczbie operacji lotniczych, dopuszcza się gruntową nawierzchnię pola wzlotów o tak dobranym składzie granulometrycznym, ażeby wykazywała wymaganą nośność i aby chroniła przed powstawaniem zastoisk wody, błota i kurzu, które mogłyby grozić uszkodzeniem statku powietrznego.
2. Dobór gatunków roślin oraz zagęszczenie ich pędów na jednostkę powierzchni powinny być dobrane odpowiednio dla lokalnych warunków klimatycznych i gruntowo-wodnych.
3. Szczególnie wysoka jakość nawierzchni darniowych powinna być zapewniona w miejscach postoju statków powietrznych i w bliskości nawierzchni sztucznych, na których znajdują się statki powietrzne z pracującymi silnikami.
2. Znaki graniczne powinny być rozmieszczone na granicy pola wzlotów lub na zewnątrz w odległości do 3 m od niej.
3. Odległości między znakami granicznymi powinny być, w miarę możliwości, jednakowe, nieprzekraczające 100 m, z zastrzeżeniem ust. 4 i 5.
4. Wzdłuż poprzecznej granicy pasa startowego powinny być umieszczone co najmniej 3 znaki graniczne, wliczając znaki narożne.
5. W przypadku kilku pasów startowych znaki graniczne powinny być umieszczone również we wszystkich miejscach załamań granicy pola wzlotów.
6. Znak graniczny powinien mieć kształt daszkowaty, o wymiarach u podstawy co najmniej 1 m na 3 m i wysokości 0,5 m, oraz kolor biały lub pomarańczowy albo kombinacje tych kolorów dla uzyskania największego kontrastu z tłem.
7. W przypadku bardzo niskiego pokrycia roślinnego dopuszcza się stosowanie płaskich znaków poziomych umieszczonych na poziomie terenu o wymiarach co najmniej 1 m na 3 m, koloru białego lub innego zapewniającego jak największy kontrast z tłem.
8. W przypadku stałego użytkowania lotniska bez nawierzchni sztucznej, w porze nocnej, światła graniczne powinny być umieszczone najbliżej dziennych znaków granicznych, z zastrzeżeniem ust. 9.
9. W przypadku okazjonalnego użytkowania lotniska bez nawierzchni sztucznej w porze nocnej układ lamp przenośnych, wyznaczających bezpieczny obszar startów i lądowań, zarządzający lotniskiem określa w instrukcji operacyjnej lotniska.
2. Odległości między granicą pola wzlotów a granicą zabezpieczenia pola wzlotów powinny wynosić co najmniej:
1) na kierunkach możliwych podejść:
a) dla kodu referencyjnego 3 i 4 – 60 m,
b) dla kodu referencyjnego 1 i 2 – 30 m;
2) na innych kierunkach:
a) dla kodu referencyjnego 3 i 4 – 15 m,
b) dla kodu referencyjnego 1 i 2 – 10 m.
3. Zabezpieczenie pola wzlotów powinno mieć powierzchnię uporządkowaną, o nachyleniu nieprzekraczającym 5 %, bez nagłych różnic poziomów, zapewniającą ochronę statku powietrznego przed uszkodzeniem w przypadku jego skołowania poza granicę pola wzlotów.
2. Obszary wyznaczonych do użytkowania pasów startowych, o których mowa w ust. 1, powinny być oznaczone zgodnie z przepisami § 32.
Rozdział 7
Przepisy przejściowe i końcowe
§ 36.
1) części dokumentacyjnej rejestru – przed upływem 1 roku,
2) części kartograficznej – przed upływem 3 lat – od dnia wejścia w życie rozporządzenia.
2. Niezastosowanie się do postanowień ust. 1 pkt 1 i 2 spowoduje wykreślenie lotniska z rejestru.
1) pkt 1–8 – w terminie 18 miesięcy od dnia wejścia w życie rozporządzenia;
2) pkt 9 – w terminie 3 miesięcy od dnia wejścia w życie rozporządzenia;
3) pkt 10 – w terminie 24 miesięcy od dnia wejścia w życie rozporządzenia.
2. Zarządzający lotniskiem użytku niepublicznego, zarejestrowanym przed dniem wejścia w życie rozporządzenia, powinien dostosować lotnisko do wymagań określonych w § 17 ust. 1 i ust. 2:
1) pkt 1–8 – w terminie 36 miesięcy od dnia wejścia w życie rozporządzenia;
2) pkt 9 – w terminie 6 miesięcy od dnia wejścia w życie rozporządzenia;
3) pkt 10 – w terminie 48 miesięcy od dnia wejścia w życie rozporządzenia.
3. Przepis § 17 ust. 3 stosuje się odpowiednio.
Minister Infrastruktury: w z. A. Piłat
|
1) Minister Infrastruktury kieruje działem administracji rządowej – transport, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 4 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 29 marca 2002 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Infrastruktury (Dz. U. Nr 32, poz. 302 oraz z 2003 r. Nr 19, poz. 165, Nr 141, poz. 1359 i Nr 232, poz. 2322).
2) Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2003 r. Nr 210, poz. 2036 oraz z 2004 r. Nr 54, poz. 535, Nr 96, poz. 959 i Nr 99, poz. 1002.
3) Zmiany wymienionej umowy zostały ogłoszone w Dz. U. z 1963 r. Nr 24, poz. 137 i 138, z 1969 r. Nr 27, poz. 210 i 211, z 1976 r. Nr 21, poz. 130 i 131, Nr 32, poz. 188 i 189 i Nr 39, poz. 227 i 228, z 1984 r. Nr 39, poz. 199 i 200, z 2000 r. Nr 39, poz. 446 i 447, z 2002 r. Nr 58, poz. 527 i 528 oraz z 2003 r. Nr 78, poz. 700 i 701.
4) Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2000 r. Nr 12, poz. 136 i Nr 39, poz. 462, z 2001 r. Nr 22, poz. 247, Nr 27, poz. 298, Nr 56, poz. 580, Nr 110, poz. 1189, Nr 123, poz. 1353 i Nr 154, poz. 1800, z 2002 r. Nr 74, poz. 676, Nr 89, poz. 804 i Nr 153, poz. 1271, z 2003 r. Nr 17, poz. 155 oraz z 2004 r. Nr 29, poz. 257.
Załączniki do rozporządzenia Ministra Infrastruktury
z dnia 30 kwietnia 2004 r. (poz. 1273)
Załącznik nr 1
Załącznik nr 2
Załącznik nr 3
- Data ogłoszenia: 2004-05-31
- Data wejścia w życie: 2004-06-15
- Data obowiązywania: 2010-09-29
- Dokument traci ważność: 2013-03-19
- ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 25 lipca 2005 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie klasyfikacji lotnisk i rejestru lotnisk cywilnych
- ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 31 sierpnia 2010 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie klasyfikacji lotnisk i rejestru lotnisk cywilnych
REKLAMA
Dziennik Ustaw
REKLAMA
REKLAMA