REKLAMA
Dziennik Ustaw - rok 2004 nr 122 poz. 1271
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY1)
z dnia 22 kwietnia 2004 r.
w sprawie wymagań, jakie powinny spełniać statki powietrzne ze względu na ochronę środowiska
Na podstawie art. 53 ust. 2 ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. – Prawo lotnicze (Dz. U. Nr 130, poz. 1112, z późn. zm.2)) zarządza się, co następuje:
1) miar oceny hałasu;
2) wzorcowych punktów pomiaru hałasu;
3) dopuszczalnych poziomów hałasu;
4) tolerancji przekroczenia dopuszczalnych poziomów hałasu.
2. Statki powietrzne, ze względu na ochronę środowiska, powinny spełniać wymagania w zakresie emitowanych przez silniki statków powietrznych zanieczyszczeń ziemi, wody i powietrza, odnoszące się do:
1) emisji gazów spalinowych;
2) drenażu paliwa z układu paliwowego po zatrzymaniu silnika.
1) tomem l Załącznika 16 do Konwencji o międzynarodowym lotnictwie cywilnym, podpisanej w Chicago dnia 7 grudnia 1944 r. (Dz. U. z 1959 r. Nr 35, poz. 212 i 214, z późn. zm.3)), obowiązującego na podstawie oświadczenia rządowego z dnia 20 sierpnia 2003 r. (Dz. U. Nr 146, poz. 1413), z wyłączeniem rozdziału 2;
2) Europejskimi Wymaganiami Bezpieczeństwa Lotniczego ustanowionymi przez Zrzeszenie Władz Lotniczych (JAA) JAR-36 „Hałas statków powietrznych”, wprowadzonymi do stosowania rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23 czerwca 2003 r. w sprawie wprowadzenia do stosowania europejskich wymagań bezpieczeństwa lotniczego JAR (Dz. U. Nr 139, poz. 1329).
2. Spełnienie przez statki powietrzne wymagań ze względu na ochronę środowiska przed zanieczyszczeniami ziemi, wody i powietrza ocenia się zgodnie z:
1) tomem II Załącznika 16 do Konwencji, o której mowa w ust. 1 pkt 1, obowiązującego na podstawie oświadczenia rządowego, o którym mowa w ust. 1 pkt 1;
2) Europejskimi Wymaganiami Bezpieczeństwa Lotniczego ustanowionymi przez Zrzeszenie Władz Lotniczych (JAA) JAR-34 „Emisje z silników lotniczych”, wprowadzonymi do stosowania rozporządzeniem, o którym mowa w ust. 1 pkt 2.
2. Wzór świadectwa zdatności w zakresie hałasu określa załącznik do rozporządzenia.
3. Jeżeli statek powietrzny jest przeznaczony na eksport do innego państwa lub jest importowany z innego państwa, zamiast wymagań, o których mowa w § 3 ust. 1, można stosować odpowiadające im wymagania określone przez to państwo.
4. Świadectwo zdatności w zakresie hałasu powinno, w czasie lotu statku powietrznego, znajdować się na jego pokładzie.
Minister Infrastruktury: M. Pol
|
1) Minister Infrastruktury kieruje działem administracji rządowej – transport, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 4 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 29 marca 2002 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Infrastruktury (Dz. U. Nr 32, poz. 302 oraz z 2003 r. Nr 19, poz. 165, Nr 141, poz. 1359 i Nr 232, poz. 2322).
2) Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2003 r. Nr 210, poz. 2036 oraz z 2004 r. Nr 54, poz. 535, Nr 96, poz. 959 i Nr 99, poz. 1002.
3) Zmiany wymienionej umowy zostały ogłoszone w Dz. U. z 1963 r. Nr 24, poz. 137 i 138, z 1969 r. Nr 27, poz. 210 i 211, z 1976 r. Nr 21, poz. 130 i 131, Nr 32, poz. 188 i 189 i Nr 39, poz. 227 i 228, z 1984 r. Nr 39, poz. 199 i 200, z 2000 r. Nr 39, poz. 446 i 447, z 2002 r. Nr 58, poz. 527 i 528 oraz z 2003 r. Nr 78, poz. 700 i 701.
Załącznik do rozporządzenia Ministra Infrastruktury
z dnia 22 kwietnia 2004 r. (poz. 1271)
- Data ogłoszenia: 2004-05-31
- Data wejścia w życie: 2004-06-15
- Data obowiązywania: 2005-10-15
- Dokument traci ważność: 2012-09-07
REKLAMA
Dziennik Ustaw
REKLAMA
REKLAMA