REKLAMA
Dziennik Ustaw - rok 2004 nr 101 poz. 1044
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY1)
z dnia 26 kwietnia 2004 r.
w sprawie podawania do publicznej wiadomości informacji dotyczących statków o obcej przynależności poddanych inspekcji2)
Na podstawie art. 11a ust. 4 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o bezpieczeństwie morskim (Dz. U. Nr 109, poz. 1156, z późn. zm.3)) zarządza się, co następuje:
1) nazwę statku;
2) numer IMO;
3) typ statku;
4) pojemność brutto;
5) rok budowy określony na podstawie daty wskazanej w certyfikatach statku;
6) nazwę i adres właściciela lub armatora statku;
7) w przypadku statku przewożącego płynne lub stałe ładunki luzem, nazwę i adres czarterującego odpowiedzialnego za wybór jednostki i rodzaju czarteru;
8) banderę państwa;
9) instytucję klasyfikacyjną lub instytucje klasyfikacyjne, które wydały statkowi certyfikat klasy;
10) instytucję klasyfikacyjną lub instytucje klasyfikacyjne lub każdą inną osobę albo organizację, która wydała statkowi certyfikaty, zgodnie z przyjętymi umowami międzynarodowymi, w imieniu państwa bandery, na podstawie przedstawionych podczas inspekcji certyfikatów;
11) port i datę ostatniej rozszerzonej inspekcji lub zatrzymania statku;
12) port i nazwę ostatniego specjalnego przeglądu i nazwę organizacji przeprowadzającej ten przegląd;
13) ilość zatrzymań w ciągu ostatnich 24 miesięcy;
14) państwo i port, w którym statek został zatrzymany;
15) datę anulowania zatrzymania;
16) określony w dniach czas trwania zatrzymania;
17) ilość nieprawidłowości oraz powód zatrzymania wraz ze szczegółowym uzasadnieniem;
18) opis środków zaradczych podjętych przez inspektora lub przez instytucję klasyfikacyjną w następstwie zaistniałego zatrzymania;
19) szczegółowe uzasadnienie decyzji – w przypadku odmówienia statkowi wejścia do portu;
20) wskazanie, czy kontrola prowadzona przez instytucję klasyfikacyjną lub jakąkolwiek organizację certyfikującą, wykazała nieprawidłowości, które doprowadziły do zatrzymania statku;
21) opis środków zaradczych podjętych w przypadku gdy statek został skierowany do najbliższej stoczni remontowej albo gdy odmówiono statkowi wejścia do portu.
2. Informacje, o których mowa w ust. 1, podaje się do publicznej wiadomości zgodnie z przepisami o dostępie do informacji publicznej.
3. Informacje, o których mowa w ust. 1 pkt 1–11 oraz pkt 17, udostępnia się również w systemie Sirenac, stanowiącym system informacyjny w postaci bazy danych wyników inspekcji przeprowadzanych w regionie Memorandum Paryskiego, o którym mowa w art. 12 ust. 6 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o bezpieczeństwie morskim.
Minister Infrastruktury: w z. A. Piłat
|
1) Minister Infrastruktury kieruje działem administracji rządowej – gospodarka morska, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 29 marca 2002 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Infrastruktury (Dz. U. Nr 32, poz. 302 oraz z 2003 r. Nr 19, poz. 165, Nr 141, poz. 1359 i Nr 232, poz. 2322).
2) Niniejsze rozporządzenie wdraża postanowienia dyrektywy 95/21/WE z dnia 19 czerwca 1995 r. w sprawie kontroli państwa portu (Dz. Urz. WE L 157 z 07.07.1995, z późn. zm.). Z dniem uzyskania przez Rzeczpospolitą Polską członkostwa w Unii Europejskiej, dane dotyczące ogłoszenia aktu prawa Unii Europejskiej, zamieszczone w niniejszym rozporządzeniu, dotyczą ogłoszenia tego aktu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej – wydanie specjalne.
3) Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2002 r. Nr 240, poz. 2060, z 2003 r. Nr 199, poz. 1936 i Nr 229, poz. 2277 oraz z 2004 r. Nr 6, poz. 41 i Nr 93, poz. 895 i 899.
- Data ogłoszenia: 2004-05-01
- Data wejścia w życie: 2004-05-01
- Data obowiązywania: 2004-05-01
- Dokument traci ważność: 2012-01-25
REKLAMA
Dziennik Ustaw
REKLAMA
REKLAMA