REKLAMA
Dziennik Ustaw - rok 2004 nr 95 poz. 950
ROZPORZĄDZENIE RADY MINISTRÓW
z dnia 14 kwietnia 2004 r.
w sprawie obowiązków informacyjnych funduszy emerytalnych
Na podstawie art. 196 ustawy z dnia 28 sierpnia 1997 r. o organizacji i funkcjonowaniu funduszy emerytalnych (Dz. U. Nr 139, poz. 934, z późn. zm.1)) zarządza się, co następuje:
1) szczegółowe warunki, jakim powinien odpowiadać prospekt informacyjny, oraz niezbędną treść informacji, o których mowa w art. 191 i 192 ustawy z dnia 28 sierpnia 1997 r. o organizacji i funkcjonowaniu funduszy emerytalnych, zwanej dalej „ustawą"
2) sposób i termin udostępniania przez fundusz prospektu informacyjnego oraz informacji, o których mowa w art. 191–193 ustawy;
3) zakres sprawozdań i bieżących informacji dostarczanych przez towarzystwo i fundusz do organu nadzoru oraz terminy przekazywania tych sprawozdań i informacji.
1) kapitale otwartego funduszu – oznacza to kapitał utworzony zgodnie z przepisami określającymi szczególne zasady rachunkowości funduszy emerytalnych;
2) martwym rachunku – oznacza to rachunek członka w otwartym funduszu emerytalnym, na którym nie ma żadnych środków;
3) środkach przedpłaconych – oznacza to środki w wysokości stanowiącej różnicę między środkami przekazywanymi do otwartego funduszu emerytalnego przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych, zwany dalej „Zakładem", z tytułu składek i odsetek a wysokością środków wynikającą z informacji przekazywanej przez Zakład o kwotach środków z tytułu składek i odsetek przypadających na poszczególnych członków otwartego funduszu emerytalnego, z tym że przy ustalaniu wysokości środków przedpłaconych nie uwzględnia się prowizji od powszechnych towarzystw emerytalnych, potrąconych przez Zakład;
4) umowie zawartej w trybie korespondencyjnym – oznacza to umowę zawartą w trybie, o którym mowa w § 4 ust. 2 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 czerwca 1998 r. w sprawie sposobu i trybu zawarcia umowy, na podstawie której następuje uzyskanie członkostwa w otwartym funduszu emerytalnym, sposobu i terminu składania oświadczenia o małżeńskich stosunkach majątkowych członka otwartego funduszu emerytalnego oraz zawiadamiania otwartego funduszu emerytalnego o każdorazowej zmianie w stosunku do treści takiego oświadczenia, obejmującej środki zgromadzone na rachunku członka (Dz. U. Nr 84, poz. 534 oraz z 2004 r. Nr 34, poz. 295).
1) na stronie tytułowej prospektu informacyjnego zamieszcza się:
a) tytuł „Prospekt informacyjny",
b) nazwę otwartego funduszu,
c) firmę i siedzibę powszechnego towarzystwa oraz adres ogólnodostępnej strony internetowej przeznaczonej do ogłoszeń funduszu,
d) datę i miejsce sporządzenia prospektu;
2) statut powinien być aktualny na dzień sporządzenia prospektu informacyjnego;
3) do ostatniego rocznego sprawozdania finansowego otwartego funduszu dołącza się opinię biegłego rewidenta oraz oświadczenie depozytariusza potwierdzające zgodność danych zawartych w sprawozdaniu ze stanem faktycznym;
4) informacje na temat wyników działalności inwestycyjnej otwartego funduszu powinny zawierać:
a) sporządzony, w formie listu zarządu powszechnego towarzystwa skierowanego do członków otwartego funduszu, opis efektów dotychczasowej działalności otwartego funduszu, stopnia realizacji ustawowych celów jego działalności oraz planowanych krótko- i długoterminowych kierunków rozwoju działalności lokacyjnej otwartego funduszu,
b) wartość jednostki rozrachunkowej ustalonej na dzień:
– rozpoczęcia działalności przez otwarty fundusz,
– ostatniej wyceny w roku obrotowym,
– ostatniej wyceny w roku obrotowym poprzedzającym wycenę o trzy lata, pięć, dziesięć, dwadzieścia, trzydzieści, trzydzieści pięć i czterdzieści lat,
c) wysokość stopy zwrotu osiągniętą przez otwarty fundusz za okres ostatnich trzech, pięciu, dziesięciu, dwudziestu, trzydziestu, trzydziestu pięciu i czterdziestu lat kalendarzowych,
d) wysokość ostatniej średniej ważonej stopy zwrotu wszystkich otwartych funduszy, o której mowa w art. 173 ustawy, podaną do publicznej wiadomości przez organ nadzoru w roku poprzedzającym sporządzenie prospektu informacyjnego,
e) opis ryzyka inwestycyjnego związanego z przyjętą polityką inwestycyjną otwartego funduszu, z uwzględnieniem opisu ryzyka związanego z inwestowaniem w poszczególne instrumenty finansowe.
2. Prospekt informacyjny jest ogłaszany, w terminie 3 tygodni od zatwierdzenia przez powszechne towarzystwo rocznego sprawozdania finansowego otwartego funduszu, na ogólnodostępnej stronie internetowej oraz w dzienniku o zasięgu krajowym przeznaczonym do ogłoszeń otwartego funduszu.
2. W przypadku gdy pisemne żądanie wpłynęło do otwartego funduszu po dniu sporządzenia przez ten fundusz półrocznego sprawozdania finansowego, otwarty fundusz przesyła także ostatnie półroczne sprawozdanie finansowe otwartego funduszu.
1) numer rachunku członka funduszu;
2) podstawowe dane osobowe członka zawarte w rejestrze członków funduszu;
3) liczbę jednostek rozrachunkowych zgromadzonych na rachunku członka funduszu, wartość jednostki rozrachunkowej oraz łączną wartość jednostek rozrachunkowych na rachunku członka funduszu w dniu sporządzenia informacji;
4) wyniki działalności lokacyjnej funduszu wyrażone stopą zwrotu funduszu za okresy 12 miesięcy oraz 60 miesięcy, obliczone w ostatnim dniu roboczym kwartału poprzedzającego kwartał, w którym informacja została sporządzona;
5) pouczenie o trybie postępowania w przypadku uznania przez członka funduszu, że otrzymana informacja zawiera błędne dane.
2. W przypadku otwartego funduszu poza danymi, o których mowa w ust. 1, informacja zawiera:
1) daty i kwoty wpłat składek i wypłat transferowych do otwartego funduszu, kwoty opłat potrąconych ze składek oraz ilość jednostek rozrachunkowych zaliczonych na rachunek członka w okresie objętym informacją;
2) ostatnią średnią ważoną stopę zwrotu wszystkich otwartych funduszy, o której mowa w art. 173 ustawy, podaną do publicznej wiadomości przez organ nadzoru;
3) ostatnią stopę zwrotu funduszu, o której mowa w art. 172 ustawy, podaną do publicznej wiadomości przez organ nadzoru.
3. W przypadku pracowniczego funduszu poza danymi, o których mowa w ust. 1, informacja zawiera ilość i wartość akcji złożonych na rachunku ilościowym w dniu sporządzenia informacji.
4. Informacja jest przesyłana członkom funduszu w terminie 14 dni po upływie terminu, o którym mowa w art. 191 ust. 1 ustawy.
5. Wysłanie pierwszej informacji następuje w terminie 14 dni po upływie roku od dnia uzyskania członkostwa w funduszu.
1) numer rachunku członka;
2) podstawowe dane osobowe członka zawarte w rejestrze członków funduszu;
3) liczbę oraz wartość jednostek rozrachunkowych w dniu sporządzenia informacji;
4) pouczenie o trybie postępowania w razie stwierdzenia przez członka, że otrzymana informacja zawiera błędne dane.
2. Informacja, o której mowa w ust. 1, jest przesyłana przesyłką listową niebędącą przesyłką najszybszej kategorii w terminie 14 dni od dnia otrzymania pisemnego żądania członka funduszu.
2. Informacja o strukturze aktywów pracowniczego funduszu, o której mowa w art. 193 ust. 4 ustawy, jest przekazywana akcjonariuszom pracowniczego towarzystwa nie później niż do dnia 31 stycznia następnego roku.
2. Informacja o strukturze aktywów pracowniczego funduszu, o której mowa w art. 193 ust. 4 ustawy, jest przekazywana do organu nadzoru następnego dnia po jej przekazaniu akcjonariuszom pracowniczego towarzystwa zgodnie z § 8 ust. 2.
1) liczby członków funduszu na koniec każdego kwartału;
2) zmiany liczby członków funduszu w stosunku do poprzedniego kwartału oraz w stosunku do analogicznego okresu w roku poprzednim;
3) liczby osób, o których mowa w art. 86 ust. 2 ustawy, na koniec każdego kwartału;
4) liczby osób, które zawiadomiły dotychczasowy otwarty fundusz o zawarciu umowy z nowym funduszem;
5) liczby zawartych przez otwarty fundusz umów o członkostwo z osobami, które złożyły oświadczenie o dotychczasowym nieuczestniczeniu w otwartym funduszu, z wyszczególnieniem liczby umów zawartych w trybie korespondencyjnym oraz liczby umów nieobjętych zestawieniem, o którym mowa w przepisach w sprawie trybu i terminu powiadamiania Zakładu Ubezpieczeń Społecznych przez otwarty fundusz o zawarciu umowy z członkiem oraz dokonywania wypłaty transferowej;
6) liczby zawartych przez otwarty fundusz umów o członkostwo z osobami, które złożyły oświadczenie o uczestnictwie w innym otwartym funduszu, z wyszczególnieniem liczby umów zawartych w trybie korespondencyjnym oraz liczby umów nieobjętych zestawieniem, o którym mowa w przepisach powołanych w pkt 5;
7) liczby osób, dla których otwarty fundusz otworzył rachunek w trybie art. 128, art. 129 i art. 131 ust. 3 ustawy, oraz liczby osób wyznaczonych do otwartego funduszu w drodze losowania;
8) liczby dokonanych zapisów na rachunku uprawnionego do otrzymania środków oraz na rachunku, z którego są przenoszone środki, w przypadkach, o których mowa w art. 126, art. 128 ust. 1, art. 129 oraz art. 131 ust. 1 ustawy, jeżeli te rachunki są prowadzone przez ten sam otwarty fundusz, oraz kwoty zapisywanych środków;
9) informacji dotyczących struktury aktywów pracowniczego funduszu według stanu na koniec każdego kwartału;
10) bilansu, rachunku zysków i strat oraz rachunku przepływów pieniężnych pracowniczego funduszu, sporządzonych zgodnie z przepisami o rachunkowości według stanu na ostatni dzień wyceny przypadający w danym kwartale.
2. Okresowe sprawozdanie w zakresie, o którym mowa w ust. 1 pkt 5–8, jest sporządzane co miesiąc i przekazywane do organu nadzoru w terminie 15 dni od ostatniego dnia miesiąca, za który sprawozdanie jest sporządzane.
3. Okresowe sprawozdanie w zakresie, o którym mowa w ust. 1 pkt 1–3, jest sporządzane co kwartał i przekazywane do organu nadzoru w terminie 30 dni od ostatniego dnia kwartału, za który sprawozdanie jest sporządzane.
4. Sprawozdanie w zakresie, o którym mowa w ust. 1 pkt 4, jest przekazywane do organu nadzoru następnego dnia po dniu dokonania wypłaty transferowej z wyszczególnieniem liczby osób zamieszczonych na imiennym wykazie do Zakładu oraz liczby osób, dla których została zrealizowana wypłata transferowa.
5. Okresowe sprawozdanie w zakresie, o którym mowa w ust. 1 pkt 9 i 10, jest sporządzane co kwartał i przekazywane do organu nadzoru w terminie 7 dni od ostatniego dnia roboczego kończącego dany kwartał.
6. Otwarty fundusz w pierwszym dniu wyceny kolejnego miesiąca przekazuje do organu nadzoru informacje o rachunkach za poprzedni miesiąc, obejmujące liczbę:
1) martwych rachunków;
2) rachunków, na które wpłaty były dokonywane w okresie ostatnich 12 miesięcy;
3) rachunków, na które wpłaty nie były dokonywane w okresie 12 ostatnich miesięcy;
4) prowadzonych rachunków.
7. Okresowe sprawozdanie z działalności pracowniczego funduszu jest sporządzane raz w roku i przekazywane do organu nadzoru w terminie 2 miesięcy od ostatniego dnia roboczego kończącego dany rok.
8. Roczne sprawozdanie finansowe funduszu sporządzone zgodnie z przepisami o rachunkowości jest przekazywane do organu nadzoru w terminie 15 dni po jego zatwierdzeniu przez powszechne towarzystwo w drodze uchwały walnego zgromadzenia.
9. Półroczne sprawozdanie finansowe otwartego funduszu sporządzone na dzień 30 czerwca jest przekazywane do organu nadzoru w terminie 90 dni od dnia, na które zostało sporządzone.
10. Sprawozdanie, o którym mowa w ust. 9, obejmuje swym zakresem informacje, o których mowa w przepisach określających szczególne zasady rachunkowości funduszy emerytalnych.
2. Przekazanie sprawozdania, o którym mowa w ust. 1, do organu nadzoru następuje w terminie 21 dni po zakończeniu danego kwartału.
3. Roczne sprawozdanie finansowe towarzystwa przekazywane do organu nadzoru obejmuje roczne sprawozdanie finansowe sporządzone zgodnie z przepisami o rachunkowości.
4. Do sprawozdania, o którym mowa w ust. 3, powszechne towarzystwo dołącza:
1) opinię oraz raport z badania sprawozdania finansowego sporządzone przez biegłego rewidenta;
2) odpis uchwały walnego zgromadzenia akcjonariuszy powszechnego towarzystwa o zatwierdzeniu sprawozdania finansowego.
5. Sprawozdanie, o którym mowa w ust. 3, powszechne towarzystwo przekazuje organowi nadzoru w terminie 15 dni od jego zatwierdzenia, w drodze uchwały walnego zgromadzenia.
1) przekroczenia przez otwarty fundusz limitów inwestycyjnych;
2) każdej sytuacji, w której nastąpiło w sposób nieumyślny naruszenie zasad prowadzenia działalności lokacyjnej przez otwarty fundusz, w szczególności na skutek zmiany cen rynkowych stanowiących podstawę wyceny aktywów i zobowiązań funduszu, kursów walut albo powiązań organizacyjnych lub kapitałowych między podmiotami, których instrumenty finansowe są przedmiotem lokaty aktywów funduszu, lub też w następstwie innych okoliczności, na które fundusz nie ma bezpośredniego wpływu;
3) zmiany depozytariusza;
4) zawarcia i rozwiązania przez otwarty fundusz umowy, której przedmiotem jest powierzenie prowadzenia rejestru członków otwartego funduszu osobie trzeciej;
5) wystąpienia niedoboru oraz jego pokrycia lub niemożności jego pokrycia z własnych środków powszechnego towarzystwa;
6) wyboru biegłego rewidenta dokonującego badania sprawozdań finansowych otwartego funduszu;
7) rozwiązania umowy z podmiotem, o którym mowa w art. 93 ust. 1 ustawy, prowadzącym działalność akwizycyjną na rzecz otwartego funduszu;
8) powierzenia prowadzenia ksiąg rachunkowych funduszu podmiotowi uprawnionemu do świadczenia takich usług oraz o miejscu prowadzenia ksiąg;
9) liczby i łącznej wysokości składek otrzymanych przez otwarty fundusz z Zakładu oraz o następujących kwotach w związku z otrzymaną składką:
a) łącznej kwocie składek netto przypadającej na członków otwartego funduszu,
b) łącznej kwocie środków, o którą Zakład pomniejsza kwotę składek przekazaną w danym dniu do otwartego funduszu, ustaloną zgodnie z art. 100a ust. 3, 4, 6 lub ust. 7 ustawy,
c) kwocie opłat pobranych przez powszechne towarzystwo,
d) łącznej kwocie środków przedpłaconych,
e) łącznej kwocie odsetek za zwłokę, przekazanej z Zakładu,
f) łącznej kwocie opłaty pobranej przez Zakład z tytułu kosztów poboru przez Zakład składki na otwarty fundusz;
10) wartości jednostki rozrachunkowej, według której otwarty fundusz dokonał przeliczenia składki otrzymanej z Zakładu, oraz liczby nowych jednostek rozrachunkowych powstałych w związku z przeliczoną składką;
11) liczby osób, za które przekazano nienależną składkę;
12) następujących kwot:
a) środków przedpłaconych w związku ze składkami otrzymanymi uprzednio z Zakładu, rozliczanych w związku ze składką, której dotyczy przekazywana informacja,
b) pomniejszenia kapitału otwartego funduszu w związku z anulowaniem umów członkowskich,
c) korekty kapitału otwartego funduszu w związku z błędnym przeliczeniem składek otrzymanych z Zakładu,
d) dopłaty do kapitału otwartego funduszu, dokonanej przez powszechne towarzystwo lub inne podmioty w związku z pokryciem szkody w majątku członków funduszu,
e) wypłat, o których mowa w art. 129a i art. 132 ust. 4 ustawy,
f) środków, które wpłynęły do otwartego funduszu w związku z anulowaniem umów o członkostwo zawartych przez otwarty fundusz z osobami, które złożyły oświadczenie o uczestnictwie w innym otwartym funduszu, dla których otwarty fundusz dokonał wypłaty transferowej;
13) niezgodności między wysokością otrzymanych przez otwarty fundusz składek a informacją o kwotach przypadających na poszczególnych członków;
14) kwot związanych z dokonaną ostatnią wypłatą transferową:
a) zobowiązań otwartego funduszu wobec Krajowego Depozytu Papierów Wartościowych S.A.,
b) należności otwartego funduszu od Krajowego Depozytu Papierów Wartościowych S.A., wynikającej z rozliczenia przez Krajowy Depozyt Papierów Wartościowych S.A. wzajemnych zobowiązań między otwartymi funduszami,
c) sald należności i zobowiązań,
d) kapitału otwartego funduszu umorzonego w związku z wypłatą transferową,
e) odsetek ustawowych, którą powszechne towarzystwo zarządzające otwartym funduszem jest zobowiązane wpłacić na rzecz Krajowego Depozytu Papierów Wartościowych S.A., w przypadku niedokonania w terminie wpłaty wynikającej z rozliczenia zobowiązań między otwartymi funduszami;
15) wszczęcia postępowania rejestrowego dotyczącego otwartego funduszu, wraz z kopią wniosku;
16) dokonania ogłoszenia o zmianie statutu otwartego funduszu i jego terminie.
1) bilans otwartego funduszu, sporządzony w formacie zgodnym z przepisami w sprawie szczególnych zasad rachunkowości funduszy emerytalnych, wraz z danymi uzupełniającymi o pozycjach bilansu;
2) rachunek zysków i strat, sporządzony w formacie zgodnym z przepisami powołanymi w pkt 1, wraz z danymi uzupełniającymi o pozycjach rachunku zysków i strat;
3) zestawienia portfela inwestycyjnego;
4) opis zawartych transakcji;
5) wykaz zleceń zachowujących ważność na koniec dnia roboczego.
2. W przypadku zmiany formatu plików, dostosowanie formatu plików przez podmiot przekazujący informacje następuje w terminie 30 dni od dnia uzyskania informacji o formacie plików, chyba że organ nadzoru wskaże termin późniejszy.
1) przekroczenia przez pracowniczy fundusz limitów inwestycyjnych;
2) każdej sytuacji, w której nastąpiło naruszenie zasad prowadzenia działalności lokacyjnej przez pracowniczy fundusz;
3) zmiany depozytariusza;
4) zawarcia i rozwiązania przez pracowniczy fundusz umowy, której przedmiotem jest powierzenie zarządzania jego aktywami osobie trzeciej;
5) wyboru biegłego rewidenta, dokonującego badania sprawozdań finansowych pracowniczego funduszu;
6) zawarcia i rozwiązania przez pracowniczy fundusz umowy, której przedmiotem jest powierzenie prowadzenia rejestru członków pracowniczego funduszu osobie trzeciej;
7) zawarcia i rozwiązania przez pracowniczy fundusz umowy, której przedmiotem jest powierzenie prowadzenia rachunków ilościowych, o których mowa w art. 101 ust. 1 ustawy, podmiotowi uprawnionemu do prowadzenia rachunków papierów wartościowych;
8) powierzenia prowadzenia ksiąg rachunkowych funduszu podmiotowi uprawnionemu do świadczenia takich usług oraz o miejscu prowadzenia ksiąg;
9) wszczęcia postępowania rejestrowego dotyczącego pracowniczego funduszu, wraz z kopią wniosku.
1) zmiany firmy, siedziby, adresu powszechnego towarzystwa i zmiany wysokości kapitału zakładowego;
2) obniżenia kapitałów własnych powszechnego towarzystwa poniżej 2/3 minimalnego kapitału zakładowego określonego w art. 31 ustawy;
3) rezygnacji lub podjęcia uchwały o odwołaniu członka zarządu lub rady nadzorczej powszechnego towarzystwa z pełnienia dotychczasowej funkcji oraz niewybrania tych osób na funkcję na okres kolejnej kadencji;
4) podjęcia uchwały o powołaniu na członka zarządu lub rady nadzorczej powszechnego towarzystwa osoby, która nie pełniła funkcji w tych organach w poprzedniej kadencji;
5) ogłoszenia upadłości, otwarcia postępowania układowego lub otwarcia likwidacji powszechnego towarzystwa;
6) pokrycia niedoboru lub niemożności jego pokrycia z własnych środków powszechnego towarzystwa;
7) wyboru biegłego rewidenta, dokonującego badania sprawozdań finansowych powszechnego towarzystwa;
8) każdego przypadku niedopełnienia obowiązków w zakresie zarządzania otwartym funduszem przez powszechne towarzystwo;
9) naruszenia tajemnicy zawodowej w zakresie wynikającym z art. 49 ust. 2 ustawy przez osoby obowiązane do jej zachowania oraz o konsekwencjach dyscyplinarnych poniesionych przez takie osoby;
10) niewniesienia przez powszechne towarzystwo środków na rachunek rezerwowy, rachunek premiowy, rachunek części podstawowej Funduszu Gwarancyjnego oraz rachunek części dodatkowej Funduszu Gwarancyjnego, w terminie przewidzianym przez odrębne przepisy;
11) powołania lub odwołania członka zarządu albo pracownika powszechnego towarzystwa w skład organu nadzorującego albo zarządzającego spółki dopuszczonej do publicznego obrotu lub spółki, w którą fundusz lokuje swoje aktywa, wraz z informacją o przysługującym mu z tego tytułu wynagrodzeniu również w postaci niepieniężnej;
12) przeniesienia własności akcji powszechnego towarzystwa;
13) imion i nazwisk osób wybranych do organów nadzorczych lub zarządzających podmiotów, w przypadku gdy fundusz oddał głos za ich powołaniem na walnym zgromadzeniu akcjonariuszy lub obligatariuszy, na którym dysponował co najmniej 5% wszystkich reprezentowanych głosów;
14) wszczęcia postępowania rejestrowego dotyczącego powszechnego towarzystwa, wraz z kopią wniosku.
2. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 2, powszechne towarzystwo przekazuje do organu nadzoru informacje o podejmowanych działaniach w zakresie uniknięcia dalszego spadku wartości kapitałów własnych.
1) zmiany firmy, siedziby, adresu pracowniczego towarzystwa i wysokości kapitału zakładowego;
2) obniżenia kapitałów własnych pracowniczego towarzystwa poniżej 2/3 kapitału zakładowego;
3) ogłoszenia upadłości, otwarcia postępowania układowego lub otwarcia likwidacji pracowniczego towarzystwa;
4) wyboru biegłego rewidenta, dokonującego badania sprawozdań finansowych pracowniczego towarzystwa;
5) dokonania wyboru członków rady nadzorczej przez członków pracowniczego funduszu;
6) wszczęcia postępowania rejestrowego dotyczącego pracowniczego towarzystwa, wraz z kopią wniosku.
2. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 2, pracownicze towarzystwo przekazuje do organu nadzoru informacje o podejmowanych działaniach w zakresie uniknięcia dalszego spadku kapitałów własnych.
2. Informacje, o których mowa w § 12 pkt 15, § 15 pkt 9, § 16 ust. 1 pkt 14 oraz § 17 ust. 1 pkt 6, są przekazywane do organu nadzoru, w ciągu 3 dni od dnia złożenia wniosku lub powzięcia informacji o wszczęciu postępowania rejestrowego z urzędu.
3. Informacje, o których mowa w § 16 ust. 2, są przekazywane do organu nadzoru w terminie 7 dni od zaistnienia zdarzenia, o którym mowa w § 16 ust. 1 pkt 2.
4. Bieżące informacje, o których mowa w § 12 pkt 1–6 i § 16 ust. 1 pkt 1–7, 10 i 12, są przekazywane do agencji informacyjnej wybranej spośród agencji wskazanych przez organ nadzoru w ciągu 24 godzin od zaistnienia zdarzenia uzasadniającego ich sporządzenie lub powzięcia o nich informacji przez otwarty fundusz lub powszechne towarzystwo.
Prezes Rady Ministrów: L. Miller
|
1) Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 1998 r. Nr 98, poz. 610, Nr 106, poz. 668 i Nr 162, poz. 1118, z 1999 r. Nr 110, poz. 1256, z 2000 r. Nr 60, poz. 702, z 2001 r. Nr 8, poz. 64 i Nr 110, poz. 1189, z 2002 r. Nr 25, poz. 253, Nr 153, poz. 1271 i Nr 241, poz. 2074 oraz z 2003 r. Nr 124, poz. 1153, Nr 166, poz. 1609 i Nr 170, poz. 1651.
2) Niniejsze rozporządzenie było poprzedzone rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 14 kwietnia 1999 r. w sprawie obowiązków informacyjnych funduszy emerytalnych (Dz. U. Nr 32, poz. 314, z 2000 r. Nr 49, poz. 567, z 2001 r. Nr 157, poz. 1839 oraz z 2003 r. Nr 23, poz. 190) utrzymanym w mocy na podstawie art. 77 ustawy z dnia 1 marca 2002 r. o zmianach w organizacji i funkcjonowaniu centralnych organów administracji rządowej i jednostek im podporządkowanych oraz o zmianie niektórych ustaw (Dz. U. Nr 25, poz. 253, Nr 93, poz. 820, Nr 200, poz. 1689, Nr 230, poz. 1923 i Nr 240, poz. 2055 oraz z 2003 r. Nr 65, poz. 594).
Załącznik do rozporządzenia Rady Ministrów
z dnia 14 kwietnia 2004 r. (poz. 950)
ZAKRES INFORMACJI OBJĘTYCH KWARTALNYM SPRAWOZDANIEM DOTYCZĄCYM SYTUACJI FINANSOWEJ POWSZECHNEGO TOWARZYSTWA ORAZ PRACOWNICZEGO TOWARZYSTWA
- Data ogłoszenia: 2004-04-30
- Data wejścia w życie: 2004-05-01
- Data obowiązywania: 2004-05-01
- Dokument traci ważność: 2005-07-28
REKLAMA
Dziennik Ustaw
REKLAMA
REKLAMA