REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dziennik Ustaw - rok 2004 nr 73 poz. 665

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA SPRAW ZAGRANICZNYCH1)

z dnia 14 kwietnia 2004 r.

w sprawie spisu wyborców sporządzanego dla obwodów głosowania utworzonych za granicą w wyborach do Parlamentu Europejskiego

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 37 ust. 4 ustawy z dnia 23 stycznia 2004 r. – Ordynacja wyborcza do Parlamentu Europejskiego (Dz. U. Nr 25, poz. 219) zarządza się, co następuje:

§ 1.
Rozporządzenie określa:

1) sposób sporządzania i aktualizacji spisu wyborców przez właściwego terytorialnie konsula dla obwodów głosowania utworzonych za granicą w wyborach do Parlamentu Europejskiego, zwanego dalej „spisem"

2) sposób powiadamiania urzędów gmin o objętych spisem osobach stale zamieszkałych w kraju;

3) sposób wydawania zaświadczeń o prawie do głosowania.

§ 2.
1. Do spisu konsul wpisuje wyborców, którzy złożyli wnioski spełniające warunki określone w art. 37 ust. 2 ustawy z dnia 23 stycznia 2004 r. – Ordynacja wyborcza do Parlamentu Europejskiego.

2. Spis dzieli się na część A i B i jest sporządzany na formularzach, których wzory określa rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 6 kwietnia 2004 r. w sprawie spisu wyborców w wyborach do Parlamentu Europejskiego (Dz. U. Nr 62, poz. 583).

3. Część A spisu obejmuje wyborców będących obywatelami polskimi stale zamieszkałych za granicą i czasowo przebywających za granicą, z wyjątkiem wyborców, którzy zgłosili chęć głosowania w wyborach do Parlamentu Europejskiego w innym państwie członkowskim Unii Europejskiej.

4. Część B spisu obejmuje obywateli Unii Europejskiej niebędących obywatelami polskimi, którzy wskażą miejsce ich wpisania do rejestru wyborców w gminie położonej na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

5. Spis sporządza się zgodnie z rubrykami właściwych formularzy, o których mowa w ust. 2, z tym, że w rubryce „adres zamieszkania" wpisuje się:

1) w odniesieniu do obywatela polskiego przebywającego czasowo za granicą – adres stałego zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;

2) w odniesieniu do obywatela polskiego zamieszkałego stale za granicą – adres stałego zamieszkania za granicą;

3) w odniesieniu do obywatela Unii Europejskiej, niebędącego obywatelem polskim – adres stałego zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

§ 3.
1. Spis sporządza się w dwóch egzemplarzach, oddzielnie dla każdego obwodu głosowania.

2. Nazwiska wyborców wpisuje się w kolejności alfabetycznej.

3. Formularz zapisuje się dwustronnie pismem maszynowym lub ręcznym – atramentem lub długopisem lub sporządza się w formie wydruku komputerowego.

4. W razie sporządzenia spisu w formie wydruku komputerowego:

1) można przyjąć układ formularza odmienny od określonego we wzorze, o którym mowa w § 2 ust. 2, pod warunkiem zamieszczenia wszystkich danych przewidzianych w tym wzorze;

2) formularz może być zapisany jednostronnie.

5. Konsul podpisuje spis i opatruje go pieczęcią urzędową placówki oraz parafuje i opatruje pieczęcią placówki każdy arkusz formularza spisu wyborców.

§ 4.
1. Spis jest aktualizowany do dnia przekazania go przewodniczącemu obwodowej komisji wyborczej przez wpisanie wyborcy na dodatkowym formularzu spisu lub dokonanie skreślenia ze spisu już sporządzonego.

2. Aktualizacji, o której mowa w ust. 1, podlegają obydwa egzemplarze spisu.

3. Przepis § 3 ust. 5 stosuje się odpowiednio.

§ 5.
1. Po sporządzeniu spisu na dodatkowym formularzu spisu wpisuje się osoby, które:

1) zostały pominięte w spisie, jeżeli reklamacja w sprawie ich wpisania do spisu została uwzględniona;

2) zostały pominięte w spisie w wyniku oczywistej omyłki.

2. Ze spisu skreśla się osoby:

1) wobec których właściwy konsul wydał decyzję o ich skreśleniu ze spisu w wyniku reklamacji;

2) które zostały umieszczone w spisie w wyniku oczywistej omyłki;

3) którym wydano zaświadczenie o prawie do głosowania.

3. Po dokonaniu zmian, o których mowa w ust. 1 i 2 pkt 1 i 2, w rubryce spisu „uwagi" umieszcza się odpowiednio adnotację „reklamacja" lub „omyłka".

§ 6.
1. Konsul za pośrednictwem właściwego wojewody powiadamia urząd gminy właściwy ze względu na miejsce stałego zamieszkania lub miejsce ostatniego zameldowania na pobyt stały wyborcy o wpisaniu go do spisu lub dopisaniu na dodatkowym formularzu spisu, a także o skreśleniu ze spisu osób, o których mowa w § 5 ust. 2 pkt 1 i 2, jeśli zawiadomił urząd gminy o ich umieszczeniu w spisie.

2. Konsul dokonuje powiadomienia, o którym mowa w ust. 1, telefaksem lub telegraficznie, niezwłocznie po wpisaniu, dopisaniu lub skreśleniu, podając dane dotyczące wyborcy według rubryk formularza spisu.

3. W celu powiadomienia właściwego urzędu gminy, stosuje się odpowiednio wzór określony w rozporządzeniu, o którym mowa w § 2 ust. 2.

§ 7.
1. O sporządzeniu spisu konsul powiadamia wyborców, wywieszając stosowną informację w swojej siedzibie.

2. Udostępnienie spisu następuje na pisemny wniosek osoby zainteresowanej, sporządzony według wzoru określonego w rozporządzeniu, o którym mowa § 2 ust. 2.

§ 8.
1. Na żądanie wyborcy zmieniającego miejsce pobytu konsul, na podstawie spisu, wydaje mu zaświadczenie o prawie do głosowania w miejsce pobytu w dniu wyborów, w tym na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, według wzoru, określonego w rozporządzeniu, o którym mowa w § 2 ust. 2.

2. Wydając zaświadczenie, konsul skreśla wyborcę ze spisu, zamieszczając w nim adnotację „zaświadczenie".

3. Zaświadczenie o prawie do głosowania wyborca odbiera osobiście lub przez upoważnioną pisemnie osobę.

4. Upoważnienie do odbioru zaświadczenia o prawie do głosowania powinno zawierać:

1) numer ważnego polskiego paszportu wyborcy będącego obywatelem polskim lub numer paszportu albo nazwę i numer dokumentu tożsamości wyborcy będącego obywatelem Unii Europejskiej, który nie jest obywatelem polskim;

2) imię, nazwisko i numer paszportu lub nazwę i numer innego dokumentu tożsamości osoby upoważnionej do odbioru zaświadczenia.

§ 9.
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 7 dni od dnia ogłoszenia.

Minister Spraw Zagranicznych: W. Cimoszewicz

 

1) Minister Spraw Zagranicznych kieruje działem administracji rządowej – sprawy zagraniczne, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 1 lipca 2002 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Spraw Zagranicznych (Dz. U. Nr 97, poz. 870 oraz z 2003 r. Nr 118, poz. 1111).

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2004-04-22
  • Data wejścia w życie: 2004-04-30
  • Data obowiązywania: 2004-04-30
  • Dokument traci ważność: 2011-09-14
Brak dokumentów zmieniających.
Brak zmienianych dokumentów.

REKLAMA

Dziennik Ustaw

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA