REKLAMA
Dziennik Ustaw - rok 2003 nr 90 poz. 849
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY1)
z dnia 4 kwietnia 2003 r.
w sprawie obsługi naziemnej w portach lotniczych
Na podstawie art. 182 ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. – Prawo lotnicze (Dz. U. Nr 130, poz. 1112) zarządza się, co następuje:
1) szczegółowy wykaz rodzajów usług w poszczególnych kategoriach usług obsługi naziemnej, wykonywanych w portach lotniczych;
2) szczegółowe warunki i tryb udzielania zezwoleń na wykonywanie obsługi naziemnej oraz dokumenty i informacje, jakie powinni przedstawić ubiegający się o zezwolenia,
3) ilości obsługiwanych w ciągu roku pasażerów i ładunków w portach lotniczych oraz szczegółowe zasady i kryteria stosowane przy wprowadzeniu ograniczeń liczby zezwoleń na wykonywanie obsługi naziemnej.
1) „ustawie” – rozumie się przez to ustawę z dnia 3 lipca 2002 r. – Prawo lotnicze;
2) „zarządzającym lotniskiem” – rozumie się przez to podmiot, o którym mowa w art. 173 ustawy;
3) „agencie obsługi naziemnej” – rozumie się przez to podmiot świadczący użytkownikom portu lotniczego jedną lub więcej kategorii usług obsługi naziemnej w porcie lotniczym;
4) „własnej obsłudze naziemnej” – rozumie się przez to czynności użytkownika portu lotniczego, polegające na wykonywaniu jednej lub więcej kategorii usług obsługi naziemnej we własnym zakresie bez zawierania z agentem obsługi naziemnej lub z innym użytkownikiem umowy na świadczenie takich usług;
5) „Prezesie Urzędu” – rozumie się przez to Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego.
1) oznaczenie przedsiębiorcy, jego siedzibę i adres; imię i nazwisko oraz miejsce stałego zamieszkania w przypadku osoby fizycznej;
2) numer w rejestrze przedsiębiorców;
3) rodzaj kategorii usług obsługi naziemnej, na który ma być udzielone zezwolenie, określony zgodnie z wykazem usług, o którym mowa w § 3;
4) miejsce wykonywania działalności (port lotniczy).
1) dokumenty określające firmę lub nazwę przedsiębiorcy, ze wskazaniem formy prawnej:
a) odpis z rejestru przedsiębiorców,
b) kopię umowy (statutu) spółki z wszystkimi zmianami,
c) listę udziałowców lub akcjonariuszy,
d) dokument potwierdzający tożsamość osoby fizycznej, ze wskazaniem numeru PESEL oraz miejsca stałego zamieszkania;
2) kopię decyzji właściwego urzędu skarbowego o nadaniu numeru identyfikacji podatkowej NIP;
3) kopię zaświadczenia o nadaniu numeru identyfikacyjnego REGON;
4) plan gospodarczy obejmujący co najmniej 2 lata działalności i zawierający następujące informacje:
a) bilans, rachunek zysków i strat,
b) przewidywane wydatki związane z podjęciem działalności,
c) przewidywane przychody ze wskazaniem źródeł ich pochodzenia,
d) poziom przewidywanych opłat,
e) sposób i źródła finansowania działalności, z uwzględnieniem płynności finansowej przedsiębiorstwa;
5) dokumenty wskazujące na posiadanie przez przedsiębiorcę możliwości finansowania działalności, a w szczególności:
a) zaświadczenie banku, w którym prowadzony jest podstawowy rachunek bieżący wnioskodawcy, określające wielkość posiadanych środków, zdolność płatniczą i kredytową przedsiębiorcy,
b) sprawozdanie finansowe z ostatnich 2 lat działalności wraz z opinią biegłego rewidenta – o ile przedsiębiorca prowadził taką działalność; w przypadku przedsiębiorcy niezobowiązanego do sporządzania takiego sprawozdania – rachunek wyników działalności za ostatnie 2 lata działalności, a jeżeli przedsiębiorca prowadzi działalność gospodarczą przez okres krótszy niż 2 lata – za cały okres działalności;
6) dokumenty określające proporcje udziału kapitału polskiego i zagranicznego przedsiębiorcy ubiegającego się o zezwolenie:
a) listę udziałowców lub akcjonariuszy ze wskazaniem:
– w przypadku osób fizycznych – ich obywatelstwa i miejsca stałego zamieszkania, a w przypadku osób prawnych – adresu ich siedziby,
– wielkości posiadanych przez nich udziałów lub akcji oraz rodzaju ich uprzywilejowania, a także kraju pochodzenia,
b) wykaz członków zarządu i rady nadzorczej z podaniem ich obywatelstwa i miejsca stałego zamieszkania,
c) oświadczenie osób zarządzających działalnością przedsiębiorstwa o pełnieniu funkcji kierowniczych oraz o członkostwie we władzach podmiotu z udziałem osób zagranicznych lub w innym podmiocie pozostającym z przedsiębiorcą w stosunku zależności;
7) certyfikat obsługi naziemnej;
8) dokument potwierdzający objęcie przedsiębiorstwa ubezpieczeniem w zakresie odpowiedzialności cywilnej;
9) projekt programu ochrony przedsiębiorstwa przed aktami bezprawnej ingerencji, zagrażającymi bezpieczeństwu lotnictwa;
10) udokumentowane informacje o posiadanym specjalistycznym sprzęcie i kwalifikacjach personelu do wykonywania usług obsługi naziemnej.
2. Jeżeli sprawdzenie zdolności finansowej przedsiębiorcy przeprowadzone zostało w procesie certyfikacji, do wniosku o zezwolenie nie dołącza się dokumentów, o których mowa w ust. 1 pkt 4–5.
1) w portach lotniczych, w których ruch roczny jest równy lub większy niż 3 mln pasażerów lub 75 tys. ton towarów – do dwóch;
2) w portach lotniczych, w których ruch roczny jest mniejszy niż 3 min pasażerów lub 75 tys. ton towarów – do jednego, a w przypadku gdy jednym z agentów obsługi naziemnej jest zarządzający – do dwóch.
1) w portach lotniczych, w których ruch roczny jest równy lub większy niż 3 mln pasażerów lub 75 tys. ton towarów, ale nie przekracza 6 mln pasażerów lub 150 tys. ton towarów – do dwóch;
2) w portach lotniczych, w których ruch roczny jest mniejszy niż 3 mln pasażerów lub 75 tys. ton towarów – do jednego.
1) w portach lotniczych, w których ruch roczny jest równy lub większy niż 1 mln pasażerów lub 25 tys. ton towarów – do dwóch;
2) w portach lotniczych, w których ruch roczny jest mniejszy niż 1 mln pasażerów lub 25 tys. ton towarów – do jednego.
2. Decyzja o wprowadzeniu ograniczenia liczby zezwoleń na wykonywanie usług obsługi naziemnej powinna określać kategorię lub kategorie usług, dla których wprowadza się ograniczenia ze względu na dostępność powierzchni lub przepustowości.
1) nazwę i siedzibę organizatora;
2) zakres usług obsługi naziemnej oraz miejsce ich wykonywania (nazwa portu lotniczego) objęte konkursem;
3) miejsce i termin zgłoszenia o przystąpieniu do konkursu;
4) miejsce i termin składania dokumentacji konkursowej;
5) miejsce i termin konkursu;
6) informacje o warunkach konkursu.
2. Zgłoszenie o przystąpieniu do konkursu powinno zawierać:
1) oznaczenie przedsiębiorcy, jego siedzibę i adres;
2) wypis z rejestru przedsiębiorców;
3) oświadczenie woli przystępującego do konkursu złożone w formie aktu notarialnego potwierdzające, że przedsiębiorca spełnia wymogi określone w art. 177 ust. 2 ustawy;
4) określenie rodzaju i zakresu wykonywania zamierzonych usług.
2. Prezes Urzędu zatwierdza regulamin, na podstawie którego działa zespół.
3. W skład zespołu nie mogą być powołani przedstawiciele przedsiębiorców świadczących usługi obsługi naziemnej w danym porcie lotniczym lub ubiegający się o zezwolenie oraz ich przedstawiciele.
1) odpis z rejestru przedsiębiorców;
2) kopię umowy (statut) spółki z wszystkimi zmianami;
3) opinię banku o jego wiarygodności finansowej;
4) informacje o zakresie i formach działalności prowadzonej przez uczestnika konkursu;
5) propozycje finansowania działalności i wielkość środków przeznaczonych na tę działalność;
6) informacje o kwalifikacjach personelu i specjalistycznym sprzęcie niezbędnym do wykonywania usług;
7) proponowane stawki opłat za wykonywane usługi.
2. Organizator konkursu przechowuje dokumentację konkursową do chwili otwarcia jej przez zespół.
2. Protokół powinien zawierać:
1) oznaczenie i miejsce postępowania konkursowego;
2) imiona i nazwiska członków zespołu;
3) liczbę ofert konkursowych;
4) ocenę punktową ofert i wskazanie oferty, która została zakwalifikowana do udzielenia zezwolenia;
5) podpisy wszystkich członków zespołu.
2. Organizator konkursu zawiadamia oferentów o wynikach konkursu oraz informuje zarządzającego lotniskiem o wynikach konkursu, jeśli konkursu zarządzający lotniskiem nie organizował.
2. W przypadku ograniczenia liczby zezwoleń na wykonywanie obsługi naziemnej w portach lotniczych, w których ilość obsługiwanych w ciągu roku pasażerów i ładunków jest niższa od określonej w § 8 i 9, wybór przedsiębiorcy do wykonywania tej obsługi w danym porcie lotniczym dokonywany jest z zastosowaniem przepisów § 12–24.
2. W przypadku przedkładania kopii dokumentów, o których mowa w § 5 ust.1 pkt 1 lit. b, pkt 2, pkt 3 i § 19 pkt 2, powinny być one poświadczone za zgodność z oryginałem urzędowo lub notarialnie.
Minister Infrastruktury: M. Pol
|
1) Minister Infrastruktury kieruje działem administracji rządowej – transport, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 4 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 29 marca 2002 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Infrastruktury (Dz. U. Nr 32, poz. 302 oraz z 2003 r. Nr 19, poz. 165).
Załącznik do rozporządzenia Ministra Infrastruktury
z dnia 4 kwietnia 2003 r. (poz. 849)
SZCZEGÓŁOWY WYKAZ RODZAJÓW USŁUG W POSZCZEGÓLNYCH KATEGORIACH USŁUG OBSŁUGI NAZIEMNEJ
1. Kategoria 1 – Ogólne usługi administracyjno-gospodarcze wykonywane w interesie użytkowników:
1) a) reprezentowanie użytkownika portu lotniczego i kontakty z władzami lokalnymi lub innymi instytucjami w jego imieniu,
b) regulowanie płatności w imieniu użytkowników portu lotniczego oraz zapewnienie pomieszczeń biurowych dla jego przedstawicieli;
2) a) kontrola ładunku obejmująca dystrybucję, segregowanie i przechowywanie dokumentów,
b) gromadzenie danych statystycznych, wiadomości i wszelkiej korespondencji,
c) zapewnienie i utrzymywanie łączności między lotniskiem a statkiem powietrznym użytkownika;
3) a) obsługa, przechowywanie i administracja w zakresie urządzeń ładunkowych,
b) zapewnienie odpowiedniej powierzchni do przechowywania kontenerów,
c) przestrzeganie właściwego sposobu przechowywania i obsługi ładunków,
d) prowadzenie spraw związanych z zagubionymi, znalezionymi lub uszkodzonymi kontenerami;
4) a) nadzór przed, w czasie i po locie obejmujący sprawdzenie stopnia przygotowania dokumentacji, przyjęcie samolotu po wyładowaniu, przyjęcie sprawozdania od załogi, poinformowanie o nieprawidłowościach w rozkładzie, sprawdzenie wysyłania komunikatów operacyjnych,
b) nadzór nad przemieszczaniem bagażu, towaru i poczty oraz rzeczy zagubionych i znalezionych oraz inne czynności administracyjne na żądanie użytkownika portu.
2. Kategoria 2 – Obsługa naziemna pasażerów:
1) a) wszelka pomoc świadczona pasażerom przylatującym, odlatującym i w tranzycie,
b) informowanie pasażerów i osób oczekujących o czasie przylotów i/lub odlotów statków powietrznych użytkownika,
c) zapewnienie pomocy dzieciom podróżującym samodzielnie, pasażerom niepełnosprawnym, VIP-om, pasażerom w tranzycie,
d) opieka nad pasażerami w przypadku zakłóceń w rozkładzie lotów,
e) załatwianie spraw związanych z bagażem zagubionym, uszkodzonym lub znalezionym;
2) a) sprawdzanie biletów i dokumentów podróży pasażerów,
b) wystawianie kwitów na nadbagaż i pobieranie należnych opłat,
c) wydawanie kart pokładowych,
d) dokonywanie rozdziału miejsc w statku powietrznym;
3) rejestrowanie bagażu i przemieszczanie go do sortowni;
4) zapewnienie bezpieczeństwa – załatwienie przejścia pasażerów przez bramki, zapewnienie identyfikacji pasażerów przed wejściem na pokład.
3. Kategoria 3 – Obsługa bagażu:
1) obsługa bagażu w sortowni, sortowanie i przygotowanie bagażu do odlotu;
2) a) załadowanie i wyładowanie z urządzeń służących do przemieszczania bagażu ze statku powietrznego do sortowni i w drugą stronę,
b) sortowanie bagażu w tranzycie;
3) transport bagażu z sortowni na teren odbioru bagażu;
4) zapewnienie bezpieczeństwa bagażu – załatwienie prześwietlenia bagażu odprawionego, tranzytowego lub uszkodzonego oraz nieodprawionego.
4. Kategoria 4 – Obsługa ładunków (towarów i poczty):
1) obsługa towarów:
a) fizyczna obsługa ładunków w eksporcie, tranzycie i imporcie, załadowanie i rozładowanie kontenerów oraz ustalenie wagi załadowanych kontenerów,
b) załatwienie magazynów dla towaru ogólnego, przesyłek specjalnych, towaru specjalnego przeznaczenia i przechowywanie,
c) zapewnienie odpowiedniego sprzętu do obsługi towarów,
d) powiadomienie odbiorcy lub spedytora o nadejściu towaru,
e) identyfikacja towaru tranzytowego i zapewnienie przewozu do magazynu,
f) obsługa dokumentów związanych z przewozem ładunków, rozdzielenie kopii listów przewozowych, przygotowanie dokumentów przewozowych (cargo manifest),
g) procedury celne i procedury w zakresie bezpieczeństwa lotnictwa cywilnego, uzgodnione między stronami lub wynikające z zaistniałych okoliczności;
2) obsługa poczty:
a) fizyczna obsługa poczty przylatującej lub odlatującej,
b) obsługa w zakresie dokumentów związanych z przewozem poczty,
c) zapewnienie prześwietlenia przesyłek pocztowych,
d) przechowywanie lub składowanie przesyłek pocztowych,
e) stosowanie procedury w zakresie bezpieczeństwa lotnictwa cywilnego.
5. Kategoria 5 – Obsługa płytowa statków powietrznych:
1) ustawianie statku powietrznego na ziemi po lądowaniu i przed startem (o ile usługi te nie są świadczone przez organ ruchu lotniczego);
2) a) pomoc w blokowaniu statku powietrznego, dostarczenie odpowiednich urządzeń (o ile usługi te nie są świadczone przez organ ruchu lotniczego),
b) zapewnienie i obsługa odpowiedniego naziemnego źródła prądu celem dostarczenia niezbędnej energii elektrycznej;
3) utrzymanie łączności pomiędzy statkiem powietrznym i agentem usług w części lotniczej lotniska;
4) załadowanie i rozładowanie statku powietrznego, w tym:
a) ustawienie odpowiednich schodów dla pasażerów i na pokład załogi oraz pomostów załadowczych,
b) zapewnienie pasażerom i załodze transportu pomiędzy statkiem powietrznym i dworcem lotniczym,
c) obsługa odpowiednich urządzeń do wyładunku i/lub załadunku,
d) obsługa odpowiedniego sprzętu do transportu ładunków pomiędzy statkiem powietrznym i dworcem lotniczym,
e) transport bagażu pomiędzy statkiem powietrznym i dworcem lotniczym;
5) dostarczanie i obsługa odpowiednich agregatów do uruchamiania silników, sprzętu i urządzeń ochronnych dla zapewnienia bezpieczeństwa statku powietrznego na płycie;
6) przemieszczanie statku powietrznego po płycie, w tym:
a) podstawienie i usunięcie odpowiedniego sprzętu do holowania po lądowaniu i przed startem,
b) zapewnienie odpowiednich urządzeń do ciągnięcia i/lub wypychania statku powietrznego, zgodnie z instrukcją użytkownika portu lotniczego;
7) transport do statku powietrznego, załadowanie na statek powietrzny i wyładowanie ze statku powietrznego żywności i napojów;
8) zapewnienie bezpieczeństwa statku powietrznego, w tym:
a) załatwienie kontroli dostępu do statku powietrznego i wyznaczonych obszarów,
b) załatwienie ochrony statku powietrznego i wyznaczonych obszarów,
c) załatwienie ochrony wszystkich ładunków podczas transportu między statkiem powietrznym i wyznaczonymi miejscami na dworcu lotniczym oraz podczas wyładunku/załadunku statku powietrznego.
6. Kategoria 6 – Obsługa kabinowa statku powietrznego:
1) mycie statku powietrznego na zewnątrz i wewnątrz, mycie toalet i zaopatrywanie w wodę, w tym:
a) czyszczenie szyb na zewnątrz i wewnątrz,
b) mycie toalet i zaopatrywanie w wodę oraz wyrzucanie śmieci,
c) czyszczenie pomieszczeń dla pasażerów i załogi, barów, kuchni, pomieszczeń na żywność pokładową, szatni, przedsionków i innych pomieszczeń,
d) czyszczenie ładowni,
e) dezynfekcja i/lub dezodoryzacja statku powietrznego,
f) uzupełnienie wody w zbiornikach wodnych na statku powietrznym;
2) chłodzenie i ogrzewanie pokładu (kabiny) statku powietrznego, w tym:
a) zapewnienie i obsługa urządzeń chłodzących,
b) zapewnienie i obsługa urządzeń grzewczych;
3) usuwanie oblodzenia i śniegu, w tym:
a) usunięcie szronu, lodu i śniegu ze statku powietrznego,
b) zapewnienie i obsługa urządzeń zapobiegających oblodzeniu i urządzeń do odladzania,
c) przeprowadzenie inspekcji po usunięciu oblodzenia;
4) wyposażenie pokładu statku powietrznego, w tym:
a) rearanżacja przy użyciu odpowiedniego sprzętu i przechowywanie takiego sprzętu,
b) wyposażenie statku powietrznego w materiały rozrywkowe, gazety, czasopisma i inne – według ustaleń z użytkownikiem.
7. Kategoria 7 – Obsługa w zakresie zaopatrzenia statków powietrznych w paliwo, smary i inne materiały techniczne:
1) organizacja i wykonywanie czynności tankowania i roztankowania, w tym:
a) przechowywanie paliwa oraz sprawdzanie jego jakości pod względem czystości przed wydawaniem,
b) sprawdzanie cystern i innych urządzeń paliwowych pod względem jakości, w tym czystości,
c) zapewnienie sprzętu do tankowania i/lub spuszczania paliwa,
d) nadzór nad operacjami tankowania paliwa i/lub roztankowania,
e) sprawdzanie i weryfikacja ilości tankowanego paliwa;
2) uzupełnianie olejów i płynów oraz innych materiałów technicznych, łącznie z zapewnieniem i obsługą specjalnego sprzętu uzupełniającego olej i płyny techniczne;
3) neutralizacja resztek smarów i innych materiałów technicznych.
8. Kategoria 8 – Obsługa techniczno-administracyjna statków powietrznych:
1) rutynowe czynności dokonywane przed odlotem, w tym:
a) dokonanie inspekcji ogólnego stanu technicznego statku powietrznego zgodnie z instrukcją użytkownika oraz dokonanie wpisów w książce lotu i naniesienie uwag o usterkach, podpisanie wykonania inspekcji,
b) wykonanie inspekcji przedodlotowej bezpośrednio przed odlotem zgodnie z instrukcją użytkownika,
c) wykonanie sprawdzenia oblodzenia statku powietrznego bezpośrednio przed odlotem;
2) nierutynowe czynności wykonywane na żądanie użytkownika statku powietrznego, w tym:
a) usunięcie usterek wpisanych do książki lotów, zgłaszanych przez załogę lub zauważonych podczas inspekcji, i wniesienie wpisu do książki,
b) przechowywanie instrukcji technicznych, podręcznika, katalogów itp;
3) obsługa administracyjna oraz dostarczenie części zamiennych i odpowiedniego sprzętu, w tym:
a) zapewnienie urządzeń technicznych, narzędzi oraz specjalnego sprzętu,
b) uzyskanie świadectwa odprawy celnej dla części zamiennych, zespołów silnikowych i/lub urządzeń należących do użytkownika,
c) przeprowadzanie okresowych inspekcji części zamiennych i/lub zamiennych zespołów,
d) zapewnienie stosownej powierzchni magazynowej dla części zamiennych użytkownika;
4) występowanie o rezerwację lub rezerwowanie odpowiedniego miejsca do parkowania na płycie lotniska lub w hangarze.
9. Kategoria 9 – Obsługa operacyjna lotu i administracyjna załóg statków powietrznych:
1) przygotowanie lotu w porcie odlotu lub w jakimkolwiek innym porcie, w tym:
a) dostarczenie do statku powietrznego dokumentacji meteorologicznej dla każdego lotu,
b) przygotowanie i dostarczenie załodze operacyjnego planu lotu, zgodnie z instrukcjami użytkownika,
c) przygotowanie i wciągnięcie do rejestru planu lotu, zgodnie z obowiązującymi normami,
d) odprawa załogi,
e) uzyskanie i kontrolowanie wyznaczonego czasu odlotu;
2) pomoc związana z lotem, w tym inne dyspozycje użytkownika statku powietrznego związane z lotem, w tym:
a) śledzenie przebiegu lotu, porównywanie go z otrzymywanymi komunikatami o przebiegu lotu,
b) analizowanie informacji meteorologicznych w trakcie lotu,
c) inne dyspozycje użytkownika statku powietrznego związane z lotem;
3) czynności administracyjne po wykonaniu lotu, w tym przyjęcie raportu od załogi przylatującej i dostarczenie go wraz z wypełnionymi formularzami do przedstawiciela użytkownika i innych właściwych komórek;
4) czynności administracyjne związane z załogą, w tym:
a) załatwienie hotelu dla załogi, zgodnie z instrukcją użytkownika,
b) kierowanie załogi przez urządzenia lotniskowe,
c) przygotowanie formularzy diet, zgodnie z instrukcją użytkownika.
10. Kategoria 10 – Transport naziemny pomiędzy statkiem powietrznym i dworcem lotniczym:
1) zabezpieczenie transportu dla pasażerów, bagażu i ładunków między różnymi terminalami (jeśli są) w tym samym porcie lotniczym, z wyłączeniem przewozu pomiędzy statkiem powietrznym i innym punktem znajdującym się w granicach tego samego portu lotniczego;
2) zapewnienie lub załadowanie transportu dla załogi, zgodnie z instrukcją użytkownika;
3) wszelki specjalny transport wykonywany na życzenie użytkownika portu lotniczego.
11. Kategoria 11 – Obsługa w zakresie zaopatrzenia pokładowego statków powietrznych:
1) utrzymywanie kontaktów z dostawcami oraz zarządzanie administracyjne w zakresie zaopatrzenia w żywność, w tym:
a) zapewnienie lub załatwienie kontroli, identyfikacji i upoważnienia dla personelu,
b) nadzór nad bezpieczeństwem podczas przygotowywania pożywienia,
c) fizyczna kontrola pojazdów zaopatrzenia pokładowego przed załadowaniem,
d) wyładunek i/lub załadunek zaopatrzenia pokładowego z i do statku powietrznego,
e) przewożenie zaopatrzenia pokładowego pomiędzy samolotem i uzgodnionymi punktami;
2) przechowywanie żywności i napojów oraz sprzętu niezbędnego do ich przygotowania;
3) czyszczenie tego sprzętu;
4) przygotowanie i dostawa sprzętu oraz zapasów pokładowych (żywność i napoje).
- Data ogłoszenia: 2003-05-22
- Data wejścia w życie: 2003-06-06
- Data obowiązywania: 2003-06-06
- Dokument traci ważność: 2005-07-28
REKLAMA
Dziennik Ustaw
REKLAMA
REKLAMA