REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dziennik Ustaw - rok 2002 nr 234 poz. 1972

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY1)

z dnia 19 grudnia 2002 r.

w sprawie szczegółowych wymagań dotyczących świadczenia usług powszechnych.

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 49 ust. 2 ustawy z dnia 21 lipca 2000 r. – Prawo telekomunikacyjne (Dz. U. Nr 73, poz. 852, z 2001 r. Nr 122, poz. 1321 i Nr 154, poz. 1800 i 1802 oraz z 2002 r. Nr 25, poz. 253, Nr 74, poz. 676 i Nr 166, poz. 1360) zarządza się, co następuje:

§ 1.
1. Operator publiczny świadczący usługi powszechne w stacjonarnych publicznych sieciach telefonicznych, zwany dalej „operatorem”:

1) oferuje abonentom możliwość rozłożenia na raty opłaty za przyłączenie;

2) umożliwia abonentom wybór opcji taryfowej w zależności od ich możliwości ekonomicznych oraz sposobu korzystania z usług;

3) zapewnia abonentom możliwość kontroli zakresu korzystania przez nich z usług powszechnych, w szczególności przez:

a) dostarczanie wraz z rachunkiem na pisemne żądanie abonenta szczegółowego wykazu wykonanych w poprzednich okresach rozliczeniowych usług telekomunikacyjnych, zawierającego informację: o zrealizowanych płatnych połączeniach wraz z czasem ich trwania, o rozpoczęciu połączenia oraz o wysokości opłaty za każde z połączeń,

b) zapewnienie, w miarę możliwości technicznych, blokowania niektórych typów połączeń,

c) możliwość kontroli wydatków w drodze przedpłaty, w ramach istniejących warunków technicznych,

d) określanie górnej kwoty rachunku,

e) umożliwienie okresowego zawieszenia korzystania z usług telekomunikacyjnych.

2. Cenę za świadczenie usług powszechnych ustala się z uwzględnieniem cen usług telekomunikacyjnych świadczonych w stacjonarnych sieciach telekomunikacyjnych na terenie Rzeczypospolitej Polskiej.

§ 2.
Ustala się następujące wskaźniki jakości świadczenia usług powszechnych:

1) sprawność usuwania uszkodzeń – procentowy udział uszkodzeń zgłoszonych przez abonentów i usuniętych do końca następnego dnia roboczego w ogólnej liczbie zgłoszonych uszkodzeń;

2) liczba błędnych wywołań – procentowy udział połączeń, inicjowanych w godzinach największego ruchu telefonicznego, które z przyczyn związanych z uszkodzeniami linii i urządzeń sieci telekomunikacyjnej oraz blokadą sieci nie spowodowały zestawienia żądanego połączenia, w ogólnej liczbie wywołań;

3) czas usunięcia uszkodzenia – średni czas oczekiwania abonenta na przywrócenie możliwości korzystania z zakończenia sieci, liczony od momentu zgłoszenia i określony w godzinach;

4) liczba uszkodzeń – średnią liczbę uszkodzeń zgłaszanych przez abonentów przypadającą na 100 linii abonenckich;

5) gęstość aparatów publicznych – liczbę aparatów publicznych przypadających na 1000 mieszkańców odrębnie na obszarach miejskich i wiejskich;

6) gęstość aparatów publicznych przystosowanych do używania przez osoby niepełnosprawne – liczbę aparatów publicznych przystosowanych do używania przez osoby niepełnosprawne przypadających na 1000 mieszkańców;

7) średni czas oczekiwania na przyłączenie – średni czas oczekiwania, określony w miesiącach, na zainstalowanie lub przeniesienie zakończenia sieci, od momentu złożenia wniosku o zainstalowanie zakończenia sieci lub jej przeniesienie do czasu realizacji wniosku;

8) czas oczekiwania na zgłoszenie się informacji o numerach telefonicznych;

9) liczba reklamacji – liczbę reklamacji zgłaszanych pisemnie lub ustnie na 1000 linii głównych.

§ 3.
1. Operator świadczy usługi zgodnie z wartościami wskaźników jakości świadczenia usług powszechnych, określonymi w załączniku nr 1 do rozporządzenia.

2. Wartości wskaźników, o których mowa w ust. 1, oblicza się za cały rok kalendarzowy.

3. Operator oblicza wartości wskaźników, o których mowa w ust. 1, dla całego obszaru swojego działania, a także odrębnie dla każdej ze stref numeracyjnych, objętych jego działalnością.

4. Operator podaje do publicznej wiadomości w dzienniku o zasięgu ogólnopolskim, nie później niż w terminie 2 miesięcy od dnia zakończenia okresu sprawozdawczego, obliczone wartości wskaźników jakości świadczenia usług powszechnych.

§ 4.
Operator zapewnia osobom niepełnosprawnym dostęp do świadczonych przez siebie usług powszechnych przez wprowadzenie udogodnień polegających na:

1) zainstalowaniu w każdej placówce obsługi klienta ogólnodostępnego urządzenia taksowego, a w miarę możliwości także wideotelefonu lub tekstofonu;

2) umieszczeniu w spisie abonentów informacji o miejscach zainstalowania tekstofonów i wideotelefonów oraz o abonentach posiadających tekstofony lub wideotelefony – za ich zgodą;

3) wydzieleniu, w placówkach obsługi klienta, stanowisk przystosowanych do obsługi osób niepełnosprawnych oraz oznaczeniu tych stanowisk znakiem, którego wzór określa załącznik nr 2 do rozporządzenia.

§ 5.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2003 r.

Minister Infrastruktury: M. Pol

Załącznik 1. [WARTOŚCI WSKAŹNIKÓW JAKOŚCI ŚWIADCZENIA USŁUG POWSZECHNYCH]

Załączniki do rozporządzenia Ministra Infrastruktury
z dnia 19 grudnia 2002 r. (poz. 1972)

Załącznik nr 1

WARTOŚCI WSKAŹNIKÓW JAKOŚCI ŚWIADCZENIA USŁUG POWSZECHNYCH

Lp.

Nazwa wskaźnika

Jednostki

Wartość

1

Sprawność usuwania uszkodzeń

%

90,00

2

Stopa błędnych wywołań

%

0,9

3

Czas usunięcia uszkodzenia

godziny

34

4

Liczba uszkodzeń

sztuki

14

5

Gęstość aparatów publicznych

– ogółem

sztuki

3,0

 

– miasto

3,0

 

– wieś

2,0*

6

Gęstość aparatów publicznych przystosowanych do używania przez osoby niepełnosprawne

sztuki

1,0*

7

Średni czas oczekiwania na uzyskanie dostępu do sieci telekomunikacyjnej

miesiące

10

8

Czas oczekiwania na zgłoszenie się informacji o numerach telefonicznych

sekundy

30

9

Liczba reklamacji

%

1

 

* Co najmniej 1,0 w miejscowości poniżej 1000 mieszkańców.

Załącznik 2. [WZÓR OZNAKOWANIA STANOWISK W PLACÓWKACH OBSŁUGI KLIENTA, PRZYSTOSOWANYCH DO OBSŁUGI OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH]

Załącznik nr 2

WZÓR OZNAKOWANIA STANOWISK W PLACÓWKACH OBSŁUGI KLIENTA, PRZYSTOSOWANYCH DO OBSŁUGI OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH

 infoRgrafika

1. Symbol graficzny znaku powinien być koloru białego na ciemnoniebieskim tle.

2. Wymiary znaku powinny być nie mniejsze niż 20 cm x 20 cm.

3. Proporcje podane na rysunku powinny być zachowane zarówno przy zwiększaniu, jak i zmniejszaniu rozmiarów znaku.

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2002-12-28
  • Data wejścia w życie: 2003-01-01
  • Data obowiązywania: 2003-01-01
  • Dokument traci ważność: 2004-02-19
Brak dokumentów zmieniających.
Brak zmienianych dokumentów.

REKLAMA

Dziennik Ustaw

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA