REKLAMA
Dziennik Ustaw - rok 2002 nr 197 poz. 1666
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY1)
z dnia 18 listopada 2002 r.
w sprawie szczegółowego trybu przeprowadzania inspekcji w zakresie kwalifikacji i składu załóg statków morskich.
Na podstawie art. 25 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o bezpieczeństwie morskim (Dz. U. Nr 109, poz. 1156) zarządza się, co następuje:
1) na statku znajduje się certyfikat bezpiecznej obsługi lub inny dokument, określający wymagany skład załogi;
2) wymagany skład załogi jest zgodny z rzeczywistym stanem na pokładzie;
3) członkowie załogi zatrudnieni na statku posiadają wymagane odrębnymi przepisami dyplomy, świadectwa, zaświadczenia albo zezwolenia lub ich potwierdzenia, w myśl Prawidła I/10 Międzynarodowej konwencji o wymaganiach w zakresie wyszkolenia marynarzy, wydawania im świadectw oraz pełnienia wacht, 1978, sporządzonej w Londynie dnia 7 lipca 1978 r. (Dz. U. z 1984 r. Nr 39, poz. 201 i 202 oraz z 1999 r. Nr 30, poz. 286), lub dokumenty potwierdzające złożenie aplikacji;
4) dokumenty, o których mowa w pkt 1 i 3, są dostępne na statku w oryginale;
5) dokumenty, o których mowa w pkt 3, są autentyczne i ważne;
6) rozkłady wacht uwzględniają przewidziane przepisami ustawy o pracy na morskich statkach handlowych okresy odpoczynku, czy są one przestrzegane i czy są we właściwy sposób podane do wiadomości załogi.
2. W przypadku uzasadnionego podejrzenia co do autentyczności dokumentów, o których mowa w ust. 1, wystawionych przez:
1) administrację morską Rzeczypospolitej Polskiej, organ inspekcyjny zatrzymuje dokument za pokwitowaniem oraz przesyła go prokuratorowi lub Policji, z powiadomieniem wystawcy dokumentu;
2) inne administracje, organ inspekcyjny dokonuje sprawdzenia ich autentyczności korespondencyjnie z administracją morską państwa bandery, bez zatrzymywania statku, z przekazaniem informacji do następnego portu, gdzie udaje się statek.
2. Organ inspekcyjny wpisuje w protokole polecenia i zalecenia pokontrolne dla armatora i kapitana statku, wydane na podstawie wyników inspekcji, o której mowa w § 1.
3. Kapitan bądź osoba przez niego wyznaczona, przed podpisaniem protokołu, może zgłosić do jego ustaleń pisemne zastrzeżenia, które wnosi do dyrektora właściwego urzędu morskiego.
4. W terminie 7 dni dyrektor właściwego urzędu morskiego:
1) uwzględniając zastrzeżenia, dokonuje zmian w protokole albo
2) w drodze decyzji odmawia uwzględnienia zmian w protokole.
5. Kapitan zgłasza na piśmie wykonanie poleceń pokontrolnych organowi inspekcyjnemu, który je wydał, w ustalonym przez niego terminie.
2. Organ inspekcyjny zezwala na opuszczenie portu po uzyskaniu pozytywnego wyniku ponownie przeprowadzonej inspekcji.
Minister Infrastruktury: M. Pol
|
1) Minister Infrastruktury kieruje działem administracji rządowej – gospodarka morska, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 29 marca 2002 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Infrastruktury (Dz. U. Nr 32, poz. 302).
- Data ogłoszenia: 2002-11-27
- Data wejścia w życie: 2002-12-12
- Data obowiązywania: 2002-12-12
- Dokument traci ważność: 2012-01-25
REKLAMA
Dziennik Ustaw
REKLAMA
REKLAMA