REKLAMA
Dziennik Ustaw - rok 2002 nr 186 poz. 1552
ROZPORZĄDZENIE RADY MINISTRÓW
z dnia 15 października 2002 r.
w sprawie dopuszczalności pomocy publicznej w sektorze żeglugi morskiej.
Na podstawie art. 22 ust. 2 ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o warunkach dopuszczalności i nadzorowaniu pomocy publicznej dla przedsiębiorców (Dz. U. Nr 141, poz. 1177) zarządza się, co następuje:
1) świadczenie usług transportu morskiego oraz przybrzeżnego transportu wodnego (PKD 61.10),
2) świadczenie pomocniczych usług transportu morskiego (PKD 63.22.B i PKD 63.22.C)
– w zakresie tej działalności.
2. Rozporządzenie stosuje się również do:
1) przedsiębiorców powiązanych,
2) stoczni produkcyjnych i remontowych
– w zakresie działalności związanej z działalnością określoną w ust. 1.
3. Przez przedsiębiorcę powiązanego, o którym mowa w ust. 2 pkt 1, rozumie się przedsiębiorcę:
1) który posiada co najmniej 25% akcji lub udziałów w kapitale przedsiębiorcy prowadzącego działalność określoną w ust. 1 lub
2) którego co najmniej 25% kapitału zakładowego należy do przedsiębiorcy prowadzącego działalność określoną w ust. 1.
1) restrukturyzację przedsiębiorstw;
2) prace badawczo-rozwojowe;
3) utrzymanie poziomu zatrudnienia;
4) ochronę środowiska morskiego;
5) szkolenia specjalistyczne;
6) inwestycje.
2. Pomoc, o której mowa w ust. 1, może być przeznaczona wyłącznie na podnoszenie kwalifikacji zawodowych członków załóg pływających na statkach morskich należących do przedsiębiorców określonych w § 2.
1) zakup nowych lub używanych statków morskich przez przedsiębiorców prowadzących działalność określoną w § 2 lub przebudowę, odbudowę albo modernizację statków morskich należących do tych przedsiębiorców;
2) zakup i wyposażenie statków morskich w urządzenia i aparaturę służącą do poprawy bezpieczeństwa morskiego.
2. Warunkiem udzielenia pomocy jest:
1) w zakresie pomocy, o której mowa w ust. 1 pkt 1, dostosowanie statków morskich do zmienionych potrzeb przewozowych lub do wymogów konwencji międzynarodowych;
2) w zakresie pomocy, o której mowa w ust. 1 pkt 2, dostosowanie statków morskich polskich armatorów do wymogów bezpieczeństwa morskiego wynikających w szczególności z postanowień wiążących Rzeczpospolitą Polską umów międzynarodowych, w tym konwencji Międzynarodowej Organizacji Morskiej i Międzynarodowej Organizacji Pracy.
3. Maksymalna intensywność pomocy wynosi:
1) 10% wartości inwestycji – w przypadku pomocy, o której mowa w ust. 1 pkt 1, przeznaczonej na zakup nowych lub używanych statków morskich;
2) 25% wartości inwestycji – w przypadku pomocy, o której mowa w ust. 1 pkt 1, przeznaczonej na przebudowę, odbudowę lub modernizację statków morskich;
3) 50% łącznych kosztów poniesionych bezpośrednio i wyłącznie na finansowanie działań związanych z poprawą bezpieczeństwa morskiego – w przypadku pomocy, o której mowa w ust. 1 pkt 2.
Prezes Rady Ministrów: L. Miller
- Data ogłoszenia: 2002-11-08
- Data wejścia w życie: 2002-11-23
- Data obowiązywania: 2002-11-23
- Dokument traci ważność: 2004-05-31
REKLAMA
Dziennik Ustaw
REKLAMA
REKLAMA