REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dziennik Ustaw - rok 2002 nr 186 poz. 1550

ROZPORZĄDZENIE RADY MINISTRÓW

z dnia 15 października 2002 r.

w sprawie dopuszczalności pomocy publicznej w sektorze motoryzacyjnym.

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 22 ust. 2 ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o warunkach dopuszczalności i nadzorowaniu pomocy publicznej dla przedsiębiorców (Dz. U. Nr 141, poz. 1177) zarządza się, co następuje:

§ 1.
Rozporządzenie określa zakres i maksymalne wielkości oraz szczegółowe warunki dopuszczalności pomocy publicznej w sektorze motoryzacyjnym.
§ 2.
1. Rozporządzenie stosuje się do przedsiębiorców prowadzących, określoną zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 7 października 1997 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD) (Dz. U. Nr 128, poz. 829, z 1998 r. Nr 143, poz. 918, z 1999 r. Nr 92, poz. 1047 oraz z 2001 r. Nr 12, poz. 93), działalność obejmującą produkcję, montaż lub prace projektowo-wdrożeniowe dotyczące:

1) silników spalinowych, ze spalaniem wewnętrznym (PKD 34.10.A), a także innych silników stosowanych wyłącznie w pojazdach mechanicznych określonych w pkt 2–4,

2) samochodów osobowych (PKD 34.10.B),

3) pozostałych pojazdów mechanicznych przeznaczonych do przewozu osób (PKD 34.10.C),

4) pojazdów mechanicznych przeznaczonych do przewozu towarów (PKD 34.10.D),

5) nadwozi pojazdów mechanicznych (PKD 34.20.Z, z wyłączeniem przyczep i naczep)

– w zakresie tej działalności.

2. Rozporządzenie stosuje się również do przedsiębiorców będących dostawcami komponentów, którzy zaopatrują przedsiębiorcę, o którym mowa w ust. 1, w komponenty na potrzeby procesu produkcyjnego lub stadium montażu lub biorą udział w pracach projektowo-wdrożeniowych dotyczących produktów wymienionych w ust. 1, pod warunkiem że:

1) działalność ta jest wykonywana w bliskiej odległości od miejsca wykonywania działalności przez przedsiębiorcę, o którym mowa w ust. 1, przez co rozumie się w szczególności odległość mającą znaczący wpływ na minimalizację kosztów transportu komponentów, w tym pozwalającą na bezpośrednie połączenie miejsc wykonywania działalności obu przedsiębiorców linią kolejową lub taśmą transportującą, oraz

2) przedsiębiorca, o którym mowa w ust. 1, jest odbiorcą co najmniej połowy komponentów sprzedawanych przez danego dostawcę.

3. Przez komponenty, o których mowa w ust. 2, należy rozumieć zestaw podstawowych elementów przeznaczonych do produktów wymienionych w ust. 1 pkt 1–4, produkowany, składany lub montowany przez dostawcę komponentów i dostarczany przez niego przedsiębiorcy, o którym mowa w ust. 1, przy wykorzystaniu systemu zamówień. W szczególności komponentami są: części i akcesoria do pojazdów mechanicznych i ich silników oraz elementy wyposażenia elektrycznego do pojazdów samochodowych.

§ 3.
Dopuszczalna jest pomoc publiczna:

1) na restrukturyzację przedsiębiorstw;

2) doraźna;

3) na prace badawczo-rozwojowe;

4) na utrzymanie poziomu zatrudnienia lub utworzenie nowych miejsc pracy;

5) na rozwój małych i średnich przedsiębiorców;

6) na ochronę środowiska;

7) na szkolenia na potrzeby określonych przedsiębiorców, bezpośrednio związane z rozwojem ich przedsiębiorstw;

8) na pokrycie kosztów bieżącej działalności przedsiębiorcy;

9) na nowe inwestycje.

§ 4.
Pomoc publiczna, o której mowa w § 3 pkt 1–8, jest dopuszczalna na zasadach określonych w ustawie z dnia 27 lipca 2002 r. o warunkach dopuszczalności i nadzorowaniu pomocy publicznej dla przedsiębiorców, zwanej dalej „ustawą", oraz odpowiednio w przepisach wykonawczych wydanych na podstawie art. 15 ust. 3, art. 16 ust. 3, art. 19 ust. 2 oraz art. 20 ust. 6 ustawy.
§ 5.
1. Pomoc publiczna na nowe inwestycje jest dopuszczalna na zasadach określonych w ustawie oraz w przepisach wykonawczych wydanych na podstawie art. 13 ust. 1 ustawy, z wyjątkiem tych przepisów wykonawczych, które dotyczą dużych projektów inwestycyjnych, oraz z zastrzeżeniem ust. 2 i 3.

2. Warunkiem dopuszczalności pomocy, o której mowa w ust. 1, jest jej przeznaczenie na zakup środków trwałych niezbędnych do:

1) utworzenia nowego przedsiębiorstwa lub

2) rozbudowy istniejącego przedsiębiorstwa.

3. Dopuszczalna intensywność pomocy, o której mowa w ust. 1, w przypadku nowych inwestycji spełniających jeden z następujących warunków:

1) koszty kwalifikujące się do objęcia pomocą przekraczają równowartość 50 milionów euro obliczoną według kursu średniego walut obcych ogłoszonego przez Narodowy Bank Polski obowiązującego w dniu złożenia wniosku o udzielenie pomocy,

2) łączna wartość pomocy wspierającej tę inwestycję przekracza równowartość 5 milionów euro

– wynosi 30% maksymalnej intensywności pomocy określonej dla danego obszaru w przepisach wykonawczych wydanych na podstawie art. 13 ust. 1 ustawy.

§ 6.
Traci moc rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 20 lutego 2001 r. w sprawie udzielania pomocy publicznej w sektorze motoryzacyjnym (Dz. U. Nr 28, poz. 305).
§ 7.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2003 r.

Prezes Rady Ministrów: L. Miller

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2002-11-08
  • Data wejścia w życie: 2003-01-01
  • Data obowiązywania: 2003-01-01
  • Dokument traci ważność: 2004-05-31
Brak dokumentów zmieniających.
Brak zmienianych dokumentów.

REKLAMA

Dziennik Ustaw

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA