REKLAMA
Dziennik Ustaw - rok 2001 nr 31 poz. 357
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ
z dnia 9 kwietnia 2001 r.
zmieniające rozporządzenie w sprawie zasad podziału części oświatowej subwencji ogólnej dla jednostek samorządu terytorialnego
Na podstawie art. 35 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o dochodach jednostek samorządu terytorialnego w latach 1999–2001 (Dz. U. Nr 150, poz. 983 i Nr 162, poz. 1119 oraz z 2000 r. Nr 95, poz. 1041) zarządza się, co następuje:
1) w § 3 po wyrazach „w załączniku” dodaje się wyrazy „nr 1 ";
2) po § 3 dodaje się § 3a w brzmieniu:
„§ 3a. 1. Na realizację zadań szkolnych i pozaszkolnych określonych w § 1 ust. 2 pkt 1 i 2, z uwzględnieniem skutków finansowych powstałych w 2000 r. w wyniku zmiany zasad wynagradzania nauczycieli, określonych w art. 30 ust. 5 pkt 1 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela (Dz. U. z 1997 r. Nr 56, poz. 357, z 1998 r. Nr 106, poz. 668 i Nr 162, poz. 1118 oraz z 2000 r. Nr 12, poz. 136, Nr 19, poz. 239, Nr 22, poz. 291 i Nr 122, poz. 1323) przeznacza się dodatkowo, przeniesione do części oświatowej subwencji ogólnej, środki ujęte w załączniku nr 2 do ustawy budżetowej na rok 2001 w rezerwach celowych, przeznaczone dla jednostek samorządu terytorialnego na realizację zadań oświaty i wychowania, zwane dalej „środkami dodatkowymi”.
2. Podział środków dodatkowych, pomniejszonych o 1% rezerwę będącą w dyspozycji ministra właściwego do spraw finansów publicznych, następuje według algorytmu określonego w załączniku nr 2 do rozporządzenia.”;
3) dotychczasowy załącznik do rozporządzenia oznacza się jako załącznik nr 1;
4) dodaje się załącznik nr 2 do rozporządzenia w brzmieniu określonym w załączniku do niniejszego rozporządzenia.
Minister Edukacji Narodowej: E. Wittbrodt
Załącznik do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej
z dnia 9 kwietnia 2001 r. (poz. 357)
ALGORYTM PODZIAŁU ŚRODKÓW DODATKOWYCH
1. Środki dodatkowe, o których mowa w § 3a ust. 1 rozporządzenia, przeznaczone są na finansowanie zadań szkolnych i pozaszkolnych, z uwzględnieniem skutków finansowych powstałych w 2000 r. dla jednostek samorządu terytorialnego w wyniku zmiany zasad wynagradzania nauczycieli, określonych w art. 30 ust. 5 pkt 1 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela (Dz. U. z 1997 r. Nr 56, poz. 357, z 1998 r. Nr 106, poz. 668 i Nr 162, poz. 1118 oraz z 2000 r. Nr 12, poz. 136. Nr 19, poz. 239, Nr 22, poz. 291 i Nr 122, poz. 1323), zwanej dalej „Kartą Nauczyciela".
2. Środki dodatkowe (SD) dla jednostek samorządu terytorialnego, o których mowa w ust. 1, składają się z kwoty podstawowej (KP) oraz kwoty dopełniającej (KD):
3. Kwota podstawowa środków dodatkowych (KP) jest sumą kwot podstawowych dla jednostek samorządu terytorialnego, które do dnia 31 grudnia 2000 r. nie otrzymały całości środków obliczonych przez Ministerstwo Edukacji Narodowej, zgodnie z przepisami Karty Nauczyciela, na sfinansowanie skutków zmiany, o której mowa w ust. 1, pomniejszonych o środki z centralnego rachunku bieżącego budżetu państwa przekazane jednostkom samorządu terytorialnego na ten cel do dnia 31 grudnia 2000 r. przez ministra właściwego do spraw finansów publicznych:
KPi – kwota podstawowa dla i-tej jednostki samorządu terytorialnego, z uwzględnieniem indeksu i = 1, 2, 3,.. ., 878
4. Jednostka samorządu terytorialnego, która do dnia 6 października 2000 r. nie otrzymała całości środków obliczonych przez Ministerstwo Edukacji Narodowej, zgodnie z przepisami Karty Nauczyciela, na sfinansowanie skutków zmiany, o której mowa w ust. 1, otrzymuje kwotę dopełniającą (KDj) składającą się z odsetek obliczonych w sposób określony w ust. 5,
KDj – kwota dopełniająca dla j-tej jednostki samorządu terytorialnego, z uwzględnieniem indeksu j = 1, 2, 3,..., M
5. Odsetki, o których mowa w ust. 4, obliczane są przez ministra właściwego do spraw finansów publicznych w wysokości odsetek ustawowych, w zaokrągleniu do pełnych złotych, licząc od dnia 7 października 2000 r. do dnia dokonania przelewu środków z centralnego rachunku bieżącego budżetu państwa.
6. Nadwyżka R pomiędzy kwotą dopełniającą środków dodatkowych (KD) a sumą kwot dopełniających dla jednostek samorządu terytorialnego określona wzorem:
jest dzielona pomiędzy jednostki samorządu terytorialnego według liczby uczniów niepełnosprawnych w szkołach i dzieci niepełnosprawnych w przedszkolach (oddziałach przedszkolnych) specjalnych lub integracyjnych, według wzoru:
znaczenie poszczególnych symboli jest następujące:
Rk – oznacza kwotę części oświatowej subwencji ogólnej dla k-tej jednostki samorządu terytorialnego, z uwzględnieniem indeksu k= 1 – 2489 dla gmin (w tym „część gminna" miast na prawach powiatu),
k = 2490 – 2554 dla miast na prawach powiatów,
k = 2555 – 2862 dla pozostałych powiatów,
k = 2863 – 2878 dla samorządów województw;
nk – oznacza liczbę uczniów niepełnosprawnych w szkołach oraz dzieci niepełnosprawnych w przedszkolach (oddziałach przedszkolnych) specjalnych lub integracyjnych prowadzonych/dotowanych przez k-tą jednostkę samorządu terytorialnego, według sprawozdawczości GUS na rok szkolny 2000/2001;
wk – oznacza wskaźnik struktury dla k-tej jednostki samorządu terytorialnego;
L – oznacza łączną liczbę uczniów niepełnosprawnych w szkołach oraz dzieci niepełnosprawnych w przedszkolach (oddziałach przedszkolnych) specjalnych lub integracyjnych w kraju, według sprawozdawczości GUS na rok szkolny 2000/2001.
7. Kwota dopełniająca środków dodatkowych wynosi:
8. Całkowita kwota środków dodatkowych wynosi:
9. Środki na korektę części oświatowej subwencji są rozliczane w ramach 1% rezerwy, o której mowa w § 3a ust. 2 rozporządzenia.
[1] Rozporządzenie wchodzi w życie 11 kwietnia 2001 r.
- Data ogłoszenia: 2001-04-11
- Data wejścia w życie: 2001-04-11
- Data obowiązywania: 2001-04-11
- Dokument traci ważność: 2001-12-31
REKLAMA
Dziennik Ustaw
REKLAMA
REKLAMA