REKLAMA
Dziennik Ustaw - rok 2000 nr 6 poz. 73
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ
z dnia 24 stycznia 2000 r.
w sprawie zasad wydawania oraz wzorów świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych, sposobu dokonywania ich sprostowań i wydawania duplikatów, a także zasad legalizacji dokumentów przeznaczonych do obrotu prawnego z zagranicą oraz zasad odpłatności za wykonywanie tych czynności
Na podstawie art. 11 ust. 2 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 1996 r. Nr 67, poz. 329 i N r 106, poz. 496, z 1997 r. Nr 28, poz. 153 i Nr 141, poz. 943 oraz z 1998 r. Nr 117, poz. 759 i Nr 162, poz. 1126) zarządza się, co następuje:
2. Świadectwa, dyplomy, indeksy i legitymacje szkolne na drukach według wzorów określonych w rozporządzeniu wydają szkoły publiczne i niepubliczne o uprawnieniach szkół publicznych: podstawowe, gimnazja, dotychczasowe szkoły ponadpodstawowe oraz szkoły artystyczne, zwane dalej „szkołami”.
3. Przepis ust. 2 stosuje się także w ósmych klasach dotychczasowych szkół podstawowych.
4. Szkoła może wydawać świadectwa szkolne promocyjne na drukach według własnego wzoru, zatwierdzonego przez kuratora oświaty, a w przypadku szkoły artystycznej – przez ministra właściwego do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego. Na świadectwie zamieszcza się informację: „Wzór zatwierdzony przez .............. w dniu .............. nr sprawy ............ .'
5. Szkoła, na wniosek ucznia lub słuchacza, zwanego dalej „uczniem”, albo absolwenta, może wydawać zaświadczenia.
6. Świadectwa, dyplomy i zaświadczenia wydaje się na podstawie dokumentacji przebiegu nauczania, prowadzonej przez szkołę.
7. Świadectwa, dyplomy, indeksy i legitymacje szkolne są drukami ścisłego zarachowania.
8. Szkoła prowadzi imienną ewidencję wydanych świadectw, dyplomów, indeksów i legitymacji szkolnych, z wyjątkiem świadectw szkolnych promocyjnych.
2. Uczniowie z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym i znacznym nie otrzymują świadectw szkolnych promocyjnych. Uczniom tym wydaje się zaświadczenia potwierdzające uzyskanie lub nieuzyskanie promocji do klasy programowo wyższej.
3. Po ukończeniu nauki w danym semestrze, z wyjątkiem semestru programowo najwyższego, uczeń szkoły policealnej i pomaturalnej dla młodzieży oraz uczeń szkoły dla dorosłych, zależnie od wyników klasyfikacji semestralnej, otrzymuje wpis do indeksu potwierdzający uzyskanie lub nieuzyskanie promocji na semestr programowo wyższy.
4. Po ukończeniu szkoły uczeń otrzymuje świadectwo ukończenia szkoły, z zastrzeżeniem ust. 6.
5. Absolwent szkoły zawodowej, który zdał egzamin z nauki zawodu lub przygotowania zawodowego, otrzymuje dyplom uzyskania tytułu zawodowego, z zastrzeżeniem ust. 6.
6. Po ukończeniu szkoły zawodowej kształcącej w zawodzie pielęgniarki i położnej uczeń otrzymuje dyplom ukończenia szkoły, potwierdzający uzyskanie tytułu zawodowego.
2. Uczeń ogólnokształcącej szkoły artystycznej, który ukończył klasę odpowiadającą klasie programowo najwyższej sześcioletniej szkoły podstawowej i otrzymał ze wszystkich zajęć edukacyjnych ogólnokształcących oceny końcoworoczne wyższe niż ocena niedostateczna, otrzymuje świadectwo szkolne promocyjne stwierdzające zrealizowanie programu kształcenia ogólnego na poziomie klasy szóstej szkoły podstawowej.
3. Uczeń ogólnokształcącej szkoły artystycznej, który ukończył klasę odpowiadającą klasie programowo najwyższej gimnazjum i otrzymał ze wszystkich zajęć edukacyjnych ogólnokształcących oceny końcoworoczne wyższe niż ocena niedostateczna, otrzymuje świadectwo szkolne promocyjne stwierdzające zrealizowanie programu kształcenia ogólnego na poziomie klasy trzeciej gimnazjum.
4. Po ukończeniu nauki w ostatnim semestrze w danym roku szkolnym, z wyjątkiem semestru programowo najwyższego, uczeń artystycznej szkoły policealnej i pomaturalnej otrzymuje wpis do indeksu potwierdzający uzyskanie lub nieuzyskanie promocji na semestr programowo wyższy.
5. Po ukończeniu szkoły artystycznej uczeń otrzymuje świadectwo ukończenia szkoły, z zastrzeżeniem ust. 6.
6. Po ukończeniu szkoły artystycznej kończącej się egzaminem dyplomowym uczeń otrzymuje dyplom ukończenia szkoły, potwierdzający uzyskanie tytułu zawodowego.
7. Wychowanek placówki artystycznej otrzymuje zaświadczenie określające: nazwę placówki, imię (imiona) i nazwisko oraz datę i miejsce urodzenia wychowanka, nazwy zajęć edukacyjnych i oceny końcoworoczne uzyskane z tych zajęć, datę i miejsce wystawienia zaświadczenia.
2. Absolwent ogólnokształcącej szkoły artystycznej, dającej wykształcenie średnie ogólne, przystępujący bezpośrednio po ukończeniu szkoły do egzaminu dojrzałości, otrzymuje – w przypadku złożenia tego egzaminu – świadectwo dojrzałości, a w przypadku niezłożenia egzaminu dojrzałości – dyplom ukończenia szkoły.
2. Uczeń szkoły artystycznej, który w wyniku klasyfikacji końcoworocznej uzyskał z obowiązujących zajęć edukacyjnych średnią ocen co najmniej 4,0 oraz co najmniej dobrą ocenę zachowania, z wyjątkiem szkoły artystycznej realizującej wyłącznie plan nauczania zajęć artystycznych, otrzymuje świadectwo szkolne promocyjne albo świadectwo lub dyplom ukończenia szkoły, stwierdzające odpowiednio uzyskanie promocji do klasy programowo wyższej lub ukończenie szkoły – z wyróżnieniem, z zastrzeżeniem ust. 3.
3. Statut szkoły może określić wyższe wymagania, a także dodatkowe warunki niezbędne do uzyskania świadectw, o których mowa w ust. 1 i 2.
4. Absolwent szkoły średniej dla młodzieży oraz absolwent ogólnokształcącej szkoły artystycznej, dającej wykształcenie średnie ogólne, który uzyskał z egzaminu dojrzałości średnią ocen co najmniej 4,6 oraz spełnił warunki, o których mowa odpowiednio w ust. 1 i 2, z zastrzeżeniem ust. 3, otrzymuje świadectwo dojrzałości stwierdzające ukończenie szkoły z wyróżnieniem.
2. Odpis, o którym mowa w ust. 1, wystawia się na druku świadectwa dojrzałości, umieszczając na pierwszej stronie w prawym górnym rogu wyraz „ODPIS”. Na odpisie świadectwa dojrzałości umieszcza się fotografię.
2. Nazwę szkoły wpisuje się w pełnym brzmieniu, zgodnie z nazwą ustaloną w statucie szkoły. W wierszach, które nie są wypełnione, wstawia się poziomą kreskę, a w przypadku zwolnienia ucznia z zajęć edukacyjnych wpisuje się wyraz „zwolniony(a)”.
3. Świadectwo i dyplom opatruje się wyraźnym odciskiem pieczęci urzędowej szkoły.
4. Świadectwo i dyplom podpisują osoby wskazane na drukach. Pieczęć imienna dyrektora szkoły lub przewodniczącego komisji egzaminacyjnej powinna być czytelna.
5. Przepisy ust. 1 – 4 stosuje się odpowiednio przy wypełnianiu arkuszy ocen i indeksów.
2. Szkoła sporządza duplikat świadectwa lub dyplomu na podstawie dokumentacji przebiegu nauczania.
3. Duplikat wystawia się na druku według wzoru obowiązującego w okresie wystawienia oryginału świadectwa lub dyplomu, z zastrzeżeniem ust. 4. Na pierwszej stronie u góry należy umieścić wyraz „Duplikat”. Duplikat podpisuje dyrektor szkoły. Pieczęć imienna dyrektora powinna być czytelna. Na duplikacie nie umieszcza się fotografii.
4. Jeżeli szkoła posiada dokumentację przebiegu nauczania, a brak jest druku świadectwa lub dyplomu według wzoru obowiązującego w okresie wystawienia oryginału, duplikat wystawia się na przygotowanym przez szkołę formularzu zgodnym z treścią oryginału świadectwa lub dyplomu.
5. W arkuszu ocen, na podstawie którego wystawiono duplikat świadectwa lub dyplomu, należy umieścić adnotację o wydaniu duplikatu, odnotowując tożsamość osoby odbierającej duplikat, stwierdzoną na podstawie dowodu osobistego lub innego dokumentu tożsamości. W przypadku przesyłania duplikatu pocztą doręczenie powinno nastąpić listem poleconym za zwrotnym potwierdzeniem odbioru.
6. Duplikat ma moc oryginału i może być wystawiony ponownie.
7. W przypadku likwidacji lub przekształcenia szkoły duplikat świadectwa lub dyplomu wydaje organ, o którym mowa w art. 59 ust. 3 i 4 lub art. 84 ust. 4 ustawy.
8. Jeżeli dokumentacja zlikwidowanej lub przekształconej szkoły została przekazana archiwum państwowemu, duplikat świadectwa lub dyplomu wydaje organ, o którym mowa w ust. 7, na podstawie sporządzonego przez archiwum wypisu z arkusza ocen bądź uwierzytelnionej przez archiwum kopii arkusza ocen.
9. Jeżeli brak jest dokumentacji przebiegu nauczania albo nie jest ona wystarczająca do wystawienia duplikatu, odtworzenie oryginału świadectwa lub dyplomu może nastąpić wyłącznie na drodze sądowej. W tym przypadku szkoła lub organ właściwy do wydania duplikatu, zgodnie z ust. 7, wydaje zaświadczenie stwierdzające, że wystawienie duplikatu nie jest możliwe.
10. Przepisy ust. 1–8 stosuje się odpowiednio przy sporządzaniu duplikatów innych dokumentów dotyczących nauki, z zastrzeżeniem ust. 11.
11. Duplikaty indeksu i legitymacji szkolnej wystawia się z fotografią.
2. Przepis ust. 1 nie dotyczy odpisu świadectwa dojrzałości, o którym mowa w § 7 ust. 1.
2. Sprostowania dokonuje się na podstawie odpowiedniego dokumentu przez skreślenie kolorem czerwonym nieprawidłowego zapisu i czytelne wpisanie nad skreślonymi wyrazami właściwych danych. Na końcu dokumentu należy umieścić adnotację „Dokonano sprostowania” oraz podpis osoby upoważnionej do wystawienia świadectwa lub indeksu, datę i pieczęć urzędową.
3. Informację o dokonanym sprostowaniu umieszcza się w arkuszu ocen.
4. Nie dokonuje się sprostowań w treści świadectw i dyplomów ukończenia szkoły, świadectw dojrzałości i ich odpisach, o których mowa w § 7 ust. 1, oraz dyplomów uzyskania tytułu zawodowego. Świadectwo lub dyplom ukończenia szkoły, świadectwo dojrzałości i jego odpis oraz dyplom uzyskania tytułu zawodowego zawierające błędy lub omyłki podlegają wymianie.
2. W przypadku gdy zmiana imienia lub nazwiska nastąpiła przed ukończeniem szkoły, w dokumentacji przebiegu nauczania, o której mowa w ust. 1, należy przekreślić dotychczasowe imię lub nazwisko i nad nim wpisać nowe kolorem czerwonym. Na dole stronicy należy umieścić adnotację „Dokonano zmiany imienia/nazwiska”, datę i podpis osoby upoważnionej do podpisywania dokumentacji przebiegu nauczania. Nowe imię lub nazwisko może być wpisane na podstawie odpisu aktu małżeństwa, decyzji administracyjnej o zmianie imienia lub nazwiska albo orzeczenia sądowego.
2. W legitymacji szkolnej nie dokonuje się skreśleń i poprawek. Legitymacja szkolna zawierająca błędy lub omyłki podlega wymianie.
2. Druki świadectw dojrzałości oznacza się w miejscu wskazanym we wzorach serią i numerem ustalanym przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania odrębnie dla każdego producenta.
2. Legalizacji dokonuje się przez umieszczenie na dokumencie:
1) klauzuli w brzmieniu: „Stwierdza się autentyczność dokumentu”,
2) podpisu osoby upoważnionej do legalizacji dokumentu, z czytelną pieczęcią imienną,
3) pieczęci urzędowej organu, o którym mowa w ust. 1,
4) nazwy miejscowości i daty.
3. Przedłożone do legalizacji dokumenty wielostronicowe powinny być zszyte i w miejscach zszycia opieczętowane pieczęcią urzędową organu, o którym mowa w ust. 1, w sposób uniemożliwiający wymianę kart dokumentu.
2. Nie pobiera się opłat za dokonanie sprostowania świadectwa szkolnego promocyjnego lub indeksu oraz za stwierdzenie równoważności, o której mowa w § 19.
3. Za wydanie duplikatu świadectwa, dyplomu, indeksu lub legitymacji szkolnej oraz za legalizację dokumentu przeznaczonego do obrotu prawnego z zagranicą pobiera się opłatę w wysokości równej kwocie ustalonej dla legalizacji dokumentu w przepisach o opłacie skarbowej. Opłatę wnosi się na konto wskazane przez dyrektora szkoły lub organ dokonujący odpowiedniej czynności.
2. Równoważność świadectwa lub dyplomu, o których mowa w ust. 1, potwierdza kurator oświaty właściwy ze względu na miejsce zamieszkania osoby zainteresowanej, a w przypadku szkół artystycznych - minister właściwy do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego, na jej pisemny wniosek i po przedstawieniu oryginału świadectwa lub dyplomu.
3. Potwierdzeniem równoważności świadectwa lub dyplomu ze świadectwem lub dyplomem ukończenia odpowiedniego typu szkoły jest zaświadczenie określające istotną część przedstawionego świadectwa lub dyplomu, tj. nazwę szkoły, datę i miejsce wystawienia świadectwa lub dyplomu, nazwisko, imiona, datę i miejsce urodzenia osoby, dla której świadectwo lub dyplom wydano, oraz stwierdzające równoważność ze świadectwem lub dyplomem ukończenia szkoły odpowiedniego typu. Zaświadczenie opatruje się pieczęcią urzędową organu, o którym mowa w ust. 2, datą oraz oznacza numerem sprawy.
4. Zasady uznawania w drodze nostryfikacji świadectw ukończenia szkoły oraz świadectw maturalnych uzyskanych za granicą za równoważne świadectwom ukończenia odpowiednich szkół publicznych i świadectwom dojrzałości, określonym w ustawie, regulują odrębne przepisy.
2. W świadectwach ukończenia szkoły oraz dyplomach ukończenia szkoły kształcącej w zawodach pielęgniarki i położnej dla absolwentów, którzy ukończyli szkołę w roku szkolnym 1999/2000 w grudniu lub styczniu, w dyplomach uzyskania tytułu zawodowego dla absolwentów, którzy ukończyli szkołę w roku szkolnym 1999/2000 w grudniu lub w styczniu i zdali egzamin zawodowy w terminie do dnia 31 stycznia 2000 r., oraz w świadectwach dojrzałości dla absolwentów szkół średnich, którzy zdali egzamin dojrzałości w roku szkolnym 1999/2000 w sesji zimowej – wydawanych na drukach według wzorów określonych w niniejszym rozporządzeniu, jako datę wystawienia odpowiednio świadectwa lub dyplomu wpisuje się dzień 31 stycznia 2000 r.
2. W arkuszach ocen uczniów prowadzonych w szkołach dla młodzieży, z wyjątkiem szkół policealnych i pomaturalnych, wpisuje się wyłącznie wyniki klasyfikacji końcoworocznej. W rubrykach przeznaczonych na wpisanie ocen końcowych wpisuje się oceny końcoworoczne uzyskane w danym roku szkolnym, z zastrzeżeniem ust. 3. W rubrykach przeznaczonych na wpisanie ocen za I okres wstawia się poziomą kreskę.
3. W arkuszach ocen uczniów klas IV–VI sześcioletniej szkoły podstawowej w kolejnych rubrykach przeznaczonych na wpisanie ocen rocznych wpisuje się nazwy zajęć edukacyjnych realizowanych w danej klasie, zgodnie ze szkolnym planem nauczania, a w następnych rubrykach przeznaczonych na wpisanie ocen końcowych wpisuje się oceny końcoworoczne uzyskane przez uczniów w wyniku klasyfikacji końcoworocznej w kolejnych latach szkolnych. W rubrykach przeznaczonych na wpisanie ocen za I okres stawia się poziomą kreskę.
4. W arkuszach ocen prowadzonych w szkołach dla dorosłych oraz w szkołach policealnych i pomaturalnych dla młodzieży wpisuje się wyniki klasyfikacji semestralnej przeprowadzanej po każdym semestrze.
5. W arkuszach ocen, o których mowa w ust. 1, w części dotyczącej informacji o egzaminach w danym roku szkolnym, wpisuje się informacje o egzaminach klasyfikacyjnych i poprawkowych, przeprowadzonych w wyniku klasyfikacji końcoworocznej, a w szkołach policealnych i pomaturalnych dla młodzieży oraz w szkołach dla dorosłych – w wyniku klasyfikacji semestralnej. Nie wpisuje się informacji dotyczących egzaminu sprawdzającego.
6. W skali ocen umieszczonej w arkuszach ocen, o których mowa w ust. 1, należy przekreślić dotychczasowe oceny zachowania i nadpisać odpowiednio oceny zgodnie ze skalą ocen określoną w przepisach w sprawie zasad oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania egzaminów i sprawdzianów w szkołach publicznych, a w części dotyczącej ocen z przedmiotów nauczania należy przekreślić wyraz „mierny” i nadpisać wyraz „dopuszczający”. Obok należy umieścić adnotację „Skala ocen obowiązuje od dnia 1 września 1999 r.”, a w przypadku szkół artystycznych – „Skala ocen obowiązuje od dnia 11 lutego 2000 r.”, oraz datę, pieczęć i podpis dyrektora szkoły.
7. Dla uczniów klas I–III sześcioletniej szkoły podstawowej i uczniów klas I–III ogólnokształcącej szkoły muzycznej I stopnia zakłada się i prowadzi arkusze ocen na drukach według wzoru określonego w niniejszym rozporządzeniu. W arkuszach ocen założonych dla uczniów klas II i III wpisuje się wyniki klasyfikacji końcoworocznej począwszy od roku szkolnego 1999/2000. Arkusze te dołącza się do arkuszy ocen założonych dla tych uczniów przed dniem wejścia w życie rozporządzenia.
2. Legitymacje szkolne mogą być wydawane na drukach według dotychczasowych wzorów do czasu wyczerpania zapasów tych druków.
Minister Edukacji Narodowej: M. Handke
Załączniki do rozporządzenia Ministra Edukacji
Narodowej z dnia 24 stycznia 2000 r. (poz. 73)
Załącznik nr 1
WYKAZ WZORÓW ŚWIADECTW, DYPLOMÓW I INNYCH DRUKÓW SZKOLNYCH
1. Informacje ogólne
1. Świadectwa i dyplomy drukuje się na białym papierze pokrytym siatką ozdobną – giloszem, w następujących kolorach:
1) świadectwa szkolne promocyjne i świadectwa ukończenia szkoły podstawowej – niebieskim,
2) świadectwa szkolne promocyjne i świadectwa ukończenia gimnazjum – pomarańczowym,
3) świadectwa szkolne promocyjne i świadectwa ukończenia szkoły zasadniczej – żółtym,
4) świadectwa szkolne promocyjne, świadectwa ukończenia szkoły i świadectwa dojrzałości szkół średnich ogólnokształcących i zawodowych – różowym,
5) świadectwa ukończenia szkół policealnych i pomaturalnych, dyplom ukończenia szkoły pomaturalnej kształcącej w zawodzie pielęgniarki i położnej oraz dyplom uzyskania tytułu zawodowego – brązowym,
6) świadectwa i dyplomy szkół artystycznych wszystkich typów – zielonym.
2. Pierwsza strona każdego świadectwa i dyplomu jest zdobiona giloszem (poddrukiem) z literami RP Strony druga, trzecia i czwarta są zdobione giloszem bez tych liter. Wzory giloszy określa załącznik nr 2.
3. Dla wszystkich świadectw i dyplomów ustala się format A4 (210 x 297 mm). Odległość marginesu gilosza od krawędzi formatu A4 wynosi z każdej strony 15 mm.
4. Świadectwo stwierdzające uzyskanie promocji lub ukończenie szkoły z wyróżnieniem posiada na stronie pierwszej biało-czerwony pionowy pasek o szerokości 12 mm, umieszczony w odległości 50 mm od lewej krawędzi świadectwa.
5. Świadectwo szkoły z ojczystym językiem nauczania mniejszości narodowych lub grup etnicznych składa się z dwóch części. Część pierwszą stanowi świadectwo według wzoru określonego dla danego typu szkoły, drukowane i wypełnione w języku polskim, część drugą – świadectwo według tego samego wzoru, drukowane i wypełnione w języku danej mniejszości narodowej lub grupy etnicznej. W symbolu świadectwa dodaje się na końcu literę wskazującą język danej mniejszości narodowej lub grupy etnicznej, np. L – litewski, U – ukraiński, S – słowacki.
6. W świadectwach wydawanych uczniom szkół (klas) dwujęzycznych oraz innych drukach szkolnych obok nazwy przedmiotu nauczanego dwujęzycznie umieszcza się adnotację „nauczany(a) dwujęzycznie”.
7. W świadectwach wydawanych uczniom z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim na stronie pierwszej przed określeniem miejscowości i daty wystawienia świadectwa umieszcza się adnotację „uczeń/uczennica realizował(a) program klasy specjalnej”.
8. W świadectwach, dyplomach i innych drukach szkolnych w części przeznaczonej na wpisanie zajęć edukacyjnych dodatkowych, a w przypadku szkół artystycznych – zajęć edukacyjnych nadobowiązkowych, wpisuje się te zajęcia przewidziane w szkolnym planie nauczania, których prowadzenie nie jest związane z realizacją zadań wynikających z podstawy programowej.
9. W części dotyczącej szczególnych osiągnięć ucznia odnotowuje się w szczególności udział ucznia w olimpiadach i konkursach przedmiotowych oraz osiągnięcia sportowe i artystyczne.
10. W świadectwach i dyplomach, z wyjątkiem świadectw i dyplomów uzyskiwanych na podstawie egzaminu eksternistycznego, oraz w indeksach, z wyjątkiem indeksu wydawanego osobom przystępującym do egzaminu eksternistycznego, w miejscu przeznaczonym na wpisanie numeru wpisuje się numer, pod którym uczeń jest wpisany w księdze uczniów. W świadectwach i dyplomach uzyskiwanych na podstawie egzaminu eksternistycznego, w indeksach wydawanych osobom przystępującym do egzaminu eksternistycznego oraz w dyplomach uzyskania tytułu zawodowego w miejscu przeznaczonym na wpisanie numeru wpisuje się numer z ewidencji, o której mowa w § 2 ust. 7 rozporządzenia.
11. Świadectwa, dyplomy i inne druki szkolne opatruje się w miejscach oznaczonych we wzorach odpowiednich druków pieczęcią urzędową o średnicy 36 mm, z wyjątkiem legitymacji szkolnych oraz świadectw, dyplomów i indeksów w miejscach przeznaczonych na umieszczenie fotografii, w których używa się pieczęci urzędowej o średnicy 20 mm.
12. Protokoły egzaminu dojrzałości opatruje się pieczęcią urzędową szkoły albo kuratorium oświaty, przy którym została powołana państwowa komisja egzaminacyjna, a protokoły egzaminów eksternistycznych oraz indeksy wydawane osobom przystępującym do egzaminów eksternistycznych – pieczęcią urzędową szkoły, zespołu szkół lub centrum kształcenia ustawicznego, przy których została powołana państwowa komisja egzaminacyjna.
2. Wykaz wzorów świadectw, dyplomów i innych druków szkolnych o symbolu MEN-II
2.1. Świadectwa szkolne promocyjne szkoły podstawowej
Nr wzoru | Symbol | Przeznaczenie |
1 | 2 | 3 |
1 | MEN-II/1/2 | dla uczniów klas I - III szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży |
2 | MEN-II/2/2 | dla uczniów klas IV i V szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży |
3 | MEN-II/2-w/2 | jak wyżej z wyróżnieniem |
4 | MEN-II/8-SZ/2 | dla uczniów klas I-III szkól podstawowych przy placówkach dyplomatycznych i konsularnych Rzeczypospolitej Polskiej, realizujących uzupełniający plan nauczania |
5 | MEN-II/8-a-SZ/2 | dla uczniów klas IV i V szkół podstawowych przy placówkach dyplomatycznych i konsularnych Rzeczypospolitej Polskiej, realizujących uzupełniający plan nauczania |
2.2. Świadectwa ukończenia szkoły podstawowej
Nr wzoru | Symbol | Przeznaczenie |
1 | 2 | 3 |
6 | MEN-II/6/2 | dla uczniów szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży |
7 | MEN-II/6-w/2 | jak wyżej z wyróżnieniem |
8 | MEN-II/6-a/2 | dla słuchaczy szkoły podstawowej dla dorosłych |
9 | MEN-II/6-b/2 | dla osób kończących szkołę podstawową na podstawie egzaminu |
10 | MEN-II/10/2 | dla uczniów klasy VIII dotychczasowej szkoły podstawowej dla dzieci i |
11 | MEN-II/10-w/2 | jak wyżej z wyróżnieniem |
12 | MEN-II/11/2 | dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym i |
13 | MEN-II/12/2 | dla słuchaczy klasy VIII dotychczasowej szkoły podstawowej dla |
14 | MEN-II/13/2 | dla osób kończących dotychczasową szkołę podstawową na podstawie egzaminu eksternistycznego |
15 | MEN-II/14/2 | dla słuchaczy podstawowego studium zawodowego dla dorosłych |
16 | MEN-II/15/2 | dla osób kończących podstawowe studium zawodowe na podstawie |
17 | MEN-II/16/2 | dla uczniów klasy VIII dotychczasowej szkoły przysposabiającej do pracy zawodowej |
18 | MEN-II/18/2 | dla uczniów klasy VIII dotychczasowej specjalnej szkoły |
19 | MEN-II/20/2 | dla uczniów klasy VIII przysposabiającej do pracy zawodowej dotychczasowej szkoły podstawowej |
20 | MEN-II/22-a-SZ/2 | dla uczniów szkół podstawowych przy placówkach dyplomatycznych i konsularnych Rzeczypospolitej Polskiej, realizujących uzupełniający plan nauczania |
21 | MEN-II/22-SZ/2 | dla uczniów klas VIII dotychczasowych szkól podstawowych przy |
2.3. Świadectwa szkolne promocyjne gimnazjum
Nr wzoru | Symbol | Przeznaczenie |
1 | 2 | 3 |
22 | MEN-II/7/2 | dla uczniów klasy I i II gimnazjum dla dzieci i młodzieży |
23 | MEN-II/7-w/2 | jak wyżej z wyróżnieniem |
24 | MEN-II/7-a-SZ/2 | dla uczniów klas I i II gimnazjów przy placówkach dyplomatycznych i |
2.4. Świadectwa ukończenia gimnazjum
Nr wzoru | Symbol | Przeznaczenie |
1 | 2 | 3 |
25 | MEN-II/8/2 | dla uczniów gimnazjum dla dzieci i młodzieży |
26 | MEN-II/8-w/2 | jak wyżej z wyróżnieniem |
27 | MEN-II/8-a/2 | dla słuchaczy gimnazjum dla dorosłych |
28 | MEN-II/8-b/2 | dla osób kończących gimnazjum na podstawie egzaminu |
29 | MEN-II/9-SZ/2 | dla uczniów gimnazjów przy placówkach dyplomatycznych i |
2.5. Świadectwa szkolne promocyjne liceum ogólnokształcącego
Nr wzoru | Symbol | Przeznaczenie |
1 | 2 | 3 |
30 | MEN-II/25/2 | dla uczniów klas I-III liceum ogólnokształcącego dla młodzieży |
31 | MEN-II/25-w/2 | jak wyżej z wyróżnieniem |
32 | MEN-II/31-SZ/2 | dla uczniów liceów ogólnokształcących przy placówkach dyplomatycznych i konsularnych Rzeczypospolitej Polskiej, realizujących uzupełniający plan nauczania |
2.6. Świadectwa ukończenia liceum ogólnokształcącego
Nr wzoru | Symbol | Przeznaczenie |
1 | 2 | 3 |
33 | MEN-II/35/2 | dla uczniów liceum ogólnokształcącego dla młodzieży |
34 | MEN-II/35-w/2 | jak wyżej z wyróżnieniem |
35 | MEN-II/35-a/2 | dla słuchaczy liceum ogólnokształcącego dla dorosłych |
36 | MEN-II/37/2 | dla osób kończących liceum ogólnokształcące na podstawie egzaminu |
37 | MEN-II/39-SZ/2 | dla uczniów liceów ogólnokształcących przy placówkach dyplomatycznych i konsularnych Rzeczypospolitej Polskiej, realizujących uzupełniający plan nauczania |
2.7. Świadectwa dojrzałości liceum ogólnokształcącego
Nr wzoru | Symbol | Przeznaczenie |
1 | 2 | 3 |
38 | MEN-II/45/2 | dla uczniów liceum ogólnokształcącego dla młodzieży |
39 | MEN-II/45-w/2 | jak wyżej z wyróżnieniem |
40 | MEN-II/47/2 | dla słuchaczy liceum ogólnokształcącego dla dorosłych |
2.8. Świadectwa szkolne promocyjne liceum technicznego
Nr wzoru | Symbol | Przeznaczenie |
1 | 2 | 3 |
41 | MEN-II/62/2 | dla uczniów klas I-III liceum technicznego dla młodzieży |
42 | MEN-II/62-w/2 | jak wyżej z wyróżnieniem |
2.9. Świadectwa ukończenia liceum technicznego
Nr wzoru | Symbol | Przeznaczenie |
1 | 2 | 3 |
43 | MEN-II/87/2 | dla uczniów liceum technicznego dla młodzieży |
44 | MEN-II/87-w/2 | jak wyżej z wyróżnieniem |
45 | MEN-II/88/2 | dla słuchaczy liceum technicznego dla dorosłych |
2.10. Świadectwa dojrzałości liceum technicznego
Nr wzoru | Symbol | Przeznaczenie |
1 | 2 | 3 |
46 | MEN-II/133/2 | dla uczniów liceum technicznego dla młodzieży |
47 | MEN-II/133-w/2 | jak wyżej z wyróżnieniem |
48 | MEN-II/134/2 | dla słuchaczy liceum technicznego dla dorosłych |
2.11. Świadectwa szkolne promocyjne szkół zawodowych
Nr wzoru | Symbol | Przeznaczenie |
1 | 2 | 3 |
49 | MEN-II/55/2 | dla uczniów klas I i II szkoły zasadniczej dla młodzieży |
50 | MEN-II/55-w/2 | jak wyżej z wyróżnieniem |
51 | MEN-II/57/2 | dla uczniów technikum dla młodzieży |
52 | MEN-II/57-w/2 | jak wyżej z wyróżnieniem |
53 | MEN-II/59/2 | dla uczniów liceum i liceum zawodowego dla młodzieży |
54 | MEN-II/59-w/2 | jak wyżej z wyróżnieniem |
2.12. Świadectwa ukończenia szkół zawodowych
Nr wzoru | Symbol | Przeznaczenie |
1 | 2 | 3 |
55 | MEN-II/70/2 | dla uczniów szkoły zasadniczej dla młodzieży |
56 | MEN-II/70-w/2 | jak wyżej z wyróżnieniem |
57 | MEN-II/72/2 | dla słuchaczy szkoły zasadniczej dla dorosłych |
58 | MEN-II/73/2 | dla osób kończących szkołę zasadniczą na podstawie egzaminu |
59 | MEN-II/74/2 | dla uczniów liceum zawodowego dla młodzieży |
60 | MEN-II/74-w/2 | jak wyżej z wyróżnieniem |
61 | MEN-II/83/2 | dla słuchaczy liceum zawodowego dla dorosłych |
62 | MEN-II/86/2 | dla osób kończących liceum zawodowe na podstawie egzaminu |
63 | MEN-II/75/2 | dla słuchaczy średniego studium zawodowego dla dorosłych |
64 | MEN-II/76/2 | dla osób kończących średnie studium zawodowe na podstawie egzaminu eksternistycznego |
65 | MEN-II/77/2 | dla uczniów technikum dla młodzieży |
66 | MEN-II/77-w/2 | jak wyżej z wyróżnieniem |
67 | MEN-II/78/2 | dla słuchaczy technikum dla dorosłych |
68 | MEN-II/79/2 | dla osób kończących technikum na podstawie egzaminu |
69 | MEN-II/80/2 | dla uczniów liceów |
70 | MEN-II/80-w/2 | jak wyżej z wyróżnieniem |
71 | MEN-II/81/2 | dla słuchaczy liceum dla dorosłych |
72 | MEN-II/82/2 | dla osób kończących liceum na podstawie egzaminu eksternistycznego |
2.13. Świadectwa dojrzałości szkół zawodowych
Nr wzoru | Symbol | Przeznaczenie |
1 | 2 | 3 |
73 | MEN-II/90/2 | dla uczniów liceum zawodowego dla młodzieży |
74 | MEN-II/90-w/2 | jak wyżej z wyróżnieniem |
75 | MEN-II/132/2 | dla słuchaczy liceum zawodowego dla dorosłych |
76 | MEN-II/91/2 | dla słuchaczy średniego studium zawodowego dla dorosłych |
77 | MEN-II/92/2 | dla uczniów liceum |
78 | MEN-II/92-w/2 | jak wyżej z wyróżnieniem |
79 | MEN-II/93/2 | dla słuchaczy liceum dla dorosłych |
80 | MEN-II/94/2 | dla uczniów technikum dla młodzieży |
81 | MEN-II/94-w/2 | jak wyżej z wyróżnieniem |
82 | MEN-II/95/2 | dla słuchaczy technikum dla dorosłych |
2.14. Świadectwa ukończenia szkół policealnych i pomaturalnych
Nr wzoru | Symbol | Przeznaczenie |
1 | 2 | 3 |
83 | MEN-II/98/2 | dla uczniów szkoły policealnej dla młodzieży i dla słuchaczy szkoły |
84 | MEN-II/99/2 | dla uczniów szkoły policealnej dla młodzieży i dla słuchaczy szkoły |
85 | MEN-II/100/2 | dla osób kończących szkołę policealną na podstawie egzaminu |
86 | MEN-II/101/2 | dla osób kończących szkołę policealną na podstawie egzaminu |
2.15. Dyplomy ukończenia szkół pomaturalnych
Nr wzoru | Symbol | Przeznaczenie |
1 | 2 | 3 |
87 | MEN-II/306/2 | dla uczniów szkoły pomaturalnej kształcącej w zawodzie pielęgniarki i |
2.16. Dyplomy uzyskania tytułu zawodowego
Nr wzoru | Symbol | Przeznaczenie |
1 | 2 | 3 |
88 | MEN-II/105/2 | dla osób uzyskujących tytuł zawodowy, z wyjątkiem osób uzyskujących tytuł zawodowy pielęgniarki i położnej |
2.17. Protokoły egzaminów
Nr wzoru | Symbol | Przeznaczenie |
1 | 2 | 3 |
89 | MEN-II/150/2 | protokół egzaminu dojrzałości dla liceum ogólnokształcącego i liceum technicznego |
90 | MEN-II/156/2 | protokół egzaminu dojrzałości dla szkoły średniej zawodowej |
91 | MEN-II/157/2 | zbiór protokołów egzaminu dojrzałości |
92 | MEN-II/153/2 | protokół egzaminu z przygotowania zawodowego/nauki zawodu |
93 | MEN-II/154/2 | protokół egzaminu z przygotowania zawodowego obejmującego wykonanie pracy dyplomowej |
94 | MEN-II/155/2 | protokół egzaminu eksternistycznego |
2.18. Arkusze ocen
Nr wzoru | Symbol | Przeznaczenie |
1 | 2 | 3 |
95 | MEN-II/160-a/2 | dla uczniów szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży oraz słuchaczy szkoły podstawowej dla dorosłych prowadzonej w formie stacjonarnej |
96 | MEN-II/160-b/2 | dla uczniów gimnazjum dla dzieci i młodzieży oraz słuchaczy gimnazjum dla dorosłych prowadzone o w formie stacjonarnej |
97 | MEN-II/162/2 | dla uczniów liceum ogólnokształcącego dla młodzieży i słuchaczy liceum ogólnokształcącego dla dorosłych prowadzonego w formie stacjonarnej |
98 | MEN-II/166/2 | dla uczniów szkoły zawodowej dla młodzieży i słuchaczy szkoły zawodowej dla dorosłych prowadzonego w formie stacjonarnej |
99 | MEN-II/167/2 | dla uczniów szkoły policealnej i pomaturalnej dla młodzieży oraz słuchaczy szkoły policealnej i pomaturalnej dla dorosłych prowadzonej w formie stacjonarnej |
100 | MEN-II/168/2 | dla słuchaczy szkoły dla dorosłych prowadzonej w formie zaocznej |
101 | MEN-II/169/2 | dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym i znacznym uczęszczających do szkoły podstawowej |
102 | MEN-II/169-a/2 | dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym i znacznym uczęszczających do gimnazjum |
103 | MEN-II/163/2 | zbiór arkuszy ocen dla szkół wszystkich typów |
2.19. Indeksy
Nr wzoru | Symbol | Przeznaczenie |
1 | 2 | 3 |
104 | MEN-II/170/2 | dla słuchaczy szkoły dla dorosłych |
105 | MEN-II/171/2 | dla uczniów szkoły policealnej i pomaturalnej dla młodzieży |
106 | MEN-II/172/2 | dla osób kończących szkołę na podstawie egzaminu eksternistycznego |
2.20. Legitymacje szkolne
Nr wzoru | Symbol | Przeznaczenie |
1 | 2 | 3 |
107 | MEN-II/180/2 | dla uczniów i słuchaczy wszystkich typów szkół |
108 | MEN-II/182/2 | dla uczniów niepełnosprawnych |
3. Wykaz wzorów świadectw, dyplomów i innych druków szkolnych dla szkół artystycznych o symbolu ART-II
3.1. Świadectwa szkolne promocyjne szkół artystycznych
Nr wzoru | Symbol | Przeznaczenie |
1 | 2 | 3 |
109 | ART-II/200/2 | dla uczniów klas I – III ogólnokształcącej szkoły muzycznej I stopnia |
110 | ART-II/201/2 | dla uczniów klas IV-VI ogólnokształcącej szkoły muzycznej I stopnia, klas I, II, IV i V ogólnokształcącej szkoły muzycznej II stopnia, klas I-V, VII i VIII ogólnokształcącej szkoły baletowej, klas I, III, IV i V ogólnokształcącej szkoły sztuk pięknych i klas I-III liceum plastycznego |
111 | ART-II/201-w/2 | jak wyżej z wyróżnieniem |
112 | ART-II/201-a/2 | dla uczniów klasy III ogólnokształcącej szkoły muzycznej II stopnia, dla uczniów klasy III ogólnokształcącej szkoły sztuk pięknych, dla uczniów klas VI ogólnokształcącej szkoły baletowej |
113 | ART-II/201-w-a/2 | jak wyżej z wyróżnieniem |
114 | ART-II/202/2 | dla uczniów szkoły muzycznej I stopnia, szkoły muzycznej II stopnia, szkoły sztuki tańca, szkoły sztuki cyrkowej |
115 | ART-II/202-w/2 | jak wyżej z wyróżnieniem |
116 | ART-II/205/2 | dla uczniów klas I – III liceum muzycznego |
117 | ART-II/205-w/2 | jak wyżej z wyróżnieniem |
118 | ART-II/207/2 | dla uczniów klas I-V szkoły muzycznej II stopnia |
119 | ART-II/207-w/2 | jak wyżej z wyróżnieniem |
120 | ART-II/209/2 | dla uczniów klasy V szkoły baletowej, stwierdzające posiadanie wykształcenia ogólnego na poziomie ośmioletniej szkoły podstawowej |
121 | ART-II/209-w/2 | jak wyżej z wyróżnieniem |
122 | ART-II/210/2 | dla uczniów klas VI – VIII szkoły baletowej |
123 | ART-II/210-w/2 | jak wyżej z wyróżnieniem |
124 | ART-II/211/2 | dla uczniów klas I-IV liceum sztuk plastycznych |
125 | ART-II/211-w/2 | jak wyżej z wyróżnieniem |
126 | ART-II/212/2 | dla uczniów klas I i II szkoły plastycznej I stopnia |
127 | ART-II/213/2 | dla uczniów klas I-IV szkoły umiejętności plastycznych |
3.2. Świadectwa ukończenia szkół artystycznych
Nr wzoru | Symbol | Przeznaczenie |
1 | 2 | 3 |
128 | ART-II/220/2 | dla uczniów ogólnokształcącej szkoły muzycznej I stopnia |
129 | ART-II/220-w/2 | jak wyżej z wyróżnieniem |
130 | ART-II/221/2 | dla uczniów klas VIII dotychczasowej podstawowej szkoły muzycznej |
131 | ART-II/221-w/2 | jak wyżej z wyróżnieniem |
132 | ART-II/222/2 | dla uczniów szkoły muzycznej I stopnia |
133 | ART-II/222-w/2 | jak wyżej z wyróżnieniem |
134 | ART-II/228/2 | dla uczniów szkoły plastycznej I stopnia |
3.3. Dyplomy ukończenia szkół artystycznych
Nr wzoru | Symbol | Przeznaczenie |
1 | 2 | 3 |
135 | ART-II/223/2 | dla uczniów szkoły muzycznej II stopnia |
136 | ART-II/223-w/2 | jak wyżej z wyróżnieniem |
137 | ART-II/224/2 | dla osób kończących szkołę muzyczną II stopnia na podstawie egzaminu eksternistycznego |
138 | ART-II/225/2 | dla uczniów szkoły baletowej |
139 | ART-II/226/2 | dla uczniów liceum muzycznego |
140 | ART-II/227/2 | dla uczniów liceum sztuk plastycznych |
141 | ART-II/229/2 | dla osób kończących szkołę baletową na podstawie egzaminu eksternistycznego |
142 | ART-II/230/2 | dla osób kończących liceum sztuk plastycznych na podstawie egzaminu eksternistycznego |
143 | ART-II/231/2 | dla osób kończących liceum muzyczne na podstawie egzaminu eksternistycznego |
144 | ART-II/232/2 | dla uczniów szkoły umiejętności plastycznych |
145 | ART-II/240/2 | dla uczniów szkoły policealnej |
146 | ART-II/241/2 | dla uczniów szkoły pomaturalnej |
147 | ART-II/242/2 | dla osób kończących szkołę policealną na podstawie egzaminu eksternistycznego |
148 | ART-II/243/2 | dla osób kończących szkołę pomaturalną na podstawie egzaminu eksternistycznego |
3.4. Świadectwa dojrzałości szkół artystycznych
Nr wzoru | Symbol | Przeznaczenie |
1 | 2 | 3 |
149 | ART-II/235/2 | dla uczniów liceum muzycznego |
150 | ART-II/235-w/2 | jak wyżej z wyróżnieniem |
151 | ART-II/236/2 | dla uczniów szkoły baletowej |
152 | ART-II/236-w/2 | jak wyżej z wyróżnieniem |
153 | ART-II/237/2 | dla uczniów liceum sztuk klasycznych |
154 | ART-II/237-w/2 | jak wyżej z wyróżnieniem |
3.5. Protokoły egzaminów przeprowadzanych w szkołach artystycznych
Nr wzoru | Symbol | Przeznaczenie |
1 | 2 | 3 |
155 | ART-II/270/2 | protokół egzaminu dyplomowego obejmującego wykonanie pracy dyplomowej |
156 | ART-II/271/2 | protokół egzaminu dyplomowego obejmującego wykonanie programu, dyplomowego |
157 | ART-II/272/2 | protokół egzaminu dojrzałości dla liceum muzycznego, liceum sztuk plastycznych i szkoły baletowej |
158 | ART-II/274/2 | protokół egzaminu promocyjnego dla wszystkich typów szkół artystycznych |
159 | ART-II/273/2 | protokół egzaminu eksternistycznego dla wszystkich typów szkół artystycznych |
3.6. Arkusze ocen szkół artystycznych
Nr wzoru | Symbol | Przeznaczenie |
1 | 2 | 3 |
160 | ART-II/250/2 | dla uczniów ogólnokształcącej szkoły muzycznej I stopnia |
161 | ART-II/251/2 | dla uczniów liceum muzycznego |
162 | ART-II/251-a/2 | dla uczniów ogólnokształcącej szkoły muzycznej II stopnia, ogólnokształcącej szkoły sztuk pięknych i ogólnokształcącej szkoły baletowej |
163 | ART-II/252/2 | dla uczniów szkoły muzycznej I stopnia, szkoły muzycznej II stopnia, szkoły sztuki tańca i szkoły sztuki cyrkowej |
164 | ART-II/255/2 | dla uczniów liceum sztuk plastycznych |
Załącznik nr 2
WZORY ŚWIADECTW, DYPLOMÓW I INNYCH DRUKÓW SZKOLNYCH
Uwaga: Załącznik nr 2 do rozporządzenia zawierający wzory świadectw dyplomów i innych. druków | |
| szkolnych stanowi oddzielny załącznik do niniejszego numeru |
[1] Rozporządzenie wchodzi w życie 31 stycznia 2000 r.
- Data ogłoszenia: 2000-01-31
- Data wejścia w życie: 2000-01-31
- Data obowiązywania: 2005-03-02
- Dokument traci ważność: 2005-04-15
- ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 15 listopada 2000 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie zasad wydawania oraz wzorów świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych, sposobu dokonywania ich sprostowań i wydawania duplikatów, a także zasad legalizacji dokumentów przeznaczonych do obrotu prawnego z zagranicą oraz zasad odpłatności za wykonywanie tych czynności
- ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU z dnia 24 kwietnia 2002 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie zasad wydawania oraz wzorów świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych, sposobu dokonywania ich sprostowań i wydawania duplikatów, a także zasad legalizacji dokumentów przeznaczonych do obrotu prawnego z zagranicą oraz zasad odpłatności za wykonywanie tych czynności
- ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU z dnia 7 czerwca 2002 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie zasad wydawania oraz wzorów świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych, sposobu dokonywania ich sprostowań i wydawania duplikatów, a także zasad legalizacji dokumentów przeznaczonych do obrotu prawnego z zagranicą oraz zasad odpłatności za wykonywanie tych czynności
- ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU z dnia 10 września 2002 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie zasad wydawania oraz wzorów świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych, sposobu dokonywania ich sprostowań i wydawania duplikatów, a także zasad legalizacji dokumentów przeznaczonych do obrotu prawnego z zagranicą oraz zasad odpłatności za wykonywanie tych czynności
- ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ l SPORTU z dnia 14 lutego 2003 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie zasad wydawania oraz wzorów świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych, sposobu dokonywania ich sprostowań i wydawania duplikatów, a także zasad legalizacji dokumentów przeznaczonych do obrotu prawnego z zagranicą oraz zasad odpłatności za wykonywanie tych czynności
- ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU z dnia 6 stycznia 2004 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie zasad wydawania oraz wzorów świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych, sposobu dokonywania ich sprostowań i wydawania duplikatów, a także zasad legalizacji dokumentów przeznaczonych do obrotu prawnego z zagranicą oraz zasad odpłatności za wykonywanie tych czynności
- ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU z dnia 8 kwietnia 2004 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie zasad wydawania oraz wzorów świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych, sposobu dokonywania ich sprostowań i wydawania duplikatów, a także zasad legalizacji dokumentów przeznaczonych do obrotu prawnego z zagranicą oraz zasad odpłatności za wykonywanie tych czynności
- ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU z dnia 1 marca 2005 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie zasad wydawania oraz wzorów świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych, sposobu dokonywania ich sprostowań i wydawania duplikatów, a także zasad legalizacji dokumentów przeznaczonych do obrotu prawnego z zagranicą oraz zasad odpłatności za wykonywanie tych czynności
REKLAMA
Dziennik Ustaw
REKLAMA
REKLAMA