REKLAMA
Dziennik Ustaw - rok 1999 nr 45 poz. 457
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA TRANSPORTU I GOSPODARKI MORSKIEJ
z dnia 27 kwietnia 1999 r.
w sprawie trybu wykonywania kontroli przez Głównego Inspektora Kolejnictwa
Na podstawie art. 36 ust. 3 ustawy z dnia 27 czerwca 1997 r. o transporcie kolejowym (Dz. U. Nr 96, poz. 591 i z 1998 r. Nr 106, poz. 668) zarządza się, co następuje:
1) w zakresie spełniania, określonych w odrębnych przepisach, warunków:
a) prowadzenia ruchu na liniach kolejowych,
b) technicznych eksploatacji pojazdów szynowych,
c) jakie powinny spełniać osoby zatrudnione na stanowiskach bezpośrednio związanych z prowadzeniem ruchu na liniach kolejowych oraz prowadzący pojazdy szynowe, a także wymaganych zdolności fizycznych i psychicznych,
2) pojazdów szynowych.
1) świadectw dopuszczenia do eksploatacji budowli i urządzeń przeznaczonych do prowadzenia ruchu kolejowego,
2) świadectw dopuszczenia do eksploatacji typu pojazdu szynowego,
3) świadectw sprawności technicznej pojazdów szynowych,
4) organizacji prowadzenia ruchu,
5) spełniania przez pojazdy szynowe warunków technicznych, ich właściwego oznakowania, prawidłowości i terminowości wykonywania przeglądów technicznych i napraw oraz wymaganych dokumentów, które powinny znajdować się w pojazdach szynowych,
6) posiadania przez pracowników kwalifikacji wymaganych na stanowiskach, o których mowa w § 1 pkt 1 lit. c), w tym świadectw złożenia egzaminu kwalifikacyjnego, oraz posiadania aktualnych badań lekarskich i psychotechnicznych.
2. Kierownik jednostki kontrolowanej zapewnia kontrolującemu warunki i środki niezbędne do sprawnego przeprowadzenia kontroli, w szczególności udostępnia obiekty, urządzenia i środki transportu, przedstawia żądane dokumenty oraz umożliwia bezzwłoczne udzielanie wyjaśnień przez pracowników.
3. Kontrola powinna być prowadzona w sposób nie powodujący zakłóceń działalności jednostki kontrolowanej.
4. Kontrolę wojskowych bocznic kolejowych i wojskowych pojazdów szynowych przeprowadza się w uzgodnieniu z właściwym terytorialnie wojskowym organem transportu.
2. Protokół kontroli powinien zawierać opis stanu faktycznego stwierdzonego w toku kontroli oraz wynikające z niej uwagi i wnioski,
3. Zawarte w protokole kontroli uwagi i wnioski dotyczące bezpośredniego zagrożenia bezpieczeństwa ruchu kolejowego lub bezpiecznego przewozu osób i rzeczy podlegają natychmiastowej realizacji.
2. Kierownikowi jednostki kontrolowanej lub osobie pełniącej jego obowiązki przysługuje prawo zgłoszenia, przed podpisaniem protokołu kontroli, umotywowanych zastrzeżeń co do ustaleń zawartych w protokole.
3. W razie zgłoszenia zastrzeżeń, o których mowa w ust. 2, kontrolujący jest obowiązany bezzwłocznie dokonać ich analizy i w miarę potrzeby podjąć dodatkowe czynności kontrolne.
4. W przypadku uznania zastrzeżeń, o których mowa w ust. 3, za zasadne, kontrolujący zmienia odpowiednią część protokołu kontroli, a w przypadku nieuznania ich zasadności – przekazuje bezzwłocznie na piśmie swoje stanowisko osobie zgłaszającej.
5. Kierownik jednostki kontrolowanej lub osoba pełniąca jego obowiązki może odmówić podpisania protokołu kontroli, składając kontrolującemu pisemne wyjaśnienie uzasadniające przyczynę odmowy.
6. Odmowa podpisania protokołu kontroli przez osobę wymienioną w ust. 5 nie stanowi przeszkody w realizacji ustaleń kontroli.
7. Po zakończeniu postępowania kontrolnego kontrolujący pozostawia w jednostce kontrolowanej kopię protokołu kontroli.
2. Wystąpienie pokontrolne zawiera ocenę kontrolowanej działalności wynikającą z ustaleń zawartych w protokole kontroli, a w razie stwierdzenia nieprawidłowości – również uwagi i wnioski w sprawie ich usunięcia oraz osoby za nie odpowiedzialne.
Minister Transportu i Gospodarki Morskiej: T. Syryjczyk
- Data ogłoszenia: 1999-05-20
- Data wejścia w życie: 1999-06-04
- Data obowiązywania: 1999-06-04
- Dokument traci ważność: 2003-06-01
REKLAMA