REKLAMA
Dziennik Ustaw - rok 1998 nr 116 poz. 751
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI
z dnia 29 lipca 1998 r.
w sprawie flagi oraz oznakowania jednostek pływających i statków powietrznych Straży Granicznej.
Na podstawie art. 30 ust. 2 ustawy z dnia 12 października 1990 r. o Straży Granicznej (Dz. U. Nr 78, poz. 462, z 1991 r. Nr 94, poz. 422, z 1992 r. Nr 54, poz. 254, z 1993 r. Nr 12, poz. 52, z 1994 r. Nr 53, poz. 214, z 1995 r. Nr 4, poz. 17, Nr 34, poz. 163 i Nr 104, poz. 515, z 1996 r. Nr 106, poz. 496 i Nr 124, poz. 583 oraz z 1997 r. Nr 28, poz. 153, Nr 88, poz. 554 i Nr 121, poz. 770) zarządza się, co następuje:
1) wzór flagi,
2) okoliczności i warunki jej podnoszenia,
3) sposób oznakowania jednostek pływających i statków powietrznych,
4) znaki rozpoznawcze używane w nocy przez te jednostki i statki.
2. Wzór flagi stanowi załącznik nr 1 do rozporządzenia.
2. Flagę podnoszą jednostki pływające w czasie wykonywania zadań określonych w ustawie z dnia 12 października 1990 r. o Straży Granicznej (Dz. U. Nr 78, poz. 462, z 1991 r. Nr 94, poz. 422, z 1992 r. Nr 54, poz. 254, z 1993 r. Nr 12, poz. 52, z 1994 r. Nr 53, poz. 214, z 1995 r. Nr 4, poz. 17, Nr 34, poz. 163 i Nr 104, poz. 515, z 1996 r. Nr 106, poz. 496 i Nr 124, poz. 583 oraz z 1997 r. Nr 28, poz. 153, Nr 88, poz. 554 i Nr 121, poz. 770).
1) banderą, której wzór określają odrębne przepisy, podnoszoną na flagsztoku rufowym, a na jednostkach będących w drodze – na gaflu ostatniego masztu; jednostki pływające, które ze względów konstrukcyjnych nie mają flagsztoku rufowego, nie podnoszą bandery,
2) flagą podnoszoną na prawym noku rei, a w przypadku jej braku – na topie masztu,
3) dodatkowym znakiem rozpoznawczym przynależności jednostek pływających do Straży Granicznej, umieszczonym na obu burtach jednostki pływającej w 1/3 długości, licząc od dziobu, pochylonym do przodu do poziomu pokładu pod kątem 60°; znakiem tym jest skośny czerwony pas z żółtym obrzeżem; szerokość pasa czerwonego stanowi 10% długości jednostki pływającej; stosunek szerokości jednego pasa żółtego obrzeża do szerokości pasa czerwonego wynosi 1 : 10,
4) numerem burtowym, umieszczonym na burcie w części dziobowej przed dodatkowym znakiem rozpoznawczym i powtórzonym w części rufowej, o połowę niższym, o wysokości liter i cyfr proporcjonalnej do wielkości jednostki pływającej,
5) napisem STRAŻ GRANICZNA – POLISH BORDER GUARD, umieszczonym na obu burtach jednostki pływającej; napisu tego nie umieszcza się na jednostkach pływających o długości kadłuba poniżej 5 m; napis POLISH BORDER GUARD umieszcza się pod napisem STRAŻ GRANICZNA.
2. Wzór oznakowania jednostki pływającej stanowi załącznik nr 2 do rozporządzenia.
1) znakiem polskiej przynależności państwowej,
2) dodatkowym znakiem rozpoznawczym, o którym mowa w § 4 ust. 1 pkt 3,
3) znakiem rejestracyjnym,
4) napisem STRAŻ GRANICZNA – POLISH BORDER GUARD.
2. Znak polskiej przynależności państwowej jest jednocześnie znakiem przynależności do Straży Granicznej.
3. Wzór znaku polskiej przynależności państwowej stanowi załącznik nr 3 do rozporządzenia.
2. Numer burtowy jednostkom pływającym i znak rejestracyjny statkom powietrznym nadaje Komendant Główny Straży Granicznej.
1) znak polskiej przynależności państwowej – na dolnej i górnej powierzchni płatów nośnych oraz po obu stronach na stateczniku pionowym, a gdy są dwa – na ich zewnętrznych powierzchniach,
2) dodatkowy znak rozpoznawczy – pochylony do przodu, opasujący kadłub, umieszczony tak, aby był dobrze widoczny,
3) znak rejestracyjny – na dolnej i górnej powierzchni płatów nośnych oraz na obu burtach kadłuba pomiędzy płatami a usterzeniem,
4) napis STRAŻ GRANICZNA – POLISH BORDER GUARD – na obu burtach kadłuba, w miejscu dobrze widocznym.
2. Jeżeli samolot ma więcej niż jeden płat, znak polskiej przynależności państwowej oraz dodatkowy znak rozpoznawczy umieszcza się na dolnej powierzchni płata dolnego i górnej powierzchni płata górnego.
3. Wzory oznakowania samolotów Straży Granicznej stanowią załączniki nr 4 i 5 do rozporządzenia.
1) znak polskiej przynależności państwowej – na kadłubie na dolnej powierzchni i na obu burtach w końcowej jego części,
2) dodatkowy znak rozpoznawczy – pochylony do przodu, opasujący cały kadłub w części środkowej oraz pochylony do przodu, opasujący belkę ogonową,
3) znak rejestracyjny – na belce ogonowej,
4) napis STRAŻ GRANICZNA – POLISH BORDER GUARD – na obu burtach kadłuba w miejscach dobrze widocznych.
2. Wzory oznakowania śmigłowców Straży Granicznej stanowią załączniki nr 6, 7 i 8 do rozporządzenia.
2. Jednostki pływające, w czasie wykonywania zadań służbowych na polskich obszarach morskich, które ze względów konstrukcyjnych nie mogą spełnić warunków, o których mowa w ust. 1, oznakowuje się jednym pulsującym światłem zielonym, świecącym dookoła widnokręgu i widocznym z odległości co najmniej 2 mil morskich.
Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji: J. Tomaszewski
Załączniki do rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych
i Administracji z dnia 29 lipca 1998 r. (poz. 751)
Załącznik nr 1
WZÓR FLAGI STRAŻY GRANICZNEJ
Załącznik nr 2
WZÓR OZNAKOWANIA JEDNOSTKI PŁYWAJĄCEJ STRAŻY GRANICZNEJ
Załącznik nr 3
WZÓR ZNAKU POLSKIEJ PRZYNALEŻNOŚCI PAŃSTWOWEJ
Załącznik nr 4
WZÓR OZNAKOWANIA SAMOLOTU STRAŻY GRANICZNEJ
(widok z góry)
Załącznik nr 5
WZÓR OZNAKOWANIA SAMOLOTU STRAŻY GRANICZNEJ
(widok z boku)
Załącznik nr 6
WZÓR OZNAKOWANIA ŚMIGŁOWCA STRAŻY GRANICZNEJ
(widok z boku)
Załącznik nr 7
WZÓR OZNAKOWANIA ŚMIGŁOWCA STRAŻY GRANICZNEJ
(widok z góry)
Załącznik nr 8
WZÓR OZNAKOWANIA ŚMIGŁOWCA STRAŻY GRANICZNEJ
(widok z dołu)
- Data ogłoszenia: 1998-09-05
- Data wejścia w życie: 1998-10-05
- Data obowiązywania: 1998-10-05
- Z mocą od: 1998-10-05
- Dokument traci ważność: 2002-06-13
REKLAMA
Dziennik Ustaw
REKLAMA
REKLAMA