REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dziennik Ustaw - rok 1998 nr 69 poz. 456

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA SPRAWIEDLIWOŚCI

z dnia 22 maja 1998 r.

w sprawie sposobu prowadzenia rejestru funduszy emerytalnych, wzoru tego rejestru oraz szczegółowego trybu postępowania w sprawach o wpis do rejestru funduszy emerytalnych

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 21 ust. 3 ustawy z dnia 28 sierpnia 1997 r. o organizacji i funkcjonowaniu funduszy emerytalnych (Dz. U. Nr 139, poz. 934) zarządza się, co następuje:

§ 1.
Rejestr funduszy emerytalnych, zwany dalej „rejestrem", prowadzi się dla funduszy emerytalnych określonych w przepisach ustawy z dnia 28 sierpnia 1997 r. o organizacji i funkcjonowaniu funduszy emerytalnych (Dz. U. Nr 139, poz. 934).
§ 2.
Dla każdego funduszu emerytalnego prowadzi się oddzielną księgę rejestrową.
§ 3.
Księga rejestrowa składa się z następujących rubryk:

1) rubryka pierwsza - numer kolejny wpisu,

2) rubryka druga - nazwa funduszu emerytalnego, a w przypadku funduszu otwartego - także typ funduszu oraz numer identyfikacyjny nadany w rejestrze podmiotów gospodarki narodowej - REGON,

3) rubryka trzecia - firma, siedziba i adres towarzystwa emerytalnego, sposób reprezentowania towarzystwa emerytalnego oraz numer wpisu towarzystwa do rejestru handlowego wraz z oznaczeniem sądu prowadzącego ten rejestr,

4) rubryka czwarta - lista członków zarządu towarzystwa emerytalnego oraz ustanowionych prokurentów,

5) rubryka piąta - firma (nazwa), siedziba i adres depozytariusza,

6) rubryka szósta - wzmianka o statucie oraz jego zmianach, ze wskazaniem tych zmian,

7) rubryka siódma - przejęcie zarządzania funduszem emerytalnym, likwidacja funduszu emerytalnego, dane likwidatorów,

8) rubryka ósma - data dokonania wpisu oraz podpis sekretarza sądu,

9) rubryka dziewiąta - uwagi.

§ 4.
Księgi rejestrowe nie mogą być wydawane poza miejsce ich przechowania.
§ 5.
Niezależnie od księgi rejestrowej dla każdego funduszu emerytalnego prowadzi się akta rejestrowe obejmujące dokumenty stanowiące podstawę dokonania wpisu oraz dokumenty dotyczące postępowania rejestrowego.
§ 6.
W postępowaniu w sprawach rejestru stosuje się przepisy Kodeksu postępowania cywilnego o postępowaniu nieprocesowym, chyba że przepisy poniższe stanowią inaczej.
§ 7.
Wniosek o wpis do rejestru powinien zawierać dane potrzebne do wypełnienia poszczególnych rubryk rejestru.
§ 8.
1. Sąd rejestrowy bada, czy zgłoszony wniosek i dołączone do niego dokumenty zgadzają się pod względem formy i treści z bezwzględnie obowiązującymi przepisami prawa.

2. Sąd bada, czy zgłoszone dane są zgodne z rzeczywistym stanem rzeczy, jeżeli ma w tym względzie uzasadnione wątpliwości.

§ 9.
W postanowieniu zarządzającym wpis sąd określa treść wpisu oraz rubrykę odpowiedniej księgi rejestrowej, do której wpis ma być dokonany.
§ 10.
Sąd może w treści wpisu powołać się na dokument złożony do akt rejestrowych. Powołane dokumenty uważa się za objęte treścią wpisu.
§ 11.
Postanowienie zarządzające wpis uzasadnia się tylko na wniosek.
§ 12.
1. O wniesieniu apelacji od postanowienia zarządzającego wpis wpisuje się z urzędu wzmiankę w rubryce dziewiątej rejestru.

2. Wzmianka, o której mowa w ust. 1, ulega wykreśleniu po prawomocnym zakończeniu postępowania.

§ 13.
1. W razie uchylenia postanowienia zarządzającego dokonanie wpisu, sąd z urzędu zarządza wykreślenie tego wpisu.

2. W razie zmiany postanowienia zarządzającego dokonanie wpisu, sąd z urzędu zarządza odpowiednią zmianę wpisu.

§ 14.
Każdy może, pod nadzorem sekretarza sądowego, przeglądać rejestr oraz złożone do akt dokumenty stanowiące podstawę wpisu.
§ 15.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 sierpnia 1998 r.

Minister Sprawiedliwości: H. Suchocka

REKLAMA

Dziennik Ustaw

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA