REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dziennik Ustaw - rok 1998 nr 21 poz. 93

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ

z dnia 3 lutego 1998 r.

w sprawie algorytmu rozdziału między gminy subwencji na zadania oświatowe.

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 12a ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 10 grudnia 1993 r. o finansowaniu gmin (Dz. U. Nr 129, poz. 600, z 1994 r. Nr 105, poz. 509, z 1995 r. Nr 124, poz. 601 i Nr 154, poz. 794, z 1996 r. Nr 149, poz. 704 i Nr 156, poz. 774 oraz z 1997 r. Nr 79, poz. 484, Nr 113, poz. 734, Nr 121, poz. 770, Nr 123, poz. 780 i Nr 137, poz. 926) zarządza się, co następuje:

§ 1.
Ustala się algorytm rozdziału między gminy subwencji na zadania oświatowe, stanowiący załącznik do rozporządzenia.
§ 2.
Traci moc rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 grudnia 1996 r. w sprawie algorytmu rozdziału między gminy subwencji na zadania oświatowe (Dz. U. z 1997 r. Nr 1, poz. 2 i Nr 30, poz. 169).
§ 3.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia z mocą od dnia 1 stycznia 1998 r.

Minister Edukacji Narodowej: M. Handke

Załącznik 1. [ALGORYTM ROZDZIAŁU MIĘDZY GMINY SUBWENCJI NA ZADANIA OŚWIATOWE]

Załącznik do rozporządzenia Ministra Edukacji
Narodowej z dnia 3 lutego 1998 r. (poz. 93)

ALGORYTM ROZDZIAŁU MIĘDZY GMINY SUBWENCJI NA ZADANIA OŚWIATOWE

1. Do ustalenia kwot subwencji na zadania oświatowe stosuje się następujący wzór algorytmu:

infoRgrafika

gdzie znaczenie poszczególnych symboli jest następujące:

1) So – kwota subwencji,

2) W1, W2, W3, W4, W5 – przeciętne wskaźniki struktury kwalifikacji zawodowych nauczycieli, określające stosunek liczby nauczycieli pełno- i niepełnozatrudnionych w przeliczeniu na pełne etaty, posiadających wykształcenie określone w odpowiednich pozycjach tabeli stawek wynagrodzenia zasadniczego (rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 19 marca 1997 r. w sprawie wynagradzania nauczycieli – Dz. U. Nr 29, poz. 160) do ogólnej liczby nauczycieli pełno- i niepełnozatrudnionych w przeliczeniu na pełne etaty w szkołach podstawowych prowadzonych przez daną gminę – ustalone na podstawie sprawozdania EN-3 (wzór formularza stanowi załącznik nr 3 do zarządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 sierpnia 1996 r. w sprawie obowiązków statystycznych w zakresie oświaty, szkolnictwa wyższego i archiwów państwowych – Monitor Polski Nr 53, poz. 484 oraz z 1997 r. Nr 52, poz. 489),

3) A1, A2, A3, A4, A5 – odpowiadające ww. wskaźnikom przeciętne miesięczne kwoty środków na wynagrodzenia nauczycieli – wraz z pochodnymi i odpisami – na rozpatrywany rok budżetowy, odrębnie dla nauczycieli zatrudnionych:

a) w szkołach na terenie wsi i w miastach liczących do 5 tys. mieszkańców,

b) w szkołach w miastach liczących powyżej 5 tys. mieszkańców; w przypadku nauczycieli – doradców metodycznych wielkość A1 uzależniona jest od położenia szkoły, w której jest on zatrudniony,

4) No = 1,605 – standardowa liczba nauczycieli przypadająca na 1 oddział szkolny,

5) 26 – średnia liczba uczniów przypadająca na 1 oddział szkolny,

6) 12 – liczba miesięcy w roku kalendarzowym,

7) Up = Ui + Um × Pm + Uj Pj, gdzie Ui, Um, Uj oznaczają liczby uczniów przeliczeniowych publicznych szkół podstawowych, odpowiednio w miastach liczących powyżej 5 tys. mieszkańców, w miastach liczących do 5 tys. mieszkańców oraz na terenie wsi, z uwzględnieniem uczniów szkół podstawowych dla dorosłych, i niepublicznych – ustalone na podstawie sprawozdań statystycznych S-02, S-03 i S-15 (wzory formularzy stanowią załączniki nr 2, 3 i 16 do zarządzenia Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 29 lipca 1997 r. w sprawie obowiązków sprawozdawczych w zakresie edukacji w 1997 r. – Monitor Polski Nr 55, poz. 522), przy czym w odniesieniu do liczby uczniów:

a) szkół podstawowych publicznych i niepublicznych położonych w miastach liczących powyżej 5 tys. mieszkańców stosuje się mnożnik przeliczeniowy 1,0,

b) szkół podstawowych publicznych i niepublicznych położonych na terenie wsi stosuje się mnożnik przeliczeniowy Pj = 1,33,

c) szkół podstawowych publicznych i niepublicznych położonych w miastach liczących do 5 tys. mieszkańców stosuje się mnożnik przeliczeniowy Pm = 1,18,

d) szkół publicznych prowadzących: klasy (oddziały) specjalne, integracyjne, klasy (oddziały) dla mniejszości narodowych, realizujących program szkół mistrzostwa sportowego i szkół sportowych, niezależnie od mnożników przewidzianych pod lit. b) i c), stosuje się następujące mnożniki uzupełniające w wysokości:

1,5 – do liczby uczniów niepełnosprawnych, którzy zostali zakwalifikowani przez publiczną poradnię psychologiczno-pedagogiczną lub inną publiczną poradnię specjalistyczną do kształcenia specjalnego i realizują je w klasach (oddziałach) specjalnych,

4,0 – do liczby uczniów niepełnosprawnych, którzy zostali zakwalifikowani przez publiczną poradnię psychologiczno-pedagogiczną lub inną publiczną poradnię specjalistyczną do kształcenia specjalnego i realizują je w klasach (oddziałach) integracyjnych,

1,2 – do liczby uczniów w klasach (oddziałach) dla mniejszości narodowych,

2,0 – do liczby uczniów w szkołach mistrzostwa sportowego,

1,2 – do liczby uczniów w szkołach (klasach) sportowych,

9) Ld – liczba nauczycieli – doradców metodycznych zatrudnionych w szkołach podstawowych prowadzonych przez gminę, ustalona na podstawie sprawozdania EN-3, z uwzględnieniem położenia szkoły, tj. w miastach liczących powyżej 5 tys. mieszkańców, w miastach liczących do 5 tys. mieszkańców i na terenie wsi,

10) Po = 0,375 – standardowa liczba pracowników obsługi na 1 oddział szkolny,

11) B – przeciętna miesięczna kwota środków na wynagrodzenia pracowników szkół podstawowych nie będących nauczycielami – wraz z pochodnymi i odpisami – na rozpatrywany rok budżetowy,

12) Ur – liczba uczniów w szkołach podstawowych publicznych, z uwzględnieniem uczniów szkół podstawowych dla dorosłych, i niepublicznych – ustalana na podstawie sprawozdań statystycznych S-02 i S-03,

13) Md – kalkulacyjna standardowa roczna kwota wydatków na modernizację pomocy dydaktycznych – w przeliczeniu na 1 ucznia,

14) Ro – kalkulacyjna roczna kwota pozostałych wydatków bieżących – w przeliczeniu na jednego ucznia, przy czym Up, = (Ui + Um) + Uj × Pj.

2. W 1998 r. kwota subwencji na zadania oświatowe nie może być mniejsza niż 109,5% subwencji na zadania oświatowe przekazanej gminie w 1997 r.

Metryka
  • Data ogłoszenia: 1998-02-16
  • Data wejścia w życie: 1998-02-16
  • Data obowiązywania: 1998-02-16
  • Z mocą od: 1998-01-01
  • Dokument traci ważność: 1998-12-31
Brak dokumentów zmieniających.
Brak zmienianych dokumentów.

REKLAMA

Dziennik Ustaw

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA