REKLAMA
Dziennik Ustaw - rok 1997 nr 55 poz. 356
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA TRANSPORTU I GOSPODARKI MORSKIEJ
z dnia 26 maja 1997 r.
w sprawie porządku przy połowach i sposobu oznakowania sprzętu rybackiego.
Na podstawie art. 30 pkt 2 i art. 34 ust. 1 ustawy z dnia 18 stycznia 1996 r. o rybołówstwie morskim (Dz. U. Nr 34, poz. 145) zarządza się, co następuje:
1) na końcu zestawu w sektorze zachodnim (licząc od południa poprzez zachód i obejmując północ) powinna znajdować się bojka z tyczką zaopatrzoną w dwie chorągiewki oraz dwa pasy taśmy odblaskowej,
2) na końcu zestawu w sektorze wschodnim (licząc od północy poprzez wschód i obejmując południe) powinna znajdować się bojka z tyczką zaopatrzoną w jedną chorągiewkę oraz jeden pas taśmy odblaskowej,
3) zestaw wystawiony przypowierzchniowo powinien posiadać chorągiewki koloru czerwonego, a zestaw wystawiony przy dnie – chorągiewki koloru czarnego,
4) zestaw wystawiony przypowierzchniowo powinien posiadać dodatkowo na tyczce bojki kulisty znak topowy z jednym pasem taśmy odblaskowej albo kulisty reflektor radarowy, a w porze nocnej:
a) końcowa tyczka w sektorze zachodnim powinna być zaopatrzona w dwa światła,
b) końcowa tyczka w sektorze wschodnim powinna być zaopatrzona w jedno światło,
5) zestaw, którego długość przekracza 1 milę morską (Mm), powinien dodatkowo posiadać bojki pośrednie, umieszczone w równych odstępach, nie większych niż 1 Mm, a tyczki tych bojek powinny być zaopatrzone w jedną chorągiewkę koloru białego oraz jeden pas taśmy odblaskowej, a w przypadku zestawu wystawionego przypowierzchniowe w porze nocnej – w jedno światło,
6) zestaw dryfujących narzędzi powinien posiadać na obu końcach bojkę z tyczką zaopatrzoną w jedną chorągiewkę koloru czerwonego oraz jeden pas taśmy odblaskowej, a w porze nocnej – w jedno światło. Jeżeli zestaw umocowany jest jednym końcem do statku dryfującego z zestawem, oznakowanie tego końca jest zbędne.
2. Zgodnie z zaleceniami Międzynarodowej Komisji Rybołówstwa Morza Bałtyckiego elementy oznakowania narzędzi połowu powinny spełniać następujące warunki:
1) chorągiewki użyte do oznakowania powinny mieć kształt prostokąta z bokiem o wymiarze nie mniejszym niż 40 cm; należy je mocować do tyczki bojki dłuższym bokiem, zachowując odstęp co najmniej 20 cm pomiędzy dwiema chorągiewkami; odstęp pomiędzy powierzchnią wody a chorągiewką nie może być mniejszy niż 80 cm; chorągiewki użyte do oznakowania tego samego zestawu powinny mieć jednakowe wymiary,
2) znak topowy oraz reflektor radarowy powinien mieć kształt kuli o średnicy co najmniej 25 cm,
3) tyczki bojek powinny wystawać co najmniej 1,5 m ponad powierzchnię wody,
4) bojki oraz znaki topowe nie mogą być koloru czerwonego i zielonego,
5) linki łączące narzędzie połowu z bojkami powinny być obciążone lub wykonane z materiału samotonącego,
6) pas taśmy odblaskowej powinien mieć szerokość co najmniej 6 cm,
7) światło powinno być koloru żółtego i dawać błyski co 5 sekund (F1 Y 5s) oraz powinno być widoczne z odległości nie mniejszej niż 2 Mm,
8) echo (odbicie) reflektora radarowego powinno być odbierane z odległości nie mniejszej niż 2 Mm.
1) sprzęt ciągniony (włoki, tuki, niewody, cezy itp.) – na orczykach i deskach trałowych,
2) bierne narzędzia połowu (pławnice, mance, nety, wontony, drygawice itp.) – na skrajnych pływakach każdej sieci i wszystkich bojkach,
3) takie i inne sznury haczykowe – na pływakach i wszystkich bojkach.
2. Ustala się następujące minimalne odstępy dla znajdujących się w wodzie narzędzi połowu należących do różnych rybaków:
1) narzędzia dryfujące – odległości pomiędzy zestawami tych narzędzi połowu nie mogą być mniejsze niż 3 kable,
2) narzędzia stawne – z zastrzeżeniem pkt 3, odległości boczne i frontalne pomiędzy zestawami tych narzędzi połowu nie mogą być mniejsze niż 1 kabel,
3) zestawy net dorszowych – nie mogą być wystawiane w odległościach bocznych mniejszych niż 2 kable i odległościach frontalnych mniejszych niż 3 kable.
3. W netach dorszowych długość linek łączących bojki z siecią nie może przekraczać 1,5 głębokości w miejscu ich wystawienia, a linki powinny być wykonane ze sznurka samotonącego.
Minister Transportu i Gospodarki Morskiej: B. Liberadzki
- Data ogłoszenia: 1997-06-05
- Data wejścia w życie: 1997-06-20
- Data obowiązywania: 1997-06-20
- Z mocą od: 1997-06-20
- Dokument traci ważność: 2000-02-11
REKLAMA
Dziennik Ustaw
REKLAMA
REKLAMA