REKLAMA
Dziennik Ustaw - rok 1997 nr 51 poz. 328
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA PRACY I POLITYKI SOCJALNEJ
z dnia 22 maja 1997 r.
w sprawie spisów osób uprawnionych do nieodpłatnego nabycia świadectw rekompensacyjnych
Na podstawie art. 17 ust. 4 i art. 18 ust. 6 ustawy z dnia 6 marca 1997 r. o zrekompensowaniu okresowego niepodwyższania płac w sferze budżetowej oraz utraty niektórych wzrostów lub dodatków do emerytur i rent (Dz. U. Nr 30, poz. 164) zarządza się, co następuje:
1) z tytułu zrekompensowania okresowego niepodwyższania płac w sferze budżetowej:
a) nazwisko i imiona,
b) numer ewidencyjny PESEL,
c) imiona rodziców,
d) datę urodzenia,
e) adres do korespondencji (wraz z kodem pocztowym),
f) wymiar czasu pracy (pełny wymiar oznacza się jako 1,000); w przypadku zmiany wymiaru czasu pracy w okresach, o których mowa w lit. g) - średniwymiar czasu pracy,
g) liczbę pełnych miesięcy, za które uprawniony, w okresie od dnia 1 lipca 1991 r. do dnia 31 grudnia 1991 r. i w okresie od dnia 1 stycznia 1992 r. do dnia 28 czerwca 1992 r., otrzymał wynagrodzenie (uposażenie) lub zasiłek: chorobowy, macierzyński, opiekuńczy albo świadczenie rehabilitacyjne; okres od dnia 1 czerwca do dnia 28 czerwca 1992 r. jest równoznaczny z jednym pełnym miesiącem,
h) wysokość należności (w pełnych złotych), ustaloną zgodnie z tabelą zamieszczoną w pkt 1 załącznika do ustawy z dnia 6 marca 1997 r. o zrekompensowaniu okresowego niepodwyższania płac w sferze budżetowej oraz utraty niektórych wzrostów lub dodatków do emerytur i rent (Dz. U. Nr 30, poz. 164), zwanej dalej "ustawą",
i) liczbę przysługujących świadectw rekompensacyjnych;
2) z tytułu zrekompensowania utraty niektórych wzrostów lub dodatków do emerytur i rent:
a) nazwisko i imiona,
b) numer ewidencyjny PESEL,
c) imiona rodziców,
d) datę urodzenia,
e) adres do korespondencji (wraz z kodem pocztowym),
f) symbol i numer emerytury lub renty,
g) liczbę przysługujących świadectw rekompensacyjnych.
2. Wzór spisu, o którym mowa w ust. 1, stanowi załącznik nr 1 do rozporządzenia.
3. Wzór spisu z tytułu zrekompensowania utraty niektórych wzrostów lub dodatków do emerytur i rent, wykonanego w formie pisemnej, stanowi załącznik nr 2 do rozporządzenia.
1) w sposób trwały i czytelny,
2) wpisując każdego uprawnionego pod kolejną liczbą porządkową,
3) w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach z ponumerowanymi stronami (numeracja ciągła), z wyraźnym oznaczeniem pierwszej i ostatniej strony.
2. Zmiany w spisach wprowadza się przez skreślenie dotychczasowej treści i wpisanie nowej, z zachowaniem czytelności błędnego zapisu, oraz podpisanie zmiany przez osobę opracowującą spis i umieszczenie daty.
3. Każdą stronę spisu podpisuje osoba opracowująca spis, a cały spis - organ sporządzający spis, o którym mowa w art. 17 ust. 1 ustawy.
4. Organy sporządzające spisy w formie pisemnej przechowują jeden egzemplarz spisu w celach dokumentacyjnych, natomiast drugi przekazują odpowiednio: właściwemu ministrowi, wojewodzie lub centrali organu właściwego w sprawach emerytur i rent, zwanej dalej "centralą".
5. Ministrowie, wojewodowie i centrale przechowują otrzymane egzemplarze spisów w formie pisemnej w celach dokumentacyjnych.
1) nagłówek identyfikacyjny obejmujący następujące dane:
a) nazwę, adres i identyfikator Regon jednostki organizacyjnej, w której sporządza się spis,
b) identyfikator Regon urzędu organu sprawującego nadzór nad sporządzeniem spisu,
c) datę sporządzenia spisu,
d) kod tytułu uprawnień:
"0" - dla osób, o których mowa w art. 3 pkt 2 ustawy, oraz
"1", "2", "3" - odpowiednio dla osób, o których mowa w art. 3 pkt 1 ustawy;
2) następujące dane uprawnionych:
a) liczbę porządkową, pod którą uprawniony został wpisany w spisie,
b) nazwisko i imiona,
c) numer ewidencyjny PESEL,
d) imiona rodziców,
e) datę urodzenia,
f) adres do korespondencji (wraz z kodem pocztowym),
g) liczbę przysługujących świadectw rekompensacyjnych,
h) wymiar czasu pracy oraz liczbę pełnych miesięcy, o których mowa w § 1 pkt 1 lit. f) i g) - w odniesieniu do uprawnionych, o których mowa w art. 3 pkt 1 ustawy,
i) symbol i numer emerytury lub renty - w odniesieniu do uprawnionych, o których mowa w art. 3 pkt 2 ustawy.
2. Spisy elektroniczne sporządza się z uwzględnieniem liter alfabetu polskiego.
3. Wzór spisu wykonanego w formie elektronicznej stanowi załącznik nr 3 do rozporządzenia.
2. Organy sporządzające spisy, o których mowa w art. 17 ust. 1 pkt 1-3 i 5 ustawy, mogą wykonać spisy uprawnionych w formie pisemnej jako wydruk spisów w formie elektronicznej, z uwzględnieniem wymagań określonych w § 2 ust. 1 i 2.
3. Organy sporządzające spisy, o których mowa w art. 17 ust. 1 pkt 1-3 i 5 ustawy, w razie braku możliwości technicznych samodzielnego wykonania spisów w formie elektronicznej, mogą - za zgodą właściwego ministra lub wojewody - wykonać spisy uprawnionych w formie pisemnej, z pominięciem formy elektronicznej.
4. Właściwi ministrowie i wojewodowie zapewniają organom, o których mowa w ust. 3, przepisanie spisów wykonanych w formie pisemnej - na formę elektroniczną. Wydruki zawartości spisów wykonanych w formie elektronicznej są następnie przekazywane właściwym organom w celu sprawdzenia odpowiedniej zgodności danych zawartych w obu formach spisów.
5. Organy sporządzające spisy, o których mowa w art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy, mogą wykonać spisy uprawnionych w formie elektronicznej, z pominięciem formy pisemnej.
2. Ministrowie, wojewodowie oraz centrale dokonują połączenia otrzymanych spisów w formie elektronicznej lub przepisanych na formę elektroniczną, o których mowa w § 5 ust. 4.
3. Wzór spisu połączonego stanowi załącznik nr 4 do rozporządzenia.
4. Spisy połączone, o których mowa w ust. 2, przekazywane są emitentowi lub osobie przez niego wskazanej wraz z raportem o danych zawartych w spisach wykonanych w formie elektronicznej oraz informacją o liczbie toczących się postępowań w sprawach dotyczących żądań, o których mowa w art. 18 ust. 3 i 4 ustawy, i odwołań od odmowy ich uwzględnienia, a także o łącznej liczbie świadectw rekompensacyjnych będących przedmiotem postępowań.
5. Wzór raportu, o którym mowa w ust. 4, stanowi załącznik nr 5 do rozporządzenia.
2. Wzór informacji o zmianach w spisach wykonanej w formie pisemnej stanowi:
1) załącznik nr 6 do rozporządzenia - w odniesieniu do uprawnionych z tytułu zrekompensowania okresowego niepodwyższania płac w sferze budżetowej,
2) załącznik nr 7 do rozporządzenia - w odniesieniu do uprawnionych z tytułu zrekompensowania utraty niektórych wzrostów lub dodatków do emerytur i rent.
3. Wzór informacji o zmianach w spisach wykonanej w formie elektronicznej stanowi załącznik nr 8 do rozporządzenia.
4. Ministrowie, wojewodowie oraz centrale przekazują co tydzień emitentowi lub osobie przez niego wskazanej połączoną informację o zmianach w spisach wykonaną w formie elektronicznej wraz z raportem o zmianach w tych spisach.
5. Wzór połączonej informacji, o której mowa w ust. 4, stanowi załącznik nr 9 do rozporządzenia.
6. Wzór raportu, o którym mowa w ust. 4, stanowi załącznik nr 10 do rozporządzenia.
1) emitenta lub osobę przez niego wskazaną - przekazywane są one odpowiednio: ministrom, wojewodom lub centralom w celu powtórnej kontroli prawidłowości ich sporządzenia,
2) ministra, wojewodę lub centralę - przekazywane są one organom sporządzającym spisy w celu prawidłowego ich sporządzenia.
2. W razie niezgodności raportów, o których mowa w § 6 ust. 4 i w § 7 ust. 4, z danymi zawartymi w spisach, stosuje się odpowiednio przepis ust. 1 pkt 1.
2. Uprawnionym, o których mowa w art. 18 ust. 2 ustawy, organ sporządzający spis doręcza zawiadomienie o umieszczeniu w spisie według wzoru stanowiącego:
1) załącznik nr 11 do rozporządzenia - w odniesieniu do uprawnionych, o których mowa w § 1 pkt 1,
2) załącznik nr 12 do rozporządzenia - w odniesieniu do uprawnionych, o których mowa w § 1 pkt 2.
3. Po rozpatrzeniu żądania zamieszczenia w spisie, sprostowania danych lub ustalenia właściwej liczby świadectw rekompensacyjnych, organ sporządzający spis doręcza uprawnionemu zawiadomienie o uwzględnieniu lub odmowie uwzględnienia żądania według wzoru stanowiącego:
1) załącznik nr 13 do rozporządzenia - w odniesieniu do uprawnionych, o których mowa w § 1 pkt 1,
2) załącznik nr 14 do rozporządzenia - w odniesieniu do uprawnionych, o których mowa w § 1 pkt 2.
4. Zawiadomienia, o których mowa w ust. 2 i 3, doręcza się listem poleconym za zwrotnym poświadczeniem odbioru.
Minister Pracy i Polityki Socjalnej: T. Zieliński
Załączniki do rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 22 maja 1997 r. (poz. 328)
Załącznik nr 1
Załącznik nr 2
Załącznik nr 3
Załącznik nr 4
Załącznik nr 5
Załącznik nr 6
Załącznik nr 7
Załącznik nr 8
Załącznik nr 9
Załącznik nr 10
Załącznik nr 11
Załącznik nr 12
Załącznik nr 13
Załącznik nr 14
- Data ogłoszenia: 1997-05-27
- Data wejścia w życie: 1997-05-27
- Data obowiązywania: 1998-02-28
- ROZPORZĄDZENIE MINISTRA PRACY I POLITYKI SOCJALNEJ z dnia 7 października 1997 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie spisów osób uprawnionych do nieodpłatnego nabycia świadectw rekompensacyjnych
- ROZPORZĄDZENIE MINISTRA PRACY I POLITYKI SOCJALNEJ z dnia 26 stycznia 1998 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie spisów osób uprawnionych do nieodpłatnego nabycia świadectw rekompensacyjnych
REKLAMA
Dziennik Ustaw
REKLAMA
REKLAMA