REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dziennik Ustaw - rok 1997 nr 51 poz. 328

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA PRACY I POLITYKI SOCJALNEJ

z dnia 22 maja 1997 r.

w sprawie spisów osób uprawnionych do nieodpłatnego nabycia świadectw rekompensacyjnych

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 17 ust. 4 i art. 18 ust. 6 ustawy z dnia 6 marca 1997 r. o zrekompensowaniu okresowego niepodwyższania płac w sferze budżetowej oraz utraty niektórych wzrostów lub dodatków do emerytur i rent (Dz. U. Nr 30, poz. 164) zarządza się, co następuje:

§ 1.
Spisy osób uprawnionych do nieodpłatnego nabycia świadectw rekompensacyjnych, zwane dalej "spisami", wykonane w formie pisemnej, zawierają następujące dane tych osób, zwanych dalej "uprawnionymi":

1) z tytułu zrekompensowania okresowego niepodwyższania płac w sferze budżetowej:

a) nazwisko i imiona,

b) numer ewidencyjny PESEL,

c) imiona rodziców,

d) datę urodzenia,

e) adres do korespondencji (wraz z kodem pocztowym),

f) wymiar czasu pracy (pełny wymiar oznacza się jako 1,000); w przypadku zmiany wymiaru czasu pracy w okresach, o których mowa w lit. g) - średniwymiar czasu pracy,

g) liczbę pełnych miesięcy, za które uprawniony, w okresie od dnia 1 lipca 1991 r. do dnia 31 grudnia 1991 r. i w okresie od dnia 1 stycznia 1992 r. do dnia 28 czerwca 1992 r., otrzymał wynagrodzenie (uposażenie) lub zasiłek: chorobowy, macierzyński, opiekuńczy albo świadczenie rehabilitacyjne; okres od dnia 1 czerwca do dnia 28 czerwca 1992 r. jest równoznaczny z jednym pełnym miesiącem,

h) wysokość należności (w pełnych złotych), ustaloną zgodnie z tabelą zamieszczoną w pkt 1 załącznika do ustawy z dnia 6 marca 1997 r. o zrekompensowaniu okresowego niepodwyższania płac w sferze budżetowej oraz utraty niektórych wzrostów lub dodatków do emerytur i rent (Dz. U. Nr 30, poz. 164), zwanej dalej "ustawą",

i) liczbę przysługujących świadectw rekompensacyjnych;

2) z tytułu zrekompensowania utraty niektórych wzrostów lub dodatków do emerytur i rent:

a) nazwisko i imiona,

b) numer ewidencyjny PESEL,

c) imiona rodziców,

d) datę urodzenia,

e) adres do korespondencji (wraz z kodem pocztowym),

f) symbol i numer emerytury lub renty,

g) liczbę przysługujących świadectw rekompensacyjnych.

§ 2.
1. Spisy w formie pisemnej z tytułu zrekompensowania okresowego niepodwyższania płac w sferze budżetowej wykonuje się odrębnie dla każdej grupy uprawnionych wymienionych w art. 3 pkt 1 ustawy.

2. Wzór spisu, o którym mowa w ust. 1, stanowi załącznik nr 1 do rozporządzenia.

3. Wzór spisu z tytułu zrekompensowania utraty niektórych wzrostów lub dodatków do emerytur i rent, wykonanego w formie pisemnej, stanowi załącznik nr 2 do rozporządzenia.

§ 3.
1. Spisy w formie pisemnej sporządza się:

1) w sposób trwały i czytelny,

2) wpisując każdego uprawnionego pod kolejną liczbą porządkową,

3) w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach z ponumerowanymi stronami (numeracja ciągła), z wyraźnym oznaczeniem pierwszej i ostatniej strony.

2. Zmiany w spisach wprowadza się przez skreślenie dotychczasowej treści i wpisanie nowej, z zachowaniem czytelności błędnego zapisu, oraz podpisanie zmiany przez osobę opracowującą spis i umieszczenie daty.

3. Każdą stronę spisu podpisuje osoba opracowująca spis, a cały spis - organ sporządzający spis, o którym mowa w art. 17 ust. 1 ustawy.

4. Organy sporządzające spisy w formie pisemnej przechowują jeden egzemplarz spisu w celach dokumentacyjnych, natomiast drugi przekazują odpowiednio: właściwemu ministrowi, wojewodzie lub centrali organu właściwego w sprawach emerytur i rent, zwanej dalej "centralą".

5. Ministrowie, wojewodowie i centrale przechowują otrzymane egzemplarze spisów w formie pisemnej w celach dokumentacyjnych.

§ 4.
1. Spisy uprawnionych wykonane w formie elektronicznej zawierają:

1) nagłówek identyfikacyjny obejmujący następujące dane:

a) nazwę, adres i identyfikator Regon jednostki organizacyjnej, w której sporządza się spis,

b) identyfikator Regon urzędu organu sprawującego nadzór nad sporządzeniem spisu,

c) datę sporządzenia spisu,

d) kod tytułu uprawnień:

"0" - dla osób, o których mowa w art. 3 pkt 2 ustawy, oraz

"1", "2", "3" - odpowiednio dla osób, o których mowa w art. 3 pkt 1 ustawy;

2) następujące dane uprawnionych:

a) liczbę porządkową, pod którą uprawniony został wpisany w spisie,

b) nazwisko i imiona,

c) numer ewidencyjny PESEL,

d) imiona rodziców,

e) datę urodzenia,

f) adres do korespondencji (wraz z kodem pocztowym),

g) liczbę przysługujących świadectw rekompensacyjnych,

h) wymiar czasu pracy oraz liczbę pełnych miesięcy, o których mowa w § 1 pkt 1 lit. f) i g) - w odniesieniu do uprawnionych, o których mowa w art. 3 pkt 1 ustawy,

i) symbol i numer emerytury lub renty - w odniesieniu do uprawnionych, o których mowa w art. 3 pkt 2 ustawy.

2. Spisy elektroniczne sporządza się z uwzględnieniem liter alfabetu polskiego.

3. Wzór spisu wykonanego w formie elektronicznej stanowi załącznik nr 3 do rozporządzenia.

§ 5.
1. Organy sporządzające spisy wykonują spisy uprawnionych w formie pisemnej i w formie elektronicznej, z zastrzeżeniem ust. 3 i 5. Dane zawarte w spisach wykonanych w formie elektronicznej i w formie pisemnej są odpowiednio zgodne.

2. Organy sporządzające spisy, o których mowa w art. 17 ust. 1 pkt 1-3 i 5 ustawy, mogą wykonać spisy uprawnionych w formie pisemnej jako wydruk spisów w formie elektronicznej, z uwzględnieniem wymagań określonych w § 2 ust. 1 i 2.

3. Organy sporządzające spisy, o których mowa w art. 17 ust. 1 pkt 1-3 i 5 ustawy, w razie braku możliwości technicznych samodzielnego wykonania spisów w formie elektronicznej, mogą - za zgodą właściwego ministra lub wojewody - wykonać spisy uprawnionych w formie pisemnej, z pominięciem formy elektronicznej.

4. Właściwi ministrowie i wojewodowie zapewniają organom, o których mowa w ust. 3, przepisanie spisów wykonanych w formie pisemnej - na formę elektroniczną. Wydruki zawartości spisów wykonanych w formie elektronicznej są następnie przekazywane właściwym organom w celu sprawdzenia odpowiedniej zgodności danych zawartych w obu formach spisów.

5. Organy sporządzające spisy, o których mowa w art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy, mogą wykonać spisy uprawnionych w formie elektronicznej, z pominięciem formy pisemnej.

§ 6.
1. Organy sporządzające spisy przekazują spisy wykonane w formie elektronicznej odpowiednio: właściwemu ministrowi, wojewodzie lub centrali. Nie dotyczy to sytuacji, o której mowa w § 5 ust. 3.

2. Ministrowie, wojewodowie oraz centrale dokonują połączenia otrzymanych spisów w formie elektronicznej lub przepisanych na formę elektroniczną, o których mowa w § 5 ust. 4.

3. Wzór spisu połączonego stanowi załącznik nr 4 do rozporządzenia.

4. Spisy połączone, o których mowa w ust. 2, przekazywane są emitentowi lub osobie przez niego wskazanej wraz z raportem o danych zawartych w spisach wykonanych w formie elektronicznej oraz informacją o liczbie toczących się postępowań w sprawach dotyczących żądań, o których mowa w art. 18 ust. 3 i 4 ustawy, i odwołań od odmowy ich uwzględnienia, a także o łącznej liczbie świadectw rekompensacyjnych będących przedmiotem postępowań.

5. Wzór raportu, o którym mowa w ust. 4, stanowi załącznik nr 5 do rozporządzenia.

§ 7.
1. Informacje o zmianach w spisach, o których mowa w art. 20 ust. 4 ustawy, organy sporządzające spisy przekazują niezwłocznie w formie pisemnej i elektronicznej odpowiednio: właściwemu ministrowi, wojewodzie lub centrali. Przepisy § 5 ust. 3-5 stosuje się odpowiednio.

2. Wzór informacji o zmianach w spisach wykonanej w formie pisemnej stanowi:

1) załącznik nr 6 do rozporządzenia - w odniesieniu do uprawnionych z tytułu zrekompensowania okresowego niepodwyższania płac w sferze budżetowej,

2) załącznik nr 7 do rozporządzenia - w odniesieniu do uprawnionych z tytułu zrekompensowania utraty niektórych wzrostów lub dodatków do emerytur i rent.

3. Wzór informacji o zmianach w spisach wykonanej w formie elektronicznej stanowi załącznik nr 8 do rozporządzenia.

4. Ministrowie, wojewodowie oraz centrale przekazują co tydzień emitentowi lub osobie przez niego wskazanej połączoną informację o zmianach w spisach wykonaną w formie elektronicznej wraz z raportem o zmianach w tych spisach.

5. Wzór połączonej informacji, o której mowa w ust. 4, stanowi załącznik nr 9 do rozporządzenia.

6. Wzór raportu, o którym mowa w ust. 4, stanowi załącznik nr 10 do rozporządzenia.

§ 8.
1. W razie stwierdzenia niezgodności spisów lub informacji o zmianach w spisach z wzorami stanowiącymi załączniki do rozporządzenia, przez:

1) emitenta lub osobę przez niego wskazaną - przekazywane są one odpowiednio: ministrom, wojewodom lub centralom w celu powtórnej kontroli prawidłowości ich sporządzenia,

2) ministra, wojewodę lub centralę - przekazywane są one organom sporządzającym spisy w celu prawidłowego ich sporządzenia.

2. W razie niezgodności raportów, o których mowa w § 6 ust. 4 i w § 7 ust. 4, z danymi zawartymi w spisach, stosuje się odpowiednio przepis ust. 1 pkt 1.

§ 9.
1. Organy sporządzające spisy poinformują uprawnionych, o których mowa w art. 18 ust. 1 ustawy, o przysługującym im prawie i terminie wniesienia pisemnego lub ustnego żądania sprostowania danych, ustalenia właściwej liczby przysługujących świadectw rekompensacyjnych lub zamieszczenia w spisie.

2. Uprawnionym, o których mowa w art. 18 ust. 2 ustawy, organ sporządzający spis doręcza zawiadomienie o umieszczeniu w spisie według wzoru stanowiącego:

1) załącznik nr 11 do rozporządzenia - w odniesieniu do uprawnionych, o których mowa w § 1 pkt 1,

2) załącznik nr 12 do rozporządzenia - w odniesieniu do uprawnionych, o których mowa w § 1 pkt 2.

3. Po rozpatrzeniu żądania zamieszczenia w spisie, sprostowania danych lub ustalenia właściwej liczby świadectw rekompensacyjnych, organ sporządzający spis doręcza uprawnionemu zawiadomienie o uwzględnieniu lub odmowie uwzględnienia żądania według wzoru stanowiącego:

1) załącznik nr 13 do rozporządzenia - w odniesieniu do uprawnionych, o których mowa w § 1 pkt 1,

2) załącznik nr 14 do rozporządzenia - w odniesieniu do uprawnionych, o których mowa w § 1 pkt 2.

4. Zawiadomienia, o których mowa w ust. 2 i 3, doręcza się listem poleconym za zwrotnym poświadczeniem odbioru.

§ 10.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

Minister Pracy i Polityki Socjalnej: T. Zieliński

Załącznik 1.

Załączniki do rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 22 maja 1997 r. (poz. 328)

Załącznik nr 1

Treść załącznika w formacie PDF

Załącznik 2.
Załącznik 3.
Załącznik 4.
Załącznik 5.
Załącznik 6.
Załącznik 7.
Załącznik 8.
Załącznik 9.
Załącznik 10.
Załącznik 11.
Załącznik 12.
Załącznik 13.
Załącznik 14.

REKLAMA

Dziennik Ustaw

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA