REKLAMA
Dziennik Ustaw - rok 1996 nr 71 poz. 337
ROZPORZĄDZENIE RADY MINISTRÓW
z dnia 25 czerwca 1996 r.
w sprawie trybu i warunków wspierania środkami z budżetu państwa na rok 1996 realizacji regionalnych programów restrukturyzacyjnych oraz tworzenia instytucji lokalnych.
Na podstawie art. 37i ust. 1 i 2 ustawy z dnia 14 grudnia 1994 r. o zatrudnieniu i przeciwdziałaniu bezrobociu (Dz. U. z 1996 r. Nr 47, poz. 211) oraz art. 27 ust. 2 ustawy budżetowej na rok 1996 z dnia 1 lutego1996 r. (Dz. U. Nr 19, poz. 87) zarządza się, co następuje:
Rozdział 1
Przepisy ogólne
§ 1.
1) województwa, w których realizacja regionalnego programu, mającego na celu restrukturyzację gospodarki i ograniczenie negatywnych skutków bezrobocia, jest wspierana ze środków budżetu państwa na rok 1996,
2) tryb i warunki wspierania ze środków budżetu państwa na rok 1996 realizacji regionalnych programów restrukturyzacyjnych w województwach, o których mowa w pkt 1,
3) tryb i szczegółowe zasady wykorzystywania środków budżetu państwa na rok 1996 na tworzenie instytucji segmentów lokalnych, o których mowa w art. 19 ust. 2, art. 20 ust. 4, 5 i 7 oraz art. 21–23 „Kontraktu regionalnego dla województwa katowickiego”.
§ 2.
1) ustawie o zatrudnieniu i przeciwdziałaniu bezrobociu – rozumie się przez to ustawę z dnia 14 grudnia 1994 r. o zatrudnieniu i przeciwdziałaniu bezrobociu (Dz. U. z 1996 r. Nr 47, poz. 211),
2) ustawie budżetowej – rozumie się przez to ustawę budżetową na rok 1996 r. z dnia 1 lutego 1996 r. (Dz. U. Nr 19, poz. 87),
3) ustawie o finansowaniu gmin – rozumie się przez to ustawę z dnia 10 grudnia 1993 r. o finansowaniu gmin (Dz. U. Nr 129, poz. 600, z 1994 r. Nr 105, poz. 509 oraz z 1995 r. Nr 101, poz. 504, Nr 124, poz. 601 i Nr 154, poz. 794),
4) Kontrakcie – rozumie się przez to „Kontrakt regionalny dla województwa katowickiego” z dnia 5 października 1995 r., o którym mowa w art. 27 ust. 1 pkt 4 ustawy budżetowej.
Rozdział 2
Województwa otrzymujące środki z rezerw celowych budżetu państwa na 1996 r. oraz przeznaczenie tych środków
§ 3.
1) programu restrukturyzacji województwa łódzkiego,
2) programu restrukturyzacji regionu wałbrzyskiego,
3) programu obejmującego inwestycje realizowane przez gminy w województwach olsztyńskim i suwalskim, które są określone w Programie ochrony środowiska – MASTERPLAN dla regionu Wielkich Jezior Mazurskich i finansowane z udziałem środków Fundacji Ochrony Wielkich Jezior Mazurskich w Giżycku.
2. Rezerwę celową, określoną w ust. 1, rozdziela się pomiędzy województwa, w których są realizowane regionalne programy restrukturyzacyjne, przeznaczając dla:
1) województwa łódzkiego – kwotę 15 500 tys. zł,
2) województwa wałbrzyskiego – kwotę 13 100 tys. zł,
3) województw olsztyńskiego i suwalskiego – kwotę 5 800 tys. zł.
3. Środki z rezerwy celowej, o której mowa w ust. 1 i 2, są przeznaczone na dotacje na dofinansowanie inwestycji określonych w regionalnych programach restrukturyzacyjnych oraz na dotacje dla agencji rozwoju regionalnego i fundacji, zwanych dalej „instytucjami regionalnymi”, przyznawane w trybie i na warunkach określonych w rozdziałach 3 i 4.
§ 4.
Rozdział 3
Dotacje na dofinansowanie inwestycji określonych w regionalnych programach restrukturyzacyjnych, które są realizowane w województwach: łódzkim, olsztyńskim, suwalskim i wałbrzyskim
§ 5.
2. Kwoty dotacji na dofinansowanie inwestycji realizowanych w województwach olsztyńskim i suwalskim przez gminy, o których mowa w § 3 ust. 1 pkt 3, są wstępnie ustalane przez Wojewodę Olsztyńskiego i Wojewodę Suwalskiego w drodze porozumienia, po rozpatrzeniu wniosków, o których mowa w § 6, i zasięgnięciu opinii Fundacji Ochrony Wielkich Jezior Mazurskich; wymienieni wojewodowie po wstępnym ustaleniu kwot dotacji podejmują działania określone w § 7, w odniesieniu do inwestycji realizowanych w danym województwie.
3. Łączna kwota dotacji i innych środków z budżetu państwa przeznaczonych na dofinansowanie w 1996 r.:
1) inwestycji będącej zadaniem własnym gminy – nie może przekroczyć kwoty, którą ustala się według zasad określonych w art. 21 ust. 4–6 ustawy o finansowaniu gmin,
2) inwestycji nie będącej zadaniem własnym gminy, która jest rozpoczynana i kończona w 1996 r. lub realizowana w okresie dłuższym niż 1 rok – nie może przekroczyć 100% środków innych niż środki z budżetu państwa, planowanych na finansowanie tej inwestycji w 1996 r., z tym że łączna kwota dotacji z budżetu państwa na dofinansowanie takiej inwestycji nie może przekroczyć 50% jej wartości kosztorysowej.
§ 6.
2. Wojewodowie zawiadomią inwestorów, których inwestycje są określone w regionalnym programie restrukturyzacyjnym, o ustalonym terminie składania wniosków.
3. Wniosek o przyznanie dotacji na dofinansowanie inwestycji jest sporządzany według wzoru stanowiącego załącznik do rozporządzenia.
4. Część opisowa wniosku powinna zawierać w szczególności uzasadnienie potrzeby realizacji inwestycji objętej wnioskiem oraz informacje o:
1) zakresie rzeczowym inwestycji, wykonanym do końca miesiąca poprzedzającego miesiąc, w którym jest składany wniosek, jeżeli inwestycja jest w toku realizacji,
2) zakresie rzeczowym inwestycji, planowanym do wykonania do terminu jej zakończenia określonego w części A poz. 4 wniosku (w tym w 1996 r., jeżeli inwestycja jest planowana do zakończenia po 1996 r.),
3) stanie przygotowania inwestycji do realizacji,
4) uwzględnieniu wymogów ochrony środowiska związanych z realizacją inwestycji,
5) planowanych efektach inwestycji, innych niż określone w części A poz. 5 wniosku,
6) przewidywanych kwotach i źródłach środków zagranicznych, które w 1996 r. mają być przeznaczone na finansowanie inwestycji,
7) wnioskach o przyznanie dotacji z państwowych funduszów celowych albo z budżetu wojewody lub z innego źródła, złożonych przez wnioskodawcę, lecz nie rozpatrzonych do dnia, w którym jest składany wniosek.
5. Wnioskodawca do wniosku załącza:
1) pisemne potwierdzenie banku o udzieleniu lub zapewnieniu udzielenia wnioskodawcy kredytu na finansowanie inwestycji oraz o kwocie tego kredytu, jeżeli w części B tabela 1 wniosku jest wykazany kredyt jako źródło finansowania tej inwestycji; w razie wykazania pożyczki w części B tabela 1 wniosku – do takiego wniosku wnioskodawca załącza pisemne potwierdzenie pożyczkodawcy, zawierające odpowiednie informacje,
2) zobowiązanie wnioskodawcy do zwrotu dotacji wraz z odsetkami w wysokości ustalanej od zaległości podatkowych, naliczonymi od dnia otrzymania dotacji do dnia jej zwrotu, w wypadkach, o których mowa w § 8 ust. 4 pkt 1 i ust. 5, oraz od dnia następującego po terminie określonym w § 11 ust. 1 do dnia zwrotu kwoty dotacji, o której mowa w tym przepisie.
6. Przy sporządzaniu i rozpatrywaniu wniosków w pierwszej kolejności powinny być uwzględnione inwestycje planowane do zakończenia w 1996 r. i 1997 r.
§ 7.
1) ustala kwotę dotacji na dofinansowanie poszczególnych inwestycji oraz planowane terminy ich przekazania wnioskodawcom; jeżeli dotacje mają być przekazane w ratach, wojewoda określa też wysokość rat i planowane terminy ich przekazania wnioskodawcom,
2) przekazuje Ministrowi–Kierownikowi Centralnego Urzędu Planowania wykaz inwestycji, które będą dofinansowane dotacją, zawierający w szczególności pełne nazwy inwestycji, ich wartość kosztorysową i termin realizacji, kwoty środków planowanych w budżetach gmin na finansowanie inwestycji realizowanych jako zadania własne gmin i kwoty środków innych niż środki z budżetu państwa, planowanych na finansowanie inwestycji nie będących zadaniami własnymi gmin, ustalone kwoty dotacji i planowane terminy ich przekazania wnioskodawcom oraz klasyfikację budżetową (dział, rozdział, paragraf) wydatków budżetowych, które mają być poniesione z budżetu państwa na poszczególne inwestycje,
3) występuje do Ministra Finansów z wnioskiem o dokonanie odpowiednich zmian w budżecie państwa, załączając do wniosku kopię wykazu, o którym mowa w pkt 2,
4) informuje wnioskodawców o ustalonych kwotach dotacji i planowanych terminach ich przekazania.
2. Kopię wykazu, o którym mowa w ust. 1 pkt 2, wojewoda przekazuje również Ministrowi Pracy i Polityki Socjalnej.
3. Wojewoda przekazuje wnioskodawcy dotację w kwocie i terminie, które ustalił po rozpatrzeniu wniosków, chyba że:
1) w wypadku, o którym mowa w § 8 ust. 3 – zmieni ustalony termin przekazania dotacji,
2) w wypadku, o którym mowa w § 8 ust. 4 pkt 2 – dane raty dotacji nie podlegają przekazaniu wnioskodawcy.
§ 8.
1) prawidłowość wykorzystania dotacji przekazanych wnioskodawcom,
2) przestrzeganie przez wnioskodawców obowiązku zwrotu dotacji w wypadkach określonych w ust. 4 pkt 1, ust. 5 i ust. 7 oraz w § 11 ust. 1.
2. Jeżeli wojewoda w wyniku kontroli albo na podstawie informacji otrzymanych od innego organu kontrolnego lub od wnioskodawcy stwierdzi nieprawidłowości, polegające w szczególności na:
1) wstrzymaniu lub zaniechaniu realizacji kontynuowanej inwestycji, nierozpoczęciu inwestycji w planowanym terminie albo zaawansowaniu realizacji inwestycji w stopniu zagrażającym jej zakończeniu w planowanym terminie,
2) wykorzystaniu dotacji niezgodnie z jej przeznaczeniem,
podejmuje działania mające na celu wyjaśnienie przyczyn wystąpienia nieprawidłowości oraz ustala dla wnioskodawcy termin, do którego wnioskodawca jest zobowiązany usunąć nieprawidłowości i zawiadomić o tym wojewodę.
3. Wojewoda w czasie podejmowania działań wobec wnioskodawcy może zmienić ustalone terminy przekazania pozostałych rat dotacji.
4. Jeżeli wnioskodawca nie usunie nieprawidłowości w ustalonym przez wojewodę terminie, o którym mowa w ust. 2:
1) dotacja przekazana na dofinansowanie inwestycji podlega zwrotowi w całości przez wnioskodawcę, w ciągu 14 dni po upływie tego terminu, do budżetu wojewody,
2) wojewoda nie przekazuje wnioskodawcy pozostałych rat dotacji.
5. Dotacja przekazana na dofinansowanie inwestycji podlega zwrotowi w całości do budżetu wojewody również gdy:
1) inwestycja przewidziana do zakończenia w 1996 r. nie zostanie zakończona do dnia 31 grudnia 1996 r.,
2) inwestycja przewidziana do zakończenia po 1996 r. nie zostanie zrealizowana w zakresie rzeczowym planowanym, w części C wniosku, do wykonania w 1996 r.
6. W wypadkach, o których mowa w ust. 5, dotacja podlega zwrotowi przez wnioskodawcę w terminie uzgodnionym z wojewodą, nie później jednak niż do dnia 31 grudnia 1997 r.
7. Wnioskodawca realizujący:
1) inwestycję będącą zadaniem własnym gminy – zwraca część dotacji w wypadku określonym w art. 21 ust. 8 ustawy o finansowaniu gmin, w kwocie ustalonej zgodnie z tym przepisem,
2) inwestycję nie będącą zadaniem własnym gminy – zwraca część dotacji, jeżeli w 1996 r. nie przeznaczy na finansowanie inwestycji środków innych niż środki z budżetu państwa w kwocie planowanej w części B wniosku, z zastrzeżeniem ust. 8.
8. W wypadku, o którym mowa w ust. 7 pkt 2, wnioskodawca zwraca dotację w kwocie stanowiącej różnicę między kwotą dotacji otrzymanej w roku budżetowym a kwotą tej dotacji obniżoną o taki sam procent, o jaki w roku budżetowym była niższa kwota rzeczywistych wydatków na finansowanie inwestycji ze środków innych niż środki z budżetu państwa od łącznej kwoty takich środków planowanej na rok budżetowy w części B tabela 1 rubryka 6 wniosku.
9. Przepis ust. 6 stosuje się odpowiednio także do części dotacji podlegającej zwrotowi w wypadkach określonych w ust. 7.
§ 9.
1) na zwiększenie kwot dotacji ustalonych na dofinansowanie inwestycji, o których mowa w § 7 ust. 1 pkt 1,
2) na dofinansowanie innych inwestycji objętych wnioskami złożonymi w terminie określonym w § 6 ust. 1,
3) na cel określony w § 13 ust, 1.
2. W wypadkach, o których mowa w ust. 1 pkt 1 i 2, stosuje się odpowiednio również pozostałe przepisy rozdziału 3 rozporządzenia oraz odrębne przepisy określające zasady przenoszenia planowanych wydatków budżetowych.
§ 10.
1) nazwę i adres wnioskodawcy,
2) nazwę i lokalizację inwestycji,
3) wartość kosztorysową inwestycji,
4) planowaną i rzeczywistą wartość nakładów poniesionych na inwestycję w okresie sprawozdawczym,
5) kwotę środków z budżetu gminy, planowaną i rzeczywiście przeznaczoną na finansowanie inwestycji realizowanej jako zadanie własne gminy,
6) kwotę przyznanej i otrzymanej dotacji,
7) planowane i rzeczywiste efekty inwestycji lub jej części (etapu), zakończonej w okresie sprawozdawczym.
2. Wnioskodawca do informacji, o której mowa w ust. 1, załącza:
1) kopię protokołu końcowego odbioru inwestycji zakończonej w okresie sprawozdawczym, a po upływie IV kwartału 1996 r. – również kopię protokołu częściowego odbioru inwestycji przewidzianej do zakończenia po 1996 r., w zakresie rzeczowym planowanym, w części C wniosku, do wykonania w 1996 r.,
2) część opisową, zawierającą w szczególności analizę przebiegu realizacji i finansowania inwestycji, dane dotyczące wykonanego zakresu rzeczowego inwestycji, który w części C wniosku był planowany do wykonania w 1996 r., a po upływie IV kwartału – również ocenę przewidywanego wpływu inwestycji zakończonej w 1996 r., w szczególności na tworzenie nowych miejsc pracy w gminie.
3. Wojewoda do dnia 31 marca 1997 r., przekaże Ministrowi–Kierownikowi Centralnego Urzędu Planowania informację o przebiegu realizacji i finansowania inwestycji w 1996 r., sporządzoną na podstawie danych otrzymanych od wnioskodawców, która będzie zawierała w szczególności wykaz inwestycji dofinansowanych w 1996 r. dotacją i dane określone w ust. 1 dotyczące poszczególnych inwestycji oraz łączne obejmujące wszystkie inwestycje wymienione w wykazie, a także ocenę przewidywanego wpływu realizacji inwestycji zakończonych w 1996 r. na zmiany strukturalne i tworzenie nowych miejsc pracy w województwie.
4. Przed sporządzeniem informacji, o której mowa w ust. 3, dane zawarte w informacjach otrzymanych od wnioskodawców są weryfikowane przez wojewodę.
5. Informacja jest przekazywana przez wojewodę łącznie z:
1) analizą nieprawidłowości występujących w 1996 r. podczas realizacji i finansowania inwestycji,
2) informacją o działaniach podjętych przez wojewodę w celu usunięcia nieprawidłowości, o których mowa w pkt 1, i wynikach tych działań,
3) informacją o łącznych kwotach dotacji podlegających zwrotowi przez wnioskodawców do budżetu wojewody w 1996 r. i w 1997 r. oraz dotacji zwróconych do dnia 31 grudnia 1996 r.
6. Kopie informacji i analizy, o których mowa w ust. 3 i 5, wojewoda przekazuje Ministrowi Pracy i Polityki Socjalnej oraz Ministrowi Finansów.
7. Minister–Kierownik Centralnego Urzędu Planowania do dnia 15 maja 1997 r. przedstawi Radzie Ministrów oraz Przewodniczącemu Podkomitetu Polityki Regionalnej i Rozwoju Obszarów Wiejskich Komitetu Ekonomicznego Rady Ministrów informację zbiorczą, sporządzoną na podstawie danych i analiz otrzymanych od wojewodów, która będzie zawierała w szczególności dane o wykorzystaniu w 1996 r. środków z rezerwy celowej, określonej w art. 27 ust. 1 pkt 2 ustawy budżetowej, na dotacje na dofinansowanie inwestycji określonych w regionalnych programach restrukturyzacyjnych, o inwestycjach dofinansowanych dotacją, ważniejszych efektach inwestycji zakończonych w 1996 r. oraz przewidywanym wpływie tych inwestycji na zmiany strukturalne i tworzenie nowych miejsc pracy w województwach realizujących regionalne programy restrukturyzacyjne.
§ 11.
2. Przepisu ust. 1 nie stosuje się, jeżeli wnioskodawca jest zobowiązany do zwrotu całej dotacji do budżetu wojewody, w wypadkach określonych w § 8 ust. 4 pkt 1 i ust. 5.
§ 12.
2. Dotacje zwrócone do budżetu wojewody w 1997 r. podlegają przekazaniu na dochody budżetu państwa.
3. Dotacje, o których mowa w ust. 1, wpływają na rachunek bieżący, subkonto wydatków, właściwego urzędu wojewódzkiego, a dotacje, o których mowa w ust. 2 – na rachunek bieżący, subkonto dochodów, właściwego urzędu wojewódzkiego.
Rozdział 4
Dotacje dla instytucji regionalnych w województwach łódzkim i wałbrzyskim
§ 13.
1) przewidują wspomaganie realizacji regionalnego programu restrukturyzacyjnego,
2) upoważniają dane instytucje do udzielania pożyczek na finansowanie inwestycji realizowanych w dziedzinach zgodnych z kierunkami rozwoju określonymi w regionalnym programie restrukturyzacyjnym.
2. Kwota dotacji dla instytucji regionalnej nie może przekroczyć 75% łącznej kwoty obejmującej dotację oraz środki instytucji planowane przez nią na udzielanie w 1996 r. pożyczek na finansowanie inwestycji o których mowa w ust. 1.
§ 14.
2. Instytucja regionalna do wniosku załącza:
1) szczegółowe uzasadnienie wnioskowanej kwoty dotacji,
2) oświadczenie o kwocie środków instytucji regionalnej przeznaczonych w 1996 r. na udzielanie pożyczek, o których mowa w § 13 ust. 2,
3) dokument ustalający zasady udzielania pożyczek na finansowanie inwestycji, o których mowa w § 13 ust. 1,
4) statut instytucji regionalnej,
5) bilans instytucji regionalnej za 1995 r.,
6) plan finansowy instytucji regionalnej na 1996 r.,
7) zaświadczenie urzędu skarbowego o stanie uregulowania przez instytucję regionalną zobowiązań wobec budżetu państwa,
8) zobowiązanie instytucji regionalnej do zwrotu dotacji, wraz z odsetkami w wysokości ustalanej od zaległości podatkowych, naliczanymi od dnia otrzymania dotacji do dnia jej zwrotu – w wypadku, o którym mowa w § 17 ust. 3.
§ 15.
1) ustala kwoty dotacji przyznanych dla poszczególnych instytucji regionalnych oraz planowany termin ich przekazania,
2) przekazuje Ministrowi–Kierownikowi Centralnego Urzędu Planowania informację o dotacjach przyznanych poszczególnym instytucjom regionalnym,
3) występuje do Ministra Finansów z wnioskiem o dokonanie odpowiednich zmian w budżecie państwa na rok 1996, załączając kopię informacji, o której mowa w pkt 2,
4) informuje instytucje regionalne o ustalonej kwocie dotacji i planowanym terminie jej przekazania.
2. Kopię informacji, o której mowa w ust. 1 pkt 2, wojewoda przekazuje również Ministrowi Pracy i Polityki Socjalnej.
§ 16.
2. Oprocentowanie pożyczki nie może przekroczyć połowy stopy kredytu refinansowego, udzielanego przez Narodowy Bank Polski, obowiązującej w dniu podpisania umowy o udzieleniu pożyczki.
3. Środki finansowe, otrzymane od pożyczkobiorców w wyniku zwrotu pożyczek i zapłacenia odsetek, instytucja regionalna przeznacza na udzielanie nowych pożyczek na finansowanie inwestycji, o których mowa w § 13 ust. 1.
§ 17.
2. Jeżeli wojewoda w wyniku kontroli albo na podstawie informacji otrzymanych od innego organu kontrolnego lub od instytucji regionalnej stwierdzi nieprawidłowości w wykorzystywaniu dotacji, w szczególności polegające na jej wykorzystywaniu w całości lub w części niezgodnie z przeznaczeniem, podejmuje działania mające na celu wyjaśnienie przyczyn wystąpienia nieprawidłowości oraz ustala dla instytucji regionalnej termin, do którego jest zobowiązana usunąć nieprawidłowości i zawiadomić o tym wojewodę.
3. Jeżeli instytucja regionalna nie usunie nieprawidłowości w terminie ustalonym przez wojewodę, dotacja przekazana instytucji regionalnej podlega zwrotowi w całości lub w części określonej przez wojewodę, w ciągu 14 dni po upływie tego terminu, do budżetu wojewody.
§ 18.
1) wykazu pożyczkobiorców, zawierającego w szczególności następujące dane:
a) nazwę pożyczkobiorcy,
b) nazwę i lokalizację inwestycji finansowanej z udziałem pożyczki,
c) kwotę pożyczki udzielonej pożyczkobiorcy w 1996 r. ze środków dotacji,
d) termin spłaty pożyczki określony w umowie o jej udzieleniu (lub terminy spłaty, jeśli spłata ma następować w ratach),
e) wysokość odsetek od pożyczki określoną w umowie, o której mowa pod lit. d), oraz terminy ich zapłaty.
2) informacji o łącznej kwocie pożyczek udzielonych w 1996 r. przez instytucję regionalną ze środków instytucji i dotacji.
2. Wojewoda do dnia 31 marca 1997 r. przekaże Ministrowi–Kierownikowi Centralnego Urzędu Planowania informację o pożyczkach udzielonych w 1996 r. przez poszczególne instytucje regionalne ze środków tych instytucji i dotacji, zawierającą w szczególności liczbę pożyczkobiorców, łączną kwotę udzielonych pożyczek, zbiorczy harmonogram spłaty pożyczek i odsetek oraz wykaz ważniejszych inwestycji finansowanych z udziałem pożyczek udzielonych w 1996 r.
3. Informacja, o której mowa w ust. 2, jest przekazywana przez wojewodę łącznie z:
1) informacją o nieprawidłowościach określonych w § 17 ust. 2 oraz o działaniach podjętych przez wojewodę w celu usunięcia tych nieprawidłowości i wynikach działań wojewody,
2) informacją o łącznych kwotach dotacji podlegających zwrotowi przez instytucje regionalne do budżetu wojewody oraz dotacji zwróconych do dnia 31 grudnia 1996 r.
4. Kopię informacji, o których mowa w ust. 2 i 3, wojewoda przekazuje również Ministrowi Pracy i Polityki Socjalnej oraz Ministrowi Finansów.
5. Minister–Kierownik Centralnego Urzędu Planowania sporządził informację zbiorczą na podstawie danych zawartych w informacjach wojewodów, o których mowa w ust. 2, oraz przedstawi ją Radzie Ministrów i Przewodniczącemu Podkomitetu, o którym mowa w § 10 ust. 7, łącznie z informacją określoną w § 10 ust. 7.
§ 19.
2. Dotacje zwracane przez instytucję regionalną do budżetu wojewody po 1996 r. podlegają przekazaniu na dochody budżetu państwa.
Rozdział 5
Wykorzystywanie środków budżetu państwa na tworzenie instytucji lokalnych w województwie katowickim
§ 20.
1) objęcie przez Skarb Państwa akcji lub udziałów w instytucjach lokalnych, będących spółkami lub fundacjami tworzonymi przez podmioty określone w art. 20 ust. 5 Kontraktu, w sposób ustalony w art. 20 ust. 7 Kontraktu, w celu realizacji programów przebudowy i rozwoju lokalnego,
2) finansowanie kosztów pomocy technicznej, udzielanej przez Górnośląską Agencję Rozwoju i Promocji S.A. w Katowicach, zwaną dalej „Agencją”, przy tworzeniu instytucji lokalnych.
§ 21.
2. Zarząd gminy lub inny założyciel instytucji lokalnej do wniosku załącza w szczególności:
1) umowę o utworzeniu instytucji lokalnej, a jeżeli instytucja lokalna nie jest utworzona – uchwały rad gmin oraz właściwych organów podmiotów gospodarczych i innych podmiotów, o których mowa w art. 20 ust. 5 Kontraktu, o przystąpieniu do instytucji lokalnej, określające wartość obejmowanych udziałów lub akcji w 1996 r. oraz w latach następnych,
2) statut lub projekt statutu instytucji lokalnej,
3) charakterystykę obszaru działania instytucji lokalnej,
4) analizę problemów społecznych i gospodarczych wymagających rozwiązania na obszarze, o którym mowa w pkt 3,
5) informację o planowanych elementach strategii przekształceń społecznych i gospodarczych.
3. Wojewoda Katowicki może przeznaczyć środki z budżetu państwa na objęcie akcji lub udziałów w kwocie nie przekraczającej:
1) przy tworzeniu przemysłowych instytucji lokalnych – 50%,
2) przy tworzeniu rolniczych instytucji lokalnych – 75%
łącznej kwoty środków przeznaczonych na ten cel w 1996 r. z budżetów gmin na 1996 r. oraz przez podmioty gospodarcze i inne podmioty zgodnie z umową lub uchwałami, o których mowa w ust. 2 pkt 1, a także z budżetu państwa na rok 1996.
§ 22.
§ 23.
1) sprawuje nadzór nad wydatkowaniem dotacji przyznanej na wniosek, o którym mowa w § 22,
2) do dnia 31 marca 1997 r. przekaże Przewodniczącemu Podkomitetu, o którym mowa w § 10 ust. 7, Ministrowi–Kierownikowi Centralnego Urzędu Planowania, Ministrowi Pracy i Polityki Socjalnej oraz Ministrowi Finansów informację zbiorczą o kwotach środków z budżetu państwa, przeznaczonych na objęcie akcji lub udziałów w poszczególnych instytucjach lokalnych oraz na finansowanie kosztów określonych w § 20 pkt 2.
Rozdział 6
Przepis końcowy
§ 24.
Prezes Rady Ministrów: W. Cimoszewicz
Załącznik do rozporządzenia Rady Ministrów
z dnia 25 czerwca 1996 r. (poz. 337)
WNIOSEK O PRZYZNANIE DOTACJI Z BUDŻETU PAŃSTWA NA ROK 1996 NA DOFINANSOWANIE INWESTYCJI OKREŚLONEJ W REGIONALNYM PROGRAMIE RESTRUKTURYZACYJNYM
- Data ogłoszenia: 1996-06-27
- Data wejścia w życie: 1996-07-01
- Data obowiązywania: 1996-07-01
- Z mocą od: 1996-07-01
- Dokument traci ważność: 1996-12-31
REKLAMA
Dziennik Ustaw
REKLAMA
REKLAMA