REKLAMA
Dziennik Ustaw - rok 1995 nr 92 poz. 455
ROZPORZĄDZENIE RADY MINISTRÓW
z dnia 8 sierpnia 1995 r.
w sprawie określenia trybu wydawania powszechnych świadectw udziałowych oraz terminów rozpoczęcia i zakończenia ich wydawania.
Na podstawie art. 32 ust. 1 ustawy z dnia 30 kwietnia 1993 r. o narodowych funduszach inwestycyjnych i ich prywatyzacji (Dz. U. Nr 44, poz. 202 i z 1994 r. Nr 84, poz. 385) zarządza się, co następuje:
2. Minister Przekształceń Własnościowych, najpóźniej na 4 tygodnie przed terminem rozpoczęcia wydawania świadectw, podaje do publicznej wiadomości, poprzez obwieszczenie co najmniej w dwóch dziennikach o zasięgu ogólnopolskim oraz obwieszczenia w punktach wydawania świadectw, wykaz punktów wydawania świadectw położonych w poszczególnych województwach.
3. Odbioru świadectwa można dokonać w dowolnym punkcie wydawania świadectw znajdującym się na terenie województwa obejmującego gminę, w której osoba uprawniona jest zameldowana na pobyt stały.
2. Wydruki, o których mowa w ust. 1, zawierają następujące dane dotyczące osoby uprawnionej:
1) nazwisko, imiona,
2) imię ojca,
3) serię i numer dowodu osobistego, organ wydający dowód osobisty,
4) numer ewidencyjny powszechnego elektronicznego systemu ewidencji ludności PESEL,
5) adres zameldowania na pobyt stały wraz z datą zameldowania.
3. Upoważnieni przedstawiciele gmin dokonują odbioru wydruków, o których mowa w ust. 2, w ciągu tygodnia po upływie terminu, o którym mowa w ust. 1.
2. Gminy na podstawie wydruków, o których mowa w § 2 ust. 1, sporządzają spisy osób uprawnionych i udostępniają je obywatelom najpóźniej z dniem rozpoczęcia wydawania świadectw. Wzór spisu określa załącznik do rozporządzenia.
3. Gmina, wydając decyzję uwzględniającą reklamację na nieprawidłowość sporządzenia spisów, niezwłocznie zawiadamia o dokonanej zmianie w spisie osób uprawnionych odpowiednio terenowy (wojewódzki) bank danych lub Rządowe Centrum Informatyczne Powszechnego Elektronicznego Systemu Ewidencji Ludności, zgodnie z przepisami o ewidencji ludności.
4. Gmina zawiadamia niezwłocznie o zmianach w spisie osób uprawnionych, wynikających ze zmian w ewidencji ludności, odpowiednio terenowy (wojewódzki) bank danych lub Rządowe Centrum Informatyczne Powszechnego Elektronicznego Systemu Ewidencji Ludności.
2. Spis osób uprawnionych sporządzony w formie elektronicznej zawiera następujące dane:
1) nazwisko i pierwsze imię osoby uprawnionej,
2) imię ojca,
3) serię i numer dowodu osobistego,
4) numer ewidencyjny powszechnego elektronicznego systemu ewidencji ludności PESEL,
5) dwucyfrowy symbol terytorialny województwa określony przez Główny Urząd Statystyczny.
3. W czasie przeznaczonym na wydawanie świadectw terenowe (wojewódzkie) banki danych oraz Rządowe Centrum Informatyczne Powszechnego Elektronicznego Systemu Ewidencji Ludności co najmniej raz na 2 tygodnie przekazują wydającemu świadectwa lub osobie przez niego wskazanej informacje o zmianach w spisach osób uprawnionych, wynikające ze zmian w ewidencji ludności oraz z uwzględnienia reklamacji na nieprawidłowość sporządzenia spisów.
4. Dane, o których mowa w ust. 2, można wykorzystać wyłącznie do celów wydawania świadectw.
5. W terminie 3 miesięcy od zakończenia wydawania świadectw spisy osób uprawnionych, o których mowa w ust. 2, są kasowane komisyjnie, z udziałem przedstawicieli jednostek organizacyjnych określonych w § 2 ust. 1.
2. Odbioru świadectwa, z zastrzeżeniem ust. 3, osoba uprawniona dokonuje osobiście.
3. Do odbioru świadectwa osoba uprawniona może upoważnić w formie pisemnej osobę pełnoletnią, zwaną dalej „upoważnionym”. W upoważnieniu należy umieścić następujące dane upoważnionego: imię i nazwisko, serię i numer dowodu osobistego oraz adres zameldowania na pobyt stały.
1) sprawdzenia przez wydającego świadectwo zgodności danych z dowodu osobistego osoby uprawnionej z danymi zawartymi w spisie osób uprawnionych,
2) pobrania opłaty za świadectwo,
3) oznaczenia dowodu osobistego osoby uprawnionej w sposób określony w odrębnych przepisach,
4) potwierdzenia przez osobę uprawnioną otrzymania świadectwa przez złożenie czytelnego podpisu na pokwitowaniu odbioru świadectwa,
5) wręczenia świadectwa osobie uprawnionej,
6) zarejestrowania informacji o wydaniu osobie uprawnionej świadectwa.
2. W przypadku odbioru świadectwa przez upoważnionego wydanie świadectwa obejmuje ponadto dokonanie następujących czynności:
1) przedstawienia upoważnienia przez upoważnionego,
2) sprawdzenia – przez wydającego świadectwo – danych zwartych w upoważnieniu z danymi z dowodu osobistego upoważnionego,
3) odnotowania – przez wydającego świadectwo – na pokwitowaniu odbioru świadectwa danych z dowodu osobistego upoważnionego, o których mowa w § 5 ust. 3.
2. Jeżeli opłata za świadectwo ulegnie zmianie, osoba uprawniona, o której mowa w ust. 1, wnosi opłatę obowiązującą w dniu złożenia reklamacji.
2. Z zastrzeżeniem ust. 3, zakończenie wydawania świadectw następuje z upływem 12 miesięcy od terminu określonego w ust. 1.
3. Termin zakończenia wydawania świadectw osobom, o których mowa w § 7 ust. 1, przedłuża się o 10 tygodni.
Prezes Rady Ministrów: J. Oleksy
Załącznik do rozporządzenia Rady Ministrów
z dnia 8 sierpnia 1995 r. (poz. 455)
SPIS OSÓB UPRAWNIONYCH DO ODEBRANIA POWSZECHNEGO ŚWIADECTWA UDZIAŁOWEGO
- Data ogłoszenia: 1995-08-11
- Data wejścia w życie: 1995-08-11
- Data obowiązywania: 1995-08-11
- Z mocą od: 1995-08-11
- Dokument traci ważność: 1997-08-12
REKLAMA
Dziennik Ustaw
REKLAMA
REKLAMA