REKLAMA
Dziennik Ustaw - rok 1995 nr 58 poz. 306
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA TRANSPORTU I GOSPODARKI MORSKIEJ
z dnia 12 maja 1 995 r.
w sprawie szczegółowych zasad postępowania przetargowego na udzielenie koncesji na budowę i eksploatację autostrad płatnych.
Na podstawie art. 53 w związku z art. 47 ust. 1 ustawy z dnia 27 października 1994 r. o autostradach płatnych (Dz. U. Nr 127, poz. 627) zarządza się, co następuje:
Rozdział 1
Szczegółowe zasady kwalifikacji wstępnej
§ 1.
2. W wypadkach gdy nie zachodzi potrzeba wykupu gruntów lub zakres wykupu jest nieznaczny i nie ma wpływu na rozpoczęcie budowy autostrady, Prezes Agencji Budowy i Eksploatacji Autostrad, zwanej dalej „Agencją”, może wystąpić z wnioskiem o wcześniejsze rozpoczęcie postępowania przetargowego.
2. Po upływie terminu, o którym mowa w ust. 1, Agencja sporządza listę uczestników kwalifikacji wstępnej.
1) odpis z rejestru handlowego,
2) umowę (statut) spółki,
3) sprawozdanie finansowe za ostatni rok lub za cały okres działalności,
4) opinię banku o wiarygodności finansowej,
5) informację o zakresie i formach działalności gospodarczej prowadzonej przez uczestnika kwalifikacji wstępnej,
6) propozycję finansowania budowy i kosztów eksploatacji autostrady,
7) oświadczenie o tym, czy wspólnicy (akcjonariusze) uczestniczą w innych spółkach ubiegających się o udzielenie koncesji na ten sam odcinek,
8) wstępną koncepcję zagospodarowania terenu,
9) informację o kwalifikacjach osób odpowiedzialnych w spółce za budowę i eksploatację autostrady,
10) proponowany zakres zatrudnienia wykonawców polskich oraz stosowania materiałów i wyrobów produkcji krajowej.
2. Specyfikacja warunków kwalifikacji wstępnej powinna zawierać również:
1) maksymalną ocenę punktową kryteriów oceny dokumentacji do kwalifikacji wstępnej,
2) formularze – załączniki do specyfikacji warunków kwalifikacji wstępnej.
2. Na opakowaniu należy umieścić również oznaczenie autostrady i napis: „dokumentacja do kwalifikacji wstępnej”.
3. Agencja przechowuje opakowania z dokumentacją do kwalifikacji wstępnej do chwili ich otwarcia przez komisję przetargową, zwaną dalej „komisją”.
1) doświadczenia spółki lub jej wspólników (akcjonariuszy) w organizacji finansowania budowy i eksploatacji autostrad płatnych lub przedsięwzięć o podobnym charakterze,
2) wiarygodności finansowej spółki oraz jej wspólników (akcjonariuszy),
3) zdolności finansowania budowy autostrady,
4) określonych w § 4 ust. 1 pkt 8–10.
Rozdział 2
Tryb pracy komisji przetargowej
§ 10.
2. Komisja podejmuje uchwały większością głosów w obecności co najmniej 2/3 jej składu.
3. Członkowie komisji są obowiązani do złożenia pisemnego oświadczenia o przestrzeganiu przepisów o tajemnicy państwowej i służbowej.
1) nienaruszalność opakowań i ich zawartość,
2) kompletność wymaganej dokumentacji, a w razie negatywnego wyniku, ustala termin do jej uzupełnienia,
3) wniesienie wymaganej opłaty za specyfikację warunków kwalifikacji wstępnej oraz sporządza listę uczestników tej kwalifikacji.
2. Poszczególni członkowie komisji dokonują punktowej oceny dokumentacji, o której mowa w § 4 ust. 2 pkt 1.
Rozdział 3
Szczegółowe zasady przetargu ograniczonego
§ 15.
2. Pisemne zaproszenie do przetargu powinno określać w szczególności:
1) termin i miejsce składania ofert oraz nabycia informacji o warunkach przetargu,
2) wysokość i tryb uiszczenia opłaty za informację.
3. Informacja o warunkach przetargu powinna zawierać ocenę punktową kryteriów oceny ofert.
1) prognozę ruchu,
2) studium wykonalności,
3) termin rozpoczęcia i zakończenia budowy,
4) okres eksploatacji autostrady i stawki opłat w chwili rozpoczęcia eksploatacji,
5) plan organizacyjny budowy i eksploatacji autostrady,
6) proponowany zakres zatrudnienia wykonawców polskich oraz stosowania materiałów i wyrobów produkcji krajowej,
7) warunki, wysokość kosztów i zakres zabezpieczeń dotyczących ochrony środowiska, ochrony gruntów rolnych i leśnych, dóbr kultury oraz obiektów archeologicznych,
8) zasady zagospodarowania miejsc obsługi podróżnych, pojazdów i przesyłek,
9) koncepcję systemu nadzoru i kontroli ruchu drogowego oraz służb ratowniczych,
10) przewidywaną wysokość kosztów budowy autostrady, w tym dotyczących miejsc obsługi podróżnych, pojazdów i przesyłek,
11) szczegółowy plan finansowania autostrady, z wyszczególnieniem środków własnych, kredytów, pożyczek,
12) zakres akceptowanych istotnych warunków koncesji i umowy koncesyjnej przedstawionych w informacji o warunkach przetargu.
1) strukturę organizacyjną spółki oraz jej kapitału zakładowego (akcyjnego),
2) przewidywane środki własne, kredyty, pożyczki, poręczenia spłaty ze środków budżetu państwa i inne środki,
3) proponowany system opłat, ich wysokość w chwili rozpoczęcia eksploatacji oraz sposób ich pobierania,
4) wiarygodność opracowanej przez oferenta prognozy ruchu,
5) proponowany przez oferenta okres obowiązywania koncesji, w tym daty rozpoczęcia i zakończenia budowy i eksploatacji autostrady,
6) warunki, wysokość kosztów i zakres zabezpieczeń dotyczących ochrony środowiska, ochrony gruntów rolnych i leśnych, dóbr kultury oraz obiektów archeologicznych,
7) system organizacji eksploatacji autostrady,
8) zakres akceptowanych istotnych warunków koncesji i umowy koncesyjnej przedstawionych w informacji o warunkach przetargu,
9) koncepcję systemu nadzoru i kontroli ruchu drogowego oraz służb ratowniczych,
10) doświadczenie spółki lub jej wspólników (akcjonariuszy) w organizacji finansowania budowy i eksploatacji autostrad płatnych lub przedsięwzięć o podobnym charakterze,
11) inne dane wynikające z oferty.
1) oznaczenie czasu i miejsca postępowania przetargowego,
2) imiona i nazwiska członków komisji,
3) liczbę uczestników kwalifikacji wstępnej,
4) liczbę wybranych oferentów wraz z uzasadnieniem wyboru,
5) wskazanie ofert nie rozpatrywanych wraz z uzasadnieniem,
6) wskazanie oferty najkorzystniejszej wraz z uzasadnieniem lub uzasadnienie uznania przetargu za bezskuteczny.
7) kolejność oferentów ustaloną w postępowaniu.
2. Do protokołu, o którym mowa w ust. 1, należy dołączyć protokoły wyników kwalifikacji wstępnej, przetargu oraz opinię Rady do Spraw Autostrad.
3. Po zakończeniu postępowania przetargowego protokół może być udostępniony do wglądu uczestnikom postępowania przetargowego.
Rozdział 4
Przepisy końcowe
§ 25.
Minister Transportu i Gospodarki Morskiej: B. Liberadzki
- Data ogłoszenia: 1995-06-01
- Data wejścia w życie: 1995-06-08
- Data obowiązywania: 1995-06-08
- Z mocą od: 1995-06-08
- Dokument traci ważność: 2001-05-30
REKLAMA
Dziennik Ustaw
REKLAMA
REKLAMA