REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dziennik Ustaw - rok 1995 nr 58 poz. 306

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA TRANSPORTU I GOSPODARKI MORSKIEJ

z dnia 12 maja 1 995 r.

w sprawie szczegółowych zasad postępowania przetargowego na udzielenie koncesji na budowę i eksploatację autostrad płatnych.

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 53 w związku z art. 47 ust. 1 ustawy z dnia 27 października 1994 r. o autostradach płatnych (Dz. U. Nr 127, poz. 627) zarządza się, co następuje:

Rozdział 1

Szczegółowe zasady kwalifikacji wstępnej

§ 1.

 1. Ogłoszenie o zaproszeniu do udziału w kwalifikacji wstępnej następuje, z zastrzeżeniem ust. 2, po udzieleniu wskazań lokalizacyjnych.

2. W wypadkach gdy nie zachodzi potrzeba wykupu gruntów lub zakres wykupu jest nieznaczny i nie ma wpływu na rozpoczęcie budowy autostrady, Prezes Agencji Budowy i Eksploatacji Autostrad, zwanej dalej „Agencją”, może wystąpić z wnioskiem o wcześniejsze rozpoczęcie postępowania przetargowego.

§ 2.
 Specyfikacja warunków kwalifikacji wstępnej powinna być udostępniona do odpłatnego nabycia w Agencji z dniem ukazania się w prasie ogłoszenia o zaproszeniu do kwalifikacji wstępnej.
§ 3.
 1. Określony w ogłoszeniu termin złożenia dokumentacji do kwalifikacji wstępnej nie może być krótszy niż 45 dni od dnia ogłoszenia.

2. Po upływie terminu, o którym mowa w ust. 1, Agencja sporządza listę uczestników kwalifikacji wstępnej.

§ 4.
 1. W specyfikacji warunków kwalifikacji wstępnej określa się dokumenty i dane, które przystępujący do kwalifikacji wstępnej są obowiązani złożyć, a w szczególności:

1) odpis z rejestru handlowego,

2) umowę (statut) spółki,

3) sprawozdanie finansowe za ostatni rok lub za cały okres działalności,

4) opinię banku o wiarygodności finansowej,

5) informację o zakresie i formach działalności gospodarczej prowadzonej przez uczestnika kwalifikacji wstępnej,

6) propozycję finansowania budowy i kosztów eksploatacji autostrady,

7) oświadczenie o tym, czy wspólnicy (akcjonariusze) uczestniczą w innych spółkach ubiegających się o udzielenie koncesji na ten sam odcinek,

8) wstępną koncepcję zagospodarowania terenu,

9) informację o kwalifikacjach osób odpowiedzialnych w spółce za budowę i eksploatację autostrady,

10) proponowany zakres zatrudnienia wykonawców polskich oraz stosowania materiałów i wyrobów produkcji krajowej.

2. Specyfikacja warunków kwalifikacji wstępnej powinna zawierać również:

1) maksymalną ocenę punktową kryteriów oceny dokumentacji do kwalifikacji wstępnej,

2) formularze – załączniki do specyfikacji warunków kwalifikacji wstępnej.

§ 5.
 1. Uczestnicy kwalifikacji wstępnej przekazują Agencji, za poświadczeniem odbioru, dokumentację w zalakowanych opakowaniach.

2. Na opakowaniu należy umieścić również oznaczenie autostrady i napis: „dokumentacja do kwalifikacji wstępnej”.

3. Agencja przechowuje opakowania z dokumentacją do kwalifikacji wstępnej do chwili ich otwarcia przez komisję przetargową, zwaną dalej „komisją”.

§ 6.
 Komisja dokonuje oceny złożonej dokumentacji do kwalifikacji wstępnej z uwzględnieniem następujących kryteriów:

1) doświadczenia spółki lub jej wspólników (akcjonariuszy) w organizacji finansowania budowy i eksploatacji autostrad płatnych lub przedsięwzięć o podobnym charakterze,

2) wiarygodności finansowej spółki oraz jej wspólników (akcjonariuszy),

3) zdolności finansowania budowy autostrady,

4) określonych w § 4 ust. 1 pkt 8–10.

§ 7.
 Kwalifikacja wstępna może być przeprowadzona w razie zgłoszenia się co najmniej 3 uczestników.
§ 8.
 W razie stwierdzenia, że wspólnicy (akcjonariusze) spółki uczestniczą w innych spółkach ubiegających się o udzielenie koncesji na budowę i eksploatację tej samej autostrady lub tego samego odcinka autostrady, komisja zaprzestaje dalszej oceny dokumentacji tej spółki.
§ 9.
 Jeżeli żaden z uczestników kwalifikacji wstępnej nie spełnia wymagań określonych w ustawie z dnia 27 października 1994 r. o autostradach płatnych (Dz. U. Nr 127, poz. 627) oraz w niniejszym rozporządzeniu, komisja zawiadamia o tym Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej, Prezesa Agencji i uczestników kwalifikacji wstępnej.

Rozdział 2

Tryb pracy komisji przetargowej

§ 10. 

1. Komisja uchwala regulamin swej pracy i wykonuje swoje czynności na posiedzeniach.

2. Komisja podejmuje uchwały większością głosów w obecności co najmniej 2/3 jej składu.

3. Członkowie komisji są obowiązani do złożenia pisemnego oświadczenia o przestrzeganiu przepisów o tajemnicy państwowej i służbowej.

§ 11.
 Na pierwszym posiedzeniu komisji, zwołanym po upływie terminu wyznaczonego do składania dokumentacji do kwalifikacji wstępnej, komisja dokonuje niezbędnych czynności, a w szczególności sprawdza:

1) nienaruszalność opakowań i ich zawartość,

2) kompletność wymaganej dokumentacji, a w razie negatywnego wyniku, ustala termin do jej uzupełnienia,

3) wniesienie wymaganej opłaty za specyfikację warunków kwalifikacji wstępnej oraz sporządza listę uczestników tej kwalifikacji.

§ 12.
 1. Komisja decyduje o minimalnej liczbie punktów uprawniających do zakwalifikowania spółki do przetargu.

2. Poszczególni członkowie komisji dokonują punktowej oceny dokumentacji, o której mowa w § 4 ust. 2 pkt 1.

§ 13.
 Komisja przekazuje Radzie do Spraw Autostrad wyniki kwalifikacji wstępnej wraz ze stosownym protokołem.
§ 14.
 Listę wybranych oferentów ogłasza się w siedzibie Agencji oraz przesyła uczestnikom kwalifikacji wstępnej w terminie określonym w ogłoszeniu.

Rozdział 3

Szczegółowe zasady przetargu ograniczonego

§ 15.

 1. Agencja zaprasza oferentów do przetargu ograniczonego, zwanego dalej „przetargiem”, po przygotowaniu informacji o warunkach przetargu i ustaleniu opłaty.

2. Pisemne zaproszenie do przetargu powinno określać w szczególności:

1) termin i miejsce składania ofert oraz nabycia informacji o warunkach przetargu,

2) wysokość i tryb uiszczenia opłaty za informację.

3. Informacja o warunkach przetargu powinna zawierać ocenę punktową kryteriów oceny ofert.

§ 16.
 Termin na przygotowanie ofert powinien wynieść co najmniej 4 miesiące od dnia wysłania listem poleconym zaproszenia do przetargu.
§ 17.
 Oferta powinna zawierać w szczególności:

1) prognozę ruchu,

2) studium wykonalności,

3) termin rozpoczęcia i zakończenia budowy,

4) okres eksploatacji autostrady i stawki opłat w chwili rozpoczęcia eksploatacji,

5) plan organizacyjny budowy i eksploatacji autostrady,

6) proponowany zakres zatrudnienia wykonawców polskich oraz stosowania materiałów i wyrobów produkcji krajowej,

7) warunki, wysokość kosztów i zakres zabezpieczeń dotyczących ochrony środowiska, ochrony gruntów rolnych i leśnych, dóbr kultury oraz obiektów archeologicznych,

8) zasady zagospodarowania miejsc obsługi podróżnych, pojazdów i przesyłek,

9) koncepcję systemu nadzoru i kontroli ruchu drogowego oraz służb ratowniczych,

10) przewidywaną wysokość kosztów budowy autostrady, w tym dotyczących miejsc obsługi podróżnych, pojazdów i przesyłek,

11) szczegółowy plan finansowania autostrady, z wyszczególnieniem środków własnych, kredytów, pożyczek,

12) zakres akceptowanych istotnych warunków koncesji i umowy koncesyjnej przedstawionych w informacji o warunkach przetargu.

§ 18.
 Komisja w trakcie przeprowadzania przetargu ocenia dane określone w art. 49 ustawy o autostradach płatnych, a ponadto:

1) strukturę organizacyjną spółki oraz jej kapitału zakładowego (akcyjnego),

2) przewidywane środki własne, kredyty, pożyczki, poręczenia spłaty ze środków budżetu państwa i inne środki,

3) proponowany system opłat, ich wysokość w chwili rozpoczęcia eksploatacji oraz sposób ich pobierania,

4) wiarygodność opracowanej przez oferenta prognozy ruchu,

5) proponowany przez oferenta okres obowiązywania koncesji, w tym daty rozpoczęcia i zakończenia budowy i eksploatacji autostrady,

6) warunki, wysokość kosztów i zakres zabezpieczeń dotyczących ochrony środowiska, ochrony gruntów rolnych i leśnych, dóbr kultury oraz obiektów archeologicznych,

7) system organizacji eksploatacji autostrady,

8) zakres akceptowanych istotnych warunków koncesji i umowy koncesyjnej przedstawionych w informacji o warunkach przetargu,

9) koncepcję systemu nadzoru i kontroli ruchu drogowego oraz służb ratowniczych,

10) doświadczenie spółki lub jej wspólników (akcjonariuszy) w organizacji finansowania budowy i eksploatacji autostrad płatnych lub przedsięwzięć o podobnym charakterze,

11) inne dane wynikające z oferty.

§ 19.
 Komisja dokonuje wyboru oferty najkorzystniejszej na podstawie oceny punktowej.
§ 20.
 Jeżeli żadna z ofert nie odpowiada wymaganiom określonym w ustawie oraz niniejszym rozporządzeniu, komisja może uznać bezskuteczność przetargu.
§ 21.
 Z wyników przetargu sporządza się protokół, który podpisują obecni członkowie komisji.
§ 22.
 1. Protokół postępowania przetargowego powinien zawierać w szczególności:

1) oznaczenie czasu i miejsca postępowania przetargowego,

2) imiona i nazwiska członków komisji,

3) liczbę uczestników kwalifikacji wstępnej,

4) liczbę wybranych oferentów wraz z uzasadnieniem wyboru,

5) wskazanie ofert nie rozpatrywanych wraz z uzasadnieniem,

6) wskazanie oferty najkorzystniejszej wraz z uzasadnieniem lub uzasadnienie uznania przetargu za bezskuteczny.

7) kolejność oferentów ustaloną w postępowaniu.

2. Do protokołu, o którym mowa w ust. 1, należy dołączyć protokoły wyników kwalifikacji wstępnej, przetargu oraz opinię Rady do Spraw Autostrad.

3. Po zakończeniu postępowania przetargowego protokół może być udostępniony do wglądu uczestnikom postępowania przetargowego.

§ 23.
 Przepisy niniejszego rozdziału stosuje się również wtedy, gdy w drodze kwalifikacji wstępnej wybrany został tylko jeden oferent.
§ 24.
 Do trybu postępowania komisji w toku przetargu stosuje się odpowiednio przepis § 11.

Rozdział 4

Przepisy końcowe

§ 25. 

Przepisy rozporządzenia stosuje się odpowiednio do postępowania przetargowego dotyczącego udzielenia koncesji wyłącznie na eksploatację autostrady lub jej odcinka.
§ 26.
 Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 7 dni od dnia ogłoszenia.

Minister Transportu i Gospodarki Morskiej: B. Liberadzki

Metryka
  • Data ogłoszenia: 1995-06-01
  • Data wejścia w życie: 1995-06-08
  • Data obowiązywania: 1995-06-08
  • Z mocą od: 1995-06-08
  • Dokument traci ważność: 2001-05-30

REKLAMA

Dziennik Ustaw

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA