REKLAMA
Dziennik Ustaw - rok 1995 nr 8 poz. 36
ROZPORZĄDZENIE RADY MINISTRÓW
z dnia 10 stycznia 1995 r.
w sprawie trybu sporządzania programów oraz negocjacji warunków wprowadzenia zadań rządowych do miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego.
Na podstawie art. 64 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. o zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. Nr 89, poz. 415) zarządza się, co następuje:
Rozdział 1
Przepisy ogólne
§ 1.
1) sporządzaniu programów zadań rządowych, które wymagają wprowadzenia do miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego i są finansowane w całości lub części z budżetu państwa,
2) negocjowaniu warunków wprowadzenia zadań wymienionych w pkt 1 do miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.
1) ustawie – rozumie się przez to ustawę z dnia 7 lipca 1994 r. o zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. Nr 89, poz. 415),
2) programie centralnym – rozumie się przez to program sporządzany przez ministra lub kierownika urzędu centralnego,
3) programie wojewódzkim – rozumie się przez to program sporządzany przez wojewodę,
4) planie miejscowym – rozumie się przez to miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego,
5) studium wojewódzkim – rozumie się przez to studium zagospodarowania przestrzennego województwa,
6) centralnym rejestrze – rozumie się przez to rejestr programów sporządzany i prowadzony przez Ministra Gospodarki Przestrzennej i Budownictwa.
2. Przy sporządzaniu programów, o których mowa w ust. 1, uwzględnia się analizę możliwości zaangażowania środków finansowych z budżetu państwa do realizacji zadań zawartych w tych programach.
Rozdział 2
Sporządzanie programów centralnych
§ 4.
2. W projekcie programu centralnego uwzględnia się uwarunkowania zawarte w studium wojewódzkim dotyczącym województwa, na którego obszarze przewiduje się realizację zadań rządowych ujętych w tym programie.
3. W przypadku braku studium wojewódzkiego, w projekcie programu centralnego uwzględnia się uwarunkowania zawarte w studiach uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin.
2. W części opisowej projektu programu centralnego zamieszcza się:
1) nazwę i ogólną charakterystykę programu,
2) nazwy województw i gmin, na których obszarze przewiduje się realizację poszczególnych zadań rządowych,
3) szczegółowy opis zadań rządowych przewidzianych do realizacji na obszarach poszczególnych województw i gmin, z uwzględnieniem ich potencjalnych skutków dla środowiska,
4) podstawowe wymogi, jakim powinny odpowiadać obszary przeznaczone do realizacji zadań rządowych.
3. W części graficznej projektu programu centralnego, wykonanej na mapach w odpowiedniej skali, określa się odniesienia przestrzenne programu w granicach poszczególnych województw.
4. Jeżeli projekt programu centralnego dotyczy obszaru więcej niż jednego województwa, wykonuje się go z podziałem na części dotyczące obszarów poszczególnych województw.
2. Wojewoda opiniuje program w zakresie, o którym mowa w § 4 ust. 2.
3. Organ sporządzający projekt programu centralnego, po uzyskaniu opinii i wprowadzeniu stosownych zmian w tym projekcie, przedstawia go do uzgodnienia Ministrowi Gospodarki Przestrzennej i Budownictwa oraz Ministrowi – Kierownikowi Centralnego Urzędu Planowania. Do przedstawionego projektu programu dołącza informację o sposobie uwzględnienia opinii, o których mowa w ust. 1.
4. Organ sporządzający projekt programu centralnego, po uzyskaniu uzgodnień, o których mowa w ust. 3, przedstawia go do zatwierdzenia Radzie Ministrów.
Rozdział 3
Sporządzanie programów wojewódzkich
§ 9.
2. Wojewoda sporządzający projekt programu wojewódzkiego, po uzyskaniu opinii oraz wprowadzeniu stosownych zmian do tego projektu, przedstawia go do uzgodnienia Ministrowi Gospodarki Przestrzennej i Budownictwa oraz właściwym naczelnym lub centralnym organom administracji państwowej. Do przedstawionego projektu programu dołącza informację o sposobie uwzględnienia opinii, o których mowa w ust. 1.
Rozdział 4
Negocjowanie warunków wprowadzenia zadań rządowych do miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego
§ 14.
2. Jeżeli gmina odmawia przyjęcia proponowanego terminu negocjacji, wojewoda proponuje inny termin.
3. Nieprzystąpienie gminy do negocjacji w proponowanych terminach jest równoznaczne z odmową uzgodnienia warunków wprowadzenia zadań rządowych do planów miejscowych. W tym przypadku stosuje się przepis art. 63 ustawy.
1) granice obszaru, który powinien być objęty opracowaniem planu miejscowego lub jego zmianą,
2) zakres ustaleń planu miejscowego, związanych z wprowadzeniem zadania rządowego,
3) wielkość środków finansowych przeznaczonych na realizację zobowiązań, o których mowa w art. 14 pkt 2 i art. 36 ust. 1 i 2 ustawy, oraz zasady ich przekazywania gminie.
2. W toku negocjacji warunki, o których mowa w ust. 1, może zaproponować również gmina.
3. W przypadku pozytywnego wyniku negocjacji, wojewoda zawiera z gminą umowę o warunkach wprowadzenia zadań rządowych do planów miejscowych.
4. Jeżeli w terminie dwóch miesięcy negocjacje nie zakończą się uzgodnieniem warunków, o których mowa w ust. 1, wojewoda sporządza protokół rozbieżności. Protokół ten dołącza do wniosku kierowanego do Rady Ministrów o rozstrzygnięcie w sprawie warunków wprowadzenia zadań rządowych do planów miejscowych.
5. Wojewoda informuje organ sporządzający program centralny o przebiegu i wynikach negocjacji prowadzonych z gminą.
2. Rozstrzygnięcie, o którym mowa w § 15 ust. 4, przekazuje się Ministrowi Gospodarki Przestrzennej i Budownictwa, wojewodzie oraz gminom, których to rozstrzygnięcie dotyczy.
Rozdział 5
Przepisy przejściowe i końcowe
§ 17.
Prezes Rady Ministrów: W. Pawlak
- Data ogłoszenia: 1995-01-31
- Data wejścia w życie: 1995-01-31
- Data obowiązywania: 1995-01-31
- Z mocą od: 1995-01-31
- Dokument traci ważność: 2003-07-11
REKLAMA