REKLAMA
Dziennik Ustaw - rok 1994 nr 25 poz. 85
ROZPORZĄDZENIE RADY MINISTRÓW
z dnia 10 lutego 1994 r.
zmieniające rozporządzenie w sprawie ceł na towary przywożone z zagranicy.
Na podstawie art. 4 ust. 5 pkt 1 ustawy z dnia 28 grudnia 1989 r. - Prawo celne (Dz. U. Nr 75, poz. 445, z 1991 r. Nr 60, poz. 253, Nr 73, poz. 320 i Nr 100, poz. 442, z 1992 r. Nr 21, poz. 85 oraz z 1993 r. Nr 60, poz. 279 i Nr 129, poz. 598) zarządza się, co następuje:
1) w dziale 84 uwaga dodatkowa nr 2 otrzymuje brzmienie:
«2. Wyrażenie "do montażu przemysłowego" dotyczy fabrycznie nowych silników do pojazdów samochodowych i mechanicznych, objętych pozycjami od 8701 do 8705 taryfy celnej, które umożliwiają zmontowanie kompletnych, nowych pojazdów samochodowych i mechanicznych, także posiadających zasadniczy charakter wyrobu kompletnego lub gotowego (objętego pozycjami nr 8701, 8702, 8703, 8704 i 8705) dokonywanego w zakładzie montującym lub produkującym wyżej wymienione pojazdy, pod warunkiem że pojazdy będą montowane przemysłowo w oparciu o uzyskaną licencję od zagranicznego licencjodawcy i w przypadku pojazdów objętych pozycjami nr 8701 (z wyłączeniem pozycji 8701 20), 8703, 8704 (o ładowności do 5000 kg) w skali rocznej będzie montowanych nie mniej niż 1000 pojazdów, a pojazdów objętych pozycjami nr 8701 20, 8702, 8704 (o ładowności większej niż 5000 kg) i 8705 w skali rocznej będzie montowanych nie mniej niż 200 pojazdów.
Silniki do pojazdów samochodowych i mechanicznych objętych pozycjami nr 8701, 8702, 8703, 8704 i 8705, importowane z przeznaczeniem do montażu przemysłowego, nie mogą być wykorzystane jako części zamienne do gotowych pojazdów.
W przypadku wykorzystania części do montażu przemysłowego do innych celów, należności celne wymierzane są według stanu towaru i jego wartości celnej w dniu zgłoszenia towaru do odprawy celnej i według stawek w tym dniu obowiązujących.»,
2) w dziale 87 uwagi dodatkowe nr 2 i 3 otrzymują brzmienie:
«2. Wyrażenie "do montażu przemysłowego" dotyczy fabrycznie nowych podwozi, nadwozi oraz części i akcesoriów do pojazdów samochodowych i mechanicznych, objętych pozycjami od 8701 do 8705 taryfy celnej, które umożliwiają zmontowanie kompletnych, nowych pojazdów samochodowych i mechanicznych, także posiadających zasadniczy charakter wyrobu kompletnego lub gotowego (objętego pozycjami nr 8701, 8702, 8703, 8704 i 8705), dokonywanego w zakładzie montującym lub produkującym wyżej wymienione pojazdy, pod warunkiem że pojazdy będą montowane przemysłowo w oparciu o uzyskaną licencję od zagranicznego licencjodawcy i w przypadku pojazdów objętych pozycjami nr 8701 (z wyłączeniem pozycji 8701 20), 8703, 8704 (o ładowności do 5000 kg) w skali rocznej będzie montowanych nie mniej niż 1000 pojazdów, a pojazdów objętych pozycjami nr 8701 20, 8702, 8704 (o ładowności większej niż 5000 kg) i 8705 w skali rocznej będzie montowanych nie mniej niż 200 pojazdów.
3. Podwozia, nadwozia, części i akcesoria do pojazdów samochodowych i mechanicznych, objętych pozycjami nr 8701, 8702, 8703, 8704 i 8705, importowane z przeznaczeniem do montażu przemysłowego, nie mogą być wykorzystywane jako części zamienne do gotowych pojazdów. W przypadku wykorzystania części do montażu przemysłowego do innych celów, należności celne wymierzane są według stanu towaru i jego wartości celnej w dniu zgłoszenia towaru do odprawy celnej i według stawek w tym dniu obowiązujących.»
Prezes Rady Ministrów: W. Pawlak
- Data ogłoszenia: 1994-02-26
- Data wejścia w życie: 1994-03-12
- Data obowiązywania: 1994-03-12
- Z mocą od: 1994-03-12
- Dokument traci ważność: 1995-01-01
REKLAMA
Dziennik Ustaw
REKLAMA
REKLAMA