REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dziennik Ustaw - rok 1992 nr 52 poz. 247

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA TRANSPORTU I GOSPODARKI MORSKIEJ

z dnia 17 czerwca 1992 r.

w sprawie warunków i trybu wydawania lub poświadczania certyfikatów ubezpieczenia albo innego zabezpieczenia finansowego odpowiedzialności cywilnej za szkody spowodowane zanieczyszczeniem olejami, wzoru certyfikatu oraz wysokości pobieranych opłat.

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 338 ustawy z dnia 1 grudnia 1961 r. – Kodeks morski (Dz. U. z 1986 r. Nr 22, poz. 112, z 1989 r. Nr 35, poz. 192 i z 1991 r. Nr 16, poz. 73) zarządza się, co następuje:

§ 1.

1. Certyfikat ubezpieczenia lub innego zabezpieczenia finansowego odpowiedzialności cywilnej za szkody spowodowane zanieczyszczeniem olejami, zwany dalej „certyfikatem”, wydany dla określonego statku morskiego, stwierdza, że właściciel tego statku posiada zabezpieczenie finansowe odpowiedzialności cywilnej za tę szkodę, spowodowaną zanieczyszczeniem olejami, w formie ubezpieczenia lub innego zabezpieczenia finansowego w granicach określonych w Międzynarodowej konwencji o odpowiedzialności cywilnej za szkody spowodowane zanieczyszczeniem olejami, 1969, sporządzonej w Brukseli dnia 29 listopada 1969 r. (Dz. U. z 1976 r. Nr 32, poz. 184), zwanej dalej „Konwencją o odpowiedzialności cywilnej”, zmienionej Protokołem do Międzynarodowej konwencji o odpowiedzialności cywilnej za szkody spowodowane zanieczyszczeniem olejami, sporządzonym w Londynie dnia 19 listopada 1976 r. (Dz. U. z 1986 r. Nr 20, poz. 104).

2. Certyfikat wydaje się dla statków o polskiej przynależności, a w zakresie przewidzianym w art. 337 Kodeksu morskiego – również dla statków obcych.

§ 2.

1. Certyfikat dla statków o polskiej przynależności wystawia lub poświadcza dyrektor urzędu morskiego właściwego dla portu macierzystego statku.

2. Właścicielowi statku, który ubiega się o wydanie certyfikatu na podstawie art. 337 Kodeksu morskiego, certyfikat wystawia dyrektor urzędu morskiego, do którego wpłynął wniosek.

§ 3.

1. Wniosek o wystawienie certyfikatu powinien zawierać następujące dane:

1) nazwę statku, jego port macierzysty oraz oznaczenie organu prowadzącego rejestr,

2) oznaczenie właściciela statku i jego siedziby.

3) rodzaj zabezpieczenia,

4) nazwę i siedzibę zakładu ubezpieczeń lub innej osoby dającej zabezpieczenie, a także – gdy jest to właściwe – miejsce ustanowienia ubezpieczenia lub zabezpieczenia,

5) okres ważności certyfikatu.

2. Do wniosku należy dołączyć dokument ubezpieczenia lub innego zabezpieczenia finansowego odpowiedzialności, wystawiony przez zakład ubezpieczeń lub bank mający siedzibę w Polsce.

3. Dokument zabezpieczenia odpowiedzialności może być wystawiony również przez obcy zakład ubezpieczeń lub inną osobę dającą zabezpieczenie, jeżeli wynikające z niego zabezpieczenie finansowe odpowiedzialności jest zagwarantowane przez zakład ubezpieczeń lub bank mający siedzibę w Polsce.

§ 4.

1. Certyfikat powinien zawierać:

1) nazwę statku i jego port macierzysty,

2) oznaczenie właściciela statku i jego siedziby,

3) rodzaj zabezpieczenia,

4) nazwę i siedzibę zakładu ubezpieczeń lub innej osoby dającej zabezpieczenie finansowe, a także – gdy jest to właściwe – miejsce siedziby właściciela statku ustanowienia ubezpieczenia lub zabezpieczenia,

5) okres ważności certyfikatu, który nie może być dłuższy niż okres ważności ubezpieczenia lub innego zabezpieczenia finansowego.

2. Certyfikat wystawia się w językach polskim i angielskim.

3. Wzór certyfikatu stanowi załącznik do rozporządzenia.4. Kopię wydanego lub poświadczonego certyfikatu, urząd morski przesyła organowi prowadzącemu rejestr statku, dla którego został on wydany.

§ 5.

Poświadczeniu podlega certyfikat, jeśli zawiera dane określone w § 4 ust. 1 i dołączony jest do niego dokument określony w § 3 ust. 2 lub ust. 3.

§ 6.

1. Okres ważności certyfikatu powinien odpowiadać okresowi ważności ubezpieczenia lub innego zabezpieczenia finansowego, na którego podstawie certyfikat został wydany.

2. Jeżeli ubezpieczenie lub inne zabezpieczenie finansowe utraciło ważność przed upływem okresu określonego w certyfikacie, właściciel statku jest obowiązany zawiadomić o tym urząd morski.

3. Certyfikat traci ważność z upływem okresu ubezpieczenia lub innego zabezpieczenia finansowego, na którego podstawie został wydany.

§ 7.

Urząd morski pobiera następujące opłaty:

1) za wydanie certyfikatu – w wysokości 1.000 zł za każdą tonę statku, dla którego ma być wystawiony certyfikat, określoną zgodnie z art. V10 Konwencji o odpowiedzialności cywilnej,

2) za poświadczenie certyfikatu – jedną dziesiątą kwoty wymienionej w pkt 1.

§ 8.

Rozporządzenie wchodzi wżycie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

Minister Transportu i Gospodarki Morskiej: p. o. E. Waligórski

Załącznik 1. [WZÓR CERTYFIKATU]

Załącznik do rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej
z dnia 17 czerwca 1992 r. (poz. 247)

WZÓR CERTYFIKATU

Metryka
  • Data ogłoszenia: 1992-07-08
  • Data wejścia w życie: 1992-07-21
  • Data obowiązywania: 1992-07-21
  • Z mocą od: 1992-07-21
  • Dokument traci ważność: 2004-06-03
Brak dokumentów zmieniających.
Brak zmienianych dokumentów.

REKLAMA

Dziennik Ustaw

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA