REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dziennik Ustaw - rok 1992 nr 35 poz. 152

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA KULTURY I SZTUKI

z dnia 31 marca 1992 r.

w sprawie zasad wynagradzania pracowników instytucji kultury prowadzących gospodarkę finansową na zasadach ustalonych dla zakładów budżetowych.

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 31 ustawy z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (Dz. U. Nr 114, poz. 493) zarządza się, co następuje:

§ 1.

1. Rozporządzenie stosuje się – z zastrzeżeniem ust. 2 i 3 – do pracowników zatrudnionych w instytucjach kultury prowadzących gospodarkę finansową i rozliczających się z budżetem państwa lub gminy na zasadach ustalonych dla zakładów budżetowych, zwanych dalej odpowiednio „pracownikami” i „instytucjami”:

1) zatrudnionych w:

a) bibliotekach,

b) domach kultury, ośrodkach i klubach kultury, świetlicach i ogniskach artystycznych,

c) galeriach i centrach sztuki,

d) ośrodkach badań i dokumentacji w różnych dziedzinach kultury,

e) domach pracy twórczej,

f) muzeach,

2) objętych układami zbiorowymi pracy dla:

a) pracowników gospodarki komunalnej i mieszkaniowej z dnia 28 grudnia 1974 r.,

b) pracowników zatrudnionych na statkach pływających w żegludze portowej, przybrzeżnej i na wodach osłoniętych z dnia 17 stycznia 1975 r.,

c) przemysłu poligraficznego z dnia 31 grudnia 1974 r.

2. Do pracowników, o których mowa w ust. 1 pkt 2:

1) lit. a) – nie stosuje się § 7, 11 i 17,

2) lit. b) i c) – nie stosuje się § 7, 10, 11 i 17.

3. Przepisów rozporządzenia nie stosuje się do:

1) pracowników straży przemysłowej, z wyjątkiem § 3, 6–8, 10–15, 17 i 19,

2) funkcjonariuszy pożarnictwa, z wyjątkiem § 12 i 19.

§ 2.

Ustala się:

1) tabele stawek wynagrodzenia zasadniczego, stanowiące załącznik nr 1 do rozporządzenia,

2) tabele zaszeregowania stanowisk pracy, stanowiące załącznik nr 2 do rozporządzenia,

3) tabele stanowisk (funkcji) uprawniających do dodatku funkcyjnego niektórych pracowników, stanowiące załącznik nr 3 do rozporządzenia.

§ 3.

Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o „minimalnej stawce”, rozumie się przez to minimalną stawkę miesięcznego wynagrodzenia zasadniczego w pierwszej kategorii zaszeregowania, określoną w tabelach, o których mowa w § 2 pkt 1.

§ 4.

1. Pracownikom przysługuje dodatek za wysługę lat, zwany dalej „dodatkiem”, w wysokości 5% miesięcznego wynagrodzenia zasadniczego po 5 latach pracy, wzrastający o 1% za każdy następny rok, aż do osiągnięcia 20% miesięcznego wynagrodzenia zasadniczego po 20 i dalszych latach pracy.

2. Kierowcom i ich pomocnikom, którzy w dniu wejścia w życie rozporządzenia posiadają prawo do dodatków w wysokości 3% wynagrodzenia zasadniczego po 3 latach pracy i 4% wynagrodzenia zasadniczego po 4 latach pracy, dodatek wypłaca się według dotychczasowych zasad.

3. Do okresu pracy uprawniającego do dodatku wlicza się okresy poprzedniego zatrudnienia, z wyłączeniem okresów zatrudnienia w tych zakładach pracy, w których stosunek pracy:

1) wygasł wskutek porzucenia pracy,

2) został rozwiązany przez zakład pracy bez wypowiedzenia z winy pracownika.

4. W przypadku dodatkowego zatrudnienia pracownika prawo do dodatku ustala się odrębnie dla każdego stosunku pracy. Do okresu dodatkowego zatrudnienia nie podlegają zaliczeniu okresy zatrudnienia podstawowego.

5. Do okresu pracy uprawniającego do dodatku wlicza się także inne okresy na podstawie przepisów odrębnych.

6. Dodatek wypłaca się za wszystkie dni pracy i dni usprawiedliwionej nieobecności w pracy, za które pracownikowi przysługuje wynagrodzenie lub zasiłek z ubezpieczenia społecznego.

7. Dodatek wypłacany jest w terminie wypłaty wynagrodzenia:

1) począwszy od pierwszego dnia miesiąca kalendarzowego następującego po miesiącu, w którym pracownik nabył prawo do dodatku lub prawo do wyższej stawki dodatku, jeżeli nabycie prawa nastąpiło w ciągu miesiąca,

2) za dany miesiąc, jeżeli nabycie prawa do dodatku lub prawa do wyższej stawki dodatku nastąpiło pierwszego dnia miesiąca.

§ 5.

1. Pracownikom zatrudnionym na stanowiskach kierowniczych przysługuje dodatek funkcyjny, zwany dalej „dodatkiem”.

2. Przy tworzeniu stanowisk (funkcji) uprawniających do dodatku należy w szczególności uwzględnić:

1) stopień samodzielności organizacyjnej danej instytucji,

2) liczbę pracowników zatrudnionych w instytucji (komórce organizacyjnej),

3) zakres działania instytucji (komórki organizacyjnej).

§ 6.

1. Pracownikom przysługuje dodatek za prace wykonywane w warunkach szkodliwych dla zdrowia, szczególnie uciążliwych lub niebezpiecznych w wysokości:

1) do 5% minimalnej stawki – przy pierwszym stopniu szkodliwości dla zdrowia lub szczególnej uciążliwości,

2) do 10% minimalnej stawki – przy drugim stopniu szkodliwości dla zdrowia lub szczególnej uciążliwości,

3) do 15% minimalnej stawki – przy trzecim stopniu szkodliwości dla zdrowia lub szczególnej uciążliwości oraz przy pracach wykonywanych w warunkach niebezpiecznych.

2. Zasady przyznawania dodatku, o którym mowa w ust. 1, określa załącznik nr 4 do rozporządzenia.

§ 7.

1. Pracownikom zatrudnionym w muzeach martyrologicznych oraz w oddziałach martyrologicznych innych muzeów na stanowiskach pracy wymagających bezpośredniej styczności z reliktami martyrologii przysługuje dodatek za szczególnie trudne warunki pracy w wysokości 20% wynagrodzenia zasadniczego.

2. Zasady wypłacania dodatku, o którym mowa w ust. 1, określa załącznik nr 5 do rozporządzenia.

§ 8.

1. Pracownikom zatrudnionym na stanowiskach, na których jest niezbędne posługiwanie się językiem obcym, przysługuje dodatek za znajomość języków obcych w wysokości:

1) do 10% minimalnej stawki – za znajomość pierwszego języka obcego,

2) do 15% minimalnej stawki – za znajomość każdego następnego języka obcego.

2. Zasady przyznawania dodatku, o którym mowa w ust. 1, określa załącznik nr 6 do rozporządzenia.

§ 9.

1. Kierowcom samochodów osobowych może być przyznane wynagrodzenie ryczałtowe obejmujące poszczególne składniki płac (wynagrodzenie zasadnicze, dopłaty za godziny nadliczbowe, pracę w porze nocnej), uwzględniające liczbę godzin przypadających do przepracowania w okresie jednego miesiąca – w przypadkach, gdy faktyczny czas pracy kierowców w poszczególnych miesiącach nie ulega wahaniom i odpowiada liczbie godzin przyjętej do obliczenia wynagrodzenia.

2. Kierowcom, z wyjątkiem kierowców samochodów osobowych, i ich pomocnikom mogą być w czasie pracy powierzane czynności dodatkowe, nie wchodzące w zakres ich normalnych obowiązków.

3. Zasady powierzania czynności dodatkowych oraz wynagradzania za te czynności określa załącznik nr 7 do rozporządzenia.

§ 10.

Pracownikom przysługuje za posiadanie stopnia naukowego doktora lub doktora habilitowanego dodatek w wysokości do 5% minimalnej stawki.

§ 11.

1. Pracownikom przysługują nagrody jubileuszowe w wysokości:

1) po 20 latach pracy – 75% miesięcznego wynagrodzenia,

2) po 25 latach pracy – 100% miesięcznego wynagrodzenia,

3) po 30 latach pracy – 150% miesięcznego wynagrodzenia,

4) po 35 latach pracy – 200% miesięcznego wynagrodzenia,

5) po 40 latach pracy – 300% miesięcznego wynagrodzenia.

2. Zasady ustalania okresów pracy i innych okresów uprawniających do nagrody jubileuszowej oraz zasady jej obliczania i wypłacania określają ogólnie obowiązujące przepisy.

§ 12.

1. Pracownikom, z którymi rozwiązano stosunek pracy w związku z przejściem na emeryturę lub rentę inwalidzką, przysługuje jednorazowa odprawa w wysokości:

1) po 10 latach pracy – jednomiesięcznego wynagrodzenia,

2) po 15 1atach pracy – dwumiesięcznego wynagrodzenia,

3) po 20 i więcej latach pracy – trzymiesięcznego wynagrodzenia,

obliczonego jak ekwiwalent pieniężny za urlop wypoczynkowy.

2. Okres pracy uprawniający do odprawy ustala się według zasad obowiązujących przy ustalaniu okresów zatrudnienia uprawniających do dodatku za wysługę lat.

§ 13.

Pracownikom przysługuje za każdą godzinę pracy w porze nocnej dodatek w wysokości 20% godzinowej stawki wynagrodzenia zasadniczego.

§ 14.

Pracownikom zatrudnionym stale w systemie zmianowym przysługuje za pracę na drugiej zmianie dodatek w wysokości 10% godzinowej stawki wynagrodzenia zasadniczego.

§ 15: Pracownikom zatrudnionym przy pilnowaniu przysługuje dodatek w wysokości 10% godzinowej stawki wynagrodzenia zasadniczego za każdą godzinę przepracowaną nieprzerwanie ponad 8 godzin do 12 godzin na dobę w ramach miesięcznej normy czasu pracy wynikającej z pomnożenia 8 godzin przez liczbę roboczych dni kalendarzowych.

§ 16.

Pracownikowi pełniącemu funkcję brygadzisty przysługuje z tytułu wykonywania dodatkowych czynności polegających na kierowaniu, organizowaniu i nadzorowaniu pracy brygady, w okresie pełnienia tej funkcji, dodatek w wysokości uzależnionej od liczby pracowników zatrudnionych w brygadzie – do 20% godzinowej stawki wynagrodzenia zasadniczego.

§ 17.

Pracownicy zatrudnieni na terenie wsi oraz miast liczących do 5 tys. mieszkańców mogą otrzymywać dodatek w wysokości do 10% miesięcznego wynagrodzenia zasadniczego.

§ 18.

1. W ramach środków na wynagrodzenia osobowe może być tworzony fundusz premiowy.

2. Wysokość funduszu premiowego oraz zasady przyznawania i wypłacania premii ustala regulamin zakładowy.

3. Jeżeli w instytucji działają zakładowe organizacje związkowe, zasady, o których mowa w ust. 2, ustala dyrektor (kierownik) w uzgodnieniu z tymi organizacjami.

§ 19.

W ramach posiadanych środków tworzy się fundusz nagród w wysokości do 3% wynagrodzeń osobowych.

§ 20.

1. Pracownikom zatrudnionym w niepełnym wymiarze czasu pracy przysługuje wynagrodzenie zasadnicze i inne składniki wynagrodzenia w wysokości proporcjonalnej do wymiaru czasu pracy określonego' w umowie o pracę.

2. Stawki godzinowe wynagrodzenia zasadniczego oblicza się dzieląc kwotę miesięcznego wynagrodzenia zasadniczego wynikającego z osobistego zaszeregowania pracownika przez:

1) 178 – dla pracowników, których tygodniowy wymiar czasu pracy wynosi 42 godziny,

2) 170 – dla pracowników, których tygodniowy wymiar czasu pracy wynosi 40 godzin,

3) 135 – dla pracowników, których tygodniowy wymiar czasu pracy wynosi 31,5 godziny.

§ 21.

Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia z mocą od dnia 26 grudnia 1991 r.

Minister Kultury i Sztuki: A. Siciński

Załącznik 1. [TABELE STAWEK WYNAGRODZENIA ZASADNICZEGO]

Załączniki do rozporządzenia Ministra Kultury i Sztuki
z dnia 31 marca 1992 r. (poz. 152).

Załącznik nr 1

TABELE STAWEK WYNAGRODZENIA ZASADNICZEGO

I. Pracownicy działalności podstawowej w bibliotekach, domach kultury, ośrodkach i klubach kultury, świetlicach, ogniskach artystycznych, galeriach i centrach sztuki, ośrodkach badań i dokumentacji w różnych dziedzinach kultury, muzeach, domach pracy twórczej

Kategoria zaszeregowania

Stawki miesięczne w złotych

IV

550.000– 655.000

V

585.000– 710.000

VI

625.000– 765.000

VII

675.000– 820.000

VIII

725.000– 880.000

IX

780.000– 955.000

X

840.000–1.030.000

XI

905.000–1.110.000

XII

980.000–1.190.000

XIII

1.060.000–1.280.000

XIV

1.140.000–1.370.000

XV

1.220.000–1.465.000

XVI

1.300.000–1.560.000

XVII

1.380.000–1.655.000

XVIII

1.460.000–1.750.000

 

II. Pracownicy zatrudnieni na stanowiskach instruktorów amatorskiego ruchu artystycznego i zespołów zainteresowań

Kategoria instruktorska

Stawki godzinowe w złotych

S

7.700–14.500

I

6.700–12.500

II

6.200–11.000

III

5.000– 9.500

 

Do czasu pracy instruktora zalicza się zajęcia programowe z uczestnikami w wymiarze nie krótszym niż 80% umownego wymiaru czasu pracy oraz prace organizacyjno-techniczne.

III. Pracownicy administracji i obsługi w instytucjach, o których mowa w § 1 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia

Kategoria zaszeregowania

Stawki miesięczne w złotych

I

400.000– 480.000

II

410.000– 515.000

III

450.000– 560.000

IV

500.000– 605.000

V

550.000– 655.000

VI

600.000– 705.000

VII

650.000– 760.000

VIII

700.000– 815.000

IX

750.000– 870.000

X

800.000– 930.000

XI

850.000– 990.000

XII

905.000–1.055.000

XIII

960.000–1.125.000

XIV

1.020.000–1.200.000

XV

1.085.000–1.275.000

XVI

1.150.000–1.355.000

XVII

1.220.000–1.435.000

 

IV. Pracownicy działalności podstawowej, administracji, ekonomiczni i techniczni w Zamku Królewskim w Warszawie oraz Zarządzie Ochrony i Konserwacji Zespołów Pałacowo-Ogrodowych w Warszawie

Kategoria zaszeregowania

Stawki miesięczne w złotych

I

400.000– 480.000

II

410.000– 530.000

III

420.000– 580.000

IV

430.000– 630.000

V

440.000– 680.000

VI

470.000– 730.000

VII

500.000– 790.000

VIII

530.000– 850.000

IX

560.000– 910.000

X

600.000– 970.000

XI

640.000–1.030.000

XII

690.000–1.100.000

XIII

740.000–1.170.000

XIV

790.000–1.240.000

XV

840.000–1.320.000

XVI

900.000–1.400.000

XVII

960.000–1.480.000

XVIII

1.020.000–1.570.000

XIX

1.080.000–1.660.000

XX

1.140.000–1.750.000

XXI

1.200.000–1.860.000

 

V. Pracownicy utrzymania ruchu i pomocniczy w Zamku Królewskim w Warszawie oraz Zarządzie Ochrony i Konserwacji Zespołów Pałacowo-Ogrodowych w Warszawie

Kategoria zaszeregowania

Stawki godzinowe w złotych

I

2.250–3.000

II

2.300–3.250

III

2.350–3.600

IV

2.400–3.950

V

2.600–4.300

VI

2.850–4.650

VII

3.100–5.000

VIII

3.350–5.400

IX

3.600–5.900

X

3.950–6.400

XI

4.350–6.900

 

VI. Pracownicy na stanowiskach nierobotniczych w zakładach (komórkach organizacyjnych) prowadzących działalność poligraficzną

Kategoria zaszeregowania

Stawki miesięczne w złotych

1

2

I

400.000– 480.000

II

410.000– 505.000

III

430.000– 540.000

IV

450.000– 575.000

V

470.000– 620.000

VI

490.000– 665.000

VII

510.000– 715.000

VIII

530.000–765.000

IX

560.000–815.000

X

590.000–865.000

XI

620.000–915.000

XII

650.000–965.000

XIII

680.000–1.020.000

XIV

710.000–1.080.000

XV

745.000–1.140.000

XVI

780.000–1.200.000

XVII

815.000–1.270.000

XVIII

850.000–1.340.000

XIX

890.000–1.41 5.000

 

VII. Pracownicy na stanowiskach robotniczych w zakładach (komórkach organizacyjnych) prowadzących działalność poligraficzną

Kategoria zaszere­gowania

Stawki godzinowe w złotych

w normalnym czasie pracy

w skróconym czasie pracy

40 godzin

36,25 godziny

tygodniowo

tygodniowo

I

2.250–3.120

2.360–3.275

2.605–3.613

II

2.300–3.360

2.415–3.530

2.663–3.890

III

2.350–3.600

2.470–3.780

2.721–4.169

IV

2.520–3.960

2.645–4.160

2.918–4.585

V

2.760–4.380

2.900–4.600

3.196–5.072

VI

3.000–4.800

3.150–5.040

3.474–5.558

VII

3.240–5.280

3.400–5.545

3.752–6.114

VIII

3.480–5.760

3.655–6.050

4.030–6.670

IX

3.720–6.240

3.905–6.550

4.308–7.226

X

3.960–6.720

4.160–7.055

4.585–7.782

XI

4.200–7.200

4.410–7.560

4.864–8.338

XII

4.440–7.680

4.660–8.065

5.142–8.893

 

Załącznik 2. [TABELE ZASZEREGOWANIA STANOWISK PRACY]

Załącznik nr 2

TABELE ZASZEREGOWANIA STANOWISK PRACY

I. W instytucjach, o których mowa w § 1 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia

1. Pracownicy działalności podstawowej

Lp.

Stanowisko

Kategoria zaszeregowania

1

2

3

1

Starszy kustosz – dyrektor, główny instruktor – dyrektor, główny specjalista w zakresie działalności podstawowej, np. do spraw ochrony zbiorów filmowych – dyrektor, główny konserwator zbiorów filmowych – dyrektor, naczelny filmograf – dyrektor

XVI–XVIII

2

Starszy kustosz, główny instruktor, główny specjalista w zakresie działalności podstawowej, np. do spraw ochrony zbiorów filmowych, główny konserwator zbiorów filmowych, naczelny filmograf

XV–XVI

3

Starszy konserwator w muzealnictwie oraz przy badaniach i dokumentowaniu zabytków

XIII–XVI

4

Kustosz zbioru filmowego, przy pracach bibliotecznych, w muzealnictwie oraz przy badaniach i dokumentowaniu zabytków

XII–XIV

5

Konserwator w muzealnictwie oraz przy badaniach i dokumentowaniu zabytków

XI–XIV

6

Starszy specjalista w zakresie działalności podstawowej, starszy filmograf, starszy instruktor do spraw programowych filmowych, starszy konserwator taśmy filmowej

XI–XIII

7

Starszy bibliotekarz, starszy dokumentalista, starszy konserwator przy pracach bibliotecznych, adiunkt muzealny, adiunkt konserwatorski, starszy instruktor w domu, ośrodku, klubie kultury, w świetlicy, ognisku artystycznym, specjalista w zakresie działalności podstawowej w galerii i centrum sztuki, starszy renowator

X–XII

8

Starszy instruktor w galerii i centrum sztuki, renowator, specjalista w zakresie działalności podstawowej

IX–XI

9

Bibliotekarz, dokumentalista, konserwator przy pracach bibliotecznych, starszy asystent muzealny i konserwatorski, instruktor, instruktor do spraw programowych filmowych, renowator przyuczony, filmograf, konserwator taśmy filmowej

VIII–X

10

Młodszy renowator, samodzielny referent w zakresie działalności podstawowej, przewodnik muzealny, starszy magazynier biblioteczny

VII–IX

11

Asystent muzealny i konserwatorski

VI–IX

12

Młodszy bibliotekarz, młodszy dokumentalista, młodszy konserwator, młodszy instruktor, młodszy instruktor do spraw programowych, młodszy filmograf, magazynier: biblioteczny, zbiorów filmowych

VI–VIII

13

Starszy referent w zakresie działalności podstawowej

VI–VII

14

Asystent, referent w zakresie działalności podstawowej

IV–V

 

2. Pracownicy administracji obsługi

Lp.

Stanowisko

Kategoria zaszeregowania

Dodatek funkcyjny – procent minimalnej stawki

1

2

3

4

1

Zastępca dyrektora do spraw administracyjnych, główny księgowy

XIV–XVII

do 135%

2

Kierownik administracyjny (jeżeli nie utworzono stanowiska zastępcy dyrektora do spraw administracyjnych)

XIV–XVII

do 90%

3

Główny specjalista*), kierownik statku II kategorii

XIV–XVI

do 105%

4

Radca prawny

XIII–XVI

5

Kierownik maszyn statku II kategorii, kierownik: wydziału, działu, oddziału, kierownik pracowni: reprograficznej, kserograficznej, poligraficznej

XIII–XV

do 90%

6

Zastępca kierownika statku II kategorii

XII–XIV

do 75%

7

Specjalista do spraw obsługi i konserwacji urządzeń: elektronicznych, audiowizualnych, akustycznych, komputerowych, elektrycznych, automatyki*)

XI–XIV

do 75%

8

Nurek

XI–XIII

9

Kierownik sekcji (referatu), zastępca kierownika: wydziału, działu, oddziału

XI–XIII

do 75%

10

Specjalista*)

X–XIII

do 75%

11

Bosman

XI–XII

12

Starszy mistrz

X–XII

do 75%

13

Starszy marynarz, kierowca autobusu

X–XI

14

Kierownik stołówki (z zapleczem kuchennym)

X–XI

do 75%

15

Starszy księgowy, starszy operator obsługi i naprawy urządzeń technicznych (audiowizualnych itp.), maszynista offsetowy, fotograf offsetowy, mistrz

IX–XI

16

Marynarz, motorzysta, kierowca samochodu ciężarowego, kierownik bufetu, ratownik wodny

IX–X

17

Kierownik magazynu

VIII–X

do 50%

18

Starszy laborant (w muzeum), introligator, rzemieślnik specjalista, kuchmistrz, plastyk, rysownik, fotograf

VIII–X

19

Starsza maszynistka

VIII–IX

20

Kierownik: kancelarii, archiwum, powielarni

VII–IX

do 50%

21

Rzemieślnik, montażysta wystaw, kwalifikowany opiekun ekspozycji, ogrodnik, palacz centralnego ogrzewania, starszy referent, intendent, starszy magazynier, księgowy, operator obsługi i naprawy urządzeń technicznych (audiowizualnych itp.)

VII–IX

22

Kierowca samochodu osobowego

VII–VIII

23

Archiwista, operator urządzeń powielających, laborant (w muzeum), referent, kasjer, magazynier, sekretarka, kucharz, sprzedawca w bufecie

VI–VIII

24

Maszynistka, kelnerka

VI–VII

25

Telefonistka, korektor, pomocnik: biblioteczny, muzealny, pomocnik palacza centralnego ogrzewania, praczka, prasowaczka

V–VII

26

Pomoc kuchenna, pokojowa

V–VI

27

Robotnik: przy archeologicznych pracach wykopaliskowych, magazynowy, gospodarczy

IV–VI

28

Bileter

IV–V

29

Starszy: strażnik, woźny, dozorca, portier, szatniarz

III–V

30

Strażnik, woźny, dozorca, portier, szatniarz, dźwigowy, strażnik-wachtowy, goniec, sprzątaczka, pomoc powielaczowego

II–IV

*) Dodatek funkcyjny przysługuje za kierowanie zespołem pracowników.

II. W Zamku Królewskim w Warszawie oraz w Zarządzie Ochrony i Konserwacji Zespołów Pałacowo-Ogrodowych w Warszawie

1. Pracownicy działalności podstawowej, administracyjni, techniczni i ekonomiczni

Lp.

Stanowisko

Kategoria zaszeregowania

1

2

3

1

Dyrektor*), starszy kustosz – pierwszy zastępca dyrektora Zamku Królewskiego w Warszawie

XXI

2

Zastępca dyrektora do spraw technicznych

XX

3

Zastępca dyrektora do spraw eksploatacji i udostępniania, główny księgowy

XIX

4

Starszy kustosz – kurator (kierownik działu, ośrodka, gabinetu), główny inżynier, główny specjalista – kierownik działu, wydziału, ośrodka, główny konserwator

XVIII

5

Starszy kustosz – kierownik działu, ośrodka, gabinetu

XVII

6

Główny specjalista, radca prawny

XVI–XVII

7

Starszy kustosz, starszy konserwator, starszy specjalista – kierownik działu, wydziału, ośrodka

XVI

8

Starszy inspektor nadzoru robót budowlanych

XV–XVI

9

Starszy specjalista – kierownik zespołu

XV

10

Kustosz, konserwator

XIV–XV

11

Starszy specjalista, starszy mistrz, projektant elektronicznych maszyn cyfrowych

XIV

12

Inspektor nadzoru robót budowlanych

XIII–XIV

13

Adiunkt muzealny, adiunkt konserwatorski, starszy renowator, starszy archiwista, specjalista, programista elektronicznych maszyn cyfrowych, mistrz

XII–XIII

14

Kasjer w kasie głównej

XII

15

Starszy: bibliotekarz, dokumentalista, inspektor, księgowy

XI–XII

16

Starszy: asystent muzealny, asystent konserwatorski, fotograf, renowator

X–XI

17

Archiwista

IX–XI

18

Magazynier zbiorów muzealnych, starszy laborant

X

19

Bibliotekarz, dokumentalista, starszy przewodnik muzealny, inspektor, księgowy, fotograf, starszy magazynier, starsza maszynistka, sekretarka

IX–X

20

Kasjer w kasie biletowej

IX

21

Asystent muzealny, asystent konserwatorski, młodszy renowator, laborant, starszy referent

VIII–IX

22

Przewodnik muzealny

VIII

23

Młodszy bibliotekarz, młodszy dokumentalista, maszynistka

VII–VIII

24

Pomocnik muzealny, referent, telefonistka

VI–VII

25

Pomoc biurowa

III–IV

*) Zarządu Ochrony i Konserwacji Zespołów Pałacowo-Ogrodowych.

2. Pracownicy utrzymania ruchu i pomocniczy

Lp.

Stanowisko

Kategoria zaszeregowania

1

2

3

1

Elektronik warsztatowy, konserwator: urządzeń centralnych kompleksowego systemu zabezpieczeń, urządzeń komputerowych, urządzeń mikroprocesorowych, maszynista – kopista offsetowy, monter – konserwator maszyn poligraficznych, monter urządzeń elektroenergetycznych, operator elektro-akustyk i urządzeń magnetowidowych, operator: aparatury kontrolno-pomiarowej instalacji automatyki – brygadzista, urządzeń elektroenergetycznych, mikroprocesorowej aparatury sterującej, urządzeń induktofonicznych systemu komputerowego, stolarz warsztatowy, sztukator-stiukarz

X–XI

2

Monter – konserwator urządzeń i instalacji chłodniczych, ślusarz narzędziowy

IX–XI

3

Konserwator: urządzeń elektroakustycznych i induktofonicznych, urządzeń elektroenergetycznych

VIII–XI

4

Fotograf offsetowy – retuszer, konserwator: centrali telefonicznej, urządzeń dźwigowych, sieci i urządzeń peryferyjnych kompleksowego systemu zabezpieczeń, konserwator–elektryk, murarz–tynkarz, plastyk–grafik, spawacz elektryczny–ślusarz remontowy, spawacz gazowy, monter instalacji sanitarnych, ślusarz–montażysta, ślusarz warsztatowy, tapicer–dekorator, zdobnik–plastyk, zecer–drukarz, kierowca samochodu ciężarowego, mechanik naprawy samochodów

IX–X

5

Cieśla, introligator, monter–konserwator sieci wodnokanalizacyjnej, ciepłej wody i centralnego ogrzewania, monter instalacji sanitarnych i klimatyzacji, ślusarz remontowy, tokarz, kuchmistrz

VIII–X

6

Elektromonter akumulatorów i baterii, kinooperator

IX

7

Bukieciarz, konserwator wewnętrznej sieci telefonicznej, krawiec–zdobnik, malarz budowlany, montażysta wystaw – stolarz – szklarz, stolarz budowlany

VIII–IX

8

Konserwator taśmy, montażysta wystaw, ogrodnik–kwiaciarz, operator wprowadzania danych, preparator form offsetowych, robotnik wykwalifikowany – montażysta, składacz na maszynach do pisania i składopisach, kierowca samochodu osobowego, kucharz

VII–VIII

9

Operator kserografu, sprzedawca w bufecie

VI–VIII

10

Robotnik budowlany

V–VIII

11

Monter rusztowań

VI–VII

12

Pomoc ciesielska, pomoc murarska, robotnik transportu wewnętrznego

V–VII

13

Pomoc sztukatora – stiukarza, robotnik magazynowy

IV–VII

14

Sprzątaczka – konserwator posadzek, luster i elementów oświetleniowych, pomoc kuchenna

V–VI

15

Pomoc stolarza

IV–VI

16

Szatniarka

IV–V

17

Sprzątaczka

III–IV

18

Goniec

I–II

 

III. W zakładach (komórkach organizacyjnych) prowadzących działalność poligraficzną

1. Pracownicy na stanowiskach nierobotniczych

Lp.

Stanowisko

Kategoria zaszeregowania

Dodatek funkcyjny – procent minimalnej stawki

1

2

3

4

1

Kierownik zakładu poligraficznego

XVII–XIX

do 180%

2

Główny: specjalista, programista, mechanik, technolog

XIV–XVII

do 140%*)

3

Kierownik: wydziału, działu, zmiany (dyspozytor)

XIII–XVI

do 120%

4

Starszy: redaktor techniczny, grafik, elektronik, programista, technolog, specjalista

XII–XV

5

Specjalista, rewident, starszy inspektor

XI–XIII

6

Kierownik magazynu, mistrz

X–XIII

do 80%

7

Redaktor techniczny, grafik, elektronik, programista, magazynier, zaopatrzeniowiec, kalkulator, technolog, planista, księgowy, kasjer, ekspedytor, inspektor

VIII–XI

8

Młodszy: elektronik, programista, starszy referent, sekretarka, starsza maszynistka

VII–IX

9

Maszynistka

VI–VIII

10

Referent

V–VII

*) Dodatek przysługuje za kierowanie zespołem pracowników.

2. Pracownicy na stanowiskach robotniczych

Lp.

Stanowisko

Kategoria zaszeregowania

1

2

3

1

Maszynista maszyn offsetowych zwojowych

VIII–XII

2

Elektronik-konserwator, organizator przetwarzania składu komputerowego, składacz komputerowego systemu składu, kopista offsetowy, maszynista typograficzny arkuszowy, maszynista maszyn offsetowych arkuszowych, montażysta składu, fotoretuszer, fotograf, retuszer, naświetlacz składu komputerowego, składacz ręczny, montażysta offsetowy, introligator: galanteryjny, przemysłowy

VII–XII

3

Mechanik

V–XII

4

Monter-konserwator maszyn poligraficznych

VI–XI

5

Składacz na aparatach pisząco-kodujących

VII–X

6

Elektromonter

V–X

7

Krajacz

IV–X

8

Szlifierz ostrzarz

V–IX

9

Kompletator składu komputerowego

VI–VIII

10

Kierowca samochodu: ciężarowego

IX–X

 

osobowego

VII–VIII

11

Belowacz makulatury, pracownik: magazynowy, transportowy, w ekspedycji, operator: maszyn powielających, kserografii

IV–VIII

12

Operator: maszyn introligatorskich, offsetowych, typograficznych, odbieracz przy maszynach drukujących

IV–VII

13

Liczarka, pomocnik

IV–VI

14

Pracownik gospodarczy

III–V

15

Sprzątaczka

II–IV

 

Załącznik 3. [TABELE STANOWISK (FUNKCJI) UPRAWNIAJĄCYCH DO DODATKU FUNKCYJNEGO NIEKTÓRYCH PRACOWNIKÓW]

Załącznik nr 3

TABELE STANOWISK (FUNKCJI) UPRAWNIAJĄCYCH DO DODATKU FUNKCYJNEGO NIEKTÓRYCH PRACOWNIKÓW

I. Pracownicy działalności podstawowej w instytucjach, o których mowa w § 1 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia

Lp.

Funkcja

Procent minimalnej stawki

1

2

3

1

Dyrektor

do 150%

2

Zastępca dyrektora

do 135%

3

Kierownik zakładu (oddziału)1)

do 120%

4

Kurator muzealny, główny konserwator muzealny, główny inwentaryzator muzealny

do 105%

5

Kierownik: działu, oddziału, filii, wydziału – w muzeach centralnych, okręgowych i autonomicznych oraz w innych jednostkach stopnia centralnego i wojewódzkiego

do 105%

6

Kierownik pracowni:

 

 

– w Bibliotece Narodowej

do 105%

 

– w muzeach oraz ośrodkach badań i dokumentacji zabytków

do 60%

7

Główny konserwator zbiorów filmowych, naczelny filmograf

do 105%

8

Samodzielne stanowiska pracy2):

 

 

– w Centralnym Ośrodku Metodyki Upowszechniania Kultury w Warszawie, Centrum Edukacji Teatralnej Dzieci i Młodzieży w Gdańsku, Ogólnopolskim Ośrodku Sztuki dla Dzieci i Młodzieży w Poznaniu oraz w galeriach i centrach sztuki

do 105%

 

– w domach kultury, ośrodkach i klubach kultury oraz w świetlicach

do 75%

9

Zastępca kierownika wydziału w ośrodkach badań i dokumentacji zabytków

do 75%

10

Kierownik sekcji:3)

 

 

– w jednostkach stopnia centralnego i wojewódzkiego

do 75%

 

– w ośrodkach badań i dokumentacji filmu oraz w pozostałych jednostkach stopnia innego niż centralny i wojewódzki

do 50%

11

Kierownik: oddziału, działu, filii – w jednostkach nie wymienionych pod lp. 5, z wyjątkiem wiejskich domów kultury, klubów i świetlic, instruktor2) biblioteczny, kierownik biblioteki gminnej

do 60%

12

Kierownik wiejskiego domu kultury, klubu, świetlicy, ogniska artystycznego

do 60%

1) Dotyczy komórki organizacyjnej w Bibliotece Narodowej.

2) Jeżeli pracownik na tym stanowisku kieruje zespołem pracowników lub sprawuje nadzór merytoryczny nad działalnością jednostek niższego szczebla (poradnictwo, instruktaż)

3) W ośrodkach badań i dokumentacji filmu: kierownik sekcji, zespołu, biblioteki, archiwum zbiorów filmowych.

II. Pracownicy Zamku Królewskiego w Warszawie oraz Zarządu Ochrony i Konserwacji Zespołów Pałacowo-Ogrodowych w Warszawie

Lp.

Stanowisko

Procent minimalnej stawki

1

2

3

1

Dyrektor*), pierwszy zastępca dyrektora Zamku Królewskiego w Warszawie

do 200%

2

Zastępca dyrektora, główny księgowy

do 180%

3

Kurator, główny: inwentaryzator, konserwator, inżynier

do 160%

4

Główny specjalista**), główny ogrodnik, kierownik ośrodka (gabinetu)

do 140%

5

Zastępca: głównego księgowego, głównego konserwatora, głównego inwentaryzatora

do 120%

6

Kierownik wydziału (działu), radca prawny*), starszy inspektor nadzoru robót budowlanych

do 105%

7

Zastępca kierownika wydziału (działu), kierownik: pracowni, zespołu, magazynu zbiorów, magazynu centralnego, starszy mistrz, inspektor nadzoru robót budowlanych

do 90%

8

Kierownik warsztatu, mistrz

do 60%

*) Zarządu Ochrony i Konserwacji Zespołów Pałacowo-Ogrodowych.

**) Jeżeli pracownik na tym stanowisku kieruje zespołem pracowników.

Załącznik 4. [ZASADY PRZYZNAWANIA DODATKU ZA PRACE WYKONYWANE W WARUNKACH SZKODLIWYCH DLA ZDROWIA, SZCZEGÓLNIE UCIĄŻLIWYCH LUB NIEBEZPIECZNYCH]

Załącznik nr 4

ZASADY PRZYZNAWANIA DODATKU ZA PRACE WYKONYWANE W WARUNKACH SZKODLIWYCH DLA ZDROWIA, SZCZEGÓLNIE UCIĄŻLIWYCH LUB NIEBEZPIECZNYCH

1. Do pierwszego stopnia szkodliwości dla zdrowia lub szczególnej uciążliwości zalicza się prace wykonywane:

1) w warunkach narażenia na działanie pyłów nie wywołujących zwłóknienia tkanki płucnej,

2) w warunkach narażenia na działanie substancji toksycznych nie kumulujących się w organizmie,

3) w warunkach narażenia na promieniowanie ultrafioletowe lub podczerwone (np. spawanie, hartowanie, stosowanie lamp bakteriobójczych),

4) w pomieszczeniach zamkniętych, w których ze względów technologicznych utrzymuje się stale temperatura efektywna powyżej 25°C lub poniżej 10°C,

5) w pomieszczeniach, w których konieczne jest stale stosowanie sztucznego oświetlenia,

6) przy obsłudze elektronicznych monitorów ekranowych.

2. Do drugiego stopnia szkodliwości dla zdrowia lub szczególnej uciążliwości zalicza się prace wykonywane:

1) w warunkach narażenia na działanie substancji toksycznych kumulujących się w organizmie,

2) w warunkach narażenia na działanie pyłów wywołujących zwłóknienie tkanki płucnej,

3) w warunkach obniżonego lub podwyższonego ciśnienia wynikającego z procesu technologiczne go,

4) w warunkach narażenia na działanie miejscowej wibracji (np. używanie ręcznych narzędzi pneumatycznych),

5) w warunkach narażenia na hałas,

6) w warunkach nadmiernego obciążenia wysiłkiem fizycznym co najmniej 2.000 kcal dla mężczyzn i 1.200 kcal dla kobiet lub wymagające wymuszonej pozycji ciała.

3. Do trzeciego stopnia szkodliwości dla zdrowia lub szczególnej uciążliwości zalicza się prace wykonywane:

1) w warunkach narażenia na działanie bezydyny, alfa-i betanaftyloaminy, chlorku winylu, azbestu oraz innych czynników o analogicznym do tych substancji działaniu, jeżeli zostanie to uznane przez instytut medycyny pracy,

2) w warunkach narażenia na promieniowanie jonizujące,

3) w kontakcie z materiałem zakaźnym lub chorymi zakaźnie ludźmi albo zwierzętami,

4) w warunkach narażenia na działanie pól elektromagnetycznych wysokiej częstotliwości w zakresie od 0,1 do 300.000 MHz w strefie zagrożenia.

4. Do szczególnie niebezpiecznych zalicza się prace:

1) przy urządzeniach elektroenergetycznych znajdujących się pod napięciem powyżej 220 V, wykonywane zgodnie z przepisami o bezpieczeństwie pracy w energetyce,

2) związane z wytwarzaniem, stosowaniem, magazynowaniem oraz trasportowaniem gazów i materiałów wybuchowych,

3) na wysokości powyżej 2 m i w wykopach o głębokości poniżej 2 m, uznane za niebezpieczne w przepisach o bezpieczeństwie i higienie pracy,

4) związane z załadunkiem i rozładunkiem paliw płynnych oraz ich transportem.

5. Prace określone w ust. 1 pkt 1 i 2 oraz ust. 2 pkt 1, 2 i 5 uważa się za wykonywane w warunkach szkodliwych dla zdrowia, uzasadniających przyznanie dodatku, jeżeli w środowisku pracy przekroczone są najwyższe dopuszczalne stężenia i natężenia czynników szkodliwych dla zdrowia, określone w odrębnych. przepisach, lub inne obowiązujące normy higienicznosanitarne.

6. Pomiary czynników szkodliwych dla zdrowia, o których mowa w ust. 5, dokonywane są przez laboratoria Państwowej Inspekcji Sanitarnej oraz inne laboratoria upoważnione przez właściwych terenowo państwowych wojewódzkich inspektorów sanitarnych.

7. Dodatek za wykonywanie prac:

1) określonych w ust. 1–3 – przysługuje, jeżeli były one wykonywane co najmniej przez 80 godzin w miesiącu,

2) określonych w ust. 4 – przysługuje za efektywny czas pracy, bez względu na dzienny lub miesięczny wymiar czasu pracy.

8. Dodatek, o którym mowa w ust. 1–4, wypłacany jest miesięcznie z dołu.

9. Decyzję o przyznaniu dodatku, jego wysokości i cofnięciu w przypadku zmiany warunków pracy podejmuje dyrektor (kierownik) instytucji.

10. W przypadku jednoczesnego występowania uprawnienia do dodatków z tytułu prac wykonywanych w różnych stopniach szkodliwości dla zdrowia i uciążliwości lub niebezpieczeństwa pracownikowi przysługuje jeden, najwyższy dodatek.

Załącznik 5. [ZASADY WYPŁACANIA DODATKU ZA SZCZEGÓLNIE TRUDNE WARUNKI PRACY W MUZEACH MARTYROLOGICZNYCH I W ODDZIAŁACH MARTYROLOGICZNYCH INNYCH MUZEÓW]

Załącznik nr 5

ZASADY WYPŁACANIA DODATKU ZA SZCZEGÓLNIE TRUDNE WARUNKI PRACY W MUZEACH MARTYROLOGICZNYCH I W ODDZIAŁACH MARTYROLOGICZNYCH INNYCH MUZEÓW

1. Pracownikom wykonującym swoje czynności w pomieszczeniach znajdujących się na terenie muzeów martyrologicznych i na terenie oddziałów martyrologicznych innych muzeów, mającym stale bezpośrednią styczność z reliktami martyrologii co najmniej przez połowę obowiązującego wymiaru czasu pracy, przysługuje dodatek za szczególnie trudne warunki pracy, zwany dalej „dodatkiem”.

2. Dodatek przyznawany jest wyłącznie na okres wykonywania pracy w warunkach określonych w ust. 1.

3. Dodatek przysługuje pracownikom zatrudnionym w:

1) Państwowym Muzeum Oświęcim-Brzezinka,

2) Państwowym Muzeum na Majdanku,

3) Muzeum Stutthoff w Sztutowie,

4) Państwowym Muzeum Gross-Rosen w Rogoźnicy,

5) Centralnym Muzeum Jeńców Wojennych w Łambinowicach-Opolu,

6) Muzeum Walki i Męczeństwa w Palmirach – Oddział Muzeum Historycznego m.st. Warszawy,

7) Muzeum na Pawiaku, w Alei Szucha i w X Pawilonie Cytadeli Warszawskiej (Oddziały Muzeum Historii Polskich Ruchów Niepodległościowych i Społecznych w Warszawie),

8) Muzeum Historii Ruchu Rewolucyjnego w Łodzi,

9) Muzeum Martyrologii i Walki w Radogoszczy – Oddział Muzeum Ruchu Rewolucyjnego w Łodzi,

10) Muzeum Martyrologii „Pod Zegarem” – Oddział Muzeum Okręgowego w Lublinie,

11) Muzeum Martyrologicznym w Żabikowie koło Poznania,

12) Muzeum Martyrologii Fort VII Cytadeli Poznańskiej – Oddział Muzeum Historii Ruchu Rewolucyjnego im. Marcina Kasprzaka w Poznaniu,

13) Muzeum Martyrologii w Krakowie – Oddział Muzeum Historycznego m. Krakowa,

14) Muzeum Martyrologii w Zamościu – Rotunda – Oddział Muzeum Okręgowego w Zamościu,

15) Muzeum Martyrologii Alianckich Jeńców Wojennych w Żaganiu – Oddział Muzeum Ziemi Lubuskiej w Zielonej Górze,

16) Muzeum Walki i Męczeństwa w Treblince – Oddział Muzeum Okręgowego w Siedlcach,

17) Muzeum Martyrologii w Chełmie nad Nerem – Oddział Muzeum Okręgowego w Koninie.

Załącznik 6. [ZASADY PRZYZNAWANIA DODATKU ZA ZNAJOMOŚC JĘZYKOW OBCYCH]

Załącznik nr 6

ZASADY PRZYZNAWANIA DODATKU ZA ZNAJOMOŚC JĘZYKOW OBCYCH

1. Warunkiem przyznania dodatku za znajomość języków obcych, zwanego dalej „dodatkiem”, jest posiadanie przez pracownika zaświadczenia potwierdzającego złożenie z wynikiem pozytywnym egzaminu ze znajomości języka obcego przed państwową lub resortową komisją egzaminacyjną.

2. Od składania egzaminu, o którym mowa w ust. 1, zwolnieni są pracownicy posiadający:

1) dyplom ukończenia wydziału filologicznego szkoły wyższej,

2) uprawnienia tłumacza w zakresie danego języka obcego, przyznane na podstawie odrębnych przepisów,

3) dyplom ukończenia szkoły wyższej lub średniej za granicą, w której językiem wykładowym był język obcy, za którego znajomość pracownik ma otrzymywać dodatek.

3. Złożenie egzaminu, o którym mowa w ust. 1, uprawnia do dodatku przez okres 5 lat. Warunkiem przyznania dodatku po upływie tego okresu jest ponowne złożenie egzaminu. Nie dotyczy to pracowników, którzy złożyli egzamin z wynikiem co najmniej dobrym.

4. Dodatek przyznaje minister (kierownik urzędu, kierownik instytucji) w wysokości uzależnionej od stopnia wykorzystania znajomości języka obcego na stanowisku pracy.

5. Dodatek wypłaca się za wszystkie dni pracy i dni usprawiedliwionej nieobecności w pracy, za które pracownikowi przysługuje wynagrodzenie lub zasiłek z ubezpieczenia społecznego.

6. Dodatek przysługuje od pierwszego dnia miesiąca następującego po:

1) złożeniu przez pracownika egzaminu z wynikiem pozytywnym,

2) przedłożeniu dokumentów uzasadniających zwolnienie pracownika od składania egzaminu.

7. Prawo do otrzymywania dodatku wygasa z końcem miesiąca, w którym pracownik:

1) przestał wykonywać czynności lub zajmować stanowisko uzasadniające otrzymywanie dodatku,

2) uzyskał ocenę negatywną z ponownie składanego egzaminu.

Załącznik 7. [ZASADY POWIERZANIA KIEROWCOM l ICH POMOCNIKOM CZYNNOŚCI DODATKOWYCH ORAZ WYNAGRADZANIA ZA TE CZYNNOŚCI]

Załącznik nr 7

ZASADY POWIERZANIA KIEROWCOM l ICH POMOCNIKOM CZYNNOŚCI DODATKOWYCH ORAZ WYNAGRADZANIA ZA TE CZYNNOŚCI

1. Kierowcom, z wyjątkiem kierowców samochodów osobowych, i ich pomocnikom w uzasadnionych przypadkach mogą być w czasie ich pracy powierzone czynności dodatkowe, nie wchodzące w zakres ich normalnych obowiązków. W szczególności dotyczy to tych przypadków, w których powierzenie kierowcom dodatkowych czynności eliminuje potrzebę zatrudnienia innych pracowników do wykonywania tych czynności lub pozwala lepiej wykorzystać środki transportu i urządzenia przeładunkowe.

2. Czynności dodatkowe mogą być powierzone kierowcom i pomocnikom za ich zgodą po uprzednim przeszkoleniu oraz pod warunkiem zachowania bezpieczeństwa ruchu drogowego i pracy oraz zapewnienia warunków organizacyjno-technicznych i dokumentacyjno-kontrolnych.

3. Dodatki do wynagrodzenia przysługują za wykonywanie następujących czynności dodatkowych:

1) stały udział przy czynnościach za- i wyładunkowych,

2) wykonywanie czynności spedycyjnych (przejęcie odpowiedzialności materialnej za ładunek, jego odbiór i zdanie, nadzór, załatwianie formalności dokumentacyjnych itp.),

3) wykonywanie czynności ładowacza,

4) wykonywanie czynności biletera podczas imprezy,

5) wykonywanie czynności administracyjnych, technicznych i obsługi w zakresie imprez,

6) inne czynności wynikające z potrzeb instytucji, jeżeli obowiązek ich świadczenia nie wynika z umowy o pracę zawartej z kierowcą (pomocnikiem).

4. Łączna kwota dodatku za wykonywanie dodatkowych czynności nie może przekroczyć 60% minimalnej stawki.

5. Czynności dodatkowe wykonywane są na podstawie umowy o pracę dodatkową, określającej rodzaje powierzonych czynności, ich zakres oraz wysokość dodatku.

6. Wysokość dodatku ustala dyrektor (kierownik) instytucji.

7. Za każdy dzień nie usprawiedliwionej nieobecności w pracy oraz za każdy dzień usprawiedliwionej nieobecności, za którą przysługuje wynagrodzenie, a także za każdy dzień niewykonywania dodatkowych czynności dodatek miesięczny ulega zmniejszeniu o 1/22,5. Jeżeli nieobecność w pracy nie przekracza 4 godzin dziennie, potrąca się 1/45 dodatku.

8. Jeżeli czynność dodatkową wykonują razem kierowca i pomocnik, dodatek za wykonywanie danej czynności dzieli się następująco: kierowca otrzymuje 60%, pomocnik 40%.

9. Czynności za- i wyładunkowe mogą być powierzane kierowcy tylko w takim rozmiarze, by nie powodowało to zmęczenia w stopniu uniemożliwiającym mu bezpieczne prowadzenie pojazdu.

Metryka
  • Data ogłoszenia: 1992-04-22
  • Data wejścia w życie: 1992-04-22
  • Data obowiązywania: 1992-04-22
  • Z mocą od: 1991-12-26
  • Dokument traci ważność: 1999-03-01
Jest zmieniany przez:
Brak zmienianych dokumentów.

REKLAMA

Dziennik Ustaw

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA