REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dziennik Ustaw - rok 1992 nr 9 poz. 37

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA ZDROWIA I OPIEKI SPOŁECZNEJ

z dnia 13 stycznia 1992 r.

w sprawie rejestru zakładów opieki zdrowotnej.

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 17 ustawy z dnia 30 sierpnia 1991 r. o zakładach opieki zdrowotnej (Dz. U. Nr 91, poz. 408) zarządza się, co następuje:

Rozdział 1

Przepisy ogólne

§ 1.

1. Rejestr zakładów opieki zdrowotnej jest prowadzony w formie ksiąg rejestrowych.

2. Dla każdego zakładu opieki zdrowotnej zakłada się osobną księgę rejestrową, oznaczoną numerem odpowiadającym kolejności wniosków o wpis zakładu opieki zdrowotnej.

§ 2.

1. Księga rejestrowa składa się z następujących działów:

1) dział pierwszy „Oznaczenie zakładu opieki zdrowotnej”, do którego wpisuje się w odrębnych rubrykach:

a) numer kolejny wpisu,

b) pełną i skróconą nazwę zakładu opieki zdrowotnej oraz oznaczenie jego siedziby,

c) podstawowe kierunki działalności, a jeżeli zakład jest szpitalem lub innym zakładem przeznaczonym dla osób potrzebujących całodobowych świadczeń zdrowotnych w odpowiednim stałym pomieszczeniu – ponadto nazwy oddziałów szpitalnych i liczbę łóżek,

d) obszar działania,

e) oznaczenie organu lub innego podmiotu, który utworzył zakład, oraz organu sprawującego nadzór nad zakładem, jeżeli nadzór nie jest sprawowany przez organ, który utworzył zakład,

f) cyfrowy identyfikator zakładu opieki zdrowotnej, nadany w systemie informacji statystycznej,

g) uwagi,

2) dział drugi „Organizacja i gospodarka finansowa zakładu opieki zdrowotnej”, do którego wpisuje się w odrębnych rubrykach:

a) numer kolejny wpisu,

b) wzmiankę o złożeniu do akt rejestrowych statutu zakładu,

c) imię i nazwisko kierownika zakładu,

d) wzmiankę o powołaniu rady nadzorczej,

e) nazwy i określenie siedziby jednostek organizacyjnych zakładu mających siedziby na obszarze innego województwa i ich cyfrowe identyfikatory, nadane w systemie informacji statystycznej,

f) wzmiankę o formie gospodarki finansowej,

g) uwagi,

3) dział trzeci „Połączenie, przekształcenie i likwidacja zakładu opieki zdrowotnej”, do którego wpisuje się w odrębnych rubrykach:

a) numer kolejny wpisu,

b) wzmianki dotyczące połączenia, przekształcenia lub likwidacji zakładu,

c) imię i nazwisko likwidatora,

d) uwagi.

2. Wpisowi do rejestru podlegają również zmiany i uzupełnienia danych wymienionych w ust. 1 pkt 1 lit. b)–e), pkt 2 lit. b)–f) i pkt 3 lit. c).

3. Jeżeli dane wymienione w ust. 1 i 2 wymagają, ze względu na ich zakres, ujęcia w odrębnym dokumencie, dokument ten stanowi załącznik do księgi rejestrowej; o załączniku czyni się wzmiankę w księdze rejestrowej.

§ 3.

Każdy wpis do księgi rejestrowej oznacza się numerem wynikającym z kolejności wpisów oraz zaopatruje w datę dokonania wpisu i podpis urzędnika upoważnionego przez organ prowadzący rejestr.

§ 4.

Niezależnie od księgi rejestrowej dla każdego zakładu opieki zdrowotnej prowadzi się akta rejestrowe, obejmujące dokumenty stanowiące podstawę wpisu do rejestru oraz dokumenty dotyczące postępowania rejestrowego.

§ 5.

Organ prowadzący rejestr może w treści wpisu powołać się na dokument złożony do akt rejestrowych. Powołane dokumenty uważa się wówczas za objęte treścią wpisu.

§ 6.

Wzór księgi rejestrowej stanowi załącznik do rozporządzenia.

Rozdział 2

Tryb dokonywania wpisów i zmian w rejestrze oraz wykreśleń z rejestru

§ 7.

Do złożenia wniosku o wpis do rejestru i innych wpisów 'jest obowiązany kierownik lub osoba pełniąca obowiązki kierownika jednostki, a w razie likwidacji zakładu opieki zdrowotnej – likwidator.

§ 8.

1. Wniosek o wpis powinien zawierać dane potrzebne do wypełnienia poszczególnych rubryk księgi rejestrowej. Do wniosku należy dołączyć odpisy dokumentów będących podstawą wpisu. Jeżeli wpis dotyczy sprawy zastrzeżonej do kompetencji rady nadzorczej zakładu, dokument będący podstawą wpisu powinien być podpisany także przez przewodniczącego rady nadzorczej.

2. Jeżeli ubiegającym się o wpis jest podmiot zagraniczny, do wniosku o wpis do rejestru dołącza się ponadto dokumenty stwierdzające, że podmiot zagraniczny uprawniony jest – na podstawie odrębnych przepisów – do prowadzenia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej działalności gospodarczej.

§ 9.

Rozpoznając wniosek o wpis, organ prowadzący rejestr bada treść wniosku, zgodność z prawem treści dokumentów stanowiących podstawę wpisu oraz treść księgi rejestrowej.

§ 10.

W decyzji o wpisie do rejestru organ prowadzący rejestr określa dosłowną treść wpisu oraz rubrykę księgi rejestrowej, w której wpis ma być dokonany.

§ 11.

Numer kolejny wpisu w księdze rejestrowej odnotowuje się na wniosku o wpis i na dokumencie stanowiącym podstawę wniosku.

§ 12.

Przepisy dotyczące wpisu do rejestru stosuje się odpowiednio do wykreślenia wpisu, z zastrzeżeniem art. 15 i 43 ust. 4 ustawy o zakładach opieki zdrowotnej.

§ 13.

Do wpisu do rejestru zakładu opieki zdrowotnej, o którym mowa w art. 16 ustawy o zakładach opieki zdrowotnej, stosuje się przepisy rozporządzenia, z wyjątkiem § 4, 5, 9 i 10.

§ 14.

Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

Minister Zdrowia i Opieki Społecznej: M. Miśkiewicz

Załącznik 1. [KSIĘGA REJESTROWA ZAKŁADU OPIEKI ZDROWOTNEJ]

Załącznik do rozporządzenia Ministra Zdrowia i Opieki Społecznej
z dnia 13 stycznia 1992 r. (poz. 37)

KSIĘGA REJESTROWA ZAKŁADU OPIEKI ZDROWOTNEJ

Metryka
  • Data ogłoszenia: 1992-02-01
  • Data wejścia w życie: 1992-02-15
  • Data obowiązywania: 1992-02-15
  • Z mocą od: 1992-02-15
  • Dokument traci ważność: 2000-12-09

REKLAMA

Dziennik Ustaw

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA