REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dziennik Ustaw - rok 1991 nr 84 poz. 385

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA TRANSPORTU I GOSPODARKI MORSKIEJ

z dnia 20 września 1991 r.

w sprawie opłat za uprawnienia przewozowe oraz opłat drogowych w międzynarodowym transporcie drogowym.

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 15 ust. 2 i art. 16 ust. 3 pkt 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o warunkach wykonywania międzynarodowego transportu drogowego (Dz. U. Nr 75, poz. 332) zarządza się, co następuje:

§ 1.

Rozporządzenie określa wysokość opłat:

1) za udzielenie krajowemu podmiotowi gospodarczemu:

a) koncesji na wykonywanie międzynarodowego transportu drogowego,

b) zezwoleń zagranicznych na przewozy jednorazowe,

c) zezwoleń zagranicznych okresowych na przewozy wielokrotne,

2) drogowych za przejazdy na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej pojazdami samochodowymi zarejestrowanymi za granicą, wykonywane przez zagraniczne podmioty gospodarcze.

§ 2.

 Za udzielenie koncesji na wykonywanie międzynarodowego transportu drogowego pobiera się od każdego pojazdu określonego koncesją następujące opłaty:

1) od autobusu:

a) o liczbie miejsc siedzących do 30 włącznie - 125 mln zł,

b) o liczbie miejsc siedzących powyżej 30 - 75 mln zł,

2) od ciężarowego pojazdu samochodowego lub zespołu pojazdów:

a) o masie całkowitej do 20 t włącznie - 75 mln zł,

b) o masie całkowitej powyżej 20 t - 40 mln zł,

3) od ciągnika siodłowego lub balastowego - 40 mln zł.

§ 3.

 1. Za udzielenie zezwolenia zagranicznego na przewóz jednorazowy pobiera się następujące opłaty:

1) od autobusu 500 tys. zł,

2) od ciężarowego pojazdu samochodowego lub zespołu pojazdów 1 200 tys. zł,

3) od ciągnika balastowego i przyczepy (naczepy) niskopodwoziowej - od każdej zaczętej tony masy całkowitej zespołu pojazdów 50 tys. zł,

4) od pojazdu samochodowego nie przeznaczonego do przewozu osób lub ładunków - od każdej zaczętej tony masy całkowitej 100 tys. zł.

2. Od podmiotów, które wykonują międzynarodowe przewozy drogowe dla własnych potrzeb i nie posiadają koncesji, pobiera się opłaty, o których mowa w ust. 1, podwyższone o 50%.

§ 4.

 Za udzielenie zagranicznego zezwolenia okresowego na przewozy wielokrotne pobiera się opłatę równą połowie iloczynu liczby jazd zadeklarowanych przez przewoźnika i opłaty za zezwolenie jednorazowe, o której mowa w § 3 pkt 2, jednak nie mniej niż 50 mln zł za okres jednego roku.

§ 5.

 1. Zagraniczne podmioty gospodarcze wykonujące międzynarodowy przewóz drogowy na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej pojazdami zarejestrowanymi za granicą uiszczają opłaty drogowe za przejazd tych pojazdów po drogach publicznych w czasie każdego jednorazowego pobytu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w następującej wysokości:

1) od autobusu łącznie z przyczepą:

a) o liczbie miejsc siedzących do 30 włącznie 300 tys. zł,

b) o liczbie miejsc siedzących powyżej 30 500 tys. zł,

2) od ciężarowego pojazdu samochodowego łącznie z przyczepą lub naczepą:

a) o ładowności do 10 t włącznie 800 tys. zł,

b) o ładowności powyżej 10 t do 24 t włącznie 1,3 mln zł,

c) o ładowności powyżej 24 t 2,0 mln zł.

2. Opłaty określone w ust. 1 pkt 2 pobiera się również w przypadku, gdy przyczepa (naczepa) jest zarejestrowana w państwie innym niż państwo rejestracji pojazdu samochodowego.

§ 6.

 1. W przypadku gdy przewóz wykonywany jest pojazdem samochodowym, którego wymiary z ładunkiem lub bez ładunku albo nacisk osi lub ciężar przekraczają dopuszczalne normy, określone w przepisach o ruchu drogowym, opłaty ustalone zgodnie z § 5 podwyższa się o kwotę:

1) za każdy rozpoczęty metr długości pojazdu ponad dopuszczalną długość 300 tys. zł,

2) za każde przekroczenie o 10 cm wysokości pojazdu:

a) do 4,5 m włącznie 400 tys. zł,

b) ponad 4,5 m 800 tys. zł,

3) za przekroczenie szerokości pojazdu:

a) do 3,2 m włącznie 400 tys. zł,

b) ponad 3,2 m do 4,5 m włącznie 900 tys. zł,

c) ponad 4,5 m 1800 tys. zł,

4) za przekroczenie dopuszczalnego nacisku osi pojazdu:

a) do 20% włącznie 1,3 mln zł,

b) ponad 20% do 50% włącznie 2,6 mln zł,

c) ponad 50% 5,2 mln zł;

w przypadku przekroczenia nacisku kilku osi pojazdu opłatę pobiera się od największego przekroczenia,

5) za przekroczenie dopuszczalnej masy całkowitej:

a) pojazdu pojedynczego do 5 t włącznie, pojazdu członowego i zespołu pojazdów składającego się z pojazdu silnikowego i przyczepy - do 10 t 650 tys. zł,

b) pojazdu pojedynczego ponad 5 t do 10 t włącznie, pojazdu członowego, zespołu pojazdów składającego się z pojazdu silnikowego i przyczepy powyżej 10 t do 24 t włącznie 1,3 mln zł,

c) pojazdu pojedynczego powyżej 10 t, pojazdu członowego, zespołu pojazdów składającego się z pojazdu silnikowego i przyczepy:

- powyżej 24 t do 40 t włącznie 2,6 mln zł,

- powyżej 40 t 5,2 mln zł.

2. W przypadku jednoczesnego przekroczenia więcej niż jednego parametru, opłatę pobiera się za każde przekroczenie.

§ 7.

 Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 27 września 1991 r.

Minister Transportu i Gospodarki Morskiej: w z. S. Rybak

REKLAMA

Dziennik Ustaw

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA