REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Coraz więcej osób korzysta z assistance. Choć wciąż najpopularniejsze są tego typu usługi związane z motoryzacją, to obecnie duże zainteresowanie dotyczy usług pomocowych w zakresie nieruchomości oraz zdrowia

Assistance motoryzacyjne wciąż jest najpopularniejsze, ale coraz większe zainteresowanie dotyczy assistance w dziedzinie zdrowia
Assistance motoryzacyjne wciąż jest najpopularniejsze, ale coraz większe zainteresowanie dotyczy assistance w dziedzinie zdrowia
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Ubiegłoroczna powódź sprawiła, że powszechnym stał się lęk, iż odszkodowanie wypłacane w ramach assistance nie wystarczy na pokrycie szkód. Dlatego w zakresie usług pomocowych dotyczących nieruchomości panuje powszechny trend aktualizowania wartości mieszkań i domów.

Z kolei w assistance zdrowotnym ubezpieczeni najbardziej cenią sobie dostęp do szybkiej pomocy lekarskiej oraz możliwość rehabilitacji po wypadku.
Czy Polacy śpią spokojnie, mając assistance? Najnowsze badanie Mondial Assistance pokazuje, że usługi te są nie tylko cenione przez klientów, ale także ich zrozumienie utrzymuje się na wysokim poziomie.

REKLAMA

Choć kojarzone głównie z assistance samochodowym, coraz częściej postrzegane są jako realne wsparcie w nagłych sytuacjach życiowych, zarówno zdrowotnych, jak i np. domowych. Co zaskakujące jednak, Polacy bardziej boją się niewystarczającego odszkodowania za zalanie mieszkania niż poważnego zachorowania.

Polacy mają dobrą wiedzę o ubezpieczeniach w zakresie assistance

REKLAMA

Świadomość tego, czym są usługi assistance, utrzymuje się w Polsce na stabilnie wysokim poziomie – wynika z najnowszego badania zrealizowanego na zlecenie Mondial Assistance.
Aż 77 proc. Polaków rozumie, czym są usługi pomocowe. I choć o 5 punktów procentowych (p.p.), w stosunku do badania z ubiegłego roku, zwiększyła się liczba badanych, którzy postrzegają assistance głównie jako wsparcie w przypadku unieruchomienia pojazdu (27 proc.), nadal najwięcej osób, bo 40 proc. wskazuje, że assistance to ogólnie usługi pomocowe lub ratunkowe.

Niezmiennie na wysokim poziomie utrzymuje się także satysfakcja korzystania z assistance, co przekłada się na rosnącą lojalność wobec tego typu rozwiązań.
Średnia ocena, jaką użytkownicy wystawiliby tym usługom w 10-punktowej skali, to aż 8,5 punktu, a 38 proc. zapytanych o poziom satysfakcji z usług assistance przyznało najwyższą możliwą notę. Ponadto niemal dwie trzecie użytkowników assistance nie wskazało żadnych negatywnych doświadczeń związanych z korzystaniem z tych usług.
Wśród aspektów najbardziej cenionych przez klientów dominują skuteczność i szybkość rozwiązywania problemów oraz całodobowa dostępność usług.

Assistance samochodowe bije na głowę turystyczne i domowe

REKLAMA

Wzrost świadomości i lepsze rozumienie assistance sprawiają, że Polacy chętnie korzystają z tych usług. Największa grupa respondentów – 53 proc – wskazała, że skorzystała z assistance w przypadku unieruchomienia samochodu. Stąd assistance samochodowe pozostaje najbardziej cenionym obszarem usług asystorskich – wskazuje na nie 73 proc. badanych (wzrost z 65 proc. w ubiegłym roku).
Popularność assistance turystycznego również rośnie – obecnie wskazuje je 62 proc. badanych, podczas gdy w 2024 roku było to 53 proc. Zadowolenie z assistance przekłada się na intencję ponownego zakupu – aż 82 proc. obecnych posiadaczy assistance planuje kontynuację korzystania z usługi w przyszłości.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

– Obecnie usługi assistance stają się nie tylko naturalnym, ale wręcz oczekiwanym elementem ochrony ubezpieczeniowej. Taka tendencja stanowi dla branży ubezpieczeniowej wyraźny sygnał – klienci oczekują kompleksowej ochrony i szybkiego wsparcia w trudnych sytuacjach, dostrzegając realną wartość tych usług, co otwiera przed rynkiem nowe możliwości rozwoju i dostosowywania ofert do zmieniających się potrzeb konsumentów – komentuje Piotr Ruszowski, dyrektor zarządzający Mondial Assistance.

Oczekiwania wobec assistance: odszkodowanie ważne, ale równie ważna szybka bieżąca pomoc

Czego zatem konkretnie konsumenci oczekują dziś od firm ubezpieczeniowych? Aż 73 proc. badanych chce nie tylko otrzymać odszkodowanie w trudnej sytuacji, ale także mieć zapewnioną przez ubezpieczyciela pomoc.
Przed rokiem ten odsetek badanych był niższy o 7 p.p.

Z kolei 7 na 10 badanych w przypadku szkody chce mieć wybór pomiędzy jej kompleksową likwidacją przez ubezpieczyciela, a wypłatą odszkodowania. Tu również odsetek ankietowanych, którzy wskazali tę odpowiedź, wzrósł w stosunku do ubiegłorocznego badania – o 5 p.p.
Warto zauważyć, że w parze z tymi oczekiwaniami idzie gotowość zapłacenia wyższej ceny. 56 proc. badanych, czyli o 4 p.p. więcej niż przed rokiem, zgadza się ze stwierdzeniem, że warto zapłacić nieco więcej za ubezpieczenie i otrzymać lepszy pakiet usług dodatkowych.

Ubezpieczeni obawiają się, że odszkodowanie nie pokryje w pełni szkody

Ujawniony w tegorocznym badaniu Mondial Assistance swoisty ranking obaw Polaków zdaje się burzyć stereotypowy obraz naszych lęków, w którym na pierwszym miejscu zapewne znalazłyby się kwestie zdrowotne, obawa przed wypadkiem, ale także przed utratą mienia – kradzieżą, zalaniem, pożarem itp.
Tymczasem największą obawą ankietowanych w tegorocznym raporcie – z odsetkiem na poziomie 66 proc. wskazań – jest to, że kwota odszkodowania nie wystarczy na pokrycie kosztów remontu i przywrócenia mieszkania lub domu do stanu sprzed szkody.

Lęk przed zachorowaniem kogoś z bliskich – który znalazł się na pierwszym miejscu w kategorii „zdrowie” – wskazuje 59 proc. badanych. Wypadku komunikacyjnego obawia się 54 proc. respondentów, pożaru lub zalania domu czy mieszkania – 49 proc. ankietowanych. Skąd taka, dość zaskakująca, kolejność?
– Ubiegłoroczna powódź sprawiła, że najbardziej obawiamy się konsekwencji szkód związanych z ubezpieczeniem domu czy mieszkania. Wierzę, że ta sytuacja sprawi również, iż Polacy zaczną nie tylko zwracać większą uwagę na zakres ubezpieczenia, ale również zaczną się bardziej ubezpieczać uwzględniając przede wszystkim rzeczywistą wartość nieruchomości oraz zgromadzonego mienia – zwraca uwagę Piotr Ruszkowski.

To sygnał ważny dla całej branży, zwłaszcza pośredników, aby klienci otrzymali odpowiednie wsparcie przy wyborze, ale również doborze odpowiedniego ubezpieczenia – podsumowuje kierujący Mondial Assistance.
Warto zwrócić uwagę ponadto na fakt, iż 59 proc. respondentów badania przygotowanego dla Mondial Assistance obawia się poważnej choroby członka rodziny. Niewiele mniej, bo 56 proc. martwi się brakiem dostępu do szybkiej pomocy lekarskiej. 53 proc. badanych boi się poważnych konsekwencji zdrowotnych po wypadku.
Dlatego w ramach assistance zdrowotnego Polacy najbardziej cenią dostęp do badań specjalistycznych – 84 proc. wskazań, możliwość rehabilitacji po chorobie lub wypadku – 82 proc. odpowiedzi, oraz domowe wizyty lekarskie, które zaznaczyło 48 proc. ankietowanych.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Infor.pl
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Trzynastki dla byłych wójtów i burmistrzów. Stanowisko PIP

Trzynastki dla byłych wójtów i burmistrzów. Stanowisko Państwowej Inspekcji Pracy w sprawie wypłacania dodatkowego wynagrodzenia rocznego dla wójtów i burmistrzów, którzy zakończyli swoją kadencję i stosunek pracy nawiązany z wyboru w kwietniu 2024 r.

Egzamin ósmoklasisty 2025 - kiedy wyniki?

Kiedy będą wyniki egzaminu ósmoklasisty w 2025 roku? Jakie były wyniki egzaminu ósmoklasisty z języka polskiego, matematyki i języka angielskiego w zeszłym roku w Polsce? Kiedy można spodziewać się sprawozdania CKE ze szczegółowymi wynikami egzaminu?

Orzekanie o niepełnosprawności - będą nowe zasady. MRPiPS: projekt zatwierdzony

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej poinformowało 21 lutego 2025 r., że dzień wcześniej Komitet Monitorujący FERS zatwierdził projekt przebudowy modelu orzekania o niepełnosprawności oraz uporządkowania systemu świadczeń. MRPiPS dodało, że nowy system uwzględnia postulaty osób z niepełnosprawnościami, w tym orzekanie przez specjalistów z danych dziedzin.

Od 1 lipca 2026 r. obowiązkowy Centralny Rejestr Umów dla jednostek samorządu terytorialnego

Od 1 lipca 2026 r. zostanie wprowadzony obowiązek udostępniania informacji o umowach zawartych przez jednostki sektora finansów publicznych dla jednostek samorządu terytorialnego. Chodzi o Centralny Rejestr Umów

REKLAMA

Uzupełniający urlop macierzyński. Pracownicy zyskają nowe uprawnienia, a pracodawcy dodatkowe obowiązki. Będą zmiany rozporządzeń

Zbliża się termin wejścia w życie nowelizacji Kodeksu pracy wprowadzającej uzupełniający urlop macierzyński. Nastąpi to 19 marca 2025 r. Nadchodząca zmiana przepisów sprawia, że niezbędna jest zmiana niektórych rozporządzeń wykonawczych do Kodeksu pracy. Nowe przepisy oznaczają nowe obowiązki dla pracodawców.

Podatek Belki od lat zabiera Polakom pieniądze z lokat i nie tylko. Minister finansów zapowiada zmiany, ale konkretów brak

Podatek Belki od lat uszczupla oszczędności Polaków, a jego zniesienie lub ograniczenie regularnie pojawia się w debacie publicznej. Minister finansów Andrzej Domański po raz kolejny zapowiedział reformę podatku od zysków kapitałowych, jednak nie podał żadnych szczegółów ani terminów.

Podatki 2025 - przegląd najważniejszych zmian

Rok 2025 przyniósł ze sobą dość znaczące zmiany w polskim systemie podatkowym. Aktualizacje te mają na celu dostosowanie polityki podatkowej do dynamicznie zmieniającego się otoczenia gospodarczego, zwiększenie przejrzystości procesów oraz zapewnienie większej sprawiedliwości finansowej. Poniżej przedstawiam najważniejsze zmiany, które weszły w życie od 1 stycznia 2025r.

Kolejny europejski kraj skraca czas pracy. A co z polskim projektem?

Kolejny europejski kraj skraca czas pracy. A co z polskim projektem? W zeszłym roku ministerstwo rodziny, pracy i polityki społecznej zapowiedziało prace nad skróceniem tygodnia pracy. Rozważane są dwa warianty skrócenia czasu pracy.

REKLAMA

Lektury obowiązkowe - egzamin ósmoklasisty 2025

Jakie lektury są obowiązkowe na egzamin ósmoklasisty z języka polskiego w 2025 roku? Egzamin odbędzie się we wtorek 13 maja. Lista obowiązkowych lektur dzieli się na utwory literackie poznawane w całości i krótkie utwory literackie albo fragmenty oraz utwory poetyckie.

Zakaz sprzedaży szampanów bezalkoholowych: Sejmowa komisja rozpatrzyła petycję. Czas na stanowisko resortu zdrowia

Czy zostanie wprowadzony zakaz sprzedaży szampanów bezalkoholowych? Co z produktami bezalkoholowymi imitującymi opakowania napoi alkoholowych? Sejmowa komisja rozpatrzyła w czwartek petycję w tej sprawie.

REKLAMA