REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Polscy konsumenci coraz chętniej robią zakupy za pośrednictwem portali społecznościowych

Media społecznościowe stają się coraz popularniejszym miejscem, w którym zakupy robią polscy konsumenci
Media społecznościowe stają się coraz popularniejszym miejscem, w którym zakupy robią polscy konsumenci
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Cztery na pięć polskich firm odnotowało wzrost przychodów ze sprzedaży w serwisach społecznościowych. Nowe technologie dają nowe możliwości przedsiębiorcom, którzy chcą i potrafią z nich korzystać. Konsumenci coraz chętniej kupują wykorzystując do tego media społecznościowe.

Polscy konsumenci coraz chętniej robią zakupy za pośrednictwem portali społecznościowychRozwój technologii kształtuje sposób, w jaki ludzie dokonują zakupów. Jednym z trendów staje się obecnie social commerce.

REKLAMA

Media społecznościowe: kto wykorzystuje do zakupów

REKLAMA

Potwierdzają to wyniki corocznego badania Adyen Retail Report – zgodnie z nim już 45 proc. polskich konsumentów zamawia ulubione produkty za pośrednictwem mediów społecznościowych. 80 proc. firm korzystających z tego kanału sprzedaży potwierdza, że pozwoliło im to poprawić lub znacznie poprawić przychody.
Z raportu wynika, że już 45 proc. Polaków korzysta z mediów społecznościowych w celach zakupowych - średnio cztery razy w miesiącu wydając 580,18 zł (co oznacza wydatki rzędu ok. 7000 zł rocznie).
Choć wzrost wykorzystania platform social media obserwuje się we wszystkich grupach wiekowych, jest on szczególnie zauważalny wśród generacji Z i boomerów (odpowiednio 32 proc. i 35 proc.). Aż 59 proc. „zetek” deklaruje, że zrobiło w ten sposób zakupy w ciągu ostatnich 12 miesięcy.

– Rosnąca popularność mediów społecznościowych jako miejsca, gdzie spędza się czas na zakupach, jest kolej-nym dowodem na to, że klienci nie przywiązują się do konkretnego kanału – chcą kupować tam, gdzie im wy-godnie. To stwarza wyzwanie dla firm, które starają się zintegrować kanały sprzedaży, przy jednoczesnym za-pewnieniu klientom spójnego doświadczenia – komentuje Jakub Czerwiński, VP CEE w Adyen. 

Zakupy w mediach społecznościowych: dlaczego są wygodne

REKLAMA

Zintegrowane funkcje w serwisach takich jak Instagram, Facebook czy Pinterest umożliwiają przeglądanie, wybieranie i nabywanie produktów bezpośrednio z feedów społecznościowych. To sprawia, że proces zakupowy jest bardziej płynny i natychmiastowy, co z kolei przyczynia się do zwiększenia konwersji i lojalności klientów.
Spośród dostępnych platform społecznościowych największą popularnością cieszył się Facebook Marketplace (76 proc.). Na drugim miejscu znalazł się Instagram Shop (34 proc.), przy czym częściej wybierała go generacja Z. TikTok Shop zajął trzecie miejsce we wszystkich  grupach wiekowych (28 proc.).

Social commerce staje się coraz bardziej popularny wśród firm, które chcą dotrzeć do klientów w miejscach, gdzie ci spędzają najwięcej czasu online. Obecnie już 37 proc. przedsiębiorstw korzystało z handlu społecznościowego do sprzedaży swoich produktów.
Odsetek był najwyższy w kategoriach: artykułów sportowych i outdoorowych (46 proc), mody (43 proc.), wyposażenia domu (42 proc.) oraz odzieży i akcesoriów (42 proc.). Aż 4 na 5 podmiotów korzystających z handlu społecznościowego (80 proc.) twierdzi, że poprawił lub znacznie poprawił ich przychody, przy czym 72 proc. deklaruje, że udało im się to osiągnąć dzięki Unified Commerce.
– Unified Commerce wspiera firmy w integracji płatności online i offline, oferując dostęp do zagregowanych danych ze wszystkich kanałów sprzedaży, także tych z mediów społecznościowych. W przyszłości sukces w han-dlu detalicznym odniosą ci, którzy najlepiej wykorzystają dane z różnych źródeł. Ujednolicony handel pomaga w osiągnięciu tego celu poprzez pracę na zoptymalizowanym i połączonym systemie – dodaje ekspert Adyen.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Sklepy stacjonarne kopiują techniki social mediów

Innowacyjne strategie, takie jak Unified Commerce, mają za zadanie poprawić doświadczenia zakupowe klientów i wzmocnić procesy sprzedażowe także w sklepach stacjonarnych. Obecnie co czwarta polska firma chciałaby oferować nowe sposoby płatności – mobilne terminale płatnicze czy kasy samoobsługowe – a także wprowadzić kioski oraz tzw. smart mirrors.
Chęć korzystania z „inteligentnych luster” wyraża 32 proc. konsumentów, którzy twierdzą, że dzięki technologii zakupy w sklepie byłyby szybsze.

Smart mirrors to interaktywne urządzenia, które łączą funkcje zwykłego lustra z technologią cyfrową, oferując nowe możliwości np. w zakresie przymierzania ubrań czy testowania makijażu, a nawet sprawdzania dostępności produktów. Dzięki kasom samoobsługowym klienci mogą sami skanować produkty, sprawdzać ceny i decydować o sposobie płatności.
Mobilne terminale płatnicze to z kolei przydatne rozwiązanie w sklepach o charakterze sezonowym czy wydarzeniach plenerowych, ale także skuteczne narzędzie do rozładowywania kolejek.
Inwestowanie w nowoczesne rozwiązania jest kluczowym krokiem dla firm, które chcą być konkurencyjne w dynamicznie zmieniającym się świecie handlu detalicznego.

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Infor.pl
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Od kiedy uzupełniający urlop macierzyński dla rodziców wcześniaków? Nowelizacja Kodeksu pracy opublikowana w Dzienniku Ustaw

Rodzice wcześniaków i rodzice dzieci urodzonych w terminie, ale wymagających dłuższej hospitalizacji po urodzeniu będą mieli prawo do uzupełniającego urlopu macierzyńskiego w wymiarze do 8 albo do 15 tygodni. 19 marca 2025 r. wejdzie w życie nowelizacja Kodeksu pracy.

Już wiadomo, ile zapłacimy za gaz w 2025 roku. Zatwierdzili wyższe ceny. Rachunki ostro pójdą w górę

Inflacja, coraz wyższe ceny w sklepach,  niejeden domowy budżet zaczyna  pękać w szwach. To jednak  nie koniec drenażu naszych portfeli. Teraz są kolejne hiobowe wieści. Prezes Urzędu Regulacji Energetyki zatwierdził nowe gazowe taryfy dystrybucyjne.  Od stycznia dostaniemy wyższe rachunki za gaz.  

Świadczenia socjalne dla pracowników w 2025 r. [Przykłady]

Kiedy pracownik może liczyć na dopłatę do wypoczynku, bony i inne świadczenia? Przepisy dość jasno regulują zasady przyznawania takiej pomocy. Prezentujemy odpowiedzi na najważniejsze pytania!

14 lutego świętem państwowym i nowym dniem wolnym od pracy w 2025 r.?

W dniu 18 grudnia br. Klub Parlamentarny Koalicja Obywatelska złożył do laski marszałkowskiej poselski projekt ustawy zakładający wprowadzenie nowego święta państwowego, które przypadałoby na dzień 14 lutego. Czy będzie to również dzień wolny od pracy?

REKLAMA

TVN i Polsat będą umieszczone w wykazie podmiotów podlegających ochronie. Rada Ministrów przyjęła projekt rozporządzenia

Cyfrowy Polsat, P4 - operator sieci Play, TVN, T-Mobile i WB Electronics znalazły się na liście podmiotów podlegających ochronie - poinformował premier Donald Tusk. Rada Ministrów przyjęła projekt rozporządzenia.

1000 zł dofinansowania do ferii zimowych w 2025 r. Można składać wnioski dla dzieci urodzonych od 1 stycznia 2009 r. do 31 grudnia 2020 r.

Wielkimi krokami zbliżają się nie tylko święta, ale i zimowe ferie dzieci i młodzieży. Warto wiedzieć, że rozpoczęła się już rekrutacja na wypoczynek dla dzieci urodzonych od 1stycznia 2009 r. do 31 grudnia 2020 r., a niektórzy rodzice mają szansę na 1000 złotych dofinansowania.

Specustawa przeliczeniowa dla emerytów i ZUS? Premier podjął decyzję o braku publikacji wyroków Trybunału Konstytucyjnego

To oznacza, że wielka rzesza emerytów nie ma szans na ponowne przeliczenie emerytur na podstawie wyroku TK z 4 czerwca 2024 r. Wyrok daje realne szanse dla tych osób na podwyżkę emerytur bieżących oraz otrzymanie godziwych kwot z tytułu wyrównania. Niektórzy powyżej 60 000 zł. Rząd zdaje sobie sprawę ze słusznych praw tych osób. Dowodem na to jest szereg odpowiedzi na zapytania poselskie w Sejmie. Więc logicznym jest - po decyzji o niepublikowaniu wyroków TK - oczekiwanie na specustawę, która rozwiąże problem osób poszkodowanych przez przepisy emerytalne za ostatnie około 10-13 lat. I nakaże ZUS dokonanie korzystnych przeliczeń na rzecz poszkodowanych osób.

Nielegalna imigracja: Będzie ograniczenie prawa do ochrony międzynarodowej. Rząd przyjął projekty ustaw o cudzoziemcach

Rada Ministrów przyjęła pakiet projektów ustaw o cudzoziemcach, w tym projektem zakładającym możliwość czasowego ograniczenia prawa do złożenia wniosku o udzielenie ochrony międzynarodowej. Odzyskujemy kontrolę nad polskimi granicami i systemem wydawania wiz – poinformował premier Donald Tusk.

REKLAMA

Jednostki samorządu terytorialnego: dochody, finansowanie. Jakie zmiany wprowadza ustawa o dochodach jednostek samorządu terytorialnego?

21 października 2024 r. prezydent Andrzej Duda podpisał ustawę o dochodach jednostek samorządu terytorialnego. Ustawa ta wprowadza do porządku prawnego regulacje, które mają zapewnić stabilny system finansowania jednostek samorządu terytorialnego.

Webinar: Składka zdrowotna przedsiębiorców - jak ją rozliczać w 2025 i co wchodzi od 2026 r.?

Praktyczny webinar „Składka zdrowotna przedsiębiorców – jak ją rozliczać w 2025 i co wchodzi od 2026 r.?” poprowadzi Dariusz Suchorowski, specjalista w zakresie ubezpieczeń społecznych, ekspert INFORAKADEMII. Podczas webinaru przedstawiona zostanie kwestia rozliczania składki zdrowotnej dla przedsiębiorców po zmianach od stycznia 2025 oraz 2026 roku. Każdy z uczestników otrzyma imienny certyfikat i roczny nielimitowany dostęp do retransmisji webinaru wraz z materiałami dodatkowymi.

REKLAMA