REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Klienci sklepów stacjonarnych i internetowych w jednakowym stopniu oczekują ułatwień, które może im zapewnić sztuczna inteligencja

W najbliższych miesiącach w handlu kluczowe staje się znalezienie równowagi pomiędzy pierwiastkiem ludzkim a sztuczną inteligencją
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Ponad połowa konsumentów uważa, że inteligentne technologie zaprojektowane co do zasady z myślą o ułatwieniu nam życia, mogą przejąć nad nim kontrolę. Połowa badanych nie wyobraża sobie jednak świata bez rozwiązań cyfrowych i pozytywnych doświadczeń jakie niesie za sobą automatyzacja.

Cyfryzacja i postęp technologiczny sprawiły, że ponad połowa badanych przez Mindshare używa gadżetów i aplikacji, które ulepszają sposób w jaki żyją i pomagają w dokonywaniu codziennych wyborów. W miarę rozwoju sztucznej inteligencji – AI, pojawiają się jednak obawy, że stajemy się coraz bardziej niezdolni do uczenia się nowych rzeczy lub samodzielnego myślenia.

REKLAMA

Konsumenci już się oswoili ze sztuczną inteligencją

Mindshare publikuje globalny raport #ID Culture: Automated Life, oparty na danych z 12. rynków, zgłębiający postawy konsumentów wobec sztucznej inteligencji.

Choć istnieją obawy dotyczące wpływu AI na naszą codzienność, technologie oparte na sztucznej inteligencji mogą przynieść wiele możliwości i korzyści.

REKLAMA

Marki starają się uczynić ją przyjazną dla ludzi i coraz częściej włączają elementy technologiczne do swojej oferty. To z kolei wpływa na preferencje konsumentów, których oczekiwania względem ścieżki zakupowej zmieniają się – w świecie przeładowanym informacjami i pragnieniem natychmiastowej gratyfikacji, wydajność dzięki automatyzacji stała się ich podstawowym wymogiem.

Sklepy stacjonarne w dalszym ciągu odgrywają znaczącą rolę w doświadczeniu zakupowym (72 proc. badanych lubi odwiedzać sklepy fizyczne, aby zobaczyć i dotknąć produkty, które ich interesują). Wiele osób w pierwszej kolejności stawia jednak na e-commerce.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Ponad połowa respondentów (52 proc.) jest zadowolona z uproszczenia swoich zakupów online i otrzymywania wszystkiego z jednego miejscu (jak np. na Allegro czy Amazonie). Warto zaznaczyć, że choć konsumenci poddają się internetowym gigantom, wciąż co drugi z nich poszukuje bardziej wyjątkowych doświadczeń u niezależnych i niszowych marek.

Sztuczna inteligencja powinna wspierać i e-commerce i zakupy w tradycyjnym sklepie

Każda z form zakupowych niesie za sobą inne atuty, jednak w obydwu przypadkach konsumenci stawiają na pierwiastek ludzki i coraz częściej poszukują przede wszystkim fizyczno-cyfrowych doświadczeń, które urozmaicą ich ścieżkę na każdym etapie podróży konsumenckiej. Aż 69 proc. osób woli wchodzić w interakcje z markami osobiście niż za pośrednictwem chatbotów lub automatycznych odpowiedzi na ich stronach internetowych/w aplikacjach.

Podobnie podczas zakupów stacjonarnych – 57 proc. badanych chciałoby, aby produkty i doświadczenia w sklepach fizycznych również były spersonalizowane.

Dlatego marki powinny pamiętać o zapewnieniu konsumentom zarówno personalizacji i interakcji z drugim człowiekiem, jak również upewnić się, że automatyzacja jest używana prawidłowo. Jeśli marki w zbyt dużym stopniu zapewniają możliwości interakcji z ludźmi, klienci mogą czuć się odłączeni. Natomiast jeżeli zautomatyzowane procesy nie będą wystarczająco spersonalizowane lub istotne z punktu widzenia potrzeb klienta, mogą zostać przez niego zignorowane.

Konsumenci potrzebują równowagi: tradycja a sztuczna inteligencja

REKLAMA

Postępująca digitalizacja życia sprawia, że ludzie nie tylko w kontekście zakupowym, ale również stylu życia dążą do upraszczania, aby czerpać z codzienności jak największą przyjemność.
Ponad połowa (51 proc.) chciałaby zautomatyzować zwykłe, rutynowe czynności, aby wygospodarować więcej czasu wolnego. Pożądana jest również automatyzacja i uproszczenie w kontekście podejmowania decyzji – 46 proc. badanych poszukuje rozwiązań i technologii, które usprawniłyby te procesy. 

Istotna jest również kwestia usług streamingowych – aż 63 proc. respondentów czuje przytłoczenie nadmiarem treści wideo do wyboru. Ponad połowa użytkowników (55 proc.) chciałaby, aby platformy sugerowały nowy i nieoczywisty content do oglądania lub słuchania. Wyrażają też zainteresowanie nowymi serwisami, które skupią wszystkie treści strumieniowe w jednym miejscu.

W najbliższych miesiącach kluczowe staje się znalezienie równowagi pomiędzy pierwiastkiem ludzkim a AI. Marki powinny zapewnić konsumentom kontrolę nad decydowaniem o ich zautomatyzowanych doświadczeniach - za pomocą przyjaznych dla nich technologii - aby mogli poczuć się w pełni samodzielni. Ważne będzie również zagwarantowanie doświadczeń podobnych do tych, jakie konsumenci mogą spotkać w środowisku fizycznym.

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Infor.pl
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zapłata kartą lub BLIK-iem: czy można nie rejestrować transakcji na kasie fiskalnej? Kiedy jeszcze? Stanowiska fiskusa i sądów

Płatności bezgotówkowe przybierają najróżniejsze formy. Należności uiścić można przykładowo plastikową kartą płatniczą przy pomocy terminala (zbliżeniowo lub z użyciem kodu PIN) albo online z wykorzystaniem kodu CVV/CVC, jak również tradycyjnym lub szybkim przelewem bankowym albo za pomocą dostępnej na smartfony usługi BLIK. Jako że transakcje te siłą rzeczy podlegają rejestracji w systemach elektronicznych, pojawia się pytanie o konieczność równoczesnego ich ewidencjonowania na kasie rejestrującej (tzw. kasie fiskalnej). W interpretacji z 14 marca 2024 r. Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej (KIS) udzielił odpowiedzi na pytanie przedsiębiorcy świadczącego na rzecz turystów usługi krótkoterminowego zakwaterowania.

Obligacje skarbowe 2024: oprocentowanie i oferta nowych emisji w październiku. Nawet 6,8 proc. w pierwszym roku oszczędzania

Ministerstwo Finansów w komunikacie z 24 września 2024 r. poinformowało o oprocentowaniu i ofercie obligacji oszczędnościowych (detalicznych) Skarbu Państwa nowych emisji, które będą sprzedawane w październiku 2024 r. Oprocentowanie i marże tych obligacji nie zmienią się w porównaniu do oferowanych we wrześniu br. Także podwyższone zostaną (sporo) opłaty za przedterminowy wykup dla nowo emitowanych obligacji. Od 25 września br. można nabywać nową emisję obligacji skarbowych w drodze zamiany z niewielkim dyskontem. 

MRiT: 16 tys. zł na każdego zgłoszonego do ubezpieczenia w ZUS lub 75 proc. średniomiesięcznego przychodu z zeszłego roku. Pomoc dla firm poszkodowanych w powodzi

Ministerstwo Rozwoju i Technologii poinformowało 27 września 2024 r., że przygotowało mechanizm pomocy dla przedsiębiorców dotkniętych skutkami powodzi. Takie firmy dostaną 16 tys. zł wsparcia na każdego zgłoszonego do ubezpieczenia w ZUS lub równowartość 75 proc. średniomiesięcznego przychodu osiągniętego rok wcześniej.

Sąd: MOPS nie sprawdził zasiłku pielęgnacyjnego w Elektronicznym Krajowym Systemie Monitoringu Orzekania o Niepełnosprawności

Do MOPS nie trafiło orzeczenie o niepełnosprawności (w 2021 r). Bo opiekun sądził, że nie musi go składać (rząd wtedy przedłużał orzeczenia z urzędu). MOPS wypłacał przez 2 lata zasiłek pielęgnacyjny. I teraz żąda zwrotu pieniędzy. Pomimo, że było orzeczenie o niepełnosprawności tylko nie zostało doniesione do MOPS.

REKLAMA

Podpisano umowy na kolejne odcinki dróg ekspresowych S16 i S17

Podpisano umowy na kolejne odcinki dróg ekspresowych S16 i S17. W piątek, 27 września minister infrastruktury Dariusz Klimczak wziął udział w podpisaniu umów na projekt i budowę drogi ekspresowej S16 Olsztyn Wschód – Barczewo oraz projekt i budowę drogi ekspresowej S17 Piaski Wschód – Łopiennik.

Uwaga! Nowe zasady przyjmowania i dawania prezentów na Dzień Nauczyciela 14 października w roku szkolnym 2024/2025. Jakie zmiany dla uczniów, rodziców i nauczycieli

Uwaga! Nowe zasady przyjmowania i dawania prezentów na Dzień Nauczyciela 14 października w roku szkolnym 2024/2025. Jakie zmiany dla uczniów, rodziców i nauczycieli? Czy nauczyciele mogą przyjąć prezent z okazji Dnia Nauczyciela? Co na to standardy ochrony małoletnich?

ZUS: Setki wniosków o nowe terminy płatności składek i umorzenie należności

Na terenach objętych powodzią przedsiębiorcy wnieśli do ZUS około 700 wniosków. Większość z nich dotyczy nowego terminu płatności składek. Pozostałe odnoszą się do umorzenia należności z tytułu składek lub rozłożenia ich na raty.

Pracownicy dostaną wyższe dodatki i nagrody oraz dłuższy urlop. Zawdzięczają to nowym zasadom naliczania stażu pracy. Od kiedy?

Pracownicy dostaną wyższe dodatki stażowe i nagrody oraz dłuższy urlop. Zależą one bowiem od ich stażu pracy, którego zasady naliczania lada moment się zmienią. Czy wiesz na czym polegają zmiany i od kiedy będą obowiązywały?

REKLAMA

Zatrudniasz żołnierzy WOT? Masz prawo skorzystać z nowej ulgi

Zatrudniasz żołnierzy WOT? Masz prawo skorzystać z nowej ulgi. W czwartek odbyło się pierwsze czytanie rządowego projektu, który ma na celu zachęcenie pracodawców do zatrudniania żołnierzy Wojsk Obrony Terytorialnej oraz żołnierzy aktywnej rezerwy.

ZUS: jeszcze można wystąpić o 300 zł. Termin mija 30 listopada [Dobry Start 2024/2025]

ZUS informuje, że większość rodziców już złożyła wniosek o 300 zł świadczenia z programu „Dobry Start” (tzw. 300 plus). Ci, którzy jeszcze tego nie zrobili mają czas do 30 listopada. Po tym terminie złożenie wniosku będzie możliwe tylko wtedy, gdy dziecko powyżej 20. roku życia uzyska po 30 listopada orzeczenie o niepełnosprawności.

REKLAMA