REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wraz z wyhamowaniem inflacji znów chcemy kupować nie tylko tanio, ale szukamy produktów dobrej jakości

Polacy mają konkretne oczekiwania co do każdej kategorii produktów, jakie kupują; w przypadku nabiału czy mięsa spodziewają się różnorodności, a kupując detergenty do prania oczekują niskiej ceny
Polacy mają konkretne oczekiwania co do każdej kategorii produktów, jakie kupują; w przypadku nabiału czy mięsa spodziewają się różnorodności, a kupując detergenty do prania oczekują niskiej ceny
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Rosnące szybko i coraz wyśze ceny sprawiały, że konsumenci szukali przede wszystkim produktów tanich i starali się jak najwięcej kupować w ramach promocji. Teraz gdy już ceny się uspokoiły, wraca na rynek zainteresowanie produktami wysokiej jakości i coraz chętniej sięgamy oraz poszukujemy rynkowych nowości.

Polscy konsumenci pomimo tego, że cena produktu wciąż jest dla nich najistotniejsza podczas zakupów, zaczynają coraz częściej zwracać uwagę na jakość kupowanych towarów, różnorodność oferty czy pojawiające się na rynku nowości.

REKLAMA

Zakupy w supermarkecie: ma być tanio, ale i z dużym wyborem

REKLAMA

Według raportu „Super Markets Equity” opracowanego przez firmę analityczno-badawczą Braincandy, cena determinuje decyzję, do którego marketu wybrać się na zakupy,  co czwartego badanego Polaka.
Na drugim miejscu w zestawieniu uplasowała się jakość z 22 proc. wskazań. Jednocześnie, Polacy mają konkretne oczekiwania co do każdej kategorii produktów, jakie kupują. W przypadku nabiału czy mięsa spodziewają się różnorodności, a kupując detergenty do prania, szukają niskich cen. 

Badanie przeprowadzone przez Braincandy-Wisdrop pokazuje, że nabiał oraz te produkty, które można znaleźć w sklepowych lodówkach są dla 33 proc. Polaków kategorią najsilniej wpływającą na ich doświadczenia zakupowe. Ten sam odsetek badanych oczekuje w tej kategorii dużego wyboru oraz różnorodności oferty.
Podobnie w kwestii zakupu mięsa – na różnorodność wskazało 35 proc. respondentów.

Kolejnymi istotnymi dla ankietowanych kategoriami zakupowymi są warzywa i owoce (15 proc. wskazań), pieczywo (13 proc. wskazań), środki czystości i papier (12 proc. wskazań) oraz mięso (8 proc. wskazań).

Co ciekawe, najmniej ważne dla Polaków są produkty bio oraz mrożonki.
Wybrało je odpowiednio 2 oraz 1 proc. badanych. Może to wynikać z faktu, że oferta bio jest najsłabiej oceniana przez Polaków wśród wszystkich marketów. Podobnie jak gotowe posiłki oraz produkty dla zwierząt.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nie jest więc zaskoczeniem, że niektóre z supermarketów w kraju, jak chociażby sieć Carrefour, zaniechały dalszego rozwoju konceptu sklepów oferujących jedynie produkty bio. Jednocześnie, nie rezygnują z tej kategorii całkowicie utrzymując tego typu asortyment w sklepach sieci.

Jakie produkty mają być tanie, a gdzie poszukujemy nowości

REKLAMA

Podczas zakupów Polacy biorą pod uwagę szereg różnych aspektów, które mają dla nich większe bądź mniejsze znaczenie – w zależności od tego, na jakiej kategorii produktów się skupiają.  Cena to najważniejszy czynnik podczas zakupów w kategoriach środków czystości oraz produktów papierowych (42 proc. wskazań), a także czekolady (28 proc.).

W kwestii asortymentu do kuchni (garnki, patelnie, zastawa, sztućce, narzędzia kuchenne), przekąsek i czipsów oraz piwa Polacy lubią poszukiwać nowości – odpowiednio 42 proc., 39 proc. oraz 46 proc. wskazań.
W kategorii produktów kuchennych wysoka jakość jest najmniej istotnym czynnikiem – wskazało na nią jedynie 8 proc. ankietowanych.

Z kolei jakość jest dla Polaków najważniejsza w przypadku zakupu produktów dziecięcych (58 proc.), produktów śniadaniowych, kawy i herbaty (42 proc.) oraz produktów do prania (29 proc.).

Zaskakujący może być fakt, że wielu Polaków za istotny aspekt procesu zakupowego uważa pomocną obsługę sklepu – ten czynnik wybrało najwięcej ankietowanych w przypadku napojów bezalkoholowych i wody oraz produktów do higieny osobistej – odpowiednio 48 proc. i 24 proc. 

Każda marka ma inne atuty

Polacy odwiedzają markety średnio 11 razy w miesiącu. Okazuje się, że w każdym z nich mają swoje ulubione kategorie.

Zdaniem uczestników badania Braincandy – Lidl, Biedronka i Auchan oferują największą różnorodność pieczywa. Podobnie w przypadku nabiału oraz produktów przechowywanych w lodówce. W tej kategorii te trzy markety przodują także w kwestii najlepszych cen.

Kaufland oferuje z kolei największą różnorodność świeżego mięsa, a także czipsów i przekąsek oraz napojów bezalkoholowych i wody.

Jednocześnie Biedronka oraz Lidl mocno wyróżniają się na tle innych marketów, jeśli chodzi o ceny produktów papierowych, detergentów do prania oraz sprzątania.

Z kolei Auchan zajął pozycje lidera cen w kategorii produktów kuchennych.

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Infor.pl
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Edukacja zdrowotna w szkołach od 1 września 2025 r. Dla kogo? Kto może prowadzić ten przedmiot?

Edukacja zdrowotna w szkołach od 1 września 2025 r. Dla kogo? Kto może prowadzić ten przedmiot? Komisje sejmowe we wtorek rozpatrzą informacje nt. przygotowania podstawy programowej i harmonogramu prac.

Obniżenie minimalnej składki na ubezpieczenie zdrowotne dla przedsiębiorców w 2025 r. Autopoprawka Ministerstwa Zdrowia. Trzy projekty w Sejmie

Obniżenie minimalnej składki na ubezpieczenie zdrowotne dla przedsiębiorców w 2025 r. Autopoprawka Ministerstwa Zdrowia dotycząca podstawy wyliczania oraz opłacania składki zdrowotnej. Trzy projekty w Sejmie

Efektywność energetyczna budynków. Nowe przepisy to dodatkowe obowiązki dla biznesu

Analizy rozwiązań w zakresie efektywności energetycznej dla wszystkich dużych inwestycji oraz certyfikowane systemy zarządzania energią dla firm energochłonnych. Takie rozwiązania przewidują założenia projektu zmiany ustawy o efektywności energetycznej.

Prawo budowlane do zmiany. Nowe garaże i piwnice muszą być miejscami doraźnego schronienia

Konieczne są zmiany w prawie budowlanym. Ponieważ od 2026 roku piwnice i garaże w nowo budowanych obiektach użyteczności publicznej i blokach mieszkalnych będą musiały być tak zaprojektowane, by móc stworzyć w nich miejsca doraźnego schronienia.

REKLAMA

Świadczenie honorowe z waloryzacją. Teraz premia za wiek wynosi 6246,13 zł miesięcznie, ale już od 2025 roku będzie podwyższana

Aktualnie "premię za wiek", czyli świadczenie honorowe otrzymuje 3300 osób, które ukończyły 100 lat - tak wynika zdanych ZUS. Świadczenie honorowe dla tych osób wynosi 6246,13 zł brutto. Świadczenie to będzie teraz corocznie waloryzowane, począwszy od 1 marca 2025 r.

Nowe przedmioty w szkole. Edukacja zdrowotna i edukacja obywatelska od roku szkolnego 2025/2026

Trwają prace nad projektem rozporządzeniem wprowadzającym do szkół nowe przedmioty: edukację zdrowotną i edukację obywatelską. Projekt trafił do konsultacji społecznych.

Zmiany 2025: Wyliczanie i opłacanie składki zdrowotnej. Rząd zajmie się obniżeniem składki zdrowotnej dla przedsiębiorców

Rząd zajmie się projektem ustawy o składce zdrowotnej upraszczającym mechanizm obliczania i opłacania tej składki. Ma to poprawić rentowność prowadzonej działalności gospodarczej wśród przedsiębiorców osiągających najniższe dochody.

Nowy fotoradar w Warszawie już działa. Uruchomiono także nowy odcinkowy pomiar prędkości na A1

Nowy fotoradar w Warszawie już działa. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym poinformowało o uruchomieniu nowego fotoradaru na Al. Jerozolimskich. W zeszłym tygodniu uruchomiono także nowy odcinkowy pomiar prędkości na A1.

REKLAMA

Raportowanie JPK CIT od 2025 roku - co czeka przedsiębiorców?

Od stycznia 2025 roku wchodzą w życie nowe przepisy dotyczące raportowania podatkowego JPK CIT. Nowe regulacje wprowadzą obowiązek dostarczania bardziej szczegółowych danych finansowych, co ma na celu usprawnienie nadzoru podatkowego. Firmy będą musiały dostosować swoje systemy księgowe, aby spełniać wymagania. Sprawdź, jakie zmiany będą obowiązywać oraz jak się do nich przygotować.

Składka zdrowotna dla przedsiębiorców – zmiany 2025/2026. Wszystko już wiadomo?

Od 2025 roku zasady naliczania składki zdrowotnej zmienią się w porównaniu do 2024 roku. Nastąpi ograniczenie podstawy naliczania składki do 75% minimalnego wynagrodzenia oraz likwidacja naliczania składki od środków trwałych. Natomiast od 1 stycznia 2026 r. zmiany będą już większe.

REKLAMA