Dziewczyny same winne, że gry komputerowe są głównie męskie. Pora to zmienić i jest na to sposób
REKLAMA
REKLAMA
- Dziewczyny w grze! – kto może wziąć udział w programie
- Dziewczyny w grze! – co daje ukończenie kursu
- Branża gamingowa potrzebuje pracowników
Mimo, że od ponad dekady coraz więcej kobiet trafia do branży high-tech, to jednak wciąż jest ich bardzo mało - od kilkunastu do ok. 25% w zależności od badanego odcinka kariery.
Między innymi dlatego CD PROJEKT S.A. oraz Fundacja Edukacyjna Perspektywy już po raz czwarty uruchomiły kolejną edycję programu stypendialno-mentoringowego dla dziewczyn ze szkół średnich zainteresowanych branżą gier wideo. Rekrutacja online do programu rozpoczęła się we wrześniu i potrwa do 31 października 2024 roku.
REKLAMA
Dziewczyny w grze! – kto może wziąć udział w programie
Dziewczyny w grze! IV edycja programu stypendialno-mentoringowego, który tworzy społeczność młodych kobiet w branży gamedev.
Dziewczyny w grze! to odpowiedź na zapotrzebowanie branży gamedev na zdolne kobiety.
REKLAMA
Według najnowszych badań IQS opublikowanych w raporcie Game Story w Polsce jest 17 milionów graczy, z czego aż 47% z nich, czyli 8 milionów, stanowią kobiety! Prawie 2,3 mln kobiet deklaruje, że gra codziennie na konsoli lub komputerze, a 22% graczek mówi, że gaming jest ich pasją.
Jednak wśród osób pracujących w gamedevie kobiety stanowią jedynie 20%. Fundacja Edukacyjna Perspektywy od lat bada sytuację kobiet w technologiach, zarówno w Polsce, jak i na świecie. By uzyskać jak najszerszy obraz branży, monitoruje też udział kobiet w edukacji inżynierskiej, a potem także ich kariery naukowe i zawodowe w firmach technologicznych.
Program skierowany jest do uczennic szkół średnich każdego typu, ze szczególnym uwzględnieniem kandydatek z mniejszych miejscowości. Program składa się z rocznego cyklu szkoleń oraz indywidualnej opieki mentorskiej ze strony ekspertów z CD PROJEKT RED. W ramach projektu uczestniczki.
Dziewczyny w grze! – co daje ukończenie kursu
Poprzednie trzy edycje programu cieszyły się ogromnym zainteresowaniem, zgłosiło się ponad 3500 utalentowanych kandydatek z całego kraju.
Dziewczyny, które ukończyły program dołączają do grona Alumni — społeczności ponad 40 absolwentek. CD PROJEKT RED organizuje dla nich dodatkowe inicjatywy takie jak dedykowane warsztaty na Women in Tech Summit.
Wiele z nich wybrało studia związane z dalszym rozwojem w gamedev lub podjęło pracę w branży.
REKLAMA
– Po trzech latach od inauguracji programu z dumą obserwujemy, jak powiększa się społeczność młodych kobiet zainteresowanych branżą gamedev. To wspaniałe widzieć, jak uczestniczki i absolwentki naszego programu poznają się, tworzą sieć wsparcia, a nawet przyjaźnie! – akomentuje Agnieszka Szamałek-Michalska, Culture, Diversity and Inclusion Director w CD PROJEKT RED.
– 100% naszych absolwentek deklaruje chęć pracy w branży gamedev, dlatego wierzę, że ich drogi spotkają się na ścieżce zawodowej, a kontakty, które nawiązują na tym etapie, pomogą im zrealizować niesamowite projekty – dodaje.
– Dziewczyny w grze! udowadniają, jak wielki potencjał artystyczny i technologiczny drzemie w młodym pokoleniu kobiet – mówi dr Bianka Siwińska, szefowa Perspektywy Women in Tech.
– Na naszych oczach dojrzewają prawdziwe talenty, kiełkują wspaniałe pomysły i rodzą się innowacyjne projekty. Wystarczy odrobina wsparcia, inspirującego mentoringu i przede wszystkim zaszczepienia wiary w siebie, by dziewczyny zaczęły rozwijać skrzydła i przekraczać granice, które narzuciła im szkoła czy środowisko. Wspaniale jest obserwować, jak odważnie wchodzą do gry o swoją zawodową przyszłość – rekomenduje Bianka Siwińska.
Branża gamingowa potrzebuje pracowników
Trzy edycje udowodniły także, że relacja mentorska ma pozytywny wpływ na tych, którzy dzielą się swoimi umiejętnościami. Mentorki i mentorzy z CD PROJEKT RED mają szansę przekazać swoje doświadczenie i wiedzę młodym kobietom.
W opiniach na temat projektu eksperci i ekspertki dzielili się spostrzeżeniami o tym, że mentoring pozwolił im nie tylko rozwijać swoje umiejętności zawodowe, ale również zwiększył ich satysfakcję z pracy oraz poczucie wpływu na rozwój branży gamedev. Ponad 95% z nich zadeklarowało chęć ponownego udziału w programie.
Uczestniczki poprzednich edycji pokazały cały wachlarz talentów oraz niesamowity rozwój podczas trwania programu.
– Program jest jak wiedźmińska wyprawa na szlak — pełen inspiracji, niezapomnianych wrażeń i wyzwań, które uczą wytrwałości i odwagi. Niewątpliwie pomógł mi otworzyć się na nowe możliwości i znaleźć odpowiedzi na pytania, które nurtowały mnie od dzieciństwa. Ten rok był dla mnie „Jaskółką”, która umocniła moje umiejętności i dała mi to, co w życiu najważniejsze — wiarę w siebie! – wspomina Anna Dyrcz, absolwentka drugiej edycji programu Dziewczyny w grze!, twórczyni projektu Girls Mean STEM.
Więcej informacji o programie oraz formularz zgłoszeniowy można znaleźć na oficjalnej stronie: www.dziewczynywgrze.pl.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.