REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Dziewczyny same winne, że gry komputerowe są głównie męskie. Pora to zmienić i jest na to sposób

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Dziewczyny zajmują się grami komputerowymi na równi z chłopcami
Dziewczyny zajmują się grami komputerowymi na równi z chłopcami
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Choć pasjonaci gier komputerowych pod względem płci dzielą się niemal idealnie po połowie, to jednak wśród twórców gier komputerowych mężczyzn jest cztery razy więcej niż kobiet. Zresztą cała branża high-tech jest mało sfeminizowana. A perspektywy dla chętnych są ogromne.

Mimo, że od ponad dekady coraz więcej kobiet trafia do branży high-tech, to jednak wciąż jest ich bardzo mało - od kilkunastu do ok. 25% w zależności od badanego odcinka kariery. 
Między innymi dlatego CD PROJEKT S.A. oraz Fundacja Edukacyjna Perspektywy już po raz czwarty uruchomiły kolejną edycję programu stypendialno-mentoringowego dla dziewczyn ze szkół średnich zainteresowanych branżą gier wideo. Rekrutacja online do programu rozpoczęła się we wrześniu i potrwa do 31 października 2024 roku.

REKLAMA

Dziewczyny w grze! – kto może wziąć udział w programie

Dziewczyny w grze! IV edycja programu stypendialno-mentoringowego, który tworzy społeczność młodych kobiet w branży gamedev.
Dziewczyny w grze! to odpowiedź na zapotrzebowanie branży gamedev na zdolne kobiety.

REKLAMA

Według najnowszych badań IQS opublikowanych w raporcie Game Story w Polsce jest 17 milionów graczy, z czego aż 47% z nich, czyli 8 milionów, stanowią kobiety! Prawie 2,3 mln kobiet deklaruje, że gra codziennie na konsoli lub komputerze, a 22% graczek mówi, że gaming jest ich pasją.
Jednak wśród osób pracujących w gamedevie kobiety stanowią jedynie 20%. Fundacja Edukacyjna Perspektywy od lat bada sytuację kobiet w technologiach, zarówno w Polsce, jak i na świecie. By uzyskać jak najszerszy obraz branży, monitoruje też udział kobiet w edukacji inżynierskiej, a potem także ich kariery naukowe i zawodowe w firmach technologicznych. 

Program skierowany jest do uczennic szkół średnich każdego typu, ze szczególnym uwzględnieniem kandydatek z mniejszych miejscowości. Program składa się z rocznego cyklu szkoleń oraz indywidualnej opieki mentorskiej ze strony ekspertów z CD PROJEKT RED. W ramach projektu uczestniczki.

Dziewczyny w grze! – co daje ukończenie kursu

Poprzednie trzy edycje programu cieszyły się ogromnym zainteresowaniem, zgłosiło się ponad 3500 utalentowanych kandydatek z całego kraju.
Dziewczyny, które ukończyły program dołączają do grona Alumni — społeczności ponad 40 absolwentek. CD PROJEKT RED organizuje dla nich dodatkowe inicjatywy takie jak dedykowane warsztaty na Women in Tech Summit.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wiele z nich wybrało studia związane z dalszym rozwojem w gamedev lub podjęło pracę w branży.

REKLAMA

– Po trzech latach od inauguracji programu z dumą obserwujemy, jak powiększa się społeczność młodych kobiet zainteresowanych branżą gamedev. To wspaniałe widzieć, jak uczestniczki i absolwentki naszego programu poznają się, tworzą sieć wsparcia, a nawet przyjaźnie! – akomentuje  Agnieszka Szamałek-Michalska, Culture, Diversity and Inclusion Director w CD PROJEKT RED.
100% naszych absolwentek deklaruje chęć pracy w branży gamedev, dlatego wierzę, że ich drogi spotkają się na ścieżce zawodowej, a kontakty, które nawiązują na tym etapie, pomogą im zrealizować niesamowite projekty – dodaje.

– Dziewczyny w grze! udowadniają, jak wielki potencjał artystyczny i technologiczny drzemie w młodym pokoleniu kobiet – mówi dr Bianka Siwińska, szefowa Perspektywy Women in Tech.
– Na naszych oczach dojrzewają prawdziwe talenty, kiełkują wspaniałe pomysły i rodzą się innowacyjne projekty. Wystarczy odrobina wsparcia, inspirującego mentoringu i przede wszystkim zaszczepienia wiary w siebie, by dziewczyny zaczęły rozwijać skrzydła i przekraczać granice, które narzuciła im szkoła czy środowisko. Wspaniale jest obserwować, jak odważnie wchodzą do gry o swoją zawodową przyszłość – rekomenduje Bianka Siwińska.

Branża gamingowa potrzebuje pracowników

Trzy edycje udowodniły także, że relacja mentorska ma pozytywny wpływ na tych, którzy dzielą się swoimi umiejętnościami. Mentorki i mentorzy z CD PROJEKT RED mają szansę przekazać swoje doświadczenie i wiedzę młodym kobietom.
W opiniach na temat projektu eksperci i ekspertki dzielili się spostrzeżeniami o tym, że mentoring pozwolił im nie tylko rozwijać swoje umiejętności zawodowe, ale również zwiększył ich satysfakcję z pracy oraz poczucie wpływu na rozwój branży gamedev. Ponad 95% z nich zadeklarowało chęć ponownego udziału w programie.

Uczestniczki poprzednich edycji pokazały cały wachlarz talentów oraz niesamowity rozwój podczas trwania programu.
– Program jest jak wiedźmińska wyprawa na szlak — pełen inspiracji, niezapomnianych wrażeń i wyzwań, które uczą wytrwałości i odwagi. Niewątpliwie pomógł mi otworzyć się na nowe możliwości i znaleźć odpowiedzi na pytania, które nurtowały mnie od dzieciństwa. Ten rok był dla mnie „Jaskółką”, która umocniła moje umiejętności i dała mi to, co w życiu najważniejsze — wiarę w siebie! – wspomina Anna Dyrcz, absolwentka drugiej edycji programu Dziewczyny w grze!, twórczyni  projektu Girls Mean STEM.
Więcej informacji o programie oraz formularz zgłoszeniowy można znaleźć na oficjalnej stronie: www.dziewczynywgrze.pl.

Zapisz się na newsletter
Najlepsze artykuły, najpoczytniejsze tematy, zmiany w prawie i porady. Skoncentrowana dawka wiadomości z różnych kategorii: prawo, księgowość, kadry, biznes, nieruchomości, pieniądze, edukacja. Zapisz się na nasz newsletter i bądź zawsze na czasie.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Infor.pl
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Składka zdrowotna w dół! Senat zatwierdził zmiany. Co to oznacza?

Co dalej ze składką zdrowotną? Dzisiaj Senat nie wniósł poprawek do ustawy obniżającej składkę zdrowotną dla przedsiębiorców od 2026 r. Nowelizacja wiąże się z ubytkiem wpływów ze składki do NFZ w kwocie ok. 4,6 mld zł, co rząd deklaruje pokryć z budżetu państwa. Wiceszef MF Jarosław Neneman zapewnił, że zmiana uwzględniona jest w konstrukcji budżetu na kolejne lata.

Zdrowie kosztuje coraz więcej, a planu wciąż brak

Senat rozpatruje projekt ustawy obniżającej składki zdrowotne dla przedsiębiorców, co uszczupli wpływy do NFZ o 4,6 mld zł. Tymczasem plan finansowy Funduszu na 2025 r. wciąż nie został zatwierdzony przez ministra finansów. Między resortami zdrowia i finansów trwają przeciągające się rozmowy, a konkretów brak.

Czy wspólnik mniejszościowy zawsze jest na straconej pozycji?

Wspólnik posiadający mniejszościowy pakiet udziałów w spółce z o.o. nie musi już na starcie znajdować się na przegranej pozycji w potencjalnym sporze ze wspólnikiem większościowym. Kluczowe jest, aby taki udziałowiec znał swoje prawa w spółce oraz aktywnie i umiejętnie z nich korzystał, co w ostatecznym rozrachunku może przyczynić się do skutecznej obrony interesu wspólnika mniejszościowego i zachowania przez niego wpływu na spółkę.

Będą kary za niezapłacony podatek od sprzedaży ubrań i zabawek w internecie? Fiskus analizuje informacje o 300 tys. osób i podmiotów handlujących na platformach internetowych w 2023 r. i 2024 r.

Operatorzy platform, za pośrednictwem których dokonywane są transakcje w internecie, przekazali MF dane ponad 177 tys. osób fizycznych i 115 tys. podmiotów – poinformowała PAP rzeczniczka szefa KAS Justyna Pasieczyńska. Dane te są teraz analizowane.

REKLAMA

Czy będzie katastrofa fakturowa w 2026 roku? Kto odważy się wdrożyć obowiązek stosowania KSeF i faktur ustrukturyzowanych?

Niedawno opublikowano kolejną wersję projektu „nowelizacji nowelizacji” ustaw na temat faktur ustrukturyzowanych i KSeF, które mają być niezwłocznie uchwalone. Ich jakość woła o pomstę do nieba. Co prawda zaproponowane zmiany świadczą o tym, że twórcy przepisów chcą pozostawić tym, którzy połapią się w tych zawiłościach, jakieś możliwości unikania tej katastrofy, zachowując fakturowanie w dotychczasowej formie przynajmniej do końca 2026 r. Pytanie, tylko po co to całe zamieszanie i dezorganizacja obrotu gospodarczego – pisze prof. dr hab. Witold Modzelewski.

Egzamin ósmoklasisty 2025 r. CKE: harmonogram, czas trwania, wyniki

Egzamin ósmoklasisty 2025 r.: Kiedy będą odbywały się egzaminy ósmoklasistów? Jaki jest harmonogram? Kiedy zostaną opublikowane wyniki egzaminów ósmoklasisty? Czy można nie zdać egzaminu ósmoklasisty?

W krakowskich przedszkolach jest prawie 2 tys. wolnych miejsc

Zakończyła się rekrutacja na rok szkolny 2025/2026 w przedszkolach samorządowych i niesamorządowych w Krakowie. Z 20 tys. przygotowanych miejsc prawie 2 tys. pozostaje wolnych.

Darmowe przelewy natychmiastowe? Jest rewolucja w systemie płatności

Czy wkrótce w Polsce przelewy natychmiastowe będą całkowicie darmowe? Ministerstwo Finansów zapowiada zmiany, które mogą zrewolucjonizować sposób, w jaki przesyłamy pieniądze online. Nowe przepisy, wynikające z wdrażania rozporządzenia przepisów unijnych, mają na celu zwiększenie dostępności i atrakcyjności przelewów natychmiastowych w euro.

REKLAMA

Jak nie zbankrutować na IT: inteligentne monitorowanie i optymalizacja kosztowa środowiska informatycznego. Praktyczny przewodnik po narzędziach i strategiach monitorowania

W dzisiejszej erze cyfrowej, środowisko IT stało się krwiobiegiem każdej nowoczesnej organizacji. Od prostych sieci biurowych po rozbudowane infrastruktury chmurowe, złożoność systemów informatycznych stale rośnie. Zarządzanie tak rozległym i dynamicznym ekosystemem to nie lada wyzwanie, wymagające nie tylko dogłębnej wiedzy technicznej, ale przede wszystkim strategicznego podejścia i dostępu do odpowiednich narzędzi. Wyobraźcie sobie ciągłą potrzebę monitorowania wydajności kluczowych aplikacji, dbałości o bezpieczeństwo wrażliwych danych, sprawnego rozwiązywania problemów zgłaszanych przez użytkowników, a jednocześnie planowania przyszłych inwestycji i optymalizacji kosztów. To tylko wierzchołek góry lodowej codziennych obowiązków zespołów IT i kadry managerskiej. W obliczu tej złożoności, poleganie wyłącznie na intuicji czy reaktywnym podejściu do problemów staje się niewystarczające. Kluczem do sukcesu jest proaktywne zarządzanie, oparte na solidnych danych i inteligentnych systemach, które nie tylko informują o bieżącym stanie, ale również pomagają przewidywać przyszłe wyzwania i podejmować mądre decyzje.

Proszę mi wytłumaczyć, czym się różni Emerytka mająca np. najniższą emeryturę która w chwili śmierci męża miała skończone 55 od emerytki mającej tak samo niską emeryturę tylko że w chwili śmierci współmałżonka miała np. 54 lata?

Takie pytania stale trafiają do dziennikarzy Infor.pl. Pomimo tego, że już od pół roku wszyscy wiedzą jak ostatecznie wyglądają zasady przyznawania renty wdowiej. Wydawało się, że wraz z upływem czasu temat wygaśnie. Z listów do redakcji wynika, że tak się nie dzieje. I wszyscy dalej i konsekwentnie krytykują limity wieku dla wdów i wdowców - renta przyznana jest tylko wtedy, gdy śmierć małżonka nastąpiła wtedy, gdy żona miała 55 lat (i więcej) a mąż 60 lat (i więcej). Nie wiemy, co odpowiadać na pytania czytelników. Nie ma bowiem żadnego uzasadnienia dla tej zasady i tych limitów wieku.

REKLAMA