REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Hotele stają się coraz bardziej inteligentne, tego oczekują klienci, a właściciele choć najpierw muszą zainwestować, zyskują spore oszczędności

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Hotele muszą być smart i świadczyć klientom inteligentne usługi, bo konkurencja na rynku jest coraz większa
Hotele muszą być smart i świadczyć klientom inteligentne usługi, bo konkurencja na rynku jest coraz większa
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Korzystanie z usług hotelowych nawet jako miejsca do spędzania długich urlopów powszednieje także w Polsce. Mimo że w ostatnim czasie ceny usług hotelowych poszybowały bardzo w górę, popyt na nie jest coraz większy. Klienci są gotowi płacić więcej, ale oczekują też nowoczesnych rozwiązań poprawiających bezpieczeństwo i wygodę.

Ponieważ goście stają się coraz bardziej wymagający, hotele częściej sięgają po nowe rozwiązania, aby uczynić obsługę gości bardziej płynną, wydajną i spersonalizowaną, a ich pobyt bezproblemowy.
Oprócz korzyści dla gości, właściciele mogą również wykorzystać te technologie do obniżenia kosztów biznesowych i wprowadzenia proekologicznych rozwiązań w swoich obiektach.

REKLAMA

Hotele mają coraz więcej klientów: muszą stawać się nowoczesnymi

REKLAMA

Branża hotelarska coraz chętniej otwiera się na innowacje technologiczne. Już teraz w wielu obiektach możemy spotkać się np. z samoobsługowym zameldowaniem, mobilnymi kluczami lub tabletami służącymi do zarządzania pokojem.
Według danych Światowej Organizacji Turystyki (UNWTO) szacuje się, że w okresie od stycznia do września 2023 r. 975 milionów turystów podróżowało za granicę, co stanowi wzrost o 38 proc. w porównaniu z tymi samymi miesiącami w 2022 roku. Z kolei Eurostat podaje, że w 2023 r. liczba nocy spędzonych w zakwaterowaniach turystycznych wyniosła 2,9 mld, ustanawiając rekordowy rok dla sektora zakwaterowania w UE.

Zwiększył się również ruch turystyczny w Polsce. Według Ministerstwa Sportu i Turystyki oraz Głównego Urzędu Statystycznego, w 2023 roku odwiedziło nas około 19 mln turystów, to aż o 19 proc. więcej niż rok wcześniej.
Rozwój branży sprawia, że właściciele obiektów szukają coraz nowszych rozwiązań, które poprawią jakość pobytu i wyróżnią ich na tle konkurencji.

Inteligentny hotel: zdalne zameldowanie i wymeldowanie 

Meldunek i odprawa gości hotelowych przez Internet staje się coraz popularniejsza. Powszechność smartfonów powoduje, że zameldowanie w hotelu można wykonać z poziomu telefonu.
Hotel z wyprzedzeniem przesyła klientowi kartę meldunkową do wypełniania, dzięki czemu jedyne, co musi on zrobić po przyjeździe, to odebrać klucz do pokoju. Sprawia to, że cały proces jest szybszy i prostszy, a także zapobiega konieczności czekania w kolejce przy wzmożonym ruchu. 
Zdalne zameldowanie/wymeldowanie pozwala również zmniejszyć liczbę personelu potrzebnego do obsługi recepcji, dzięki czemu pracownicy hotelu mogą zająć się świadczenie bardziej spersonalizowanych usług dla gości.

Inteligentny hotel: płatność musi być bezpieczna i wygodna

REKLAMA

– Branża hotelowa jest jedną z najbardziej narażonych na oszustwa, ponieważ od klientów często wymagane jest podanie np. numeru karty lub innych danych wrażliwych. Problem ten można rozwiązać poprzez użycie technologii takich jak tokenizacja, preautoryzacja czy Generator Linków, które zwiększą bezpieczeństwo transakcji i ograniczą konieczność podawania wrażliwych danych osobistych – mówi Grzegorz Kucaba, Dyrektor Sprzedaży ds. eCommerce w Fiserv Polska S.A.
Generator Linków umożliwia szybkie i łatwe generowanie bezpiecznego linku lub kodu QR do płatności, który można wysłać klientowi i który, po kliknięciu, zostaje przekierowany do bramki płatniczej, gdzie może zapłacić w preferowany sposób – kartą, BLIKIEM lub e-przelewem.
Przedsiębiorca dowolnie może określić czas ważności takiego linku i określić termin zapłaty. Z kolei tokenizacja kart płatniczych polega na zastąpieniu rzeczywistych danych karty unikalnym ciągiem cyfr – tokenem, który nie zawiera informacji wrażliwych. Dzięki temu, nawet jeśli zostanie on przechwycony, nie można go użyć do nieautoryzowanych transakcji.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

– W tej branży świetnie sprawdza się także usługa preautoryzacji płatności. Pozwala ona na tymczasowe zablokowanie określonej kwoty na rachunku bankowym gościa, powiązanym z jego kartą płatniczą, co gwarantuje dostępność środków do przyszłych rozliczeń. Dzięki temu hotel ma pewność, że klient ureguluje rachunek, a gość jest chroniony przed nieoczekiwanymi obciążeniami – mówi Renata Miszczycha, Dyrektor ds. Sprzedaży w Fiserv Polska S.A
– Coraz częściej w branży HoReCa możemy również spotykać rozwiązania ułatwiające codzienne płatności, takie jak DCC - Dynamic Currency Conversion, która umożliwia właścicielowi karty zapłacenie w walucie kraju jej wydania – dodaje.

Mobilny hotel: aplikacja w smartfonie zastępuje klucze i karty dostępu

Klucze mobilne wykorzystują technologię Bluetooth lub NFC, zamieniając telefon gościa w klucz do pokoju. Dostępne są zazwyczaj przez aplikację mobilną hotelu. Oprócz otwierania drzwi, mogą również umożliwiać dostęp do innych obiektów hotelowych, takich jak windy, garaże, centra fitness czy baseny.
Używanie telefonu komórkowego jako klucza do pokoi hotelowych zwiększa wygodę gości. Jest to również inwestycja, która może poprawić wydajność operacyjną, oszczędzając czas i zasoby personelu hotelowego.

Obecnie sztuczna inteligencja w hotelach wykorzystywana jest do poprawy wydajności operacyjnej. Narzędzia oparte na sztucznej inteligencji są wykorzystywane do zarządzania i prognozowania zapotrzebowanie na takie artykuły jak np. pościel i przybory toaletowe. Dzięki temu hotel zawsze spełnia potrzeby gości bez gromadzenia nadmiernych zapasów magazynowych, co prowadzi do zmniejszenia kosztów.
W przypadku usług, sztuczna inteligencja jest wykorzystywana np. w zarządzaniu harmonogramami sprzątania i przepływem pracy. Analizuje dane dotyczące zameldowania i wymeldowania gości. Algorytmy AI mogą optymalizować trasy i harmonogramy sprzątania, zapewniając jak największą wydajność w tym obszarze.

Inteligentny hotel: energia musi być zielona

Według globalnego raportu Booking.com 2023 Sustainable Travel Report, przeprowadzonego w 35 krajach, 76 proc. badanych wyraziło chęć przyjęcia zrównoważonych praktyk podróżowania w nadchodzącym roku.
Świadomość ekologiczna jest dziś niezbędna do utrzymania lojalności klientów, ponieważ 81 proc. podróżnych na całym świecie podkreśla znaczenie zrównoważonego podróżowania.

Nowoczesne hotele inwestują w odnawialne źródła energii, takie jak energia słoneczna lub wiatrowa, aby zmniejszyć zależność od paliw kopalnych.
Przyjęcie trendów w zakresie zrównoważonej technologii hotelarskiej zmniejsza wpływ hotelu na środowisko i prowadzi do długoterminowych oszczędności na wydatkach na energię.

Zapisz się na newsletter
Najlepsze artykuły, najpoczytniejsze tematy, zmiany w prawie i porady. Skoncentrowana dawka wiadomości z różnych kategorii: prawo, księgowość, kadry, biznes, nieruchomości, pieniądze, edukacja. Zapisz się na nasz newsletter i bądź zawsze na czasie.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Infor.pl
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dwie wdowy. Tylko jedno świadczenie. Wdowa 42 lata. 4 małoletnich dzieci. Nie wyszła za mąż po raz drugi. W czym jest gorsza od wdowy od wieku 55 lat?

Publikujemy kolejny list czytelniczki z apelem o zmianę (albo zniesienie) limitów wieku w rencie wdowiej - 60 lat dla mężczyzny i 55 lat dla kobiety.

4666 zł brutto dla pracownika samorządu? To nie żart

Trwa odpływ fachowców z sektora samorządowego. Powód? Niskie płace, poczucie braku doceniania i marne perspektywy na przyszłość. W programie Gość Infor.pl gościł Jacek Wolszczak, pracownik samorządu z dolnośląskiej Świdnicy.

Od 1 maja 2025 r. zmiany w rencie socjalnej

Renta socjalna jest świadczeniem przeznaczonym dla osób, które z powodu trwałego lub czasowego uszczerbku na zdrowiu nie są zdolne do podjęcia pracy zarobkowej. Przyznawana jest na podstawie określonych kryteriów, które muszą zostać spełnione zarówno pod względem wieku, jak i stanu zdrowia.

Samochód w firmie. Teraz Ford Transit we flocie Truck Care: 20 modeli z zabudową izotermiczną na wynajem krótkoterminowy

Truck Care firma oferująca kompleksowy wynajem pojazdów użytkowych zdecydowała się na powiększenie swojej floty wynajmu krótkoterminowego o kolejne Fordy. Tym razem wybór padł na 20 Transitów z zabudową izotermiczną. Zamówione samochody trafią do oferty najmu krótkoterminowego.

REKLAMA

Ponad 80 proc. specjalistów pozytywnie ocenia szkolenia z cyberbezpieczeństwa przeprowadzane w firmie

Szybki rozwój technologii oraz zwiększone ryzyko cyberataków przyczyniają się do rosnącego zainteresowania bezpieczeństwem IT. Zdaniem szkolonych menadżerów, szkolenia z cyberbezpieczeństwa przeprowadzane w firmie: są nie tylko potrzebne, ale i skuteczne.

Dłużnicy wykorzystują brak znajomości prawa u wierzycieli i specjalnie zwlekają z zapłatą za faktury, traktując zwłokę jako formę bezpłatnego kredytu. Powinni i mogą jednak słono za to zapłacić

Słaba znajomość podstawowych przepisów prawa finansowego u przedsiębiorców sprawia, że dłużnicy celowo przeciągają płatności, zyskując w ten sposób darmowy, nieoprocentowany kredyt. Dzieje się to w czasie, gdy zatory płatnicze w polskich przedsiębiorstwach cały czas rosną, a utrata płynności finansowej jest realnym zagrożeniem dla małych i średnich firm.

Osoby z niepełnosprawnościami. Co może się zmienić w 2026 r.? [FAQ]

Co już wiemy o projektach ustaw kierowanych do osób z niepełnosprawnościami? Czy w 2026 r. wzrosną kwoty świadczeń? Prezentujemy odpowiedzi na ważne pytania. Pamiętajmy, iż aktualne przepisy mogą się jeszcze zmienić, o czym będziemy informowali na bieżąco.

Stopy procentowe NBP w dół o 0,5% w maju, w sumie 1-1,25% do końca 2025 roku. Taki scenariusz proponuje członek RPP Przemysław Litwiniuk

Są warunki do obniżki stóp proc. o 50 pb. (punktów bazowych) na posiedzeniu RPP w maju, kolejne cięcia możliwe byłyby na jesieni, w całym 2025 r. łącznie o 100-125 pb. - uważa członek RPP Przemysław Litwiniuk. Jak poinformował 24 kwietnia 2025 r., jeżeli na majowym posiedzeniu RPP nie padnie wniosek o obniżkę stóp, to złoży go sam.

REKLAMA

Na to wychodzi, że na życzenie ZUS, mąż powinien wstać i umrzeć ponownie. Według nowych przepisów byłam zbyt młoda, kiedy mąż zmarł

Taki smutny wniosek czytelniczki o rencie wdowiej. Kolejne apele osób wykluczonych z tego nowego świadczenia (pierwsze wypłaty w lipcu 2025 r.). Śmierć nastąpiła za wcześnie.Takie kryterium prawne wprowadzili rząd i Sejm - limit wieku wdowy (55 lat) albo wdowca (60 lat) okazuje się kryterium dyskryminacyjnym. Warunkiem przyznania renty jest to, aby śmierć małżonka nastąpiła wtedy, gdy drugi małżonek przekracza te limity wieku. Zasada ta jest niezrozumiała dla wdów i wdowców.

Cyfrowe prawo jazdy: nadchodzą rewolucyjne zmiany dla kierowców w UE [Nowe przepisy]

Będzie cyfrowe prawo jazdy. Nadchodzą rewolucyjne zmiany w przepisach dla kierowców UE. Utrata prawa jazdy w jednym państwie rozciąga się na całą Unię Europejską. 17-letni kierowcy będą jeździli z opiekunami. Początkujący kierowcy otrzymają wyższe kary za łamanie przepisów. Co jeszcze się zmieni? Kiedy nowe przepisy wejdą w życie?

REKLAMA