REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zbiórki. Kto zbiera więcej pieniędzy, a kto to robi skuteczniej? [RAPORT]

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Zbiórki. Kto zbiera więcej pieniędzy, a kto to robi skuteczniej? [RAPORT]
Zbiórki. Kto zbiera więcej pieniędzy, a kto to robi skuteczniej? [RAPORT]
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Organizacje pozarządowe czy osoby fizyczne? Kto jest w stanie uzbierać więcej pieniędzy na zbiórce crwofundingowej? W których kategoriach internauci dorównują, a czasem nawet przewyższają NGOsy? Sprawdzamy.

Kto skuteczniej zbiera pieniądze?

REKLAMA

W Polsce działa ponad 160 tysięcy organizacji pozarządowych. Część z nich korzysta ze współpracy z platformami crowdfundingowym i dzięki temu zbiera dodatkowe pieniądze na swoje działania. Dane pokazują, że NGO-sy są skuteczniejsze o 279% niż osoby fizyczne, które na własną rękę korzystają z narzędzi finansowania społecznościowego, wynika z najnowszych badań zrzutka.pl. Jeżeli porównamy średnią wartość zbiórek organizacji pożytku publicznego oraz osób indywidualnych, które samodzielnie zbierają pieniądze na platformach crowdfundingowych, to NGO-sy dominują w zbiórkach środków. W każdej z siedmiu kategorii zbiórek internetowych, organizacje pożytku publicznego zebrały więcej środków niż osoby fizyczne; średnio ponad 14,5 raz więcej pieniędzy w kategorii „podróże” (9743 zł), niż typowy internauta zbierający indywidualnie (672 zł). Na drugim miejscu uplasowały się zrzutki w kategorii „potrzeby". NGO-sy zebrały pięciokrotnie więcej środków (28 799 zł) niż osoby fizyczne (5 020 zł).

REKLAMA

W kategoriach „podróże", „kultura", „sport" i „zwierzęta" zebrane środki są znacznie niższe niż w pozostałych kategoriach na zrzutka.pl, jak i różnice pomiędzy NGO-sami a osobami fizycznymi. Odchylenia wahają się w przedziale 2-3 razy więcej średnio zebranych pieniędzy przez organizacja pozarządowe. Najmniejsze różnice występują wśród „charytatywnych” zbiórek, gdzie różnica wynosi 7,2% na rzecz organizacji pożytku publicznego.

W 2024 roku organizacje pozarządowe miały udział w rynku na poziomie 18,7% wartości wszystkich zbiórek crowdfundingowych, podczas gdy osoby fizyczne odpowiadały za 81,3% zebranych pieniędzy. Jednak udział NGO'sów dynamicznie rośnie. W porównaniu z 2023 rokiem, kiedy ich udział wynosił 13,3%, w ciągu roku wzrósł o 31,39% wartościowo i o 5,4% pod względem udziału w rynku, wynika z najnowszych danych zrzutka.pl.

Zaufanie darczyńców

REKLAMA

- Organizacje pozarządowe zazwyczaj zbierają większe fundusze niż osoby fizyczne, ponieważ mają zaufanie darczyńców dzięki prowadzeniu długofalowych działań oraz ich profesjonalizmowi, zatrudnianiu specjalistów od fundraisingu, posiadaniu rozbudowanej sieci kontaktów, realizowaniu działań na większą skalę, stosowaniu długofalowej strategii, korzystaniu z różnych kanałów promocji i komunikacji, dzięki większej rozpoznawalność oraz posiadaniu większych budżetów marketingowych, jak i działaniu na rzecz większego, wspólnego celu. – mówi Krzysztof Ilnicki, wiceprezes zarządu zrzutka.pl. - Choć istnieją kategorie, w których to internauci doganiają NGO-sy w zebranych kwotach. Takim przykładem mogą być zrzutki charytatywne. Tego typu zbiórki często opierają się na emocjonalnym zaangażowaniu, szybkości reakcji i autentyczności. W tych aspektach osoby fizyczne mogą działać równie skutecznie, a czasem nawet skuteczniej niż NGOsy. – mówi Ilnicki.

Organizacje pozarządowe regularnie korzystają z platformy zrzutka.pl do prowadzenia zbiórek, a liczba zakładanych przez nie zrzutek ustabilizowała się na wysokim poziomie po znacznym wzroście w 2022 roku. Liczba zrzutek zakładanych przez NGO-sy dynamicznie rosła na przestrzeni lat 2021-2022. W 2021 roku organizacje pozarządowe założyły 2212 zrzutek, podczas gdy w roku 2022 liczba ta wzrosła o 144% do poziomu 5403. W kolejnych latach można zaobserwować stabilizację liczby organizowanych zbiórek na poziomie około 5000 rocznie, z nieznacznym spadkiem w roku 2024 (4690 zrzutek).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Umiejętność działania w kryzysowych sytuacjach

Polski Czerwony Krzyż (PCK) udowodnił, że w sytuacjach kryzysowych liczy się natychmiastowa reakcja i sprawne działanie. W odpowiedzi na powódź, która nawiedziła Polskę Południowo-Zachodnią we wrześniu 2024, PCK błyskawicznie uruchomił akcję #NaRatunekPowódź, mobilizując siły i środki do niesienia pomocy poszkodowanym. W tym celu PCK uruchomił m.in. zbiórkę na portalu zrzutka.pl. PCK dzięki ponad 30 tysięcy darczyńców, którzy wsparli akcję oraz zebrał blisko 4 miliony złotych na zrzutka.pl, a łączna kwota całej akcji #NaRatunekPowódź przekroczyła wartość 30 mln.

Zespoły ratunkowe PCK już w pierwszy weekend powodziowy były na miejscu, sprawdzały i szykowały sprzęt, tworzyły listy zapotrzebowania na pierwsze dni. Dzięki temu, rozpoczynając zbiórkę środków, mogliśmy pokazać naszym darczyńcom, że jesteśmy, że działamy i pomagamy - podkreśla. Małgorzata Szukała, kierowniczka Działu Komunikacji i Fundraisingu w PCK. - W czasie, kiedy inne organizacje się dopiero organizowały, my zapełnialiśmy magazyny i organizowaliśmy kolejne transporty z pomocą humanitarną do zalanych miejscowości. - Szukała.

W pierwszych dniach kampanii PCK skupił się na komunikacji z darczyńcami oraz koordynacji działań z lokalnymi strukturami i sztabami kryzysowymi. Dzięki temu, pomoc docierała tam, gdzie była najbardziej potrzebna - od żywności i wody, po osuszacze i sprzęt do sprzątania. - W Polsce działa ponad 160 tysięcy podmiotów non-profit. Jednym z doskonałych przykładów udanej współpracy pomiędzy NGO-sem a platformami finansowania społecznościowego, jest kooperacja pomiędzy PCK a zrzutka.pl przy akcji dla powodzian. – mówi Krzysztof Ilnicki.

PCK, dzięki swojemu ponad 106-letniemu doświadczeniu w niesieniu pomocy, sprawnie zorganizował akcję zbiórkową oraz zarządzał logistyką i dystrybucją darów, minimalizując ryzyko dublowania pomocy i zapewniając, że trafi ona do najbardziej potrzebujących. Kampania #NaRatunekPowódź to nie tylko pomoc doraźna, ale również długofalowe wsparcie w ramach programu #odNOWAzPCK, w ramach którego PCK przekazuje środki na odbudowę domów i powrót do normalnego życia.

Więcej: https://zrzutka.pl/naratunekpowodz

Zapisz się na newsletter
Najlepsze artykuły, najpoczytniejsze tematy, zmiany w prawie i porady. Skoncentrowana dawka wiadomości z różnych kategorii: prawo, księgowość, kadry, biznes, nieruchomości, pieniądze, edukacja. Zapisz się na nasz newsletter i bądź zawsze na czasie.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Infor.pl
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Gen Z i Millennialsi napędzają rynek kosmetyczny. Czy starsze pokolenia nadążają za ich pielęgnacyjnymi nawykami?

W 2024 roku wartość rynku kosmetycznego w Polsce przekroczyła 35 miliardów złotych, rosnąc o ponad 6% rok do roku. To głównie Gen Z i Millennialsi napędzają ten wzrost, stawiając na wieloetapową pielęgnację, innowacyjne formuły i kosmetyczne trendy. Tymczasem starsze pokolenia pozostają wierne klasycznym produktom i sprawdzonym markom. Jakie decyzje zakupowe podejmują różne grupy wiekowe? Co będzie kształtować branżę kosmetyczną w nadchodzących latach? Eksperci z PMR Market Experts przeanalizowali rynek i wskazują kluczowe kierunki rozwoju.

Zbiórki. Kto zbiera więcej pieniędzy, a kto to robi skuteczniej? [RAPORT]

Organizacje pozarządowe czy osoby fizyczne? Kto jest w stanie uzbierać więcej pieniędzy na zbiórce crwofundingowej? W których kategoriach internauci dorównują, a czasem nawet przewyższają NGOsy? Sprawdzamy.

13 nauczyciela 2025. Ile wynosi trzynasta pensja? Jak obliczyć trzynastkę dla nauczyciela?

13 nauczyciela wypłacana w 2025 r. dotyczy pracy w 2024 r. Wysokość trzynastki dla nauczyciela uzależniona jest od wynagrodzenia otrzymanego w roku poprzednim. Jak obliczyć, ile wynosi trzynastka?

Kiedy dziecko może wyjść samo na plac zabaw?

Kiedy dziecko może wyjść samo na plac zabaw? Czy jest dolna granica wieku, która wskazuje, w jakim wieku dziecko może samo wyjść na plac zabaw, do sklepu, czy na spacer? Co na to przepisy o ruchu drogowym?

REKLAMA

O czym influencer powinien pamiętać, oznaczając reklamy? Przepisy, rekomendacje

Nałożenie kary na trójkę znanych celebrytów stanowi dalsze działania prezesa UOKiK w zakresie ukrócenia tzw. kryptoreklamy - tłumaczą Mikołaj Chałas i Sylwia Werpachowska z kancelarii prawnej Chałas i Wspólnicy w Warszawie. Jak prawidłowo oznaczać treści reklamowe i dlaczego jest to ważne?

Budowa, remont, utrzymanie strzelnic. Dotacje celowe dla JST [PROJEKT ROZPORZĄDZENIA]

Do uzgodnień trafił projekt rozporządzenia Ministra Obrony Narodowej w sprawie dofinansowania z budżetu państwa zadań związanych z budową, remontami i utrzymaniem strzelnic oraz rozwijaniem sportu strzeleckiego. Chodzi o dotacje celowe z budżetu państwa.

Szefowa MEN Barbara Nowacka koordynatorem działań z zakresu polityki młodzieżowej

27 lutego 2025 r. w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej „Monitor Polski” ukazało się zarządzenie nr 4 Prezesa Rady Ministrów w sprawie koordynowania przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania działań z zakresu polityki młodzieżowej.

13 pensja nauczyciela – kiedy przysługuje i kiedy jest wypłata w 2025 r.?

Kiedy przysługuje 13 pensja nauczyciela za 2024 roku? Do kiedy nauczyciele powinni otrzymać trzynastki w 2025 roku? Czy obowiązuje limit 6 miesięcy pracy w 2024 roku? Jakie są przepisy?

REKLAMA

Rewolucja w orzekaniu o niepełnosprawności już w 2025 r.

Znamy założenia do projektu ustawy, która wprowadzi zmiany w orzekaniu o niepełnosprawności, w zespołach orzeczniczych, w rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz w samym zatrudnianiu osób niepełnosprawnych. Planowany termin przyjęcia projektu przez Radę Ministrów to I kwartał 2025 r., rząd ma więc czas do końca marca 2025 r. Jeśli przepisy wejdą w życie będzie to prawdziwa rewolucja w orzekaniu o niepełnosprawności, jakiej nie było od 20 lat. W artykule szczegóły planowany zmian.

Bezpłatny webinar online na Dzień Kobiet 2025. Mentalna siła liderki - jak budować zaufanie do siebie, by sięgać po więcej

Zapraszamy Cię w wyjątkową podróż - osobistą drogę liderską Agi Olszewskiej, która nauczyła ją, jak budować autentyczne zaufanie do siebie i odważnie sięgać po więcej. Ten webinar z okazji Dnia Kobiet nie będzie wykładem pełnym teorii i trudnych do uchwycenia porad.

REKLAMA