REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Publiczna opieka zdrowotna wkracza w cyfryzację, jak to ma wyglądać w praktyce pokazują firmy prywatne

Zdalnie robimy zakupy, rezerwujemy bilety, zamawiamy jedzenie i coraz częściej umawiamy się na wizytę do lekarza
Zdalnie robimy zakupy, rezerwujemy bilety, zamawiamy jedzenie i coraz częściej umawiamy się na wizytę do lekarza
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Już czterech  na dziesięciu pacjentów umawia się do lekarza przez aplikację. Sektor prywatny buduje fundament pod ogólnopolskie rozwiązanie dla całej opieki zdrowotnej.

Nie recepcja w oddziale, infolinia telefoniczna czy strona internetowa – pacjenci, jeśli mają możliwość, najczęściej umawiają się do lekarza przez aplikację mobilną.
Z wewnętrznych danych enel-med wynika, że w 2023 roku 43 proc. pacjentów zarezerwowało wizytę przy użyciu smartfona, to ponad dwa razy więcej niż telefonicznie (19 proc.). 

REKLAMA

Rejestracje do lekarza – najwygodniej przez smartfony

REKLAMA

Przedstawiciele enel-med. podkreślają, że pacjenci coraz chętniej wybierają tę formę zakupu usług medycznych, co widać w wynikach firmy. Tylko w styczniu tego roku przychody sieci z aplikacji wzrosły aż o 60 proc. w ujęciu rocznym. Co więcej, prywatny sektor medyczny przygotowuje Polaków do korzystania z cyfrowych narzędzi, które w przyszłości będą dostępne w NFZ. 

– Obecnie centrum dowodzenia współczesnego klienta, zarówno nastolatka jak i 40- czy 50-latka jest smartfon. Zdalnie robimy zakupy, rezerwujemy bilety, zamawiamy jedzenie. I coraz częściej umawiamy się na wizytę do lekarza – mówi Jacek Rozwadowski, prezes zarządu Centrum Medycznego ENEL-MED.

– Z naszej aplikacji korzysta już 380 tys. użytkowników i ta liczba cały czas rośnie. Rezerwacja wizyty czy jej odwołanie kilkoma kliknięciami, odebranie e-recepty lub wyników badań to tylko kilka opcji, z jakich można skorzystać w tym kanale. To zdecydowanie ułatwia nie tylko korzystanie z opieki zdrowotnej, ale codzienne życie – dodaje Jacek Rozwadowski.

REKLAMA

Menadżer uważa, że prace w zakresie digitalizacji usług medycznych wykonane przez sektor prywatny, a także budowanie świadomości i edukacji na ten temat wśród pacjentów będą mieć pozytywne przełożenie na funkcjonowanie centralnego systemu umawiania wizyt lekarskich. Od dłuższego czasu pracuje nad nim Narodowy Fundusz Zdrowia, a nowa minister zdrowia zapowiedziała przeznaczenie ponad 6 mld zł na ten cel ze środków KPO.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

– Pacjenci przyzwyczajeni do korzystania z aplikacji w ramach prywatnych usług z pewnością chętniej i z mniejszymi obawami podejdą do ogólnopolskiego rozwiązania – dodaje Jacek Rozwadowski.

W aplikacji pacjenci rezerwują wizyty i odwołują

Pacjenci w Polsce mają kilka możliwości zarządzania swoim kalendarzem wizyt w zależności od swoich preferencji – od recepcji w oddziale, przez infolinię telefoniczną, po stronę internetową.

Z danych sieci enel-med wynika, że najczęściej „sprawy zdrowotne” załatwiamy mobilnie. 43 proc. pacjentów w 2023 roku umówiło się na wizytę lekarską przy użyciu aplikacji. Dla porównania, w tym celu do recepcji oddziału udało się 26 proc. pacjentów, 19 proc. skorzystało z infolinii telefonicznej, a co dziesiąta osoba dokonała rezerwacji przez stronę internetową. Aplikacja jest również najchętniej wybieranym kanałem do odwołania lub zmiany terminu wizyty – w tym celu skorzystało z niej 37 proc. pacjentów sieci enel-med.

Jedna aplikacja na wszelkie potrzeby

Rezerwacja i anulowanie wizyty czy odebranie wyników badań to tylko niektóre z  możliwości, jakie pacjenci mają w aplikacji medycznej. 

Przypominanie o wizytach, przeglądanie zaleceń lekarskich, skorzystanie z listy rezerwowej to kolejne rozwiązania, z których na co dzień korzystają pacjenci. W sezonie infekcyjnym szczególną popularnością cieszą się e-wizyty i e-recepty. Aplikacja stanowi, po oddziale, drugi najczęściej wybierany kanał rezerwacji usług stomatologicznych. W ten sposób  jest umawiana co czwarta wizyta w enel-med stomatologia.

Lekarz na aplikację: kto korzysta najchętniej

Z wewnętrznych danych sieci medycznej wynika, że wśród użytkowników aplikacji przeważają młode osoby. 72 proc. z nich nie ma ukończonego 40. roku życia, w tym 4 na 40 pacjentów ma mniej niż 30 lat. Osoby powyżej 50. roku życia stanowią 8 proc. użytkowników aplikacji. Pacjenci najczęściej korzystają z aplikacji np. „wyklikują” wizyty, sprawdzają wyniki badań lub zamawiają  recepty w godzinach porannych.

Smartfonizacja usług medycznych ma swoje odbicie także w e-commerce. Pacjenci coraz chętniej kupują usługi medyczne właśnie przy użyciu smartfona.

Poza pozytywnym odbiciem w sprzedaży, digitalizacja przekłada się także na zmniejszenie liczby nieodwołanych wizyt. Pacjenci mają możliwość odwołania wizyty lub zmiany jej terminu na wiele sposobów w zależności od ich preferencji, ale jak wskazują dane enel-med najczęściej w tym celu korzystają z aplikacji mobilnej.

To jest najszybsza możliwość przekazania informacji – wystarczy kilka kliknięć w aplikacji, bez potrzeby kontaktu z placówką – i z roku na rok coraz chętniej wybierana.

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Infor.pl
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
JPK CIT od 2025 r. – jak przygotować księgowość. Nowa era w raportowaniu podatkowym dla firm już zaraz

Od 1 stycznia 2025r. wchodzi w życie nowy obowiązek składania JPK_CIT i będzie on skutkował koniecznością corocznego przesyłania dwóch elektronicznych raportów w formie plików XML. Mimo, że przekazanie JPK_CIT organom podatkowym nastąpi dopiero w 2026 r., systemy finansowo-księgowe powinny być dostosowane do wymogów JPK_CIT już od początku 2025 r. Podatnicy CIT, a w późniejszych latach również PIT i ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, będą musieli przygotować się do cyklicznego przekazywania ksiąg i ewidencji podatkowych do organów skarbowych.

Ferie zimowe 2025 r. [TERMINY]

Ferie zimowe 2025 r. Już w drugiej połowie stycznia rozpoczynają się ferie zimowe! Jaki jest terminarz ferii zimowych w roku szkolnym 2024/2025 r.? Do kiedy trwają ferie zimowe? Czy można je połączyć z zimową przerwą świąteczną?

Umorzenie składek ZUS [Powódź] - wnioski od 6 stycznia 2025 r.

Poszkodowani w wyniku powodzi mogą starać się o umorzenie składek ZUS. Wnioski można składać już od 6 stycznia 2025 roku. Kto jest uprawniony do skorzystania z umorzenia składek ZUS? Jakie warunki trzeba spełniać?

Zabrakło urlopu wypoczynkowego na święta? Jest na to jeden sposób – dodatkowe 2 dni wolnego, którego pracodawca nie może odmówić

Pracownicy, którzy nie wykorzystali jeszcze – w ciągu bieżącego roku kalendarzowego – tzw. 2 dni opieki na dziecko – mogą wykorzystać je w okresie świąteczno-noworocznym, tym bardziej – jeżeli nie dysponują już urlopem wypoczynkowym, a pracodawca nie będzie mógł odmówić im udzielenia zwolnienia. Jeżeli tego nie zrobią – niewykorzystane dni wolne przepadną wraz z końcem roku.

REKLAMA

Kiedy wypłata "Aktywny rodzic" w grudniu? [Terminy]

Wypłata świadczenia "Aktywny rodzic" następuje w kolejnym miesiącu kalendarzowym. Za listopad świadczenie zostanie przesłane w grudniu. Kiedy ZUS wypłaci "Aktywnie w żłobku", a kiedy "Aktywnie w domu" oraz "Aktywni rodzice w pracy"?

Układ w postępowaniu restrukturyzacyjnym – czym jest i co można w nim zawrzeć?

Układ w postępowaniu restrukturyzacyjnym jest porozumieniem, zaakceptowanym przez sąd, między dłużnikiem a jego wierzycielami co do metod restrukturyzacji przedsiębiorstwa. Metody te zawsze muszą mieścić się w granicach prawa, a w ich ramach mogą zostać dowolnie dobrane.

Rewolucja w EU ETS: Jak Unia planuje osiągnąć neutralność klimatyczną do 2050 roku?

Unijny system EU ETS, fundament europejskiej polityki klimatycznej, osiągnął imponującą redukcję emisji, ale eksperci biją na alarm: bez radykalnych zmian po 2030 roku system może stracić swoją skuteczność. Włączenie technologii pochłaniania CO2 i utworzenie Europejskiego Centralnego Banku Węglowego to rozwiązania, które mogą zrewolucjonizować walkę z kryzysem klimatycznym i pomóc Europie osiągnąć neutralność klimatyczną do 2050 roku. Jakie decyzje zapadną w najbliższych latach?

Od kiedy wniosek o Aktywnie w domu i Aktywni rodzice w pracy? [Przykłady]

Wniosek o świadczenie "Aktywnie w domu" i "Aktywni rodzice w pracy" można składać już od 1 dnia miesiąca, w którym dziecko ukończy 12 miesiąc życia. Dlaczego w tym przypadku ważne, aby nie zwlekać z wnioskiem? Oto przykłady terminów złożenia wniosku do ZUS.

REKLAMA

Ważne! Tylko do 2 stycznia 2025 r. wniosek o świadczenie Aktywnie w żłobku z wyrównaniem

Ważna informacja dla rodziców składających wnioski o świadczenie "Aktywnie w żłobku": ZUS wypłaci świadczenie z wyrównaniem od 1 października 2024 r. tylko jeśli wniosek zostanie złożony do 2 stycznia 2025 r. Zostało niewiele czasu.

ZUS wypłaci świadczenia z programu Aktywny Rodzic. Kiedy należy sprawdzić konto?

W grudniu ZUS wypłaci kolejne transze świadczenia "Aktywnie w żłobku", "Aktywni rodzice w pracy" i "Aktywnie w domu". Realizowane w ramach programu Aktywny Rodzic świadczenia są wypłacane w danym miesiącu za miesiąc poprzedni. W jakim terminie zostaną zrealizowane wypłaty za świadczenia z programu Aktywny Rodzic?

REKLAMA