REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Dlaczego dwóch na trzech Polaków wybiera polisę z usługą assistance, które z nich są najbardziej pożądane

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Spośród wszystkich usług assistance Polacy najwyżej sobie cenią pomoc drogową
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Wraz ze wzrostem poziomu zamożności coraz bardziej przyzwyczajamy się do wygody, nic więc dziwnego, że opcja assistance w ubezpieczeniach – egzotyczna jeszcze dwie dekady temu – dla większości Polaków jest standardem. Znamienne jest jednak, że gwarancję samochodu zastępczego cenimy wyżej niż wsparcie medyczne.

Rozumienie assistance jako usług pomocowych i ratunkowych jest coraz silniej zakorzenione w świadomości Polaków, co potwierdzają wyniki przeprowadzonego w styczniu i lutym badania – „Rynek usług assistance widziany oczami klientów”.

REKLAMA

Usługa, która dodatkowo spieszy z pomocą

REKLAMA

Według raportu Mondial Assistance, w ten sposób zdefiniowałoby je 56 proc. badanych (o 6 p.p. więcej niż przed rokiem).
Na drugim miejscu (30 proc.), z wynikiem podobnym jak w poprzedniej edycji badania, znalazło się postrzeganie tej usługi jako wsparcia w obszarze pomocy na drodze, gdy poruszamy się autem.
Nieznacznie mniej respondentów – 29 proc. – określa assistance jako usługi ubezpieczeniowe, względnie dodatkowe usługi ubezpieczeniowe.

Ogólnie patrząc, prawie 4 na 5 Polaków (77 proc.) wie, czym są usługi assistance, a co piąty deklaruje, że korzystał z nich w ostatnim roku. Badani baczniej przyglądają się ofertom ubezpieczeniowym dostępnym na rynku i coraz częściej wybierają te, które zawierają w sobie pakiet assistance

 Dla 68 proc. dodatkowe usługi zawarte w polisie to większe poczucie bezpieczeństwa i komfort psychiczny. Cykliczne badanie Mondial Assistance pokazuje rosnącą świadomość assistance i skalę korzystania z takich usług.

Jak assistance wpływa na wybór konkretnej polisy

Na assistance jako jeden z trzech najważniejszych czynników przy zakupie ubezpieczenia na życie wskazało aż 40 proc. badanych. W przypadku wyboru ubezpieczenia NNW uważa tak 36 proc. respondentów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przegląd prasy i portali na INFOR.PL Subskrybuj nas na YOUTUBE!

Eksperci Mondial Assistance zwracają uwagę na zdecydowany wzrost znaczenia tej usługi dla klientów w odniesieniu do poprzedniej edycji badania, kiedy to w obu przypadkach usługi assistance były ważne tylko dla 26 proc. ankietowanych.

REKLAMA

Obecność pakietu assistance znalazła się na trzecim miejscu wśród czynników, które mają istotny wpływ na decyzję o zakupie ubezpieczenia na życie lub NNW. Wyżej uplasowały się tylko cena i zakres ubezpieczenia czy kwota odszkodowania. Mniej znaczące dla badanych były takie czynniki jak marka ubezpieczyciela, wcześniejsze doświadczenia klienta związane z jakością usług assistance u niego czy oferowane przez niego usprawnienia technologiczne. 

– Pamiętajmy, że potrzeby i oczekiwania klientów się zmieniają, a to znaczy, że rynek usług assistance musi za nimi konsekwentnie podążać. Oferować szeroki i coraz bardziej dopasowany zakres działań, takich jak pomoc drogowa, assistance medyczny, pomoc techniczna, usługi domowe i wiele innych, które mają na celu zapewnienie wsparcia w nagłych sytuacjach – komentuje Piotr Ruszowski, prezes Mondial Assistance.

Holowanie auta wyżej w hierarchii niż wizyta domowa lekarza

Badanych zapytano, które usługi assistance mają dla nich największą wartość. Ich kolejność względem ubiegłorocznego badania, pozostała niezmienna.
Na pierwszym miejscu (79 proc.) znalazły się kwestie związane z samochodem, jak np. holowanie czy pomoc w przypadku awarii.
Za nimi uplasował się obszar medyczny (71 proc.), czyli np. domowa wizyta lekarska.
Trzecie miejsce (68 proc.) to pomoc „złotej rączki” w ramach assistance: hydraulika czy elektryka. Ten rodzaj usługi pomocowej odnotował znaczący wzrost – w stosunku do ubiegłego roku jego wartość doceniło o 6 p.p. więcej respondentów.

W badaniu padło też pytanie, które serwisy assistance są najbardziej atrakcyjne. Aż 2/3 ankietowanych (66 proc.) stwierdziło, że usługa polegająca na możliwości skorzystania z samochodu zastępczego.
Taki sam procent badanychwskazał na usługi medyczne dotyczące rehabilitacji po wypadku lub chorobie. Kolejne miejsca zajęły: dostęp do badań specjalistycznych (62 proc.) oraz holowanie pojazdu (61 proc.).

– Na czym polega wartość assistance? Aż 68 proc. w naszym badaniu jasno przyznaje, że dodatkowe usługi zawarte w polisie dają im poczucie bezpieczeństwa i komfort psychiczny. To powód, dla którego 64 proc. jest gotowych zapłacić nieco więcej za ubezpieczenie i uzyskać lepszy pakiet usług dodatkowych. Jestem przekonany, że troska o klienta i sposób, w jaki czuje się zaopiekowany, może wpłynąć na długotrwałą oraz owocną relację między nim a firmą ubezpieczeniową – podsumowuje Piotr Ruszowski.

Zapisz się na newsletter
Najlepsze artykuły, najpoczytniejsze tematy, zmiany w prawie i porady. Skoncentrowana dawka wiadomości z różnych kategorii: prawo, księgowość, kadry, biznes, nieruchomości, pieniądze, edukacja. Zapisz się na nasz newsletter i bądź zawsze na czasie.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Infor.pl
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Praktyka płacenia pracownikom „pod stołem”, to ciągły problem w firmach transportowych. Jakie są tego skutki dla przewoźników i całej branży?

Nielegalne praktyki wynagradzania nadal stanowią poważne trudności dla polskiego sektora transportowego. Jak wynika z najnowszego raportu TLP („Raport drogowy w Polsce 2024/2025” - styczeń 2025 r.), aż 75 proc. firm działających na rynku spotyka się z wypłatami wynagrodzenia poza oficjalnym obiegiem. Zjawisko to znalazło się także na drugim miejscu w zestawieniu największych wyzwań, które stoją przed przewoźnikami. Choć może wydawać się to jedynie kwestią rozliczeń, skutki sięgają znacznie dalej - od nierównej konkurencji, przez destabilizację rynku pracy, aż po konsekwencje podatkowe i wizerunkowe dla całej branży. Czy transport ma szansę uwolnić się od szarej strefy?

Czy wadliwe klauzule zmiany opłat i prowizji będą nową zmorą dla banków? TSUE dał kolejne argumenty kredytobiorcom

Wydany 13 lutego 2025 r. wyrok TSUE w sprawie C-472/23 (Lexitor) w tematyce tzw. sankcji kredytu darmowego wzbudził poruszenie w środowiskach bankowych i konsumenckich. Tradycyjnie już obie strony sporu okopały się na swoich pozycjach, wykazując, że wyrok luksemburskiego Trybunału jest korzystny jedynie dla ich subiektywnych racji. W tle pojawiły się nawet zarzuty o manipulację co do sposobu interpretacji wyroku, co doskonale wpisuje się w ciągle żywy paradygmat pt. „moja racja jest mojsza niż twojsza”.

Czy osoba prowadząca zajęcia w szkole, ale niebędąca nauczycielem, może ubiegać się o legitymację nauczycielską?

Katarzyna Lubnauer, wiceminister edukacji, poinformowała, kto może ubiegać się o wydanie legitymacji nauczycielskiej. Czy za wydanie legitymacji pobiera się opłatę?

Nowy nabór wniosków na dofinansowania z PFRON. Wnioski można składać do 31 marca 2025 r.

Nowy nabór wniosków na dofinansowania z PFRON. Wnioski można składać do 31 marca 2025 r. Można uzyskać dofinansowania na częściowe pokrycie kosztów zakupu dostosowanego samochodu osobowego. Trwa piąta tura programu „Samodzielność – Aktywność – Mobilność!” Mobilność osób z niepełnosprawnością.

REKLAMA

Ogromne zainteresowanie nowym świadczeniem. ZUS przyjął już pół miliona wniosków. Czy należy się śpieszyć?

Od 1 stycznia 2025 r. do ZUS trafiło ponad pół miliona wniosków o rentę wdowią. Osoby owdowiałe będą mogły pobierać swoją emeryturę oraz powiększyć ją o część renty rodzinnej po zmarłym małżonku lub pobierać rentę rodzinną wraz z częścią swojej emerytury. Wypłaty ruszą 1 lipca 2025 r.

Dni wolne od szkoły w 2025 r.

Ustawa o dniach wolnych od pracy określa dni, w które pracownicy mają wolne. Jest to 14 dni oraz wszystkie niedziele. Czy takie same dni wolne obowiązują w szkołach? Co z dniami dyrektorskimi? Kiedy wypada wiosenna przerwa świąteczna w 2025 r.?

Służba cywilna: Do 31 maja można złożyć zgłoszenie do postępowania kwalifikacyjnego na urzędnika mianowanego

W lipcu 2025 r. odbędzie się postępowanie kwalifikacyjne w służbie cywilnej, czyli tzw. egzamin na urzędnika mianowanego. W przeciwieństwie do ubiegłych lat egzamin odbędzie się jednocześnie w kilku miejscach. Zmieni się również sposób formułowania pytań w sprawdzianie wiedzy.

Jak ZUS oblicza kapitał początkowy? Cztery kroki. Wzory. [Przykład dla 141 858,75 zł i Olgi: wiek 40 lat i 8 miesięcy]

W artykule przypominamy podstawowe zasady wyliczania kapitału podstawowego wraz ze wzorami i przykładem.

REKLAMA

Dni wolne od pracy w 2026 r.

W ustawie z 18 stycznia 1951 r. o dniach wolnych od pracy wymienione zostały dni ustawowo wolne od pracy. W lutym 2025 r. weszła w życie nowelizacja, która dołożyła dodatkowy dzień ustawowo wolny od pracy.

Dni wolne od pracy w 2025 r.

U ustawie z 18 stycznia 1951 r. o dniach wolnych od pracy wymieniono wszelkie dni ustawowo wolne od pracy. Od lutego 2025 r. ich liczba zwiększyła się o kolejny dodatkowy dzień ustawowo wolny od pracy.

REKLAMA